[ENQ] werkomgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

[ENQ] werkomgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 09:33

Beste werkende medebokkers

voor het vak econometrie en multivariate statistiek aan de universiteit Antwerpen hebben mijn collega's en ik een kleine enquete gemaakt :).

Zijn er enkele werkende bokkers onder jullie die een minuutje (het duurt echt niet veel langer) kunnen missen zodat wij dat vak al van onze to do list kunnen schrappen?

Alles gebeurt anoniem en we hebben, behalve jullie antwoorden, geen persoonlijke gegevens nodig zoals contactgegevens en dergelijke.

Alvast erg bedankt!

linkje:
https://uantwerpen.eu.qualtrics.com/jfe ... 0BUTx2WWbz

_KellyAV

Re: [ENQ] werkomgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:41

Ingevuld :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:45

Ingevuld!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 10:20

Erg bedankt aan de mensen die ons al geholpen hebben :)

de gemiddelde invultijd is voorlopig 2min.

Uiteraard laat ik hier weten wat we gaan bekijken wanneer ik de enquete sluit!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:29

Ingevuld :) Was er snel doorheen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 11:08

Selka schreef:
Ingevuld :) Was er snel doorheen.

Ik heb zelf een hekel aan lange enquetes :') dus als het mogelijk is binnen het onderzoek: hou het kort haha (nu kan dat gewoon niet altijd natuurlijk)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:36

Ingevuld, maar vind deze wel een rare:

"Kan u een schatting geven van de hoeveelheid dagen dat u dit jaar afwezig was op uw werk?"

en dan de volgende vraag

"Hoeveel keren daarvan was u fysiek onwel?"

Je vraagt eerst naar een aantal dagen, en daarna naar een aantal keren.
Kan je dan niet beter die laatste vraag omzetten in dagen? "Hoeveel van die dagen was u fysiek onwel"?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 11:36

Xanthippe schreef:
Ingevuld, maar vind deze wel een rare:

"Kan u een schatting geven van de hoeveelheid dagen dat u dit jaar afwezig was op uw werk?"

en dan de volgende vraag

"Hoeveel keren daarvan was u fysiek onwel?"

Je vraagt eerst naar een aantal dagen, en daarna naar een aantal keren.
Kan je dan niet beter die laatste vraag omzetten in dagen? "Hoeveel van die dagen was u fysiek onwel"?

Goed gezien! Ik pas het aan :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:39

't Is misschien muggenziften hé, maar ik viel er toch over :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 11:40

Xanthippe schreef:
't Is misschien muggenziften hé, maar ik viel er toch over :')

Och is geen moeite om even een woordje aan te passen :) er moet inderdaad nagedacht worden over zo'n dingen.

Fijn dat je meedenkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:43

SinneJ schreef:

voor het vak econometrie en multivariate statistiek aan de universiteit Antwerpen hebben mijn collega's en ik een kleine enquete gemaakt :).

Zijn er enkele werkende bokkers onder jullie die een minuutje (het duurt echt niet veel langer) kunnen missen zodat wij dat vak al van onze to do list kunnen schrappen?

Alles gebeurt anoniem en we hebben, behalve jullie antwoorden, geen persoonlijke gegevens nodig zoals contactgegevens en dergelijke.

Alvast erg bedankt!

linkje:

Ik zou er even bij zetten dat hij niet geschikt is voor Nederlanders. Ik heb iig geen enkel idee of ik een arbeider of een bediende ben bijvoorbeeld...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 11:44

Tink89 schreef:
SinneJ schreef:

Alvast erg bedankt!

linkje:

Ik zou er even bij zetten dat hij niet geschikt is voor Nederlanders. Ik heb iig geen enkel idee of ik een arbeider of een bediende ben bijvoorbeeld...

Oh maar vooral nederlanders vullen hem in hoor :) dan zet je bij anders maar gewoon je job als je dat ziet zitten en dan delen wij je wel in!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:47

Ingevuld!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:52

Wat betreft de vraag over onofficiele huwelijke staat: ik heb een relatie maar woon niet samen en ben niet getrouwd. Heb nu maar single ingevuld, maar geen van de antwoorden waren op mij van toepassing. Vervolgens wel de vraag of ik een partner heb, dus daar krijg je mogelijk tegenstrijdige antwoorden

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 11:54

NienkeV1994 schreef:
Wat betreft de vraag over onofficiele huwelijke staat: ik heb een relatie maar woon niet samen en ben niet getrouwd. Heb nu maar single ingevuld, maar geen van de antwoorden waren op mij van toepassing. Vervolgens wel de vraag of ik een partner heb, dus daar krijg je mogelijk tegenstrijdige antwoorden

Ja dat begrijp ik wel, maar het gaat ons vooral om het gevoel van zelfstandigheid en ik vermoed dat jij wel zal aangeven je zelfstandig te voelen :) dat is dus geen probleem.

edit: ik zal toch even anders toevoegen ;)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 20:09

Ik sluit vanavond laat de enquete, dus de bokkers die het zien zitten om nog even iets lief te doen zonder dat je iets terugkrijgt (behalve mijn oprechte dankbaarheid); het is de moment :+

Straks leg ik ook even uit wat de bedoeling was.

Statuten zijn blijkbaar wat vaag voor Nederlanders, maar dat is geen probleem, die variabele halen we er waarschijnlijk toch uit.

Tot straks!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:16

Ook ingevuld :)

De manieren waarop jullie je onderwijsniveau's benoemen is wat anders dan in NL, maar ik heb denk ik wel de juiste gekozen :D

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 20:18

MamaMiesje schreef:
Ook ingevuld :)

De manieren waarop jullie je onderwijsniveau's benoemen is wat anders dan in NL, maar ik heb denk ik wel de juiste gekozen :D

Bedankt!

Ja vandaar 'equivalent' :D en je moet je zeker niet inhouden om de optie 'anders' te gebruiken, dan kijken we erna wel welke onderverdelingen we maken en wie bij wat komt te staan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:23

Ingevuld. Ben benieuwd naar de achtergrond van de enquete

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 22:50

Ok de enquete is gesloten! (ik stuur straks een berichtje naar een mod zoals dat in de regels aangegeven staat)

Wat gaan we doen;
we gaan een model maken dat voorspelt hoeveel dagen men onder bepaalde omstandigheden afwezig is op zijn/haar werk (werkverzuim). We gaan daar niet alle variabelen voor nodig hebben die we gevraagd hebben en we hebben er ongetwijfeld ook belangrijke gemist, maar het gaat bij dit werk vooral om de statistieken en niet om de juistheid van de resultaten.

We gaan dus bv bekijken welke zaken een significante invloed hebben op het aantal dagen werkverzuim en welke niet. Welke zaken gecorreleerd zijn en nog wat statistische dingen waar ik jullie niet mee ga lastigvallen.

Enorm bedankt aan iedereen voor het nemen van de tijd. Het maakt me enorm blij om te merken hoeveel mensen ons helpen, anoniem, zonder beloning. Heel fijn is dat!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:35

De TS heeft genoeg reacties, daarom hier een slotje.