Baan afwijzen en twijfel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Baan afwijzen en twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:22

Hi allen,

Misschien heeft iemand ervaring of tips! Ik heb een baan. Deze baan bevalt echter niet.
Een tijdje geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben elders gaan solliciteren. Na een aantal gesprekken kreeg ik een aanbod. Ik ben echter zo'n twijfelkont en zo gehecht aan mijn vaste leven en bang voor nieuwe situaties dat ik nee heb gezegd. Met als enige reden dat ik twijfel en dat ik niet precies weet waarom. Tijdens het afwijzende gesprek heb ik gezegd dat ik hoop dat er in de toekomst nog ergens een deur blijft open staan. De persoon die ik sprak zei dat ik het inderdaad niet moet doen bij twijfel en dat er zeker een deur open blijft staan in de toekomst.

Mijn huidige baan biedt voor mij geen toekomst. Voor de meeste collega's zou ik willen blijven. Maar al het andere staat me tegen. Ik ben inmiddels gewend aan het idee dat ik echt weg wil en weg ga, en dat ik dus fijne collega's moet gaan missen en in een andere omgeving ga werken. Met deze gedachte is ook spijt naar boven komen drijven. Had ik niet op het aanbod in moeten gaan? Lang verhaal kort, ik zou toch graag voor die functie willen gaan.

Kan dat nog? En hoe?

Ierpier

Re: Baan afwijzen en twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:29

Lijkt me dat je zelf al weet wat je wilt. Spijt na beslissingen is heel normaal, maar laat je daar niet door tegenhouden. Je kunt de toekomst toch niet voorspellen.

Hoe? Contact leggen met de persoon/bedrijf met wie je t gesprek had en de situatie uitleggen. Waarom je twijfelde en waarom je t nu zeker weet.

madeliefw

Re: Baan afwijzen en twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:31

Ik heb ook een keer voor het tweede gesprek de baan afgezegd (vanwege relatie toen) en een jaar later heb ik contact opgenomen met het bedrijf en aangegeven dat ik er wel heel graag nog wilde werken. Toen opnieuw sollicitatieprocedure ingegaan en de baan gekregen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:35

Gewoon mailen of bellen dat je er alsnog oren naar hebt. Succes!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:56

Weet je waarom je spijt hebt?
Omdat je erg graag weg wilt bij je huidige baan en de kans om weg te gaan niet genomen hebt?
Of vind je achteraf de nieuwe baan toch erg leuk en baal je dat je die nieuwe uitdaging niet durfde aan te gaan?