Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:08

Ik heb toevallig vannacht een hele gekke droom gehad. Ik heb geloof ik lucide gedroomd in mijn droom. :+ Ik merkte dat ik 12 vingers had nadat iemand aan me vroeg of ik wilde checken of ik droomde of niet, en toen werd ik heel enthousiast maar toen werd ik wakker ín de droom. Niet echt wakker dus. :+ Telt dit ook? :')

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:23

Wow wat leuk! Ken lucide dromen helemaal niet en lijkt mij leuk om dit te kunnen dus ga ik topic even volgen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:27

Ik volg dit topic ook.
Ik droom doordeweeks iig altijd over mijn werk, waar dingen vaak mis gaan. Misschien kan ik sturen dat alles goed gaat, en ik minder in paniek raak in reallife zeg maar :o

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 08:31

Resistance schreef:
Ik heb toevallig vannacht een hele gekke droom gehad. Ik heb geloof ik lucide gedroomd in mijn droom. :+ Ik merkte dat ik 12 vingers had nadat iemand aan me vroeg of ik wilde checken of ik droomde of niet, en toen werd ik heel enthousiast maar toen werd ik wakker ín de droom. Niet echt wakker dus. :+ Telt dit ook? :')


Ik vind van wel! Een droom in een droom blijft ook wel bijzonder :j.

Ik heb vannacht ook weer wat meegemaakt. Was wel super tof! Zal het 'droomdagboek lijstje' later invullen.

Hoe denken jullie over voorspellende dromen? Weleens gehad?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:44

In bed geplast nog nooit, wel de meest vreemde wc's tegen gekomen. Midden op een druk plein bijvoorbeeld, maar ja, nodig moeten en enige wc in de omgeving. Om er dan vervolgens op te gaan zitten en te voelen dat het geen verlichting geeft. Hmmm, toch maar even wakker worden om naar de wc te gaan. Wat ik altijd wel jammer vind want dan is mijn droom voorbij.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:15

Naar de wc gaan in je droom is ook een lolletje ja :+

Een poosje terug had ik dat nog. Maar ik merkte als snel dat er iets niet klopte. Ik ging meerdere keren en echt grote hoeveelheden. En het was een vreem toilet.

Toen ik uiteindelijk echt bijna ging werkd ik wakker omdat ik merkte dat het echt niet klopte. It was a close call :')

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:47

Ik lees even mee. Dromen onthouden kan ik goed en ik weet ook dat ik droom. Het lijkt me heel handig om lucide te kunnen dromen.

Tot nu toe lukt het me alleen om na meerdere ‘herhalingsdromen’ de afloop wat te veranderen. 'Ah nee, niet alweer' denk ik dan als de droom begint. Het zijn altijd vervelende dromen. Het is zo moeilijk om het om te buigen. Ik kán de droom uiteindelijk wel sturen, maar dan heb ik daar meerdere pogingen voor nodig en de vrijheid om te doen wat ik wil, heb ik niet. Ik ben vaak aan het vluchten voor iets en hoewel ik weet dat ik droom, blijf ik vaak heel vermoeiend vluchten (voor een dinosaurus of zo :+) in plaats van een handige verstopplek zoeken of vechten. In mijn droom ren ik heel traag, dus dat is ook nog eens frustrerend.

Gek genoeg heb ik laatst in mijn droom toetsvragen opgelezen en beantwoord tijdens een tentamen over Harry Potter en ik heb bij het wakker worden ook onthouden welke vragen het waren. Tevens nog geen gekke klokken gezien... En ik ben een ster in heel realistisch naar de wc gaan in mijn droom als ik nodig moet, maar dat ik in de realiteit geen volle blaas heb (wel zo fijn, je zou maar in je bed plassen := ).

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:53

Interessant topic! Heb er wel van gehoord maar niet meegemaakt :)

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:58

Dreamy schreef:
Ohja, ik herinner mij ook altijd dat ik iets in de droom heel graag wil doen en dat alles zooo langzaam gaat dat het niet lukt. Vroeger wilde ik bijvoorbeeld graag in een bepaalde les mee rijden (in mijn droom dus) en dan zadelde ik het paard op, maar dan kon ik het juiste dekje niet vinden en dan wilde dat riempje weer niet vast etc. En tegen de tijd dat ik klaar was, was de les al afgelopen. Zo wilde ik twee dagen terug een filmpje laten zien (ook in mijn droom dus), maar elke link die ik aanklikte bleek 'm niet te zijn. De mensen aan wie ik het laten zien, wilden niet meer wachten en liepen uiteindelijk dus weg. Zo frustrerend :+


Zulke dromen heb ik de laatste jaren ook echt ontzettend vaak! Zo frustrerend!

Verder droom ik nooit bewust! Maar wel heel veel! Weet niet of ik ook echt meer controle zou willen.

Maar even een random gedachte: stel je zou in je dromen dus alles kunnen bepalen, zou je dus letterlijk je droomleven kunnen creëren. (Veel geld, weinig werken, perfecte partner, dagelijks dingen doen die je leuk vind) loop je dan niet het risico dat je je dromen leuker gaat vinden dan het echte leven of werkt dat niet zo haha

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:10

Captain schreef:
Resistance schreef:
Ik heb toevallig vannacht een hele gekke droom gehad. Ik heb geloof ik lucide gedroomd in mijn droom. :+ Ik merkte dat ik 12 vingers had nadat iemand aan me vroeg of ik wilde checken of ik droomde of niet, en toen werd ik heel enthousiast maar toen werd ik wakker ín de droom. Niet echt wakker dus. :+ Telt dit ook? :')


Ik vind van wel! Een droom in een droom blijft ook wel bijzonder :j.

Ik heb vannacht ook weer wat meegemaakt. Was wel super tof! Zal het 'droomdagboek lijstje' later invullen.

Hoe denken jullie over voorspellende dromen? Weleens gehad?


Ik heb best wel vaak voorspellende dromen, blijft apart dat zoiets kan

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 18:06

Datum: 15 November 2017
Titel droom: Ready for take-off?
Bewust van droom: Nee ;(
Lucide: Nee ;(
Personen/dieren die in de droom voorkwamen: Heeeeel veel passagiers En een knappe piloot en wat stewardessen.
Droom: Ik mocht gaan stage lopen bij de KLM. Yay! Dus ik werd in de cockpit neergezet en kreeg gelijk een pistool mee. :') Vervolgens moesten we via taxi-[***] naar de terminal in het vliegtuig. Ik mocht sturen en dat ging verrassend goed. :+ Behalve dat dat kreng steeds veeeeel te hard ging en ik constant de rem moest aantrekken. Toen moesten we over een groot plein heen met allemaal mensen.. Gelukkig werd er niemand opgezogen door de motoren.. :') En uiteindelijk kwamen we dan in de terminal aan. Hier zat een HELE knappe piloot.. Pfoe!! En die ging mij proberen te verleiden maar er zaten allemaal stewardessen bij dus dat kon ik echt niet maken. Dat bleek vervolgens dus een test te zijn en ik was geslaagd. :+ Voor zover kon ik het me herinneren.
Wat betekent deze droom voor mij: Niets bijzonders denk ik, ik ben voor mijn studie veel bezig met vliegtuigen en luchthavens en security (vandaar denk ik het pistool in de cockpit).

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:19

Ik weet niet of het wel zo slim is om al mijn dromen hier te vertellen aangezien ze nogal apart zijn haha :')

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:23

Opgezogen door motoren? :') Ik zie het al helemaal voor me :))

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 19:19

nienke555 schreef:
Opgezogen door motoren? :') Ik zie het al helemaal voor me :))


Google maar eens, dan blijft er niet veel meer van je over... :=

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:30

Lijkt me heel gaaf! Kan ik misschien toch nog een strand rit maken op een eenhoorn :D

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:55

ik droomde o ver mijn hoofdhuid ( wel vaker ) dat het los komt ik stukjes, en dan heb ik kuilen in mijn hoofdhuid en korsten enzo... :?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:59

Soms herinner ik mijn dromen nog, meestal niet, of ik droom niet. Maar 1 blijft me bij, ik ging op bezoek bij een vriend in Malta, en de weg werd langer en langer, het landschap klopte totaal niet met hoe Malta werkelijk is, en ook het duiken niet (zoet water, terwijl je daar in zee duikt).
Verder kon ik wel eens vliegen, inderdaad gewoon omhoog springen en go. Of heel ver springen, van dak naar dak.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:00

Vero schreef:
Ik weet niet of het wel zo slim is om al mijn dromen hier te vertellen aangezien ze nogal apart zijn haha :')


Ik ga mijn dromen ook niet delen, vind ik toch best prive :Y)
Maar dingen die vaak terug komen, zoals die tanden die uitvallen wat ik al eerder zei, vind ik dan niet zo erg :+

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:06

Wat bij mij erg vaak terug komt is dat ik te water ga met een auto, die hoofdhuid droom wat ik hierboven zei, en over vliegtuigen die neerstorten of bommen werpen...

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:14

Wat ik erg vaak droom, is dat mijn tanden los (komen te) zitten en dat ze daardoor niet meer goed op elkaar passen en er uit vallen. Heel apart

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:36

Ik had wel een keer dat ik in mijn droom auto reed zonder rijbewijs. Dus de politie vroeg of ik mijn rijbewijs kon laten zien, maar ja die had ik natuurlijk niet.
Dus ik moest mee naar het bureau, met handboeien en al :')
Enigste probleem was dat die zo los zaten dat ik mijn hand er gewoon uit kon halen _O-

Dus ik zeg zo tegen die agent:
"umm, zit dit wel goed? je weet dat ik er gewoon uit kan hè :') "
Zegt hij: "Ben je van plan dat te doen dan?"
Ik: "Nee"
Hij: "Dan maakt het dus niet uit."

_O-

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:43

Vero schreef:
Ik had wel een keer dat ik in mijn droom auto reed zonder rijbewijs. Dus de politie vroeg of ik mijn rijbewijs kon laten zien, maar ja die had ik natuurlijk niet.
Dus ik moest mee naar het bureau, met handboeien en al :')
Enigste probleem was dat die zo los zaten dat ik mijn hand er gewoon uit kon halen _O-

Dus ik zeg zo tegen die agent:
"umm, zit dit wel goed? je weet dat ik er gewoon uit kan hè :') "
Zegt hij: "Ben je van plan dat te doen dan?"
Ik: "Nee"
Hij: "Dan maakt het dus niet uit."

_O-



hahaah geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:07

Vero schreef:
Ik had wel een keer dat ik in mijn droom auto reed zonder rijbewijs. Dus de politie vroeg of ik mijn rijbewijs kon laten zien, maar ja die had ik natuurlijk niet.
Dus ik moest mee naar het bureau, met handboeien en al :')
Enigste probleem was dat die zo los zaten dat ik mijn hand er gewoon uit kon halen _O-

Dus ik zeg zo tegen die agent:
"umm, zit dit wel goed? je weet dat ik er gewoon uit kan hè :') "
Zegt hij: "Ben je van plan dat te doen dan?"
Ik: "Nee"
Hij: "Dan maakt het dus niet uit."

_O-


klinkt wel alsof er een betekenis achter zit

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:36

Zou best kunnen, maar ik zou zelf niet weten wat haha

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:48

Vero schreef:
Zou best kunnen, maar ik zou zelf niet weten wat haha


Net zoiets als de kat in Alice in Wonderland! :D