houden jullie genoeg tijd over voor " andere" dingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lnvdh

houden jullie genoeg tijd over voor " andere" dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 18:04

Ik heb een hond waar ik elke dag een flink eind mee wandel.( gem een 1.5 uur) Daarnaast een verzorgpony die ik ongeveer 3 a 4 x per week verzorg. Dan ook nog een 24 uurs baan in de zorg, dus onregelmatige diensten, twee kinderen en een man en een huishouden. Afgelopen weken heb ik door omstandigheden mijn verzorgpaard elke dag moeten doen en merk echt dat het in combinatie met hond en gezin en werk echt veel tijd vergt. Ik doe het met alle liefde maar soms denk ik wel eens dat mijn leven alleen maar uit " racen" bestaat. Zodra de wekker morgens om 6 uur gaat sta ik in de race stand. hup kids naar school, hond uitlaten, huishouden doen naar paard. Ik vind het heerlijk hoor dus lees dit niet verkeerd maar merk dat ik me wel eens afvraag hoe anderen dat doen die een eigen paard hebben.... Hebben jullie wel eens tijd over voor andere zaken als bijv winkelen of dagje sauna etc.... Je bent al met al zo 2 uur bezig per dag met je paard/ pony... en nogmaals ik vind dat heerlijk..... maar ervaren jullie dat ook???

DreamGuide

Re: houden jullie genoeg tijd over voor " andere" dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:08

Tsja,
Ik ben fulltime studente, heb een 20-uurs contract, een eigen paard (ga ik sowieso elke dag naar toe, maar ik rij haar 4 á 5x per week).
Daarnaast ben ik ook in het bezit van een hond waar ik regelmatig uren mee ga wandelen in het bos.

Je snapt vast wel dat mijn leven ook uit rennen en racen bestaat, ik probeer dan ook om in het weekend wat rust te pakken en dingen te doen die ik leuk vind (ehum paard) en doordeweeks probeer ik van 22:00 tot 23:00 sowieso even niks meer te doen behalve even een serie te kijken of iets dergelijks, om tot rust te komen voordat ik ga slapen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:08

Ik heb het meestal ook zo druk maar dat vind ik helemaal niet erg. Het ligt eraan of jij je daargoed bij voelt. Een dagje shoppen of sauna zit er bij mij niet vaak in, maar dat vind ik niet erg ;) .

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 18:13

ik ook niet hoor, ben er geen type voor, maar het is soms wel flink plannen allemaal

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:22

Ik werkte 40 u in ploegen ook een hond en een eigen paard huishouden man gelukkig geen kinderen.
Ik ben in september overgegaan naar 24 u werken in het weekend en 5 dagen vrij.
Ik dacht dat ik er kon gaan aan ontsnappen aan het vrij drukke leven. Maar het blijft nog steeds even druk. Over een half jaar moet ik weer naar een 40 u week door de week en ben ik weer in het weekend vrij.
Het zal altijd wat zijn.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:28

Nee,... Ach wat zijn andere dingen? Ik werk 36 uur ik heb een hond, huis, vriend en twee paarden. Ze staan op pension en dat scheelt wel. Ik heb een vast schema en die is niet flexibel := .
Mijn vrije avonden zijn woensdag, zaterdag en zondag. En dan zijn er nog mensen die verwachten dat je maandagavond even langs kunt komen........ Nee dus!!! Daar wordt ik wel eens heel moe van.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:31

Nee, ik werk 34 uur, heb 2 kinderen en 3 paarden en het is echt racen om alles rond gebreid te krijgen. Binnenkort staan alle 3 de paarden op pension en hoop dan wat meer tijd te krijgen.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:32

24 uur per week aan het werk op 25 km afstand, 2 pony's in eigen beheer op 1,5 km afstand, 2 honden een zoontje van 4 die naar school gaat en toch ook gebracht moet worden en gehaald is het druk, erg druk. Als er iets tegen zit loopt me planning in de soep, waardeloos. Elke dag weer een race tegen de klok, maar ben nogal een control freak. Dus tsja dan maar racen en kan ik alles zelf bepalen. Doordat ze 24/7 buiten staan is elke dag beweging geen vereiste

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:41

Herkenbaar.
Ik loop nu 32 uur per week stage, daarnaast werk ik 12 uur per week, heb ik les op school waarvoor ik ook huiswerk/verslagen moet maken en tentamens moet leren, een verzorgpaard waar ik 3/4 keer per week heen ga en een vriend die ook wat aandacht wil :+
Het is inderdaad rennen, racen en goed plannen als ik iets met vrienden/voor mezelf wil doen, maar ik heb wel gemerkt dat een ‘rustig’ leven niets voor mij is. Daarnaast vind ik alles wat ik doe echt onwijs leuk, dus ik stap elke avond moe maar voldaan m’n bed in :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:41

Oh god houd op houd op
Ik werk 40 uur heb enkele reis n uur reistijd na het werk ga om 10u weg ben om 10u thuis ongeveer als ik geen file heb anders kan het zomaar nog 2uur duren enkele reis
Dan heb ik nog 4 paarden die doe ik Smorgens voor ik ga en manlief doet ze als hij thuis komt van het werk
Nog 2 honden die de nodige aandacht willen
En ik leef in een bouwput waar geen doorkomen aan is met 2 man fulltime werken

In t weekeind ben ik dan ook compleet kapot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:46

Nee...

Ik heb een pony waar ik niet meer op rijd en een jong paard die net zadelmak is. Daar probeer ik om de dag heen te gaan. Ze staan in volpension maar moet wel dagelijks hooi heen brengen/zakken voer/medicijnen klaar zetten.

Daarnaast een vriend, het huishouden en de grootste tijd slurper; ons bedrijf waar ik zo'n 65 uur per week maak. Zeven dagen per week werk ik. Ik heb één dag in de week school (BBL opleiding). Daarnaast nog 5 uur werk buitenhuis. En bestuurslid van een vereniging.

Mijn dagen starten om 06:30 en eindigen meestal om 20:30. En één dag in de week pas om 23:30.
Ik probeer overdag naar de paarden te gaan, dan ben ik meestal 2 uur weg. Soms lukt dat niet in tijden van drukte en ga ik s'avonds na 20:30 nog heen.

Avonden vrij om onderuit gezakt op de bank te zitten zijn er bijna niet. Ik probeer op zondagmiddag rust te hebben maar meestal word dit ingevuld door familie bezoek, dus eigenlijk ook geen rust. Soms breekt het me op. Het is heel belangrijk om de rust tijd te pakken die ik heb. Maar dat is dus heel weinig.

Het bedrijf is m'n alles dus heb ik zeker veel voor over, anders kon ik dit niet. Maar soms denk ik, had ik ook maar eens weekend... Het voelt voor mij ook aan als een race waarbij ik de finish niet haal. Ik ga maar door en ga maar door.
Maar heb het er graag voor over...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:49

Ik zit eigenlijk nooit stil en vind het heerlijk :D
40 uurs drukke baan, 2 honden, 2 paarden, bijna 30 cavias, huishouden en mijn vriend.
Paarden ga in sochtends heen voor mijn werk, en na het werk, nu hebben ze winterstop dus geen lange ritten, scheelt wel in tijd.
Weekenden ook vaak weg en druk, vandaag weer op pad geweest en om half 5 nog even langs ouders, nu aan het koken en vanavond wat cavia verblijven schoonmaken
Soms ben ik om 10 uur savonds nog bezig maar dat zijn de keuzes die je maakt :)
Laatst bijgewerkt door sanso op 04-11-17 18:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:51

Ik werk 32 uur, een hondje, straks weer op mezelf, scheer gemiddeld nu 25 paarden per week (hallo fulltime job extra) en rij daarbij ook nog 2 paarden fanatiek op niveau. En als het druk is met scheren gaat mijn slaap eraan maar anders nog tijd zat voor leuke dingen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:54

Wat zijn dat, andere dingen :') nee weinig tijd voor. Maar als het dan toch een keer lukt om zo iets in te plannen kan ik er erg naar uit zien en 3 dubbel van genieten. Wat er begin dit jaar af is gegaan is de hond (mis hem nog elke dag) en we hebben wel afgesproken dat er voorlopig geen hond meer komt. Hoe leuk ik het ook zou vinden, het is momenteel niet in te passen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:03

Naar je paard is toch al 'wat anders'?
Dat is toch je hobby?
Als je hobby sauna is dan kom je ook niet aan wat 'anders' zoals een paard toe.

Als je met tegenzin naar je hobby gaat omdat het een plicht is geworden dan zou ik me wel op mijn hoofd krabben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:07

De belangrijkste reden dat ik na overlijden van oude tinker de jonge verkocht hebt is tijd. Naast gezondheid en geld was domweg de beschikbare tijd of het ontbreken van echt vrij in te delen tijd de reden dat ik met eigen paard gestopt ben. Ik heb nu tijd voor sauna dagjes weg spontane vakantie omdat ik niet ook de zorg van een paard heb. Met de honden valt wel te schuiven gelukkig

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:12

O wacht, moet even wat aanvullen. Paard is idd voor mij wel ontspanning. Laad echt op daar van. Maar daardoor weinig tijd soms voor andere sociale activiteiten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:13

Nee, naast werk, huishouden, 2 honden en 2 paarden niet veel tijd over. Afspraken met familie e.d. probeer ik strategisch te plannen dus op een rustdag van de paarden bijvoorbeeld.

De dieren komen hier altijd eerst (naast het werk) en dan pas de rest. Dit is de manier waarop ik graag leef. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:31

SusanH schreef:
O wacht, moet even wat aanvullen. Paard is idd voor mij wel ontspanning. Laad echt op daar van. Maar daardoor weinig tijd soms voor andere sociale activiteiten.

Een keus dus.
Je kunt nou eenmaal niet alles in het leven toch?
Werken is vaak niet echt een keus, maar als je het idee hebt dat je hobby je beperkt in je leven dan zou ik toch echt kijken of het nog wel de moeite is of dat er wellicht iets te veranderen valt (bijrijders, all-in stalling etc).
Als ik morgen liever naar de dierentuin wil dan naar mijn paard dan doe ik dat.
paard vermaakt zich heus wel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:36

Pfoe, zou mijn ding toch niet zijn hoor :')
Ik werk 28 uur verdeeld over 5 dagen en een avond stage bij de hondenschool en ik werk altijd de middagen, in de ochtend ben ik dus vrij en dan loop ik altijd een eind met de hond, doe ik het huishouden, boodschappen enz. Als ik dan om half 7 thuis kom heeft mijn man gekookt (of is ie er nog mee bezig) en dan is het een kwestie van eten en bankhangen. Heerlijk :D
Toen ik nog een paard had was ik wel een stuk drukker, dat merkte ik pas toen ik hem verkocht..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:41

Sinds mijn pony's in volpension staan merk ik pas hoeveel tijd het altijd heeft gekost en ik wil nooit meer naar die tijd terug.
Ik ben er gemiddeld 3x per week en dat is meer dan genoeg

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:45

Nee eigenlijk niet.

Ik heb nu een ouder paard van 26 en ga er elke dag heen, zou ook eerlijk gezegd niet ander willen, maar er gaat daardoor wel op een gemiddelde dag 1.5-2 uur van mijn tijd in zitten. Als ik ook ga rijden, zomaar 3-4 uur.

Daarnaast zit ik nog op school met ongeveer 32 contacturen in de week en naar die contact uren heb ik veel huiswerk en regelmatig projecten waardoor ik per week nog 8-20 uur langer op school ben. Verder werk ik op de zondag 7 uur.

Er blijft verdomde weinig eigen tijd over en eerlijk gezegd baal ik daar wel eens van, maar ik moet ook toegeven dat ik het paard echt voor mijn plezier doe. Zelfs uitmesten in de regen werkt meditatief en dat is heerlijk aan het begin of einde van een drukke dag.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:46

Euhh andere dingen? Wat is dat?
Ik probeer 7 dagen naar paardlief te gaan, 1 dag is al van mijn bijrijder maar wil toch altijd even langsgaan.
Ik ben momenteel studente en mijn rooster is ma-do van 8:30 tot 17:15 , vrijdag vrij maar dan werk ik de hele avond. Maandagavond werk ik ook. Ik werk gelukkig op de stal waar mn paardje staat dus daar heb ik heel veel geluk mee! Ik woon nog thuis, voor ik gigi kreeg deed ik mijn eigen was en kookte ik 1x per week thuis. Nu word mijn was gedaan en eet ik nog maar 1x per week thuis ( zondag. ) de rest van de week eet ik op stal ( werk ) of bij mn vriend :') . Ik ben alleen nog maar thuis om te slapen.

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:03

Hmm ja redelijk herkenbaar.
Ik ben fulltime student, daarnaast werk ik zo'n 25 uur in de week met wisselende diensten. Heb twee paarden waar ik toch wel 3 á 4 keer in de week wil zijn. Soms is het rennen en vliegen en in tijdens de tentamenweken lukt het soms maar om er 1 keer per week op stal te zijn. Ik vond dat aan het begin van mijn studie vond ik dat verschrikkelijk en voelde ik mij schuldig tegenover mijn paarden. Ondertussen heb ik geleerd daar vrede mee te hebben, mijn beestjes staan 24/7 buiten in de kudde en vermaken zich prima. Ik heb vriendinnen die mijn hobby en de tijd die ik erin stop begrijpen, maar voor mij is het absolute ontspanning naast mijn drukke studie en werk.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:04

Pff ik heb een tijd dagen gedaan van 11-12 uren op het werk, dat was echt een hel. Van 2 uur 's middags tot 1/2 uur 's nachts en dan om 8 uur weer op want eigen paard verzorgen en dan nog 2 andere op een andere locatie (dus ook nog heen en weer rijden.....) en dan snel thuis douchen en eten 'koken'. Dat was echt geen leuke periode en ik had geen tijd voor andere dingen te doen aan mest scheppen en voeren... :n
Gelukkig zijn de uren nu iets beter, inmiddels geen eigen paard meer. Ik werk nog altijd voltijds en heb dan nu 3 verzorgpaarden maar door de week gaan alle dagen toch op aan werken en paarden. Ik werk in ploegen dus ik heb sowieso al niet de 'luxe' van elke avond bankhangen. En de dagen dat je toch iets gepland hebt zijn de dagen dat paardlief iets minder aandacht krijgt, daar gaatie gelukkig niet dood van :+

Edit: nu ik geen eigen paard heb en geen echt verplichtingen meer, dan besef je echt hoeveel tijd je daaraan kwijt bent en wat je ervoor op af.