huis gezien waar 80 km weg komt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dito

huis gezien waar 80 km weg komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 14:49

Tja heb een heel leuk huis gezien. Vrijstaand, leuke prijs. Alleen naast een aardig drukke weg (50km)waaraan dit huis ligt komt er haaks verderop een 80km weg. Die gaat veel gebruikt worden.

Wonen er meer mensen vlakbij drukke wegen en zoja hebben jullie er veel overlast van?

Dacht ga het toch eens na vragen voor nu kan ik het huis nog niet uit mijn hoofd zetten dus ben benieuwd naar ervaringen van jullie :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:54

Een kennis van mij woont met zijn voortuin aan een behoorlijk drukke doorgaande weg. Als ik daar wel eens bleef slapen 'hoorde' ik de eerste nacht iedere auto voorbij scheuren :+ Dat was na een paar nachten helemaal over (niet de auto's maar dat ik ze zo hoorde :') )
Ik denk dat het qua geluidoverlast mee gaat vallen, aangezien het een redelijk continu geluid is.
Houd wel rekening met de 'vervuiling' die je ook gaat krijgen! Ik heb even in een appartement aan een redelijk drukke weg gewoond, maar als je zag wat een zwarte 'stof' er steeds op het balkon/buiten meubels lag.....

Ik ga er vanuit dat er met de prijs rekening gehouden is met de ligging?!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:54

Hoe ver woon je er vandaan?
Ik woon aan een snelweg. Hoog uit 30 meter afstand. Maar door de bomen/bos vrij weinig last van en woon echt perfect.

BigOne

Re: huis gezien waar 80 km weg komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:02

Hangt er van af, in principe wen je er meestal wel aan. Echter, hoe zie jij de toekomst?? Kinderen?? waar moeten die langs om naar school te gaan?? En die vijftig kilometer weg kan nog veel drukker worden omdat er een tachtig kilometer weg komt te liggen. Wat moet je aanpassen aan de woning om in ieder geval binnen zo weinig mogelijk overlast te hebben, hoe ligt de tuin?? Wanneer de wegen ten zuidwesten van je tuin liggen zal je altijd veel meer lawaai horen omdat de wind bijna altijd uit het zuidwesten waait en dus geluid meedraagt.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:07

Ik woon aan een 80 km weg sinds 2 weken.
Ik heb er zelf weinig last van en zou zeker de perfecte woning er niet voor laten staan.
Nu moeten wíj de hele woning nog opknappen dus wrs gaan we extra isoleren maar nu hoor de auto's weinig als je binnen zit.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:08

Ik woon aan een 50km weg waar standaard te hard wordt gereden. Doorgaande weg, En door een steengroeve die achter onze huizen ligt rijden hier dagelijks 60 vrachtwagens heen en weer. Ik heb er geen last van. Wij slapen aan de voorkant zonder rolluiken en ik schrik heel af en toe wel eens van een landbouwvoertuig dat langskomt smorgens, maar verder hoor ik niks.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:13

Kijk even naar de ramen die in het huis zitten. Mijn tante heeft extra dikke ramen in het huis zitten, woont aan een parallelweg van een 50 km weg, maar merk er zelf amper iets van als je in het huis zit. Die zijn er ooit bij haar ingezet via gemeente als ik met niet vergis, maar ze zaten er al toen ze er ging wonen.
Zij heeft het geluk gehad dat ze een heel nieuwe weg om het dorp heen gemaakt hebben en de weg waar zij aan woont nu alleen handig is als je vanuit het dorp zelf komt, dus die weg is alleen maar een stuk rustiger geworden sinds ze er woont.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:14

Afgezien van het geluid, waar ik persoonlijk een grote hekel aan heb, zou ik ook aan de fijnstof denken dat bij zo'n weg in de lucht komt. Hangt er natuurlijk sterk vanaf hoe druk de weg is, maar voor mij zou het een dikke -nee- zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:16

Ik woon op zo'n 50 meter afstand van een 80km weg. Vaak word er veel harder gereden want het is een recht stuk na een traject met heel veel bochten.
Als ik erop ga letten hoor ik ze. Anders niet.

Tel daarbij op dat ramen en deuren bij mij altijd openstaan en dat ik erg veel in mijn tuin ben.

Nou zullen er hier minder auto's per minuut voorbij rijden dan in Nederland, gok ik, maar gewoon om aan te geven dat ik er echt op moet gaan zitten luisteren.

Overigens heb ik in NL vewoond in een winkelstraat met veel verkeer en een basiliek tegenover mijn appartement. Na een korte wenningsfase ging ook dat prima. :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 15:19

superfijn jullie reacties! Mijn kinderen zijn al pubers dus qua verkeersveiligheid hoef ik me niet druk te maken met op de weg rennende kleine kinderen.
Aan stof/vuiligheid had ik nog niet gedacht. Zag wel dat buren aan de kant waar de snelweg komt en fikse rij bomen heeft dus hoop dat dat wat geluid opvangt. De 80km weg komt met een tunnel onder de 50km weg door zeg maar. Dus ik zal geen piepende remmen horen vanwege stoplichten etc

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:25

Als je goede ramen hebt zul je niets horen.
Ik weet niet of het huis aan een bocht ofzo staat maar dan heb je kans dat je constant lichten van de auto's binnen hebt schijnen.
Ik zou persoonlijk nooit kiezen voor een huis aan zo'n drukke weg. Ik wil mijn katten veilig buiten kunnen laten lopen en ben echt gesteld op mijn rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:31

Ik woon met aan de voorzijde een 60 km weg, waar veel landbouwverkeer en ook redelijk wat personen verkeer rijdt. Aan de achterzijde een 80 km weg :D . In huis horen we er werkelijk niets van. Als we buiten zijn dan horen we de 80 km weg, wel, maar ik heb er totaal geen last van. Staan ook flink wat bomen en de stallen tussen, dus zien doen we het sowieso niet. En het geluid wordt ook flink getemperd.

Het verkeer aan de voorkant horen we eigenlijk ook niet en ik vind landbouwverkeer juist erg leuk. Daarom wilde ik ook "buiten" wonen.
Toen we nog in het dorp woonden aan een 40 km weg hadden we veel meer lawaai. Daar reed het verkeer over klinkers (ook schoolbussen) en stond de wind vaak de verkeerde kant op, dus hoorden we de 80 km weg die zo'n 400 mtr van ons huis af lag (die nu dus achter ons nieuwe huis ligt) veel meer.

Ik woon ook in het noordwesten trouwens.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:39

De meeste mensen wennen er inderdaad snel aan.
Wij woonden jaren aan een drukke 80 km weg. Wij hebben dat nooit ook maar enigzins als vervelend ervaren. Nou was het wel een nieuwbouwappartement dat erg goed geïsoleerd was, maar zelfs met de ramen open was het voor ons niet storend.
Ons balkon lag op een meter of 10 van de weg gok ik (grasveldje met hondenuitlaatpad ertussen), daarna meteen het einde van de stad, uitzicht op weilanden en paarden. Dus wij hebben ook nooit gevoeld dat we in de drukte woonden. Ik vond het wel heerlijk om ook wat beweging te hebben voor de deur. Geeft wat te kijken.
Enkel af en toe een motor die voor herrie zorgde. En omdat het ziekenhuis op een steenworp lag regelmatig een amulance. Maar die zijn zo voorbij.
Nu zijn we recent verhuisd naar een woonhuis langs een 50 km doorgangswegen. Hier hoor ik tijdens de spits misschien nog wel meer dan dat we toen de 80 kmweg hoorden. Maar ik kan me er niet aan storen.
Maar ik heb ook een vrouw uit het appartementencomplex gesproken die er om verhuisd is. Ze kon er niet aan wennen (vind het nog steeds bijzonder, want wij hoorden het dus niet eens meer).

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 17:10

zal het niet net zo zijn als vliegtuigen. Hier vliegen ze bijna niet over. Bij mijn schoonouders wel, als we daar buiten zitten zeg ik er wel eens iets van maar hun horen het niet meer

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:17

Ik woon niet langs een 80km weg maar wel naast de ambulance in- en uitgang van een ziekenhuis, dus ook met veel geluid. Daaraan wen je heel snel is mijn ervaring :j

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:21

Wij wonen vlak bij een 100 km weg, een daar hebben we minder last van dan van de 50 km klinkerweg die bij ons oude huis was. Daar trilde het hele huis als er iets groots langs kwam. Hier is het een soort achtergrond ruis, die pas opvalt als het opeens stil is omdat er geen verkeer langs komt.

Ik heb jaren in Lelystad gewoond, en nu ik er weg ben, en er alleen af en toe op visite kom, valt het mij pas op hoeveel vliegtuigen er over vliegen.. Dus ik denk dat je het wel daarmee kunt vergelijken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:38

dito schreef:
zal het niet net zo zijn als vliegtuigen. Hier vliegen ze bijna niet over. Bij mijn schoonouders wel, als we daar buiten zitten zeg ik er wel eens iets van maar hun horen het niet meer

Ik ben opgegroeid naast het spoor en ik hoorde de treinen idd niet meer, maar mijn vader heeft zich wel zolang hij er heeft gewoond (ruim 25 jaar) vreselijk geërgerd. Dus niet alles went kennelijk.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:46

Wij woonden eerst in een dorp aan een 50km weg (waar vaak wel behoorlijk harder gereden werd) en mijn moeder heeft er nooit aan kunnen wennen, die werd helemaal gek van de langsrijdende auto's. We zoeken nu ook weer een nieuw huis, maar een drukke weg is toch echt een dealbreaker.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:00

Ik woon aan een doorgaande 80 km weg, vlak naast een 5 baans snelweg waar 130 mag en onder een luchthaven. Als je je niet op elk voorbijgaand voertuig gaat focussen zal je je ook niet snel irriteren denk..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:01

Ik heb 2 jaar aan een 80 weg gewoond. Vond het vreselijk. De dieren die overreden worden, de kat waar ik continue doodsbang voor was als deze buiten was. Daarnaast had ik continue hoofdpijn als ik thuis was. Dit verdween toen ik verhuisd was of als ik de nacht ergens anders verbleef toen ik daar nog woonde. Ik had dus erg veel last van de uitstoot daar. Voor mij niet weer. Ik zou mijn huis er dus ook echt op uitzoeken of afwijzen. Geluid went, maar de overige last ervan. Nooit weer!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:02

Ik heb ook eens aan een 80 km weg gewoond, maar voor mij was het 3x niks. Ik vind het teveel "drukte" geven en werd ook altijd wakker als de ochtendspits begon {vanaf 6 uur}.
En de katten daar leefden vaak ook niet heel erg lang..

Ik denk dat het heel persoonlijk is verder, ook afhankelijk van idd de staat van het huis en hoe je zelf bent.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:08

Mijn ouders (en ik dus voorheen ook) wonen aan een 80km weg. Zelf hebben we er weinig last van, aan het geluid wen je wel.
Voor de dieren, vooral de honden en katten is het erg gevaarlijk voor. De honden zitten wel altijd op afgesloten stukken, maar een ontsnapping zit natuurlijk in een klein hoekje. Ik heb een husky en die is op dat soort momenten oostindisch doof. Levensgevaarlijk dus. En ook voor de katten... Ik heb van alles geprobeerd en dan gaat het soms jaren goed en dan opeens besluit er eentje eens op de weg te gaan kijken. :'(
Afzetten is hier voor de katten niet mogelijk, het is zo groot dan ben je 10 duizenden euro's verder voor je het goed en netjes dicht en katproof hebt..

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:13

Wij wonen aan een drukke 80 km weg. Mijn slaapkamer raam is aan de kant van de weg. Aan het geluid wen je. Ik hoor zelf niks meer van het verkeer.

Wij hebben wel onze kat weg gedaan i.v.m de drukke weg. Onze aanloop kat is helaas ook al geschept door een auto.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:15

Ik ben opgegroeid aan een 80km weg en zou er zelf niet meer aan willen wonen. Katten werden doodgereden, dus geen katten meer. Hond 1x ontsnapt en ook dood.. oversteken kon alleen met hulp van ouders. Overlast qua geluid nooit laat van gehad, dat hoor en voel je na een week niet meer.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:36

Onze katten bleven idd binnen, maar nu we niet meer bij een 80 km weg wonen gaan ze ook alleen in de afgescharmde tuin. Laten zwerven vind ik hoe dan ook geen prettig idee.
Honden gingen hier echt niet onder de reling door. Er was zelfs een heel hondenuitlaattraject ontstaan tussen de flats en de weg.
Vond ik ook juist gezellig. We zagen elke dag talloze hondjes langs wandelen. Dan de weg (we woonden 1/2 verdieping hoog, dus daar kon je leuk overheen kijken) en dan vrij uitzicht op de groene weilanden met paardjes er in.
Vlakbij zegt trouwens net dat het op dat stuk 70 km/h was (je kan wel merken dat ik vrijwel niet auto rijd), maar goed, maakt ook weinig uit.
Soms keek ik uit het raam en dacht ik: 'hee, file'. Dat had ik qua geluid/drukte dan nog niet eens gemerkt.