, ik heb nu een functie op HBO+ niveau.Vaak staat er bij een vacature wel een indicatie van het salaris, of ik kan aan de functieomschrijving wel afleiden of het qua zwaarte (en dus ook salaris) bij me zou passen.
Onlangs zag ik een functie waarbij ik toch erg twijfelde. Vanuit de omschrijving vond ik het namelijk best een uitdagende functie, maar er werd "minimaal MBO+" gevraagd en vaak liggen MBO+ functies qua salaris toch wat onder mijn huidige salaris. Dus ik zat me af te vragen of ik nou de functie niet goed had ingeschat.
Ik dacht ik vraag gewoon of ze me een indicatie van het salaris kunnen geven, dan weet ik een beetje hoe ze zelf de functie inschalen qua zwaarte. Die vraag hadden ze blijkbaar helemaal niet verwacht en ze wilden ook echt niet aangeven in welke schaal de functie zou vallen. Ik voelde me er best een beetje bezwaard onder want ik wilde helemaal niet brutaal overkomen ofzoiets. Links en rechts een beetje nagevraagd, maar ik hoor verschillende geluiden hierover, de een zegt, nee joh, dat is juist handig, scheelt een hoop tijd van iedereen, de ander zegt, nee dat begrijp ik wel, dat zeggen ze natuurlijk niet.
Wat is jullie ervaring hierin?
. Maar ik schrok n beetje van de reactie dus toen begon ik toch aan mezelf te twijfelen of dit nou zon gekke vraag was.

Maar ik moet daar ook nog wat meer in oefenen en wat zakelijker in worden.