In ons huis zitten zowel de meterkast als het ISRA punt op een zeer ongelukkige plek.
En niet eens bij elkaar in de buurt ook

Het ISRA punt is ook echt in slechte staat en zou sowieso vervangen moeten worden door een nieuwe kabel.
Tevens willen we de meterkast opwaarderen zodat we wat wat meer de 21e eeuw in gaan zeg maar en in de keuken ook nog een inductieplaat aan kunnen sluiten ofzo

Kortom: we willen een nieuwe meterkast. Op een andere plek in huis.
En dan meteen ook een nieuw ISRA punt naast / in de meterkast.
Nu heb ik via mijnaansluiting.nl bij zowel de elektra als telefoonbeheerder een offerte aangevraagd maar dat loopt dan natuurlijk altijd langs elkaar heen...
Nu heb ik van een door XS4ALL gestuurde monteur vernomen dat er ook "mannetjes" zijn die zo'n klus in 1 keer aan kunnen pakken. Dus 1 keer de tuin opengooien en dan zowel de elektra- als telefoonkabel "oppakken" en er een nieuw lijntje aan maken naar onze nieuw te installeren meterkast.
Maar hij wist ook niet welk bedrijf dat dan precies mag doen. Dus tja dat schoot niet echt op

Ik kan me voorstellen dat de beide beheerders er niet op zitten te wachten dat zomaar elke kneus aan hun kabels gaat zitten
En vraag me af of er inderdaad bedrijven zijn die dit wel mogen en kunnen?Ik zoek me rot online maar kom niks op het spoor waar ik mee verder kan.
Weten Bokkers misschien meer hierover?