Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:52

Qua geuren ben ik echt een wintertype. Zware kruidige geuren <3

Nieuwste aanwinst is Olympea van Paco Rabanne, die is echt heerlijk!
Afgelopen zomer veel The Scent van Hugo Boss opgehad.

Verder in mijn kast staan Shiroi van Annayake, Armani Si, Sun & Sun delight van Jill Sander, Amor Amor en Catch me van Cacharel.

Ik volg in ieder geval! Ideeën voor een nieuwe geur zijn altijd welkom :D

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:33

Bamboo van Gucci, Si van Giorgio Armani, Deep Red van Hugo Boss en Boss Orange.
Ik had een hele verzameling, net allemaal weggedaan.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 18:37

Si is ook een fijn geurtje.

Had pas een hele lekkere van Trussardi. Maar die heb ik weggegeven, want de geur vervloog echt heel snel.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:39

Ik ben de laatste tijd weg van First Instinct van Abercrombie & Fitch.


Voor de mensen met vele flesjes parfum, zijn ze ook allemaal in gebruik en open en waar bewaren jullie die dan?

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:45

Kreeg van de week een proefje van Kenzo, World, die ga ik wel aanschaffen, erg lekker.

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:23

Ik draag alleen maar Valentina van Valentino. Vind de flesjes prachtig en heb een stuk of 10 parfums, maar ik draag ze nooit dus ben ze maar aan het weggeven.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:30

Ik heb echt een verzamelwoede gehad wat betreft parfum. :') Toen ik ben gaan samenwonen wat verstandiger geworden en alles stuk voor stuk opgebruikt.

Nu nog 4 flesjes staan waarvan 1 Chanel no 5 mini.
Ik wil eigenlijk terug naar 2 geuren, iig dat ik bij meer niet zelf mag kopen, krijgen heb ik natuurlijk niet onder controle. O:)

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:52

Lavita330 schreef:
anjali schreef:
Ik gebruik al decennia Opium van Yves Saint Laurent. Ik val echt op zware oosterse geuren.Helaaszijn die momenteel niet in de mode. Van Yves Rocher heb ik ook graag de zwaardere geuren,als ze die hebben. Voile d,ambre is lekker zwaar. Ook Quelques notes d,amour heb ik nu. heel lang geleden had ik Cassandra van Weil, maar ik vrees dat die niet meer bestaat.Denk er wel aan dat je de flesjes niet eindeloos kunt bewaren,dan bederven ze.


Als je van zware geuren houdt is Decadance van Marc Jacobs misschien wel wat voor je! Is een vrij zware houtachtige geur vind ik. Draag ik graag in de winter en dan doe ik niet te veel want anders vind ik hem te zwaar/sterk.

Heb iets van 10 geurtjes denk ik, vanalles wat, heerlijk :D

Dank je voor de tip.Als ik weer in de parfumerie kom zal ik hem eens testen.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:01

kelliiee1993 schreef:
Ik ben de laatste tijd weg van First Instinct van Abercrombie & Fitch.


Voor de mensen met vele flesjes parfum, zijn ze ook allemaal in gebruik en open en waar bewaren jullie die dan?

Ja ze gaan wel open anders kan ik ze niet ruiken.Helaas blijven sommige dan te lang staan omdat de geur toch niet zo past.Na een tijd gaat de geur dan achteruit.Vaak krijg ik flesjes. Zelf kopen doe ik alleen mijn favorieten die ik ook vaak gebruik. Want het is toch een prijzige hobby.Vroeger had je hier een Oosterse winkel die kleine flesjes parfumolie verkocht,zoals patchouli,jasmijn,etc.,die niet duur waren.Helaas is die winkel er niet meer.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:14

Jep, guilty. Geef meer geld uit aan lekkere geurtjes dan aan kleding en schoenen. :=

Meerdere geuren die ik erg lekker vind, waaronder Zadig & Voltaire This is her, Thierry Mugler Alien, Prada Candy Leau, Givenchy Ange Ou Demon Secret, Boucheron Quatre, Valentino Valentina, Jimmy Choo Illicit. En het lijstje van wat ik heb is nog wel wat langer. :+

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:39

kelliiee1993 schreef:
Ik ben de laatste tijd weg van First Instinct van Abercrombie & Fitch.


Voor de mensen met vele flesjes parfum, zijn ze ook allemaal in gebruik en open en waar bewaren jullie die dan?



Ik heb veel parfums weg moeten doen omdat ze niet goed meer waren. Ik bewaarde ze in een vitrine kast. Het beste is het om ze donker te bewaren.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:53

Ik heb er nu nog maar 7 maar had er meestal minstens 10 staan. Ik bewaar ze idd in het donker.
Nu in de collectie: simpele zoals Wish, Cool Water, Tommy Girl en One van Calvin Klein. Duurdere zoals J'adore en Angel van Thierry Mugler.
En dan heb ik nog 2 hele exclusieve geuren uit Parijs die echt heeeeel duur waren maar die ik kado heb gekregen. Ik kende ze niet en moest ze googlen om tot mijn grote schrik te zien wat ze kosten.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:27

Ik vind juist maar heel weinig geuren lekker. Ik gebruik Ralph lauren romance en Burberry the beat. Meer hoef ik niet.
M'n man vind ik het lekkerst in Hugo boss. Iets anders vind ik ook niet lekker.

En regelmatig vind ik geuren uit een potje wel lekker en dan ga ik ze opspuiten en dan stinken ze ineens. :\

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:40

Hier nog een verslaafde! Mijn favo geur is helaas amper nog verkrijgbaar: d&g rose the one. Kruidvat heeft wel een redelijk goede dupe die ik nu dagelijks gebruik. Het origineel bewaar ik voor speciale gelegenheden <3 verder heb ik nog o.a. She en aqua di goia (armani), tommy girl, the one, light blue en een aantal goedkopere dupes van o.a. Sí, hugo woman en gucci bamboo. Helaas kan ik op mijn werk alleen lichte geuren dragen waardoor veel geurtjes weinig gebruikt worden.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:47

verootjoo schreef:
Ik vind juist maar heel weinig geuren lekker. Ik gebruik Ralph lauren romance en Burberry the beat. Meer hoef ik niet.
M'n man vind ik het lekkerst in Hugo boss. Iets anders vind ik ook niet lekker.

En regelmatig vind ik geuren uit een potje wel lekker en dan ga ik ze opspuiten en dan stinken ze ineens. :\



Dat was ook echt altijd mijn geur! Inmiddels heb ik hem niet meer, maar grote kans dat ik het weer koop!

Ik heb ook aardig wat geuren.
Mijn favoriet is Opium black. Heerlijk! <3

Verder in de winter ook de gewone Opium. In de zomer draag ik op mijn werk graag Sun van Jill Sander.

Voor mijn man koop ik altijd Egoïstist van Chanel. Zó lekker!! Hij krijgt geen ander meer :o

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:01

Manlief wil enkel luchtjes van Boss voor zichzelf. Heeft daar standaard 3 of 4 verschillende van staan. :')

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:05

Misschien heeft iemand wel een tip, ik gebruik nu cool water welke ik echt lekker vind ruiken maar na een uur ruik ik het al niet meer.

Daarvoor angel van Thierry die bleef je echt goed ruiken maar ik was eigenlijk niet zo'n fan van de geur

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:42

bontesok schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind juist maar heel weinig geuren lekker. Ik gebruik Ralph lauren romance en Burberry the beat. Meer hoef ik niet.
M'n man vind ik het lekkerst in Hugo boss. Iets anders vind ik ook niet lekker.

En regelmatig vind ik geuren uit een potje wel lekker en dan ga ik ze opspuiten en dan stinken ze ineens. :\



Dat was ook echt altijd mijn geur! Inmiddels heb ik hem niet meer, maar grote kans dat ik het weer koop!

Ik heb ook aardig wat geuren.
Mijn favoriet is Opium black. Heerlijk! <3

Verder in de winter ook de gewone Opium. In de zomer draag ik op mijn werk graag Sun van Jill Sander.

Voor mijn man koop ik altijd Egoïstist van Chanel. Zó lekker!! Hij krijgt geen ander meer :o

Hier ook een Opiumliefhebster. vind je die Opium Black niet wat te licht en flauw?Door de naam verwachtte ik iets zwaars.

Anoniem

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:03

Kennen jullie Twilly d'Hermes al? Hele aparte geur, vind ik. Wel erg lekker. Staat op mijn verlanglijstje. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:10

YellowLeaf schreef:
Ik draag alleen maar Valentina van Valentino. Vind de flesjes prachtig en heb een stuk of 10 parfums, maar ik draag ze nooit dus ben ze maar aan het weggeven.

Ik draag ook bijna alleen maar Valentina van Valentino. Vind dat echt zo'n bizar lekker geurtje. Omdat hij toch wel erg prijzig is wissel ik af met Sun van Jill Sanders, maar die vind ik voor de winter toch een beetje te fris dus ik denk dat ik binnenkort even op jacht ga naar een winters geurtje in een vriendelijke prijscategorie.

Ginger1991
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:14

Hier ook een verzamelaar! :D
Ik hou vooral van zwaar en zoet.
Alien en Paco Rabanne zijn heerlijk.
De nieuwe Versache is nu favo hier.
Heb ook nog een aantal soorten Hugo Boss.
Heb een hele plank volgepropt staan.

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:32

Ik hou ook van zwaardere geuren :D

mijn all time favourite is Jean Paul Gaultier - Classique
maar op dit moment draag ik LouLou van Cacharel best vaak :)

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:51

Hier ook een liefhebber van wat zwaardere luchtjes,
Heb nu pöem van lacome, Roberto Cavalli, de orginele Joop, Gabriela Sabatini, Gloria vanderbilt en Geddes staan, alleen de Geddes is lichter.

Vooral de Pöem, Roberto cavalli en joop vind ik erg lekker ruiken.
Heb ook nog een sample van chanel noir liggen maar vind hem te zoet.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:20

anjali schreef:
Hier ook een Opiumliefhebster. vind je die Opium Black niet wat te licht en flauw?Door de naam verwachtte ik iets zwaars.


Nee ik vind hem heerlijk. Hij is zoet en ik blijf hem zelf de hele dag ruiken.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Parfumverzamelaar, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:21

Versace Bright Crystal is ook heerlijk!