Intocht Sint in Dokkum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andafries

Berichten: 700
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Engwierum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:30

Rebecca schreef:
Friese paard was wel tikje gespannen , hoort erbij in Dokkum :P


Klopt onze Friese merrie Minke mocht ook eventjes meedoen. Normaal gesproken verzorgen wij de intocht in Dokkum met schimmel. Maar omdat het nu de landelijke intocht was hadden ze van de NTR een rolletje bedacht met een Fries paard. Dus Minke mocht deze klus klaren. Best spannend zo met alle toeters en bellen. Maar ondanks dat was ze super braaf !

Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 20:42

Oh daar is die mooie Fries weer, ook Dieuwertje had het er over... :) Mooi paard en superbraaf inderdaad. Wat is Friesland nou zonder zijn zwarte parels? :)

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:54

shilady schreef:
Ik weet nog dat mn moeder vertelde dat de sint niet de man was die ik dacht die hij was en dat ik dat gewoon NIET kon en wilde geloven!! Pas toen ik mn schoen weer zette en ik trof hem leeg aan ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(


Huuuu - i an sorry maar ik vind jouw moeder maar raar.

Ik heb zelf destijds mijn kinderen toegesproken in de trant van 'dat ze vast wel vragen hadden en dat dat goed is. En dat die schimmel op de daken een prachtig verhaal was wat je niet te letterlijk moet nemen.
En dat ze bij deze 'een stapje richting groot' hadden gezet - van nu af aan is het niet alleen maar krijgen maar ook geven.'
...en zodra de jongste 'aan boord was': surprises met gedichten...!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:57

Nou ik werd toen wel aan de oude kant denk dat derest van mn klas het al wist
en ik keek bv ook naar ketnet naar hun sinterklaas serie en ik vond die sint anders dan onze sint op foxkids
en ik vroeg me heel stilletjes al af hoe dat nou kon...........

Maar kwam toch hard aan toen ze zei hij bestaat niet :o

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:59

Hier ook gekeken, ook trouwe kijker van het Sinterklaasjournaal. (Vroeger liever de club van sinterklaas, dat was pas leuk :+)

Wij hebben overigens onze schoen gezet tot we allemaal uit huis waren :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101845
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:17

Zo, alle pagina's even gelezen..ik zat helaas in het juryhok toen de Sint binnen kwam..ga maar even terugkijken...ben dan wel 35 maar ik kijk toch wel elk jaar de intocht hoor. :o

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:25

Discriminatie zwarte piet tegen wit paard.. moet niet kunnen... sorry flauw

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:27

Sinterklaas is een hartstikke mooi feest, dus hoezo "hij bestaat niet?"

In het zuiden zeggen ze toch ook niet als je 6 ofzo bent 'dat Prins Carnaval niet bestaat'?

(Ja, het is een gewone meneer die op een bepaalde dag een aantal speciale dingen doet - dat is toch iets anders dan 'het is onzin, hij bestaat niet'.)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:31

Ik vind het ook leuk hoor. Nu extra omdat mijn dochter het bent te begrijpen en haar nichtje van 7 erbij was die ook nog geloofd.

Ik héb gehoord van een heel goed boek. Het grote geheim van sinterklaas. Hierin wordt kinderen op een mooie manier verteld hoor het nu echt zit. Bovendien worden ze betrokken in het complot om het geheim geheim te houden.
Over een jaar of 3-4 schaf ik dat wel aan mocht het nodig zijn.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:12

Ik vond het wel een opluchting dat hij niet echt was, kon het me ook niet voorstellen.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:30

Ik vond het leuk toen ik wist dat het nep was. Ik had nog drie jongere zusjes en dat ik het als eerste wist terwijl de anderen erin geloofde deed mij wel heel cool voelen 8-)

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:19

Zie ik het nu verkeerd of werd Okki dit jaar niet gebruikt als Amerigo?
Afbeelding

Anoniem

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:20

Andere bles , en heel ander bit bij Okki

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:28

Rebecca schreef:
Andere bles , en heel ander bit bij Okki


Inderdaad. De Amerigo van vandaag had naar mijn idee helemaal niet dat typische Gelderse hoofd als Okki.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:59

Over de vallende sint:
Citaat:
Is dat ergens te zien?


ik ken toevallig deze prachtige (verdorie zelfs nu pisvlekken) witte amerigo en begeleiding.. Zo een schat! Zelden zo een goedzak van een paard mee gemaakt! Ik hoor vast deze week nog het hele verhaal :o

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:10

In de krant stond dat het gewoon met afstappen was.
Dus denk ik weinig verhaal aan maar een sint die in de knoop zat met de lange gewaden :+

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:36

bruintje123 schreef:
In de krant stond dat het gewoon met afstappen was.
Dus denk ik weinig verhaal aan maar een sint die in de knoop zat met de lange gewaden :+


precies dat blijkt het verhaal, op zijn pak blijven staan. foutje kan gebeuren. Weet ik meteen dat ik veilig van deze amerigo kan vallen zonder dat hij in paniek schiet :D

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:51

Voor mensen in het buitenland: even kijken of je BVN kan ontvangen, dan kun je sinterklaasjournaal kijken :)
Op internet kun je daar waarschijnlijk ook wel de intocht terug kijken.

Mondy

Berichten: 11858
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:25

Paard leek inderdaad een andere ja :j
Was volgens mij een vrouwelijke begeleidster nu.
Toch knap dat Sinterklaas zo goed blijft zitten ondanks meerdere kleine wegschiet huppeltjes _O_

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:42

Walgelijk dat mensen hier de gasten prijzen die een (legaal!) protest op illegale en ontzettend gevaarlijke manier verstoren.

Waarschijnlijk zijn dit dezelfde mensen die hun mond vol hebben over vrijheid van meningsuiting, maar dat geldt natuurlijk alleen als je een mening hebt die hen aanstaat...

Frappant ook dat de politie klaarblijkelijk op de hand van die protestverstoorders zijn, gezien dit artikel: https://www.vn.nl/alma-mathijsen-bus-zwarte-piet/.

Anoniem

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:44

Ben na 5 zinnen al afgehaakt , achterlijk artikel . Blijf van onze cultuur af , ga niet lopen brullen tussen de kinderen . Sta volkomen achter hun actie

Kabayo

Berichten: 14049
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:47

PlantsTho schreef:
Walgelijk dat mensen hier de gasten prijzen die een (legaal!) protest op illegale en ontzettend gevaarlijke manier verstoren.

Waarschijnlijk zijn dit dezelfde mensen die hun mond vol hebben over vrijheid van meningsuiting, maar dat geldt natuurlijk alleen als je een mening hebt die hen aanstaat...

Frappant ook dat de politie klaarblijkelijk op de hand van die protestverstoorders zijn, gezien dit artikel: https://www.vn.nl/alma-mathijsen-bus-zwarte-piet/.

Een vriend van mij heeft geholpen om ze te stoppen. Hij komt vanavond op npo2.

Super actie _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:00

PlantsTho schreef:
Walgelijk dat mensen hier de gasten prijzen die een (legaal!) protest op illegale en ontzettend gevaarlijke manier verstoren.

Waarschijnlijk zijn dit dezelfde mensen die hun mond vol hebben over vrijheid van meningsuiting, maar dat geldt natuurlijk alleen als je een mening hebt die hen aanstaat...


Ik deel je mening. Maar ik geloof dat er maar weinig zijn die erover denken zoals wij.

Ik vind die hele discussie sowieso alle beschaving te buiten gaan en sluit me er zoveel mogelijk voor af. Ik word er naar van. Het maakt echt het slechtste in mensen los.

Bamii

Berichten: 1373
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:18

Ik vind zo'n demonstratie niet horen te midden van kinderen. Beetje lopen rellen tussen een kinderfeest... Mijn neefjes en nichtjes hebben trouwens gisteren een hele mooie tekening voor Sinterklaas gemaakt, met de sint op Amerigo en 2 pieten, een witte piet en zwarte piet :)

Amerigo was dit jaar niet Okki, maar Mentor. Heb op hem nog een paar weken geleden gereden voor de film Redbad. Hij is dus van stoer vechtpaard naar trouwe schimmel gegaan :P

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:28

Ik was voorheen ook altijd neutraal. Ald een zwarte piet mensen beledigd. Dan maar niet toch. Het maakt de kids weinig uit.

Maar de discussie is inderdaad buiten alle proporties. Van beide kanten!

En ben het er wel mee eens dat demonstranten niet bij de intocht horen. De discussie moet o der de volwassenen blijven.