Ik ben al ca. 40 jaar niet meer in Oostenrijk in de winter geweest, dus heb geen idee hoe koud het dan aanvoelt
.Tot nu toe heb ik skihandschoenen, ski sokken, thermo ondergoed en een skibril bij de Lidl weten te scoren.
Ik zag er ook skibroeken liggen en ski-jassen, maar alleen nog maar de kleinste maten. Maar nu vroeg ik me ook af of dat niet iets te overdreven is. Tja, dat is als je geen idee hebt.
Ik ga dus kijken naar mijn man en zijn vrienden hoe die de hele dag waarschijnlijk aan het schaatsen zijn.
En dan tussendoor natuurlijk ze van wat eten drinken voorzien, maar als ik het goed begrijp, dan zijn er ook tenten (of misschien maar 1 grote tent, dat weet ik niet) waar je wat te eten/drinken kunt krijgen.
Ik heb hele dikke handschoenwanten, wat ook handig kan zijn ipv skihandschoenen die je helemaal uit moet trekken als je bijv. iets moet openen. En dan een dikke muts natuurlijk.
Ik heb Lowa bergwandelschoenen, maar die gebruik ik normaal in de zomer om te wandelen in de bergen. Ik vraag me af of ik in die (stevige en toch best dikke schoenen) warme voeten hou of dat ik toch misschien voor snowboots moet gaan kijken.
Iemand tips welke dingen echt aan te bevelen zijn? Ik ga er van uit dat het niet verstandig is om alleen met een spijkerbroek en wat thermo ondergoed langs de kant uren te gaan staan kijken. Dan zul je toch door en door koud kunnen worden.
. Ik heb al gebreide sokken in alle (mooie) kleuren van de regenboog.
. Skisokken die gedeeltelijk uit wol bestaan. Ik zag ook wollen herensokken, maar helaas geen wollen dames sokken, dus een kijken of de herensokken in een kleine maat me ook passen. Anders zag ik ook dat ze thermo inlegzolen hebben. Een met wol en vilt en de ander met maar 10% wol en aluminium. We nemen ze beiden mee als ze er zijn en dan kijken welke het warmst zijn
.
.