Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy16

Berichten: 4612
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:46

s_v schreef:
Happy16 schreef:


Ja! Dat is leuk, ik begin gelijk heel jullie topic door te scrollen :D !


Je bent welkom hoor *\o/*

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:51

Ladybird schreef:
je hebt tegenwoordig zon rage dat je met een pen van die steentjes op een papier moet leggen en dan komt er vanzelf een tekening

kweet alleen niet meer hoe dat heet xD

Diamond painting ;)

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:52

aan de slag gaan met touw en leuke touwhalsters ed maken?kan je nog verkopen :-)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:15

s_v schreef:
Marit schreef:
Ah, die heb ik ook zo'n 3 maanden gehad! Hij staat jou beter :+

Ik heb toen echt heel veel series gekeken en gelezen en wat online cursussen gedaan. Ik kon echt amper lang staan dus veel anders kon ik ook niet, maar anders had ik veel gaan koken en bakken!


Da's een goeie! Hoop dat ik binnenkort wel weer een beetje kan staan, heb gelukkig een laag aanrecht, dus opzich moet bakken en koken wel lukken binnenkort (of ik ben te optimistisch)...
Hoe is het bij jou herstelt? Ik heb sowieso een zwakke rug (scoliose) en ben een beetje bang dat dit mijn rug nog meer gaat verzwakken...


Ik had echt een hele heftige breuk, heb 3 operaties gehad en meer dan een maand in het ziekenhuis gelegen voor ik met korset naar buiten ging :D
En bij mij is het best heel prima. Alleen kan ik niet lang staan, concerten of festivals zijn geen pretje maar verder is het heel goed hersteld uiteindelijk. In het dagelijks leven weinig last van.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 22:16

tengeltje11 schreef:
aan de slag gaan met touw en leuke touwhalsters ed maken?kan je nog verkopen :-)


Dat zei mijn zus ook al, lijkt me inderdaad ook nog wel een leuk idee. Maar even uit gaan zoeken of dat lukt met mijn rug

Wil het handletteren ook zeker proberen. Kan ik meteen mijn eigen kerstkaartjes proberen te maken dit jaar

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:22

He bah! Als eerste heel veel beterschap! Y;(

Ik weet niet of het al is genoemd maar vilten? Kan je Super veel leuke diertjes e.d. Maken!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:58

Kun je goed achter de pc zitten? Dan is prijsvragen invullen misschien een leuke hobby, op facebook maar ook zeker daarbuiten zijn er echt zát om in te vullen, en als je er genoeg invult kan je er vrijwel zeker van zijn dat je ook dingen gaat winnen, dus dan wordt het dagelijks lezen van je mail en het bezoek van de postbode ook nog eens een extra spannend momentje :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:26

Er zijn zooo veel leuke hobby’s!
Misschien kun je iets leuks knutselen voor in je huis/werkplek/slaapkamer.. Op pinterest zijn zo veel leuke ideeën te vinden! Een mooie tekening of schilderij maken is altijd leuk. Of wat andere decoratie. Zo heb ik afgelopen week een piepschuim bol bekleed met oude wijnkurken, heel gaaf! Droomvangers maken is ook hartstikke leuk. Er staan prachtige ideeën online om je eigen hanglamp te maken. En meubeltjes opknappen is ook een leuke hobby die veel voldoening geeft. Zelf zeep maken, of kaarsen maken, is ook erg leuk.
Of iets naaien, als je een naaimachine hebt. Kan iets simpels zijn als je eigen opbouwbare draagtasjes tot zadeldekjes of kleding voor jezelf.
Of sieraden maken, bv met fimo klei. En evt met paardenhaar.
Het leuke van dat soort hobby’s is dat je er lang plezier van hebt.

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:34

Diamondpainting? Ben je echt wel even zoet mee, maar het resultaat is super leuk om te zien :)

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:36

Of een scootmobiel huren.Kan je rondtoeren.

Anoniem

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:06

Allereerste: sterkte! Nare val zeg :(:)


Op facebook heb je de 'be creative with action and more'-pagina. Hier worden van low budget items erg leuke dingen geknutseld!

Anders misschien iets van een thuisstudie, spelletjes op je telefoon (fishdom vind ik leuk :P ), of boeken lezen.

Legpuzzels worden lastig denk ik he?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:05

Sow, dat is een nare landing geweest. Beterschap!

Even wat heel anders dan de eerder gesuggesteerde opties, maar mocht je er van houden, pc games? Hoeft echt niks 'agressiefs' te zijn als je daar niet van houdt, maar dingen als sims4 bijvoorbeed zijn ook heerlijke tijdbesteding

Hij was al wel eerder genoemd zag ik :+ maar laat m toch staan haha

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:38


Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:06

Schilderen op nummer, en dan de volwassen variant! Ben je heel wat uurtjes mee bezig. Lekker gedachteloos :j

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 11:07

Bedankt voor alle leuke suggesties, ga nu toch vooral op zoek naar zeer passieve dingen, aangezien ik eigenlijk alleen maar kan liggen zonder al te veel pijn...
Ga alvast op zoek naar een leuk boek & ga the sims bestellen

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:09

Als je alleen maar kan liggen dan is een boek in de vorm van een dwarsligger super handig.
Die zijn licht en handzaam, dan krijg je geen lamme arm van het vasthouden.

Beterschap!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 11:10

MarliesV schreef:
Als je alleen maar kan liggen dan is een boek in de vorm van een dwarsligger super handig.
Die zijn licht en handzaam, dan krijg je geen lamme arm van het vasthouden.

Beterschap!


Goeie tip, bedankt!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:25

Als je alleen maar liggen kan Kun je bijv ook vlogs gaan kijken op YouTube! Er is zoveel dat er vast we iets bij zig wat je interessant vind. Jill Huijbrechts maakt super leuke vlogs over haar paarden en haar internationale wedstrijden bijv.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:52

Met uitzicht dat het zo lang duurt zou ik kijken naar baantjes die je liggend vanaf de bank kunt doen. Verdienen vaak vrij minimaal maar dan voel je je nog nuttig denk ik.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:00

Beterschap!! Heftig zeg! Maar ik doe met je mee... Afbeelding

Ik had zaterdag springles en Gadget kwam niet helemaal uit. Ze weigerde en ik rolde er voorover af. Ik heb met mijn knie op de balk terecht gekomen en heb mijn knie weer verdraaid.
Maar op één of andere manier heb ik ook een breukje in mijn voet gekregen.

Mijn knie moest weer in een spalk maar dat gaat niet samen met gips tot de knie. Vandaar dat ze besloten hadden om mijn been helemaal te gipsen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 13:03

smurffie schreef:
Met uitzicht dat het zo lang duurt zou ik kijken naar baantjes die je liggend vanaf de bank kunt doen. Verdienen vaak vrij minimaal maar dan voel je je nog nuttig denk ik.


Ik kan voor mijn eigen werk ook wel wat voorbereiden van thuis uit (ben een juf) iets anders erbij zoeken is voorlopig hoop ik nog niet nodig

Dat ziet er ook niet fijn uit IwanLuver, ook jij veel beterschap!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:17

s_v schreef:
Zo te zien zijn er opties genoeg! :)
Puzzelen en kleuren lijkt me leuk en rustgevens en ik ga ook opzoek naar een leuk boek!
Breien en haken vind ik ook wel leuk, wil graag een hele dikke deken voor in de zetel, dus misschien moet ik me maar eens aan een uitdaging wagen! :-)

Voor dekens kun je armbreien proberen :j da's breien met je armen ipv naalden. Kun je mooie grove dekens van maken en is erg grappig om te doen :D .

Haken is ook tof, vooral van die beestjes vind ik altijd leuk. Mijn moeder heeft eens een vooraadje gehaakte knuffeltjes aangelegd, altijd handig als je een kraamkadootje nodig hebt :j

Verder is talen leren via Duo echt een goed idee idd!

Qua boeken: als je van fantasy houdt kan ik de Robin Hobb boeken echt aanraden. Rain Wild bijvoorbeeld, zijn vier delen, de laatste is net uit geloof ik. En flinke verhalen ook dus ben je wel even zoet mee :j
Thrillers: nieuwe boek van Dan Brown is net uit! Ik ben echt fan van al zijn verhalen, vooral Inferno en The Lost Symbol. Deception point en Digital Fortress zijn ook erg interessant maar ook erg wetenschappelijk, dat moet je ding zijn.

Tenslotte: ik denk dat ik in jouw situatie heeeel fanatiek Hearthstone zou gaan spelen :+ is een optioneel betaald online spel (je kunt het dus gratis spelen), het is een verzamelkaartspel, de kaarten koop je met echt geld of met geld dat je in-game verdient door potjes te winnen (want je krijgt wel een flinke startset dus je kunt gewoon beginnen). Er zijn ook wekelijkse events waarbij je op speciale manieren kunt spelen en waarbij je extra pakjes kunt winnen. Ik vind het iig erg leuk :) Misschien kun je het eens bekijken.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:33

Heel veel beterschap!
Het helpt je niet verder, maar ik doe ook met je mee. Zit inmiddels na een zware beenoperatie al 4 weken gekluisterd aan mijn ligstoel....op de helft....nog 4 weken te gaan en hopelijk mag ik dan wat meer gaan belasten/bewegen.

Fijn topic om wat meer tijdverdrijvende ideetjes op te doen, dankjewel!
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 24-11-17 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:39

Ik lig al een aantal jaar zo'n 18-20 uur per dag plat en ik schrijf, lees (als mijn concentratievermogen het toelaat, fijn medicatie) puzzel op mijn tablet (echt ideaal tijdverdrijf), heb netflix, ben erg goed in candycrush (je moet maar ergens over op kunnen scheppen), speel op het moment ook gardenscapes en housescapes, ben gek op zoekspelletjes op mijn tablet, kleur 'grotemensen kleurplaten' en heb net mijn kerstinkopen online gedaan.
Geen idee hoe ik de dagen om krijg, maar de tijd gaat toch ongemerkt steeds voorbij. Heel veel sterkte de komende tijd, ook dit zal voorbij gaan, al is dat nu de grootste dooddoener die er is. :(:)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Help! Ik zoek een ru(g)stige hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 11:52

Ooh Dreamybol, dat lijkt me echt helemaal niet leuk :-( Ik word het liggen na een uurtje alweer beu... Ben blij dat ik af en toe een stukje kan stappen en even naar buiten kan :-).

Ik ben aan het kleuren geslagen (kan ik liggend, met zo'n laptop kussen) en heb van mijn zusje een handletterlingboek gekregen! Verder sims ik ook terug een beetje en verder staat de tv vaak op haha!