Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 00:54

Sinds een maand woon ik in mijn nieuwe appartement. Het betreft een huurwoning.

Vanaf het begin af aan viel me al op dat de buurman graag naar harde muziek luisterde. Nou opzich niet zo'n probleem, alleen de tijden en het volume zijn af en toe buitenproportioneel :oo

Het wisselt van enigszins hoorbare bass overdag en door de weeks tot echt complete Thunderdome concerten om middernacht in het weekend. Vorige week was echt een hoogtepunt waarbij ik om 03.00 uur 's nachts heb aangebeld met het verzoek of het wat zachter mocht. Hij verontschuldigde zich, maar daarna ging het van standje "mega turbo" naar "turbo". Niet echt een grote verbetering dus. Ik ben wel in slaap gevallen, maar om 07.00u 's ochtends ( 8)7 ) ging het weer op standje mega turbo. Op dat moment is de buurvrouw aan de andere kant gaan klagen.

Ik begreep van haar dat hij al sinds hij er woont (2007) voor veel geluidsoverlast zorgt. Hij heeft zelfs al een gesprek bij de woningbouw gehad na klachten. Maar sindsdien is er dus weinig veranderd. De buurvrouw heeft zich er nu maar bij neergelegd. Het probleem is dat wanneer hij er op wordt aangesproken wordt, hij die ávond de muziek wel (wat) zachter zet, maar de volgende dag het net zo hard weer door de luidsprekers knalt.

Ook op dit moment is hij weer ontzettend hard hoorbaar. Het ergste is nog dat ík me er vervelend om voel om weer aan te bellen en hem ook zijn plezier in het weekend gun (eigenlijk omgekeerde wereld!). En twijfel wat ik moet doen. Eerst nog kansen geven om het zachter te zetten (wat blijkbaar geen moer werkt gezien de resultaten bij het verleden) of aangeven dat ik als hij zo doorgaat ik de politie/woningbouw bel? Of zonder waarschuwing klagen.... Ik wil ook een goede buurrelatie behouden maar de buurman heeft geloof ik geen enkele behoefte om aan de mensen naast hem te denken :+

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:09

Opnemen hoe jij het hoort in jouw slaapkamer. Of laat hem desnoods even zelf luisteren bij jou thuis.

Sommige mensen vinden 'heel hard' nou eenmaal 'nog steeds zacht'. :) De beste manier is om het gewoon even te laten horen hoe het bij jou klinkt. :)

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 01:10

Palmera schreef:
Opnemen hoe jij het hoort in jouw slaapkamer. Of laat hem desnoods even zelf luisteren bij jou thuis.

Sommige mensen vinden 'heel hard' nou eenmaal 'nog steeds zacht'. :) De beste manier is om het gewoon even te laten horen hoe het bij jou klinkt. :)



Dit heeft de buurvrouw jaren geleden al gedaan. Maakte geen indruk helaas....

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:11

Nog een keer doen? :)

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:19

Politie bellen. Na 2 waarschuwingen word het apparatuur in beslag genomen. Daarnaast klachten indienen bij woningbouw.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:24

Ik zou ook klacht indienen voor overlast. Kan niet zo zijn dat iemand je woongenot vergalt. Eventueel samen met de andere buren die er ook last van hebben. En dan idd afspraken maken sterkte

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:34

Vervelend! Ik zou het nog een keer aankaarten bij hem en mocht er niks veranderen inderdaad naar de woningbouw stappen. Dan heb je in ieder geval het netjes gevraagd en geprobeerd en moet je daarna wel echt ergens aan de bel trekken want snap dat het helemaa niet fijn is. Hoop dat het snel beter wordt voor je.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:46

Niet aankaarten meteen politie bellen. Als ie dit al zeven jaar doet gaat ie heus niet stoppen. Buren hebben het al geprobeerd toch?

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:50

Maar ja, het speelt dus al 10 jaar en die man kan blijkbaar gewoon zijn gang gaan, ondanks alles wat er al gedaan is door buren.
Ik denk dat je niets anders kunt doen, dan je er bij neer leggen.
En als je dat niet wilt, de politie bellen elke keer als de muziek zo hard staat.
Meer kun je niet doen, denk ik.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:04

Maak bij elke keer dat je hem hoort een notitie en laat de buren dit ook doen. Om echt stappen te ondernemen met de woningbouw moet je een dossier opbouwen over elke scheet die hij laat. Misschien kan een tweede gesprek helpen als hij weet dat er consequenties zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:11

Dossier aanleggen en voor iedere keer de politie bellen.
En vooral bovenstaande volhouden en niet na een week opgeven.
Leuk zo'n goede buurrelatie, maar een goede nachtrust is meer waard.

Anoniem

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:58

Idd. Voor elke keer overlast de politie bellen. Is ons aangeraden (door de politie) en is ook wat wij dus doen.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 03:01

Ik zou de morgen aanbellen en hem uitnodigen met een bak koffie nog eens te komen beluisteren.
Je weet niet zeker of dat echt eerder is gebeurd. Het zijn aannamens via via waarmee je biet sterk staat.
Blijft het dan alsnog gebeuren dan inderdaad elke keer poltie bellen.
Bouw sowieso een dossier op voor de toekomst.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 06:40

Dit is nou typisch iets wat ik zou opstellen.

Wij hadden hier overlast van een gezin in de buurt, sinds ze er wonen. De overlast bestond uit verschillende dingen, door verschillende mensen binnen dat gezin, en de overlast werd door omwonenden op verschillende manieren ervaren. Enkele van de mensen die het meeste last van ze hadden waren ik (die er schuin boven woont) en de buurvrouw direct naast ze. Vorige maand zijn we erachter gekomen dat die buurvrouw en ik, zonder het van elkaar te weten, hebben opgesteld voor dit probleem. En het lijkt nu opgelost :) Sindsdien hebben we geen last meer van ze gehad. En ze wonen er nu 11 jaar (en ik 13 jaar en de buurvrouw een jaar of 7).

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:11

Ik hen jaren geleden hetzelfde meegemaakt. Herriestoppers helpen enorm. Maar bovenal moet je een dossier aanleggen. Iedere keer opschrijven wanneer hij de herrie maakt, datum, tijdstip en hoe lang het duurt. Ook politie bellen als het echt standje turboplus is.
Ik heb op die manier mijn buurman zijn huis uit gekregen, maar ik kreeg ook hulp van de andere buren.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:22

Misschien kun je proberen hem zo ver te krijgen om ‘s nachts een koptelefoon te gebruiken? :=
Desnoods zou ik er nog aan mee willen betalen als dat dé oplossing blijkt te zijn.
Als het echt zo’n aso is die zich van niks en niemand iets aantrekt, dan toch naar de politie ermee.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:03

Wat de andere ook zeggen, politie bellen elke keer als je er last van hebt. En volhouden! Desnoods weken lang! Daarmee hebben ze ook een dossier voor de gemeente of woningbouw. De woningbouw Zou ik ook weer bellen, aangeven dat je de politie bellen en of ze stappen willen ondernemen.

Hebben wij ook gedaan met overlast, uit eindelijk heeft de gemeente stappen ondernomen en lijkt het nu opgelost :)

Christiene
Berichten: 7720
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:15

Klagen bij de woning bouw...

Standje normaal zit ook op de apparatuur ipv turbo of mega turbo.

Edit en tips hierboven dossier bij houden politie en volhouden.

Elisa2

Berichten: 37161
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:51

Ik zou ook iedere keer de politie gaan bellen, na 2x gaat hij dan boetes krijgen..

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:57

8nnemiek schreef:
Misschien kun je proberen hem zo ver te krijgen om ‘s nachts een koptelefoon te gebruiken? :=
Desnoods zou ik er nog aan mee willen betalen als dat dé oplossing blijkt te zijn.
Als het echt zo’n aso is die zich van niks en niemand iets aantrekt, dan toch naar de politie ermee.


Dus dit! Als buurman in z'n eentje is, lekker draadloze koptelefoon op en dan mag ie z'n muziek zo hard luisteren als ie wil.

Misschien kun je dit samen met de buurvrouw aankaarten?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:21

Wat vervelend voor je. Slaapt je buurman nooit ?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:30

Focussed schreef:
Ik begreep van haar dat hij al sinds hij er woont (2007) voor veel geluidsoverlast zorgt. Hij heeft zelfs al een gesprek bij de woningbouw gehad na klachten. Maar sindsdien is er dus weinig veranderd. De buurvrouw heeft zich er nu maar bij neergelegd. Het probleem is dat wanneer hij er op wordt aangesproken wordt, hij die ávond de muziek wel (wat) zachter zet, maar de volgende dag het net zo hard weer door de luidsprekers knalt.


Er is weinig veranderd omdat de klagers het daarna opgegeven hebben. Als je echt een dossier aanlegt, blíjft klagen bij de WBV én de politie belt bij ernstige geluidsoverlast kan er heus wel iets bereikt worden. Maar daar heb je een lange adem voor nodig en dat moet je willen.

Anoniem

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:35

Constant politie bellen en WBV bellen. Opnames maken en dossier aanleggen. Met lief vragen stopt ie duidelijk niet.

Anoniem

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:20

Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom de woningbouw hier niks aan doet :( Ik woonde in een portiek woning met zowel boven als onder me 2 lawaai schoppers, 1 was 's nachts regelmatig aan het schreeuwen, aan de telefoon volgens mij en boven mij een student die regelmatig ook doordeweeks feestjes had. Ik ben niet perse type ideaal om in de stad te wonen want als je mij uit m'n slaap rukt of je er voor zorgt dat ik niet kan slapen, kan je maar beter uit m'n buurt blijven _O-
Ik zou toch echt de politie bellen, meldpunt overlast, gemeente desnoods en ook heel dringend en serieus de woningbouw hier op aanspreken. Bij mij hebben ze toen na de zoveelste melding eerst een brief gestuurd naar mijn onderbuurman, toen maanden later weer omdat het niet stopte en bij de derde keer gingen ze naar hem toe voor een gesprek.. Dus heel bizar dat je woningbouw niks doet :(

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:34

justahorse schreef:
Politie bellen. Na 2 waarschuwingen word het apparatuur in beslag genomen. Daarnaast klachten indienen bij woningbouw.

Inderdaad.Politie bellen helpt.Er bestaan ook speciale aso-woningen voor mensen die blijvend last veroorzaken.