Met A ben ik al een paar jaar vriendinnen, en een poosje terug kreeg ze iets met een jongen, B, (die ik dus door haar heb leren kennen). B heeft ook mijn vriendengroep leren kennen, dus zit nu in mijn vriendengroep (waar A niet echt inzit, met haar spreek ik meer 1 op 1 af). Nu heeft A het uitgemaakt met B. Dit was echt een klap voor B want hij gaat door een moeilijke periode in zijn leven en dat A het uitmaakte deed hem heel veel pijn. Hij probeerde steeds om de verkering weer aan te krijgen, waardoor zij zich ergerde en nu negatieve gevoelens richting B heeft.
Inmiddels wil mijn vriendin A, jongen B niet meer zien en vind ze het heel vervelend dat hij nu in haar sociale leven zit (omdat zij hem ooit heeft meegenomen). Ze vind het ook vervelend dat B nu in mijn vriendengroep zit, en probeert hem overal weg te krijgen. Deels doordat B zich zelf afzondert ("want.. A vind het niet leuk als hij in haar sociale kring komt"), en deels omdat A slachtoffer speelt en mensen haar kant kiezen.
Nu geef ik binnenkort een themafeest en heb ik gewoon beiden uitgenodigd, omdat:
- Het beiden vrienden van me zijn en ik ze er beiden bij wil hebben
- B kan nu goed sociale contacten en vrienden gebruiken, hij is depressief en heeft weinig echte vrienden behalve mijn vriendengroep
Door A hebben sommige mensen B plotseling laten vallen, zelfs zonder naar zijn kant van het verhaal te vragen. Ik kan er nooit goed tegen als mensen benadeeld worden of dingen oneerlijk gaan, en vind het heel erg dat hij in deze moeilijke tijd ook nog op sociaal vlak mensen verliest. Verder is hij iemand met echt het hart op de goede plaats. Vriendin A heeft ook goede intenties, maar ze doet B steeds pijn terwijl ze hem zelf heeft gedumpt, en ze heeft de impact zelf niet eens door.
Maar nu snapt vriendin A niet dat ik B heb uitgenodigd, omdat ik weet dat ze hem niet wil zien, en ze wil niet komen als hij ook komt. B zei gelijk tegen me dat hij het leuk vindt dat ik hem uitnodig, maar dat ik ook zeker A moet uitnodigen en hij wel een andere keer kan komen. Maar dit wil ik niet, omdat B zich veel te veel wegcijfert voor A en zelf goed een leuke avond kan gebruiken met mensen die hij anders niet zomaar ziet. En ik wil ook de vriendschap met A goed houden.. zucht.

A en B hebben geen contact meer en als ik niet zeg of de ander wel of niet komt dan komen ze allebei niet. Wat ik ook niet wil!!
Ik hoop dat het verhaal niet te warrig is.. Hoe zou bokt dit aanpakken?