Zomertijd of wintertijd? Wat kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zomertijd of Wintertijd?

Zomertijd!
318 (69%)
Wintertijd!
93 (20%)
Maakt niet uit!
48 (10%)

Totaal aantal stemmen: 459

antje_vip

Zomertijd of wintertijd? Wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 12:25

Nu de klok weer is verzet hoor ik verschillende meningen over welke tijd nou het beste voelt voor iemand. Zijn er meer zomertijd-bokkers of wintertijd-bokkers? Ikzelf heb nooit moeite als de klok vooruit gaat. Maar sinds de klok terug is gezet heb ik mijn ritme nog niet weer hervonden... Dus ik ga voor de zomertijd. :D Welke voelt voor jou beter?

Let the battle begin :D

Ayasha
Blogger

Re: Zomertijd of wintertijd? Wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:27

Zomertijd. Ik weet niet wat mijn lijf tegen de wintertijd heeft maar ik kom níet op gang en ben letterlijk een tijd beroerd (alsin op het zieke af) bij de overschakeling naar wintertijd. :\ Het zieke gaat er na een paar weken van af maar ik blijf moe en ongemakkelijk tot de zomertijd weer in tikt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:28

Wintertijd.
Dat uurtje extra kunnen slapen in de ochtend voel ik de hele dag.
Maar ik ben dan ook een echt avond mens.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:36

Wintertijd, zonder twijfel. Ik sta al jaren met school om kwart over 5 op, dus dat ene uurtje verschil maakt vaak wel het verschil met hoe ik wakker word.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:39

Maakt me niet veel uit, maar moet ik kiezen als 1 zou blijven dan wintertijd, want op de piek pas om half 10 licht 's ochtends? Is me veel te laat :j

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:39

Wintertijd. Ik ben dan uit mezelf wekenlang een uur eerder wakker dan normaal. Heerlijk!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:48

Ppf, wat maakt het uit :')

Winter of zomertijd, de zon blijft op elk ander moment van elk andere dag anders opkomen of ondergaan. :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:49

Zomertijd, na je werk nog kunnen rijden. Niet met een lampje mest scheppen/voeren water geven.

Wintertijd duurt voor mijn gevoel ook langer dan er zomertijd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:57

Abosoluut zomertijd. Ben al een week lang humeurig. Wordt veel te vroeg wakker.(om 5 uur al ipv 6 uur)

En nee....eerder naar bed lukt niet. Ik ben echt een avondmens. Ik heb na mijn werk, gezin en de paarden echt de avond(na 22:00 dus) nog even nodig om bij te komen. Even een serie kijken, in bad, kopje thee drinken.

En nu niet effe na werk tijd de paarden nog in het licht kunnen doen....tis zo vroeg donker nu.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:59

Ik wil gewoon dat het blijft zoals het is :D
In de winter iig iets eerder licht, en in de zomer kunnen genieten van de lekkere warme lange avonden. Anders is het in augustus al om 20.00 donker ofzo...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:03

Qua ritme wintertijd, qua langer licht en langere dagen zomertijd. Maar bij de laatste moet ik wel altijd even wennen als de klok daar weer op wordt ingesteld.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:04

Zomertijd heerlijk die langere dagen, ik word echt depri in de wintertijd..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:19

Wintertijd! Vind het wel lekker dat het zo vroeg donker is O:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:29

Ik heb gekozen voor maakt niet uit. Mij maakt het niet uit zolang ze maar niet met die klok lopen te sodemieteren. Dus of zomertijd of wintertijd, maakt niet zolang er maar geen uren meer naar voren of terug gaan, ik ben altijd compleet van slag daardoor.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:34

Zomertijd. Ondanks (geen uur langer slapen) of omdat (uur langer licht) ik echt een avondmens ben. Wintertijd vind ik verschrikkelijk. Laat het 's ochtends maar donker zijn. Ik wil 's avonds dat uurtje licht erbij. Als er niet meer gewisseld zou worden van tijd, dan zou het ook niet meer voelen als een uur korter/langer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:36

Suzanne F. schreef:
Ik heb gekozen voor maakt niet uit. Mij maakt het niet uit zolang ze maar niet met die klok lopen te sodemieteren. Dus of zomertijd of wintertijd, maakt niet zolang er maar geen uren meer naar voren of terug gaan, ik ben altijd compleet van slag daardoor.

:D mijn woorden. Echt ik word er gek van. Laat die klok gewoon ergens staan en blijf er dan vanaf. Al moet ik wel zeggen ik heb meer last van de klok vooruit naar de zomertijd van naar de wintertijd.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:56

Wintertijd, omdat ik het echt niet fijn vind als het 's ochtends pas laat licht wordt. Kan dan echt niet wakker worden. En in de zomer heb ik er last van dat het pas laat donker wordt, waardoor ik niet echt slaperig wordt en dus niet goed kan slapen. Maar heb ook geen problemen met zoals het nu is. Het is niet voor niets ingesteld en ja, het is even wennen en vooral in maart heb ik er wat last van, maar het went snel weer en beide zijn niet ideaal gedurende de andere periode (zomertijd in de winter en visa versa).

Trouwens, de wintertijd duurt maar 5 maanden en de zomertijd 7 maanden...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:58

Om 5 uur al donker en het word nog erger, nee bedankt doe mij de zomertijd maar.

Dat uurtje extra slapen is maar 1 dag, hoef ik het ook niet voor te doen want de buren maken me dan wel om 7 uur wakker ipv 8 uur :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:06

Zomertijd! Liever langer licht 's avonds dan eerder licht 's ochtends. Ik word echt veel te snel al een beetje moe en hangerig 's avonds. Vind het ook maar niks dat het zo vroeg donker is want ik heb er een hekel aan om dan nog de deur uit te moeten.
Moet wel zeggen dat ik er nooit last van heb als de klok is verzet, merk niks aan m'n ritme.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:08

Ik begrijp nooit goed hoe je van slag kunt zijn door dat ene uurtje. Normaal gesproken heb je toch ook wel eens dat je een keer later/vroeger op/uit bed gaat? Mij maakt het dan ook niet uit. Lekker houden zoals het is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:13

Ik ben iemand die het ook erg goed merkt als ik een uurtje eerder op moet als anders.
En ik voel dat nu dus ook enkele weken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:27

wintertijd <3 ik hou van de winter! Ik vind de zomer echt niet leuk, warm, klef kan je er niet op kleden etc

edit: dat extra uurtje merk ik ook wel hoor :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:32

Zomertijd haat het dat het zo vroeg al donker is ik werk avond/nachtdiensten, dus zie maar iets van 4uurtjes daglicht in de winter vreselijk.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:45

Ik heb gekozen voor zomertijd. Vind het maar niks dat het zo vroeg donker is. Maar ook omdat mijn wekker om 4:15 gaat en nu met die wintertijd ben ik om 3 uur al wakker, vind 4:15 vroeg zat.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:50

Zomertijd ! Dan kan je tenminste 's avonds nog iets doen.
Het syteem zoas het nu is, is ook ok, al ben ik nu al aan het aftellen tot het terug zomeruur wordt :)
Altijd wintertijd zou ik dan weer heel erg triest vinden.