Toekomst stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blackbirb

Toekomst stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:16

Hallo bokkers!

Ik zit met een probleem. Ik moet over 4 weken een stage geregelt hebben, maar ik kan maar geen plekje vinden. Ik zoek iets wat met kunst maken te maken heeft. Dus bijvoorbeeld animatie, design, maar ook een weddingplanner of iets dergelijks is goed. Ook iets met interieur spreekt mij aan.
Het is een stage van 2 weken. Het zou fijn zijn als het in de omgeving van Apeldoorn is.

Iemand iedeeen?
Laatst bijgewerkt door Blackbirb op 27-11-17 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMyZtje

Re: Toekomst stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:19

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:21

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:21

Een Kunstuitleen of museum? Een bibliotheek? Een kunstatelier? Gewoon rondbellen of langsgaan werkt vaak het beste dan een mailtje sturen :P. Meelopen met een weddingplanner is lastig denk ik, die werken vaak vanuit thuis vanachter een bureau, dus niet zo spannend als er geen huwelijk is :P

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:24

Als je een concrete vraag hebt over wat je het liefst zou willen doen of bij wat voor instelling en om wat voor soort stage het gaat (wat je zou willen doen en hoeveel uur per week) kan ik wel met je mee denken via PB. Ben zelf werkzaam in de kunstsector. Niet echt bekend in omgeving Apeldoorn (meer in de randstad) maar tips kan ik vast wel geven!

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:46

Misschien iemand die een interieur designer kent in Apeldoorn die tijd vrij heeft voor een stagair?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:49

Misschien niet echt interieurdesign, maar misschien vind je het leuk om met een etaleur mee te lopen? Dan kom je ook nog eens ergens.

Er zullen in het nieuwe jaar heel wat etalages weer aangepakt moeten worden.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:54

Janine1990 schreef:
Misschien niet echt interieurdesign, maar misschien vind je het leuk om met een etaleur mee te lopen? Dan kom je ook nog eens ergens.

Er zullen in het nieuwe jaar heel wat etalages weer aangepakt moeten worden.

Dat is een goed idee ja, dat lijkt me erg leuk.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:58

Googlen naar mogelijke plekken en bellen of langsgaan?
Dit werkt beter dan mailen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:01

Biebz schreef:
Googlen naar mogelijke plekken en bellen of langsgaan?
Dit werkt beter dan mailen :)

Ik vind het juist heel slim dat TS het hier op Bokt zet. Ze geeft uitdrukkelijk aan in welke richting ze iets zoekt, alleen heeft ze (logisch, voortgezet onderwijs) nog geen idee wat deze bedrijfstak haar kan bieden. Hier zitten heel veel mensen die al wat meer van het bedrijfsleven gezien hebben, dus kan ze veel betere ideeën op doen. Ik weet niet hoeveel dit soort stages tegenwoordig vereist zijn, ik had het niet op de havo. Mijn zusje wel op het vmbo, maar dan kom je al snel uit op het plaatselijke verzorgingstehuis, peuterspeelzaal, kapster etc. Nou daar schiet je vaak ook niets mee op.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:09

Nee tuurlijk snap ik dat!! :)
Maar ik heb merk zelf vaak dat mensen mailen en maar afwachten.
En met dit soort dingen werkt bellen of langsgaan wat beter.

Was gewoon een tip ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:30

Heeft je school geen contacten met bedrijven ? Wij hebben voor leerlingen een redelijk groot bestand.
We hebben ook leerlingen die zelf wat zoeken en even langs gaan of even bellen werkt vaak erg goed. Duidelijk aangeven dat je nog op de middelbare school zit en veel bedrijven staan hier wel voor open.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 20:17

Heel erg bedankt voor jullie tips. Ik heb bijna heel Apeldoorn afgebeld dus vandaar dat ik het hier vraag... Het probleem is dat ik niet genoeg ervaring heb denk ik. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:38

AmyLyklama schreef:
Heel erg bedankt voor jullie tips. Ik heb bijna heel Apeldoorn afgebeld dus vandaar dat ik het hier vraag... Het probleem is dat ik niet genoeg ervaring heb denk ik. :)

Weten de bedrijven dat je nog op de middelbare school zit? En dat het meer meelopen is? Wat jammer dat ze er niet zo op zitten te springen.
Misschien even een docent/mentor vragen en vertellen wat jij graag wilt misschien hebben zij een idee?