Waar waren jullie vroeger bang voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Waar waren jullie vroeger bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 12:26

Zoals de titel al zegt: waar was jij vroeger bang van en nu niet meer?
Ik was als klein kind echt enorm bang voor the aliëns in Sesamstraat. Moord en brand schreeuwde ik wanneer die krengen voorbij kwamen :')
Mijn ouders konden er dan ook geregeld 's nachts uit, want ik had er ook nachtmerries van en gilde het hele huis dan bij elkaar :=
En dan was ik er net een beetje overheen, kwamen ze opnieuw voorbij in Sesamstraat en huppatee, daar gingen we weer |(
Van de week heb ik eens een filmpje opgezocht en ze zijn juist supergrappig _O- Waarom zag ik dat als kind nou niet?

Waar waren jullie vroeger bang van? :D

Warboel

Re: Waar waren jullie vroeger bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:27

Karbonkel van Ik Mik Loreland. En nee ik ga geen filmpje opzoeken om de herbeleving te voorkomen :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:27

Ik ben ooit naar de musical van Doornroosje geweest en ik heb blijkbaar nog 3 weken nachtmerries gehad over dat ik me ging prikken aan het spinnewiel :+

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:29

Karbonkel idd :') Vooral in zijn visverschijning op de maan.
Hier is een tijdje terug een documentaire over gemaakt trouwens, dat is wel leuk om te zien. O.a. de makers ervan worden geinterviewd. Volgens mij heet de documentaire 'Het monster van groep drie' of iets dergelijks.

Verder kan ik me een aflevering van de teletubbies herinneren waarin een leeuw een beer achterna zit. DOODENG vond ik dat. De leeuw had ook van die enge doldraaiende ogen, krijg er nog steeds schrik van als ik eraan terugdenk.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:32

Oedi schreef:
Karbonkel idd :') Vooral in zijn visverschijning op de maan.
Hier is een tijdje terug een documentaire over gemaakt trouwens, dat is wel leuk om te zien. O.a. de makers ervan worden geinterviewd. Volgens mij heet de documentaire 'Het monster van groep drie' of iets dergelijks.

Verder kan ik me een aflevering van de teletubbies herinneren waarin een leeuw een beer achterna zit. DOODENG vond ik dat. De leeuw had ook van die enge doldraaiende ogen, krijg er nog steeds schrik van als ik eraan terugdenk.

'Waar is de beer, waar is de beer? Dáár is de beer!'

Jup, ook hier nachtmerries voor die scène :j

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:39

Slangen onder het bed :') :') ik keek trouw elke avond voor het slapen gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:40

The martians zijn zo ontzettend leuk. :D yup yup yup

Enige was dikke spinnen op mijn kastdeuren in de slaapkamer en enge schaduwen. Verder weinig eigenlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:42

Tijger onder het bed en een tekenfilm, weet niet meer welke het was(55 jaar geleden) en toen keek je sowieso zeer weinig tv maar weet nog dat mijn vader de tv aanzette en ik van schrik de kamer uitvloog en door een spleet van de deur toch even keek, drama, wat eng.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:44

Ik was bang voor de stofzuiger van de teletubbies :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:44

De vara-haan in combinatie met de klok :o
en de martians idd :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:47

De monsters van de freggels :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:52

O die van Sesamstraat vond ik juist fantastisch!
Sowieso niet ergens snel nachtmerries van, ik deed wel slaapwandelen

Mijn kinderen houden ook van enge dingen zal wel genetisch bepaald zijn :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:52

Ik was als de doods voor heftrucks en straatveegmachines, dikke paniek bij mij als kind _O-

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:53

Meikevers, wij woonde in het bos aan de hei, en ik had lang haar. Heb die krengen ooit in mijn haar gehad een stuk of 15. Heb moord en brand geschreeuwd en gegild. En moest nog een stuk naar huis rennen. Mijn moeder is een half uur bezig geweest met ze eruit halen. Nu vind ik ze super leuk en lief.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:55

K3 en de 3 biggetjes de musical en dan het moment dat de boze wolven kwamen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:57

Ik was doodsbang (maar nooi iemand verteld :') ) om alleen in een stilstaande auto te blijven zitten.. Was altijd bang dat hij ging rollen.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:00

Ik was als de dood voor straaljagers. Als ze over kwamen op strand(we hadden een strandhuisje) dan rende ik altijd naar binnen of ging ik plat op ht strand liggen. Als ik in t water was, dook ik onder.
En voor onweer, das gek he :')

Edit: Ik krijg vandaag de dag nog steeds de rillingen als ik ze over hoor vliegen. Ben geneigd om te bukken :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-17 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:02

Mensen in zo'n pak (mascottes bijvoorbeeld) :') Doodsbang werd ik er van

Edit: en openbare toiletten, bang dat het slot niet meer openging. En om eerlijk te zijn heb ik dit nog steeds :=

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:06

Ropa schreef:
K3 en de 3 biggetjes de musical en dan het moment dat de boze wolven kwamen.

Dit ook ja :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:09

Ik vond de heksen (vooral de opperheks) uit de verfilming van Roald Dahl doodeng. Kijk er nog steeds liever niet naar :') .

https://youtu.be/TrjLNpfDTi0
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 28-11-17 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:09

Ik was bang voor dinosaurussen en de politie en voor alles wat harde knallen maakt. Ik ben nog steeds geen fan van ballonnen, trommels en onweer als een gevolg van die tweede angst. Ik heb altijd zeer veel respect voor de drumband in optochten. Maar die angst heeft ook een reden, ik lag als baby lekker te slapen tijdens een optocht en toen sloeg de grote trom vlak voor mijn kinderwagen en werd ik huilend wakker.

Ik heb een keer opgesloten gezeten in een openbaar toilet, sinds die tijd kon ik heel lang niet alleen naar het toilet, want ik deed de deur niet op slot.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 28-11-17 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:10

insecten...en nu nog steeds :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:11

Het huis anubis en de wraak van Argus. Ik heb dagen niet kunnen slapen na het zien van die film :=

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:11

Oh ik was ook bang voor Processierupsen omdat iemand ons had wijs gemaakt dat je dood ging als je ze aanraakte. Jarenlang eikenbomen ontweken >;) .

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:20

Ik was als de dood voor onweer. Het hielp ook niet dat ik op mijn zevende, terwijl ik werd overvallen door een onweersbui en in paniek naar huis rende, de bliksem in een boom zag inslaan die aan de overkant van de straat stond... toen werd de angst nog groter. Nu gaat het wel, durf inmiddels door het raam te kijken als het onweert. Maar als ik buiten ben wil ik nog steeds zo snel mogelijk naar binnen vluchten.

Nog een angst, ook door een voor mij traumatische ervaring: rioolwagens/puttenzuigers. Dit is ontstaan toen ik op m'n vierde of vijfde (ik zat op de kleuterschool) bij m'n moeder achterop de fiets zat en er een lekkende rioolwagen voorbijkwam. De drek spoot eruit en vloog alle kanten op. M'n moeder en ik zaten onder de drek :r . Zijn we beide nooit helemaal overheen gekomen, we vertrouwen die dingen nog steeds niet _O-