Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Iedereen in Nederland betaalt waterschapsbelastingen.
U wilt graag droog en veilig achter de dijken wonen en genieten van schoon water, daar is geld voor nodig. Het waterschap kan dat betalen uit de opbrengst van de waterschapsbelastingen.
- U houdt droge voeten, omdat de waterschappen kades en oevers onderhouden langs de kanalen.
- Om u te beschermen tegen overstromingen zorgen de waterschappen voor sterke dijken.
- Uw afvalwater maken de waterschappen schoon in rioolwaterzuiveringsinstallaties. Het schone water lozen ze vervolgens op kanalen.
- In de zomer kunt u veilig genieten van zwemwater, omdat de waterschappen het zwemwater regelmatig controleren.
- Waterschappen zorgen voor het juiste waterpeil. Hierdoor groeien de gewassen en de heeft de natuur voldoende water.
Roosje01 schreef:Ik betaal het al sinds ik in mijn huur woning ben getrokken 4jaar geleden, dus apart dat ze er bij jou nu pas mee komen. Volgens mij is dit gewoon verplicht voor elke huurder en koper net als de gemeentelijke heffingen.
Dammie schreef:Dat ligt aan je regio.
Ik heb dit jaar 2014 afbetaald, dat was de afrekening van mijn vorige woning.
Dus dat de waterschap laat komt met hun rekening, dat klopt wel.

Brainless schreef:Iedereen in Nederland betaald waterschapsbelasting.Citaat:Iedereen in Nederland betaalt waterschapsbelastingen.
U wilt graag droog en veilig achter de dijken wonen en genieten van schoon water, daar is geld voor nodig. Het waterschap kan dat betalen uit de opbrengst van de waterschapsbelastingen.
- U houdt droge voeten, omdat de waterschappen kades en oevers onderhouden langs de kanalen.
- Om u te beschermen tegen overstromingen zorgen de waterschappen voor sterke dijken.
- Uw afvalwater maken de waterschappen schoon in rioolwaterzuiveringsinstallaties. Het schone water lozen ze vervolgens op kanalen.
- In de zomer kunt u veilig genieten van zwemwater, omdat de waterschappen het zwemwater regelmatig controleren.
- Waterschappen zorgen voor het juiste waterpeil. Hierdoor groeien de gewassen en de heeft de natuur voldoende water.
Xyris schreef:Inderdaad wat men hier al zegt, iedereen betaald het. Soms wordt het wel betaald door de huisbaas maar dit is echt een zeldzaamheid.
Wat je zegt, dat het over 3 jaar is heb ik ook gehad. Veel gedoe en achteraan gebel omdat het zo onduidelijk was. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom ik destijds niet hoefde te betalen en toen ineens van 3 jaar (ik was in de veronderstelling dat de huisbaas het betaalde). Maar het is dus niet ongekend dat dat gebeurd.
Maar voor je het overmaakt, controleer het wel goed hoor! Niet alles is altijd wat het lijkt.
Onali schreef:Tot mijn grote verbazing trof ik vanmiddag maar liefst 3 belastingaanslagen van de waterschapsbelasting aan.
Ik heb er nog nooit van gehoord, het in elkaar geflanst foldertje zegt mij ook niet veel en ik ben nog bezig met het uitvogelen van de website. Iets teveel subcategorieën, maar nergens echt een duidelijke intropagina.
Ik zit sinds december 2012 in een huurappartement in een portiekflat. Ik heb nu aanslagen ontvangen over 2014, 2015 en 2016. Bij elkaar een slordige 180 euro. Ik betaal jaarlijks gemeentebelastingen en Vitens. Dus waar dit nu weer vandaan komt is mij een raadsel.
Sowieso ga ik maandag even bellen met ze en met de woningstichting, want met 'Vaststelling van deze aanslag heeft vertraging opgelopen. Voor de vertraging bieden wij u onze verontschuldigingen aan.' schiet ik niks op.
Is dit iets gebruikelijks voor huurders?

Brainless schreef:Wij betalen hier in Friesland wel een stukje meer.
Percentage van de WOZ waarde, + per ingezetene + voor mijn weiland.
Oh ja.. het weiland en stallen zijn binnendijks; dus best veel.
https://www.hefpunt.nl/tarieven-en-vero ... ip-fryslan
Morganlefay schreef:En voor de goede orde huishoudens met een minimuminkomen krijgen geen vrijstelling meer voor Waterschapslasten.
Morganlefay schreef:En voor de goede orde huishoudens met een minimuminkomen krijgen geen vrijstelling meer voor Waterschapslasten.
Brainless schreef:Wij betalen hier in Friesland wel een stukje meer.
Percentage van de WOZ waarde, + per ingezetene + voor mijn weiland.
Oh ja.. het weiland en stallen zijn binnendijks; dus best veel.
https://www.hefpunt.nl/tarieven-en-vero ... ip-fryslan