Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:41

Zo'n type heb ik ook gehad. Bleek later helemaal geen dierenvriend te zijn. Hij stond altijd te wachten bij mijn auto na het wandelen. Wilde die mooie hond hebben en zou er echt veel beter voor zorgen dan ik. Op een gegeven moment heeft mijn vriend hém opgewacht en hem duidelijk gemaakt mij en de hond met rust te laten.

Een paar weken terug toen ik met diezelfde hond, maar dan zwaar strompelend, naar de DA ging trof ik hem op straat. En zijn woorden: blij dat ik die stomme stumperd niet heb, dan had ik hem in laten slapen. _-:(

Echt, die types willen om te willen. Willen gewoon hun zin want ze hebben zich iets in het hoofd gehaald. Persoonlijk zou ik ze nog geen vieze oude vaatdoek schenken. Wat denken ze wel!

Succes TS, hou voet bij stuk en laat je niet kennen! :(:)

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:47

Klinkt als iemand die ziek in het hoofd is. Weet je verder niets over haar? Staat ze niet in de woonplaats bekend als iemand die vaker raar doet?
Zou de katten idd goed binnen houden. Sterkte ts!

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:56

Ik zou toch nu al een melding maken bij wijkagent of politie.
Stel je voor de katten gaan over een aantal weken naar buiten en er is er eentje opeens kwijt weten hun wel al wat er daar voor gebeurd is met die vrouw.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:24

Melding maken inderdaad.

Wij hadden een hondje, echt een uitbrekertje maar ze kwam altijd weer terug. Tot op een dag. Toen was ze meegenomen door een vrouw voor haar autistische zoon, vond ze wel een goed idee want het was zo'n leuk beest. :)) (Beestje had een naamtag en alles aan haar halsband) Echt mee uitkijken hoor TS. Voor je het weet ben je je dier kwijt.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:27

Ik had echt wel de politie gebeld, wat een stalker :\

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:46

Nou ja zeg! Ik zit echt een beetje appelig te kijken naar mijn scherm, wauw wat een idioterie!
Tips genoeg! Succes met het malle mens!

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:55

Die mensen hebben zeer waarschijnlijk al huisvredebreuk gepleegd want hoe komen kittens in één keer aan de overkant, no way dat ze daar uit zich zelf naar toe zijn gelopen dus die mensen hebben ze bij of uit jullie schuur gehaald. Ik zou helemaal niet wachten op een volgend keer maar maandag meteen de wijkagent inseinen en komt ze terug, neem haar even op met je mobiel en wat jullie zeggen, heb je meteen bewijs.

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:56

Jibbel schreef:
Kun je ook niet een bordje ophangen met verboden toegang voor onbevoegden ofzo? Misschien dat dat wat dreigender overkomt en haar al afschrikt?
En ik zou ook even contact opnemen met de politie wat je hiermee kunt, of je melding kan maken oid.

Met dat bord sta je inderdaad net iets steviger mocht er wat gebeuren, naar hulpvraag richting politie, maar ook eventueel verzekering mocht er wat op je erf gebeuren. Er is nl eigenlijk geen duidelijker bordje dat aangeeft eigen erf/terrein dan dat.

Anoniem

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:10

Je hebt gezegd dat je de katten niet wegdoet en dat helpt blijkbaar niet. Tijd voor duidelijkheid. Je kunt zeggen dat je haar aandringen vervelend vindt, dat ze niet meer op je erf mag komen en dat je de politie belt als ze dat wel doet.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:11

Ken je niet iemand waar je een eng uitziende hond van kunt lenen?

Echt vervelend dit. Ik had 'r al lang verteld dat ze dat bord eens voor haar hoofd weg moet halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:17

Koper schreef:
Echt vervelend dit. Ik had 'r al lang verteld dat ze dat bord eens voor haar hoofd weg moet halen.


Ja, ik ook. :j

TS, Je zult op zn minst eerst eens heel erg duidelijk moeten aangeven dat je er hiervan gediend bent dat ze op je erf komt. Geen doekjes om winden, niet aardig gevonden willen worden. Zachte heelmeesters...

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:20

Vraag in elk geval of ze begeleiding krijgen, die ze thuis helpt met het een en ander aan regelzaken
Als ze niet helemaal 100 is .....zoals zo mooi gezegd word hier.... hebben ze misschien wel begeleiding.
En via welke instantie ze die krijgen... zo kun je dan misschien wel contact opnemen met een persoonlijk begeleider als die aanwezig is en het probleem daar bespreekbaar maken.
zij kunnen dan van daaruit aan een oplossing werken
En vraag dan door of ze misschien samen met begeleiding kunnen kijken of een katje wel geschikt is voor hen.


Zou het kort en duidelijk houden, niet meer komen, en ook uitspreken dat je anders toch contact gaat opnemen met politie en dat ze maar ergens anders moeten gaan kijken voor een huisdier .
Maar vraag even door, waarom jouw katten, wat wil ze er mee.
Beetje belangstelling mag wel,dan krijg je ook duidelijk wat er nou eigenlijk precies aan de hand is.
Verwijs ze desnoods door naar het dierenasiel,daar kunnen ze katten knuffelen of er zelf een aanschaffen?

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:28

Je hebt een kattige email gestuurd... :')

Wat een gek mens, ik zou toch nog iets meer kattiger worden en zeggen dat ze niet meer in de buurt mag komen en zo wel je de politie gaat bellen.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:44

Waarom wil ze perse DEZE katten? Als haar zoontje zo dol is op katten zijn er zat kittens gratis af te halen. Die wel verkocht of weggegeven worden.
Ik denk dat ik al wat grover geworden zou zijn tegen deze vrouw. Ik zou dreigen met contact met de wijkagent/politie. Hopelijk schrikt dat af. En even de katten bij je houden. Zal niet de eerste zijn die een mooie kat jat.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:05

bigone schreef:
Die mensen hebben zeer waarschijnlijk al huisvredebreuk gepleegd want hoe komen kittens in één keer aan de overkant, no way dat ze daar uit zich zelf naar toe zijn gelopen dus die mensen hebben ze bij of uit jullie schuur gehaald. Ik zou helemaal niet wachten op een volgend keer maar maandag meteen de wijkagent inseinen en komt ze terug, neem haar even op met je mobiel en wat jullie zeggen, heb je meteen bewijs.

Moest hier stiekem ook aan denken. Ik zou oo de wijkagent morgen al inlichten en kijken of ik de dierenarts afspraak kan vervroegen. Mocht er ooit een katje weg zijn staat het mooi op jou naam.

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:18

RoyceMack schreef:
Waarom wil ze perse DEZE katten? Als haar zoontje zo dol is op katten zijn er zat kittens gratis af te halen. Die wel verkocht of weggegeven worden.
Ik denk dat ik al wat grover geworden zou zijn tegen deze vrouw. Ik zou dreigen met contact met de wijkagent/politie. Hopelijk schrikt dat af. En even de katten bij je houden. Zal niet de eerste zijn die een mooie kat jat.

Als ze zelf misschien ook iets van autisme heeft en haar zinnen heeft gezet op deze, dan wil ze waarschijnlijk ook alleen deze. :)

Zoolgangster

Berichten: 9619
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:23

speedfiets_2 schreef:
bigone schreef:
Die mensen hebben zeer waarschijnlijk al huisvredebreuk gepleegd want hoe komen kittens in één keer aan de overkant, no way dat ze daar uit zich zelf naar toe zijn gelopen dus die mensen hebben ze bij of uit jullie schuur gehaald. Ik zou helemaal niet wachten op een volgend keer maar maandag meteen de wijkagent inseinen en komt ze terug, neem haar even op met je mobiel en wat jullie zeggen, heb je meteen bewijs.

Moest hier stiekem ook aan denken. Ik zou oo de wijkagent morgen al inlichten en kijken of ik de dierenarts afspraak kan vervroegen. Mocht er ooit een katje weg zijn staat het mooi op jou naam.


Over een chip zetten, dat is natuurlijk een goed idee, ik zou dat zeker doen,
vergeet niet dat die chip beslist geregistreerd moet worden, want lang niet iedere dierenarts regelt de registratie, dat moet in de meeste gevallen de eigenaar doen, vaak wordt dat vergeten (en vergeet de dierenarts de eigenaar in te lichten hoe het precies werkt) en dan heb je niets aan die chip.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:32

Toen ik mast had van stalkers heb ik een briefje opgehangen, was het gelijk duidelijk :')

Ik zou de wijkagent inlichten en ook opschrijven wanneer ze komr enzo. Heb je een soort dossier mocht het uit de hand lopen. Dus ook dat briefje bewaren!

Of je duwt haar een briefje in haar handen met het nummer van het asiel :')

Anoniem

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:08

Is ze nog geweest?

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:13

Mocht ze ooit je huis in komen en niet op eerste aangeven weg gaan (hoop t niet) , Huisvredebreuk, strafbaar feit, gelijk aangifte doen. Maar ik zou nu al met wijkagent overleggen. En erf op is volgens mij ook al strafbaar. Wat naar zeg, sterkte!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:28

Ik vind de mevrpuw wel vreemd maarcazn de andere kant loslopende katten aan een 80 km weg ben je ook zo kwijt. Als de katten je zo dierbaar zijn zou ik ze daar niet lodlaten. En kittens in een stal hpuden ??? Ik snap dat je ze nu binnen hebt maar ik kan ook begrijpen dat als mevrouw een echte kattenliefhebster is dat ze haar twijfels over julie manier van kattenhouden heeft.

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:30

Dat geeft haar niet het recht die katten op te eisen. Legio boerderijen hebben katten tegen het ongedierte en zitten aan een 80km weg.

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:35

bigone schreef:
Die mensen hebben zeer waarschijnlijk al huisvredebreuk gepleegd want hoe komen kittens in één keer aan de overkant, no way dat ze daar uit zich zelf naar toe zijn gelopen dus die mensen hebben ze bij of uit jullie schuur gehaald. Ik zou helemaal niet wachten op een volgend keer maar maandag meteen de wijkagent inseinen en komt ze terug, neem haar even op met je mobiel en wat jullie zeggen, heb je meteen bewijs.


Huisvredebreuk pleeg je alleen op het moment dat er gevorderd is door de bewoner of eigenaar. Dit betreft dan het vorderen van het verlaten van de woning of het erf. Huisvredebreuk kan dus niet op het moment dat je er niet bent.

En over het bordje 461, hier heb je alleen wat aan als de politie constateert dat een persoon zich hier niet aan houd. Alleen de politie kan hierop handhaven. Uiteraard kan het wel mensen afschrikken.
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 21-10-17 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:39

beatje schreef:
Ik vind de mevrpuw wel vreemd maarcazn de andere kant loslopende katten aan een 80 km weg ben je ook zo kwijt. Als de katten je zo dierbaar zijn zou ik ze daar niet lodlaten. En kittens in een stal hpuden ??? Ik snap dat je ze nu binnen hebt maar ik kan ook begrijpen dat als mevrouw een echte kattenliefhebster is dat ze haar twijfels over julie manier van kattenhouden heeft.


Je maakt er wel een vreemd verhaal van. En wat die mevrouw misschien denkt over de katten en de manier waarop ze mogelijk gehouden worden staat compleet los van het feit dat zij fout bezig is.
Dus geen misschien dit misschien dat en begrip zus en zo, gewoon kappen met die onzin.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:56

LiesxAnne schreef:
bigone schreef:
Die mensen hebben zeer waarschijnlijk al huisvredebreuk gepleegd want hoe komen kittens in één keer aan de overkant, no way dat ze daar uit zich zelf naar toe zijn gelopen dus die mensen hebben ze bij of uit jullie schuur gehaald. Ik zou helemaal niet wachten op een volgend keer maar maandag meteen de wijkagent inseinen en komt ze terug, neem haar even op met je mobiel en wat jullie zeggen, heb je meteen bewijs.


Huisvredebreuk pleeg je alleen op het moment dat er gevorderd is door de bewoner of eigenaar. Dit betreft dan het vorderen van het verlaten van de woning of het erf. Huisvredebreuk kan dus niet op het moment dat je er niet bent.

En over het bordje 461, hier heb je alleen wat aan als de politie constateert dat een persoon zich hier niet aan houd. Alleen de politie kan hierop handhaven. Uiteraard kan het wel mensen afschrikken.

Inbraak dan , bewoners waren niet thuis.