Enquête stereotypering moslims

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Enquête stereotypering moslims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 17:18

Hoi,

Voor mijn profielwerkstuk moet ik vragenlijsten afnemen van mensen die zelf GEEN moslim zijn.
Het zou mij heel erg helpen als jullie onderstaande vragenlijst zouden willen invullen:

https://www.survio.com/survey/d/C6I8J1L7P5B8G9W8J

Eventuele feedback of opmerkingen zijn zeer welkom :j

Alvast bedankt!

Azmay

Re: Enquête stereotypering moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:25

Ik heb hem ingevuld, denk wel dat het een moeilijke word om te interpreteren.
Vond de vraag waarin stond "net als andere geloven" wel een beetje een strikvraag, ik vind geloven per definitie niet specifiek een positieve toevoeging.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:30

Ingevuld.

Jammer dat je bij de vragen over of je het moslim geloof een verrijking vind geen toelichting kan geven. Er is nog een vraag in die richting iets eerder.

Ik vind namelijk geen enkel geloof een verrijking of mooi. Dat heeft voor mij niets met moslims anzig te maken.

freetorun

Azmay schreef:
Vond de vraag waarin stond "net als andere geloven" wel een beetje een strikvraag, ik vind geloven per definitie niet specifiek een positieve toevoeging.

Eens!

Ook lijkt het me statistisch gezien onhandig om bijvoorbeeld de inkomens etc niet in te delen in groepen. Zo wordt het lastig gegevens te verzamelen. Is dit meer voor je eigen plezier of toch echt voor een opleiding?

NatasjavE

Azmay schreef:

Ja precies....dat had ik dus ook.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 17:33

Ik deel ook de mening over dat geloven niet per se een positieve toevoeging zijn, dus persoonlijk zou ik dan kiezen voor ‘geen mening’, dus nummer 3. Ik zal even een tekstblokje erbij toevoegen voor toelichting. :j
Het is voor mijn profielwerkstuk. Ik ga als ik wat resultaten binnen heb indelingen maken in inkomen, leeftijd etc. Dan kan ik dingen een beetje beter inschatten (austisme, doe liever alles een beetje op mijn eigen, soms aparte, manier :o )

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:36

Ik ook inderdaad

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:38

wat heb jij het jezelf moeilijk gemaakt met zoveel open vragen!? heb je al bedacht hoe je deze gegevens gast verwerken of in een grafiek wilt zetten?

succes!

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:39

Ik heb hem ook ingevuld. Vond de vraag over woonplaats wat onhandig. Ik woon in een heel klein gehucht, dus ik hem maar een stad in de buurt opgeschreven. Ook de vraag over opleiding, bedoel je niveau of de opleiding zelf?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:07

enamorada schreef:
Ik deel ook de mening over dat geloven niet per se een positieve toevoeging zijn, dus persoonlijk zou ik dan kiezen voor ‘geen mening’, dus nummer 3. Ik zal even een tekstblokje erbij toevoegen voor toelichting. :j
Het is voor mijn profielwerkstuk. Ik ga als ik wat resultaten binnen heb indelingen maken in inkomen, leeftijd etc. Dan kan ik dingen een beetje beter inschatten (austisme, doe liever alles een beetje op mijn eigen, soms aparte, manier :o )

Maar ik heb niet "geen mening", ik vind geloof over het algemeen geen positieve toevoeging dus ook dit geloof niet.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:23

Azmay schreef:
enamorada schreef:

Maar ik heb niet "geen mening", ik vind geloof over het algemeen geen positieve toevoeging dus ook dit geloof niet.

Dan kan je dat bij die laatste 'vraag' waar je eerdere antwoorden nog kan toelichten, uitleggen/aangeven. Heb ik ook gedaan aangezien ik geloof ook verre van een goed iets vind.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:05

Aj - ik ben in de minderheid.

Ik vind geloven in principe een zinvolle bezigheid die een mens rijker en liefdevoller hoort te maken. Ik heb hier dus een 5 ingevuld.
(....dat dit vaak misgaat, dat weet ik wel. Maar een mislukte gelovige, om het even heel bot grof en plat te zeggen, is soms toch net wat beter op wangedrag aan te spreken dan types van 'ik stoor mij nergens aan en na mij mag de zondvloed losbarsten'.)

Bovendien zit er in een godsdienst erg veel cultuur en wijsheid besloten, waar de meeste mensen om allerlei redenen geen snars van weten. (Oa die idiote drammers die dan beweren dat de wereld 6000 jaar oud is - omdat ze het eerste hoofdstuk van de bijbel niet lezen als verzetspoëzie, maar als ware het een spoorboekje. Dat iemand dat spoorboekje plus die idiote conclusies niet blieft, dat snap ik wel.)
...en dat is toch een verarming.

En het is zo ongeveer taboe om dit over moslems te zeggen, :P maar ik doe t lekker toch.
Geef mij maar moslimscholen, moslimpartijen etc etc - dat is de Nederlandse manier van emanciperen...