Deeltijd mwd (social work)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Deeltijd mwd (social work)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 10:33

Hallo allemaal

Ik wil graag de deeltijd opleiding mwd tegenwoordig social work gaan starten zijn er meerdere bokkers die deze opleiding in deeltijd volgen?

Mijn vraag is werkten jullie al in die richting of ben je voor de opleiding een baan gaan zoeken.

Waar hebben jullie het eerste jaar van de opleiding gewerkt?

Ik ga in november ook naar 2 open dagen hogeschool Rotterdam en inHolland Rotterdam.

Ik heb een diploma voor pedagogisch medewerkster kinderopvang. Op dit moment zit ik alleen in de horeca maar wil nu dus een baan gaan vinden die straks bij mijn opleiding aansluit.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:41

Ik heb 2 jaar voltijd MWD gedaan en daarna nog 3 jaar deeltijd, ivm ziekte en ik het niet redde om voltijd stage te lopen.
Ik heb het gecombineerd met werk/stage bij de GGZ.

Na de opleiding altijd gewerkt als hulpverlener.
Bij het AMW, als gezinscoach, bij bjz en momenteel als MW-er in het onderwijs (MBO).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:54

Laatst kreeg ik informatie over een subsidieregeling vanuit het ministerie van OCW (maximaal 10.000 euro voor een volledige bachelor-opleiding in vouchers van 1.250 euro per half schooljaar), die als doel heeft deelname van volwassenen aan het hoger onderwijs te bevorderen.

Hiervoor komen enkele opleidingen in aanmerkingen. De info die ik kreeg ging over de bachelor-opleiding MWD van het NCOI. Die is geselecteerd voor deelname aan deze subsidieregeling. Het lijkt mij zeer de moeite waard om er verder in te duiken of het iets voor jou kan zijn, TS! Er komen vast ook andere opleidingsinstituten dan het NCOI voor in aanmerking. Het zijn leuke bedragen :)

Hier de link met info over de NCOI opleiding

https://www.bestuursacademie.nl/opleidi ... ening.html

Succes ermee. Ik zou ook graag weer aan een studie beginnen, maar dan sociaal juridische dienstverlening.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:14

Niet vervelend bedoelt maar de organisatie waar ik nu voor werk (en die is groot) neemt geen mensen aan met een diploma van de NCOI..
Zijn veel organisaties die dat niet zouden doen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 11:22

Boras schreef:
Laatst kreeg ik informatie over een subsidieregeling vanuit het ministerie van OCW (maximaal 10.000 euro voor een volledige bachelor-opleiding in vouchers van 1.250 euro per half schooljaar), die als doel heeft deelname van volwassenen aan het hoger onderwijs te bevorderen.

Hiervoor komen enkele opleidingen in aanmerkingen. De info die ik kreeg ging over de bachelor-opleiding MWD van het NCOI. Die is geselecteerd voor deelname aan deze subsidieregeling. Het lijkt mij zeer de moeite waard om er verder in te duiken of het iets voor jou kan zijn, TS! Er komen vast ook andere opleidingsinstituten dan het NCOI voor in aanmerking. Het zijn leuke bedragen :)

Hier de link met info over de NCOI opleiding

https://www.bestuursacademie.nl/opleidi ... ening.html

Succes ermee. Ik zou ook graag weer aan een studie beginnen, maar dan sociaal juridische dienstverlening.

Klinkt leuk maar ik wil de opleiding echt bij een hogeschool volgen en niet via een thuis studie. Ik denk dat je dan in dit vak veel verder kan komen. Voor een administratie opleiding zal het best goed volstaan maar ik denk voor deze opleiding eerlijk gezegd niet zo.

Wel bedankt voor de tip!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:56

Daarom raad ik je juist aan je er eens in te verdiepen.
NCOI zal echt niet de enige hogeschool zijn die er aan meedoet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:01

Overigens is NCOI geen thuisstudie, maar klassikaal overdag, klassikaal in de avonduren of e-learning.

Suuszels

Re: Deeltijd mwd (social work)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:26

Ik ben zo'n 1,5 jaar terug afgestuurd aan MWD deeltijd op Avans. Ik had ervoor gekozen omdat ik al een SPW diploma had en geen zin had om voltijds in de klas te zitten.
Helaas zijn er niet veel MWD-banen waar je stage mag lopen en echt betaald werd. Dus werkte ik vaak 2-3 dagen op MBO niveau in de gehandicaptenzorg en liep ik 2 dagen stage op een HBO-plek bij een andere organisatie. Daar na mijn stage ook gebleven :)