Ik heb voor deze periode een vak uitgekozen van mijn universitaire opleiding waarvan ik er later pas achter kwam dat alle colleges verplicht zijn. Er zijn eigenlijk geen vakken waarvan alle colleges verplicht zijn dus ik had er helemaal niet aan gedacht dat dat blijkbaar ook kon
. Bijna alles wordt tegenwoordig ook opgenomen zodat je het later terug kan kijken. Ik ga dan ook eigenlijk nooit naar colleges want... na maximaal een halfuur kan ik me gewoon niet meer concentreren. Ik bestudeer de colleges in mijn eigen tijd en/of luister ze terug waarbij ik er mijn eigen tijdsindeling aan kan geven en kan stoppen als mijn aandacht foetsie is. Dat werkt gewoon prima, ik haal alsnog voldoendes.Alleen dat is nu dus even geen optie
de colleges duren 3 kwartier met daarna 1 kwartier pauze en ik heb er 2 tot 4 achter elkaar. Maar ik ben het dus halverwege het eerste college al gewoon he-le-maal kwijt. Ik kan me er niet meer op focussen en dwaal steeds af in gedachtes. Mijn telefoon laat ik of thuis of laat ik in m'n tas liggen, aantekeningen maak ik op papier dus er is ook geen laptop of iets wat me af kan leiden. Het zijn puur m'n gedachtes die echt volledig afdwalen... Ik heb nu 1 week colleges gehad, moet er nog 9 en zie er dus echt vreselijk tegenop
Herkent iemand dit? Tips om de aandacht er wel bij te houden?
. Ik had tijdens mijn lessen altijd mijn laptop bij, en een extra cursus van een ander vak dan hetgeen gegeven werd. Ik wisselde dan wat af