Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
renee16 schreef:De meneer achter mij vond duidelijk wel dat ik me ergens rechts tussen had moeten wringen voor zodat hij erlangs kon. Nou eenmaal de ruimte om naar rechts te gaan, vliegt meneer de rechter baan op bijna voor ik dat zelf kon, dus snel terug sturen....
Marjoow schreef:Ik zou ook wel een dashcam willen, maar ik rijd in de auto van mijn ouders dus zij moeten het ook willen
45 km/u karretjes vind ik ook heel irritant en gevaarlijk. Net als scooters. Ik heb zelf een tijdje scooter gereden, maar levensgevaarlijk is dat, dat je geen gas bij kan geven en niet fatsoenlijk met het verkeer mee kan.
moonfish13 schreef:Marjoow schreef:Ik zou ook wel een dashcam willen, maar ik rijd in de auto van mijn ouders dus zij moeten het ook willen
45 km/u karretjes vind ik ook heel irritant en gevaarlijk. Net als scooters. Ik heb zelf een tijdje scooter gereden, maar levensgevaarlijk is dat, dat je geen gas bij kan geven en niet fatsoenlijk met het verkeer mee kan.
Maar ok, hoe vaak heb je er een voor je?
Ik zie er hier 2x per week een rijden, en dat is 9 van de 10 keer de andere kant op.
Stel 1x per week dat je achter zo’n ding belandt: moeten mensen met een handicap volgens jou dan maar thuis blijven?
Want daar komt het op neer, dat ik dan thuis opgehokt zit en geen kant op kan omdat jij die ene keer per week irritant en gevaarlijk vindt.
Ik hoop dat je de volgende keer even in en uit ademt, en beseft dat diegene waarschijnlijk niet voor de fun in zo’n ding rijdt.
Voor het idee, ik zocht een autootje en rijdt 10.000 km per jaar ongeveer.
Je moet voor een -ook nog gruwelijk lelijk- autootje wat dan binnen 2 jaar +- opgereden is in mijn geval gerust 6000 euro betalen, zo lollig is zo’n ding qua prijs.
Ze kunnen minder lang mee, 80-100.000 km zijn ze écht op.
Groot onderhoud als versnellingsbakken vervangen komt na ca 40.000 km al.
De motor als deze op is vervangen is vaak geen optie omdat de carrosserie niet berekend is op nog veel meer extra kilometers.
Het verslijt meer door de trillingen i.c.m. lichtere materiaal.
Ze zijn écht duur, je koopt er een prachtige tweedehands auto voor die veel langer mee kan, je koopt ze niet voor de leuk.
Daarbij zijn de meeste ergonomisch ongeschikt voor mij, dus ik had een keus qua merk met weinig aanbod, of ik moest 3000 euro aanpassingen laten monteren.
Een gezond mens heeft keus uit duizenden auto’s, zelfs onder de €2000.
En over scooters: sommige mensen kunnen nou eenmaal geen auto en of rijbewijs betalen, en dan zit jij lekker met je derriëre in je auto met je kachel aan te oordelen.
Sclimpre schreef:Shiloh schreef:Ik haal ook wel een rechts in hoor. Voorbeeld is de A50 van noord naar zuid over de brug bij Nijmegen/A73. De splitsing van snelwegen is 2 banen voor a50 en 2 voor A73. Die hele splitsing duurt een kilometer of 2... maar nee hoor auto’s en vrachtwagens vinden het nodig om helemaal aan het begin van de brug al te gaan lopen voorsorteren. Vrachtwagens die dan al naar de derde baan gaan en zo. Ik moet daar altijd de A73 hebben. Mahoela dat ik dan mee ga lopen dringen op de meest linkse baan. Nee. Dan ga ik er echt rechts langs. Of die blokken er dan al liggen of nog niet.
En inderdaad. Als de baan links ineens snelheid mindert, en jou baan niet, hoef je zelf echt niet bovenop je rem.
Deze situatie is toch geen enkel probleem? Vanaf het punt waar het aangegeven is mag iedereen voorsorteren. En jij mag vanaf dat punt ook rechts voorbij.
Marjoow schreef:Shiloh schreef:Ik haal ook wel een rechts in hoor. Voorbeeld is de A50 van noord naar zuid over de brug bij Nijmegen/A73. De splitsing van snelwegen is 2 banen voor a50 en 2 voor A73. Die hele splitsing duurt een kilometer of 2... maar nee hoor auto’s en vrachtwagens vinden het nodig om helemaal aan het begin van de brug al te gaan lopen voorsorteren. Vrachtwagens die dan al naar de derde baan gaan en zo. Ik moet daar altijd de A73 hebben. Mahoela dat ik dan mee ga lopen dringen op de meest linkse baan. Nee. Dan ga ik er echt rechts langs. Of die blokken er dan al liggen of nog niet.
En inderdaad. Als de baan links ineens snelheid mindert, en jou baan niet, hoef je zelf echt niet bovenop je rem.
Gister nacht pas een idiote actie gehad. Eerst ingehaald door een BMW met een flinke kar erachter. Hij was al flink aan het seinen terwijl ik echt niet langzaam ging zeg maar. We draaien oprit naar snelweg op en ik trek écht wel vlot op. Gaat die idioot ineens inhalen, terwijl dat dus écht niet kon. Uiteindelijk bovenop de rem gemoeten omdat hij me gewoon de weg af drukte.
Vervolgens. Eenmaal op de snelweg ging ik harder dan hij. Dus ik ben hem aan het inhalen zit naast hem. Neus aan neus. Naderen we een vrachtwagen. Gast geeft ineens gas bij en komt naar links terwijl hij me dus níet voorbij was. Ik zat naast zijn kar toen hij weer naar links kwam. Drukte hij me gewoon wéér de weg af. Ik was zó woest. Wat een ongelofelijke kloot viool. Oh jee. Je zou toch vaart moeten minderen voor een vrachtwagen. Op zulke momenten zou je willen dat er zon undercover agent langsrijdt.
Heb je niet keihard op je toeter gestampt? Ik zou in dat geval dus proberen om mijn neus naast de zijne te houden door ook gas bij te geven.
Of (als je iemand naast je hebt) even de politie inlichten met zijn kenteken. Als genoeg mensen dat doen dan krijgt hij het wel te horen.
Sonja_vR schreef:Moonfish, brommers en brommobielen gevaarlijk vinden, daar zullen de redenen waarom ze gebruikt worden niets aan af doen
Ik vind het gros van de 45 km wagentjes ook irritant en/of gevaarlijk
Omdat ze aardig afwijken qua snelheid van de snelheid die er gereden mag en kan worden waardoor er sneller vervelende situaties ontstaan
Betekend dat dat ik vind dat ze er niet mogen rijden ? Nee
Betekend dat dat ik ze ongepast zal inhalen? Nee
Betekend dat dat ik zal duwen of snijden?
Nee
Bagatelliseer ik de redenen waarom die wagentjes gebruikt worden en misgun ik iemand die ze nodig heeft iets? Nee
Niets van dat alles , ik houd er gewoon zo goed mogelijk rekening mee en geef ze gewoon de ruimte
Maar nog blijf ik het gros er van vervelend of gevaarlijk vinden
Puur omdat de situatie op de weg gewoonweg niet altijd bijster goed geschikt is voor voertuigen met een afwijkende snelheid en beperkte mogelijkheden qua versnellen.
Goof schreef:Toch zie ik dat ook vaak andersom; mensen die maar blijven staan wachten terwijl ze er makkelijk langs kunnen. Veel mensen hebben geen idee hoe groot of breed hun auto eigenlijk is en wat je ermee kan.
Nessa schreef:Goof schreef:Toch zie ik dat ook vaak andersom; mensen die maar blijven staan wachten terwijl ze er makkelijk langs kunnen. Veel mensen hebben geen idee hoe groot of breed hun auto eigenlijk is en wat je ermee kan.
Klopt. Dat is ook zeker zo.
Maar als dat het geval is hoef je alsnog niet zo'n actie uit te halen.
Barbet schreef:Ik kom elke dag langs een rotonde met 5 afslagen erop.
Wat heel vaak gebeurt is, dat mensen de richtingaanwijzer voor rechtsaf aandoen zodat ik er vanuit kan gaan, dat ze rechtsaf slaan.
Ik zou dan de rotonde op kunnen natuurlijk.
Echter, veel mensen doen al een afslag te vroeg hun richtingaanwijzer aan.
Ze willen niet de afslag nemen waar ik sta te wachten, maar de afslag erna.
Dus je kunt er daar nooit vanuit gaan, dat je de rotonde opkan als mensen de richting aanwijzer aandoen.
De kans bestaat dat ze toch de volgende afslag willen, en dan zouden ze vol op je klappen als je de rotonde oprijdt.
Dus er zit daar niks anders op, dan pas de rotonde op te gaan als er geen auto is.
Barbet schreef:Ik kom elke dag langs een rotonde met 5 afslagen erop.
Wat heel vaak gebeurt is, dat mensen de richtingaanwijzer voor rechtsaf aandoen zodat ik er vanuit kan gaan, dat ze rechtsaf slaan.
Ik zou dan de rotonde op kunnen natuurlijk.
Echter, veel mensen doen al een afslag te vroeg hun richtingaanwijzer aan.
Ze willen niet de afslag nemen waar ik sta te wachten, maar de afslag erna.
Dus je kunt er daar nooit vanuit gaan, dat je de rotonde opkan als mensen de richting aanwijzer aandoen.
De kans bestaat dat ze toch de volgende afslag willen, en dan zouden ze vol op je klappen als je de rotonde oprijdt.
Dus er zit daar niks anders op, dan pas de rotonde op te gaan als er geen auto is.
Shiloh schreef:Hier in het nog trickier. Met een rotonde. Doordat rotondes vrijwel áltijd via haaientanden een voorrangs situatie voor de auto’s op de rotonde creeeren denken mensen dat je op een rotonde altijd voorrang hebt. Maar dat is helemaal niet zo. Zonder haaientanden oid heb je op een rotonde nog steeds rechts voorrang te geven.
Hier in nijmegen heb je zon rotonde vlakbij station dukenburg. Verkeerslichten bepalen of je de rotonde op mag. Als het groen is en je de rotonde dus op mag rijden en er rijden auto’s op de rotonde, dan moeten die dus stoppen en rechts (de auto’s die dus groen krijgen) voorrang geven.
Echt dat gaat zó vaak bijna mis. Auto’s die het niet snappen en gewoon doorrijden. Levensgevaarlijk af en toe.