eilleen333 schreef:Ik vind sommige mensen wel iets kort door de bocht reageren. Je weet immers niet hoe de situatie van iemand eruit ziet.
Ik leen momenteel ook voor mijn paard, en ik werk niet. Hiervoor heb ik 9 jaar voor hetzelfde bedrijf gewerkt. Als ik vakantie had werkte ik 6 dagen extra, en anders naast mijn full-time studie (diergeneeskunde is in de master paard gewoon 6 dagen in de week van 7.30-17.00 uur) nog 3 avonden. Ruim 80-90 uur per week, studie en werk bij elkaar. Toen leende ik niet of nauwelijk. Nu ben ik ontslagen, en ik ben aan het afstuderen. Even pas op de plaats na jaren lang 5-10 vrije dagen per JAAR te hebben gehad.
Ik had mijn paard al toen ik aan de studie begon, en ik heb echt keihard gewerkt zodat ze niet tekort kwam (behalve aandacht, want ik was er zelf niet vaak. Zij woonde in Zwolle, werd goed verzorgd en stond met vriendjes buiten).
Ik was er altijd van uit gegaan dat mijn ouders de eerste 4 jaar van mijn studie zouden betalen, net zoals bij mijn zussen. Helaas veranderde de situatie en de mind-set van mijn vader, waardoor ik het zelf moest rooien. En dat heb ik jaren gedaan, alleen het laatste jaar lukt het niet meer. Dikke pindakaas, ik heb geen jaren krom gelegen om nu de handdoek in de ring te gooien en mijn paard te verkopen...
Om dan te zeggen dat studenten per definitie niet zouden moeten kunnen lenen voor de luxe dingen... Naast mijn studie had ik weinig leuks, behalve af en toe kunnen ontspannen op stal. Ik zou het niemand aanraden, een paard naast de studie als je alles zelf moet betalen, maar zelf zou ik het weer zo doen.
Knap van je, nu hopen dat je na je afstuderen heerlijk van je paardje kan genieten!