Welke oordoppen bij snurken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:12

4everhobbes, daar heb je helemaal gelijk in. Ontsteking lijkt me niet fijn, als die mannen nou eens naar de dokter zouden gaan en iets aan dat snurken zouden doen! Alleen krijg ik die van mij niet zo ver :(

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:14

4EverHobbes schreef:
Ik heb jaren met oordopjes geslapen, ik weet niet meer hoeveel soorten en welke merken maar het waren er veel. Uiteindelijk kreeg ik een aantal jaren geleden looporen en oorontsteking... de dopjes waren de boosdoeners. De problemen met mijn oren leken chronisch te worden, het bleef terugkomen... ik was ook zo eigenwijs om elke keer als het beter ging, weer opnieuw oordopjes te gebruiken.
Vorig jaar oktober/november was de laatste keer dat mijn oren weer ontstoken raakten. Sindsdien heb ik geen dopjes meer gebruikt en tot nu toe is het weggebleven.

Mijn slaap is nog altijd een probleem, dus met dit verhaal kun je niet zoveel. Ik raad je alleen aan goed op te passen; zodra je jeuk in je oren krijgt of je oren raken verstopt, trek aan de bel bij de huisarts en stop met de dopjes. Ze zijn goed tegen geluid, maar helaas niet voor je oren.


Je kunt je oren toch gewoon goed schoonhouden? Dat doe je normaal toch ook? :o

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:40

4EverHobbes schreef:
Ik heb jaren met oordopjes geslapen, ik weet niet meer hoeveel soorten en welke merken maar het waren er veel. Uiteindelijk kreeg ik een aantal jaren geleden looporen en oorontsteking... de dopjes waren de boosdoeners. De problemen met mijn oren leken chronisch te worden, het bleef terugkomen... ik was ook zo eigenwijs om elke keer als het beter ging, weer opnieuw oordopjes te gebruiken.
Vorig jaar oktober/november was de laatste keer dat mijn oren weer ontstoken raakten. Sindsdien heb ik geen dopjes meer gebruikt en tot nu toe is het weggebleven.

Mijn slaap is nog altijd een probleem, dus met dit verhaal kun je niet zoveel. Ik raad je alleen aan goed op te passen; zodra je jeuk in je oren krijgt of je oren raken verstopt, trek aan de bel bij de huisarts en stop met de dopjes. Ze zijn goed tegen geluid, maar helaas niet voor je oren.


Oorontsteking gelukkig nog niet gehad maar na een aantal jaar gebruiken had ik indd ook de jeuk en waren ze dus verstopt.
Komt indd doordat ze helemaal afsluiten maar moet eerlijk bekennen,liever dat(geen ontsteking natuurlijk) als geen slaap.
Ik houd het dus wel goed in de gaten,zodra er weer water in mn oor blijf staan of jeuk laat ik ze nakijken.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:54

Nou Goof, helaas is goed schoonhouden niet voldoende om een verstopping en ontsteking tegen te gaan en al helemaal niet als je oordopjes gebruikt. Met stokjes in je oren peuteren en van die audisprays gebruiken werd mij overigens ten strengste afgeraden door de KNO-arts.
Elk gezond oor maakt oorsmeer aan, dat is normaal. Dat er uit halen is helemaal geen goed idee, want daarmee verstoor je de natuurlijke balans in het oor. Juist daardoor gaan oren ontsteken EN verstoppen... als je met een wattenstokje in je oor peutert, lijkt het misschien schoon te worden maar je duwt het oorsmeer/vuil ook ongewild naar achteren. Dus het goedbedoelde oor schoonhouden kan ook averechts werken.
Een verstopt oor kan overigens ook door ophoping van vocht ontstaan. Oorontsteking is niet per se een gevolg van slechte hygiëne.

Urbanus

Berichten: 44948
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:39

Alpine sleepsoft hier, ideaal. Snurken hoor ik niet maar baby en wekker wel.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 21:58

lieveli schreef:
Alpine sleepsoft hier, ideaal. Snurken hoor ik niet maar baby en wekker wel.


Heb ze besteld, hoop dat ze hier ook zo goed bevallen!

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:05

wiebke schreef:
4everhobbes, daar heb je helemaal gelijk in. Ontsteking lijkt me niet fijn, als die mannen nou eens naar de dokter zouden gaan en iets aan dat snurken zouden doen! Alleen krijg ik die van mij niet zo ver :(


Die van mij moest er ook niets van weten. Tot hij op een gegeven moment zelf ook merkte dat hij wel sliep ‘snachts maar eigenlijk net zo moe weer wakker werd. Als hij uit zijn werk kwam viel hij op de bank in slaap en op ten duur kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer wakker. Heb hem toen wel even gezegd dat hij er naar moest laten kijken aangezien hij ook in de auto al eens in slaap gevallen was........
dat laatste kun je beter voorkomen..!

Anoniem

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:12

Ik weet niet hoeveel je aan mijn antwoord hebt maar mijn ex heeft ook een periode met oordoppen geslapen omdat ik soms snurk maar vooral zwaar adem waar hij niet tegen kon. Hij had van die wat duurdere oordoppen die mensen naar concerten ook wel in doen inderdaad om bepaalde tonen te minderen. Het snurken of zwaar ademen had ie dus geen last meer van, maar wel van het praten in m'n slaap wat ik soms doe/deed volgens hem.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:21

4EverHobbes schreef:
Nou Goof, helaas is goed schoonhouden niet voldoende om een verstopping en ontsteking tegen te gaan en al helemaal niet als je oordopjes gebruikt. Met stokjes in je oren peuteren en van die audisprays gebruiken werd mij overigens ten strengste afgeraden door de KNO-arts.
Elk gezond oor maakt oorsmeer aan, dat is normaal. Dat er uit halen is helemaal geen goed idee, want daarmee verstoor je de natuurlijke balans in het oor. Juist daardoor gaan oren ontsteken EN verstoppen... als je met een wattenstokje in je oor peutert, lijkt het misschien schoon te worden maar je duwt het oorsmeer/vuil ook ongewild naar achteren. Dus het goedbedoelde oor schoonhouden kan ook averechts werken.
Een verstopt oor kan overigens ook door ophoping van vocht ontstaan. Oorontsteking is niet per se een gevolg van slechte hygiëne.


Ik mag zelfs mijn oren niet zuiver maken. Aangezien het vuil naar achter geduwd word en ik dan oorontsteking krijg.
Voel ik dat er iets zit dan is het een soort van bruiswater van de apotheek :').
En 1 keer in het jaar groot onderhoud bij de oor arts.
Vriend slaapt nu ook met oordopjes voor mij. Maar geeft ook aan mij de door uit te horen :').
Eerst maar laten testen op apneu, en anders maar betere dopjes :')

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:25

Liselot schreef:
Mensen hier ervaring met de Alpine sleepsoft?


Heb ik een paar keer geprobeerd, maar alsnog veel pijn in mijn gehoorgang, plus dat het gesnurk er dwars doorheen kwam. Vooral ook de trilling die het mee nam.

Ik heb nu die voor kinderen maar gekocht, maar ondertussen zo ver dat we niet meer samen slapen.

Pantykous

Berichten: 10489
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:08

Liselot schreef:
Hmmm, van die waxdopjes lijken me niet wat.

Mensen hier ervaring met de Alpine sleepsoft?


Die heb ik maar die vind ik onvoldoende dempen voor samen inslapen. Omdat de snurk zo laag is bromt ' ie er doorheen. Wat Inga ook zegt.
Als ik eenmaal slaap blijf ik daarna meestal wel goed doorslapen.. Ze zitten wel lekker, en baby en wekker hoor ik goed.

Die gele schuimpjes verlies ik en doen zeer in m'n oren. Maatwerk heb ik wel naar gekeken maar nog niet de sprong genomen omdat ik nog niet helemaal zie hoe dat beter werkt dan universeel.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 09:00

Ik geloof zeker wel sat maatwerk beter werkt, de vorm is gewoon precies jouw gehoorgang. Ze passen dus perfect en sluiten overal goed aan zonder zeer te doen. Mijn doppen voor concerten ben ik ook lyrisch over :j die zijn ook 30 keer fijner dan standaard universele dopjes.
Die zijn alleen met slapen niet te gebruiken omdat het materiaal te hard is, dat gaat zeer doen als je gaat liggen

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:43

Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen. Helaas gaat 1 van mijn oren stuk doordat ik veel op dat oor lig. Ik gebruik liever de waxdopjes.
Mijn vriend kan zo vreselijk snurken dat ik bijna het bed uit tril, dus die oordoppen helpen niet zoveel eigenlijk. Ik ben er nu zo vreselijk klaar mee dat hij dus in de logeerkamer moet gaan liggen. Hij is nu aan het kijken voor een anti snurkbeugel.

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke oordoppen bij snurken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:26

Ik lees even mee! Mijn man snurkt ook enorm en ik heb hetzelfde probleem. Als hij eerder slaapt kom ik niet in slaap, als ik 's nachts wakker wordt en hij snurkt lukt het ook niet meer. Die normale goedkope oordopjes gaan hier ook zeer doen als ik er op lig, dus die gebruik ik niet meer

Het erge is dat het vroeger alleen was als hij op zijn rug lag, maar tegenwoordig ook als hij op zijn zij ligt. En ja, daar is wel wat aan te doen, zijn neus opnieuw breken oid. Maar dat ziet hij niet zo zitten en ik weet niet of het daarmee wel verholpen is. :')