Hoe ruimen jullie de kerstspullen op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Hoe ruimen jullie de kerstspullen op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 13:56

Bij de meeste mensen staan de kerstspullen nog niet eens in de woonkamer en ik denk alweer na over het opruimen ervan ... beetje vroeg, weet ik! :)) Komt omdat we de berging aan het opruimen zijn. Al onze kerstspullen zitten nu in half kapotte Xenos bakken. Ballen in een boa gewikkeld, lichtsnoer ieder jaar in de war en wat niet past, staat er maar gewoon bovenop gegooid. Dat moet handiger kunnen!

Plan is om te beginnen met stevige bakken van de Ikea die precies naast elkaar in de kast passen. Voor de ballen ben ik op zoek naar een winkel die van die opbergkartonnetjes los verkoopt. Iemand een idee?

Andere tips en handigheidjes zijn ook welkom natuurlijk! <|- Hoe doen jullie dit?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:01

Paisano schreef:
Bij de meeste mensen staan de kerstspullen nog niet eens in de woonkamer en ik denk alweer na over het opruimen ervan ... beetje vroeg, weet ik! :)) Komt omdat we de berging aan het opruimen zijn. Al onze kerstspullen zitten nu in half kapotte Xenos bakken. Ballen in een boa gewikkeld, lichtsnoer ieder jaar in de war en wat niet past, staat er maar gewoon bovenop gegooid. Dat moet handiger kunnen!

Plan is om te beginnen met stevige bakken van de Ikea die precies naast elkaar in de kast passen. Voor de ballen ben ik op zoek naar een winkel die van die opbergkartonnetjes los verkoopt. Iemand een idee?

Andere tips en handigheidjes zijn ook welkom natuurlijk! <|- Hoe doen jullie dit?

Opbergkartonnetjes zelf maken.
Benodigdheden
Kartonnen doos
Stanleymes
evt. Ducttape

lor1_1984

Re: Hoe ruimen jullie de kerstspullen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:45

ik mik alles gewoon in opbergbakken vd Action (wel op kleur/thema) en de boom in een doos.
En dan de boel in de kelder of schuur.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:47

Ik wikkel mijn lichtsnoertjes altijd om een (leeg) wc rolletje als ik ze uit de boom haal, heb het spul nooit in de knoop.

En als ik de boom weer optuig wikkel ik ze ook vanaf de wc rol de boom in :)

De ballen heb ik nog in de originele doosjes, slingers gewoon los in een zakje. en dat gaat dan allemaal weer in een grote doos.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:50

De lampjes rol ik om een kledinghanger! Ballen in de originele dozen. Losse houten hangers in een plastic bak. Slingers doe ik niet aan :7.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:53

ik heb de ballen in twee dozen met vakken systeem, de boom in de doos waarin ik hem verkocht hebt en een doos met slingers, pieken en andere dingen.

Voor de lichtsnoeren heb ik van die haspels die je voor weinig koopt om (electriteit)snoeren op te bergen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:53

Van de lampjes is wel een goeie zeg!

Ik heb alleen nog een mini kerstboom, en die gaat met lampjes en ballen en al de doos in haha.
Verder hebben we nog niet zo veel, hebben nog geen vast huis (mogen maar een jaar in dit huis wonen), dus hebben we alleen een mini kerstboompje.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:21

Ik had de lampjes zo goed opgeborgen.
Dacht ik.
Na een flink Tiny En Lau-moment toch weer uit de knoop gekregen, dus ik lees mee voor een goede tip.
Een wc rol is te klein.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:15

De lampjes zijn bij mij ook een issue.
Ik heb deze tips gevonden, en ik ga kijken of er eentje tussenzit die het fijnste voor me werkt.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:20

Ik bewaar zoveel mogelijk de originele dozen en doe alles daar weer in. Daarna alle dozen (en andere losse spullen) in één grote verhuisdoos.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:21

Ik heb onderhand antieke ballen, ze zijn van mijn moeder geweest van 83, sommige zelfs nog van mijn oma. Ik ben er erg zuinig op ondanks dat sommige spuug lelijk zijn en daarom juist weer mooi. De ballen berg ik in dit soort bakken op:
https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... zcQAvD_BwE
Verder nog een andere afsluit bak (https://www.kwantum.nl/product/0944118? ... FQQAvD_BwE) voor de slingers en voor de verlichting. De verlichting draai ik ook losjes om een hanger heen, nooit geen gedoe dat het meer in de knoop zit.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:21

Ik vouw de lampjes op zoals ze uit de doos komen. Dus allemaal lusjes en uiteindelijk met het snoer alles omwikkelen en terug in de doos.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:35

Ik dump alles in de oude dozen van de kerstpakketten :+
Die speciale kerstbaldozen vind ik niet fijn omdat ik veel verschillende maten en vormen kerstdecoratie heb. Gewoon een doek onderop, laag kerstballen, weer een doek, weer een laag kerstballen enz. Werkt perfect. De verlichting rol ik netjes op in de originele doosjes.