Balans werk en vrije tijd met paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Balans werk en vrije tijd met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 00:19

In mijn dagelijkse werk, werk ik veel met paarden (lesgeven, therapie). Super leuk natuurlijk! Wat ik echter wel merk, is dat mijn eigen motivatie om zelf nog te rijden na een werkdag vaak ver te zoeken is. Onlangs heb ik een jong paard gekocht en ik geniet wel erg om daar mee bezig te zijn (grondwerk, wandelen). Er staan ook paarden die ik mag pakken wanneer ik wil om lekker zelf mee te rijden. Ik merk dat ik daar vaak geen puf meer voor heb, terwijl ik vroeger altijd genoot om te kunnen rijden. Aangezien ik veel werk, heb ik sporadisch een vrije dag. Op zo'n dag ben ik soms het liefst bezig met andere dingen dan met paarden, of juist gewoon lekker wat keutelen met mijn 3 jarige.

Is dit herkenbaar voor mensen die ook werkzaam zijn met paarden? Hoe hebben jullie die motivatie weer terug gevonden?

TurdusMerula

Re: Balans werk en vrije tijd met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 02:12

Heb je je paard in de buurt van (of bij) je werklocatie, of niet? Dat maakt wel uit qua evt oplossingen.
Herkenbaar - ja

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 02:19

Nee, mijn paard staat elders. Voor mijn werk moet ik een uur reizen. Paard staat 5 km van mijn huis vandaan.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 02:34

Hier hetzelfde maar ik vind het niet vreemd. Mijn dagen zijn meer dan vol en dan heb ik af en toe behoefte aan me time. Gewoon eventjes iets voor mezelf. Paarden zijn hobby maar ik ben er wel fanatiek mee bezig.

Toen ik nog niet fulltime werkte was er tijd genoeg. Ik moest niks en dat is natuurlijk een wereld van verschil. Nu ben ik vaak gewoon bekaf en dan moet ik het thuis nog allemaal draaien plus de paarden.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 18:50

Horsy83 schreef:
Hier hetzelfde maar ik vind het niet vreemd. Mijn dagen zijn meer dan vol en dan heb ik af en toe behoefte aan me time. Gewoon eventjes iets voor mezelf. Paarden zijn hobby maar ik ben er wel fanatiek mee bezig.

Toen ik nog niet fulltime werkte was er tijd genoeg. Ik moest niks en dat is natuurlijk een wereld van verschil. Nu ben ik vaak gewoon bekaf en dan moet ik het thuis nog allemaal draaien plus de paarden.

Heel herkenbaar. Is Me Time voor jou nog wel iets met een paard doen? Of juist zonder paard?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:06

Ik merk het ook. Wat ik doe is op vaste dagen naar mijn paard (maandag, woensdag, vrijdag en soms weekend). Dan heb ik elke keer een doel. Op maandag rij ik in de bak, woensdag longeren en vrijdag in de bak of op buitenrit. Zo heb ik wel motivatie. Op een andere dag kan ik even langs voor een wortel (paard staat 500m van mijn huis)