De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:26

Ik zou ook wel een dashcam willen, maar ik rijd in de auto van mijn ouders dus zij moeten het ook willen :)

45 km/u karretjes vind ik ook heel irritant en gevaarlijk. Net als scooters. Ik heb zelf een tijdje scooter gereden, maar levensgevaarlijk is dat, dat je geen gas bij kan geven en niet fatsoenlijk met het verkeer mee kan.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:35

Leuk om te lezen, en grappig, ik heb echt nooit problemen in het verkeer (terwijl ik nu wekelijks zo'n 400km afleg). Zou ik het dan zelf zijn? :))

Ik ben ook niet zo ongeduldig trouwens, misschien helpt dat een beetje. Soms hebben mensen ook gewoon de snelheidsborden niet gezien. En zelfs als je er bekend bent... Op een weg waar je 50 mag ga ik geen 80 rijden, ook al doen sommige anderen dat wel. Zou het mezelf niet kunnen vergeven als er dan wat gebeurt.

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:41

renee16 schreef:
De meneer achter mij vond duidelijk wel dat ik me ergens rechts tussen had moeten wringen voor zodat hij erlangs kon. Nou eenmaal de ruimte om naar rechts te gaan, vliegt meneer de rechter baan op bijna voor ik dat zelf kon, dus snel terug sturen....


Herkenbaar en zoooo gevaarlijk!
Ook op stukken waar je vanwege invoegers wel van de rechterbaan naar links mag, maar niet terug. Gewoon even wachten, een paarhonderd meter verderop wordt het gewoon weer 2 rijstroken en ga ik wel naar rechts.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:43

Eergisteren had een meneer op de N209 bij ons in/langs het dorp ook haast.
Gevolg: grote ravage, 5 zwaargewonden, waarvan een slachtoffer de dag erna is overleden.
Ik word hier zo verdrietig van.
Deze mevrouw laat een jong gezin na.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:23

Marjoow schreef:
Ik zou ook wel een dashcam willen, maar ik rijd in de auto van mijn ouders dus zij moeten het ook willen :)

45 km/u karretjes vind ik ook heel irritant en gevaarlijk. Net als scooters. Ik heb zelf een tijdje scooter gereden, maar levensgevaarlijk is dat, dat je geen gas bij kan geven en niet fatsoenlijk met het verkeer mee kan.

Maar ok, hoe vaak heb je er een voor je?
Ik zie er hier 2x per week een rijden, en dat is 9 van de 10 keer de andere kant op.
Stel 1x per week dat je achter zo’n ding belandt: moeten mensen met een handicap volgens jou dan maar thuis blijven?
Want daar komt het op neer, dat ik dan thuis opgehokt zit en geen kant op kan omdat jij die ene keer per week irritant en gevaarlijk vindt.
Ik hoop dat je de volgende keer even in en uit ademt, en beseft dat diegene waarschijnlijk niet voor de fun in zo’n ding rijdt.
Voor het idee, ik zocht een autootje en rijdt 10.000 km per jaar ongeveer.
Je moet voor een -ook nog gruwelijk lelijk- autootje wat dan binnen 2 jaar +- opgereden is in mijn geval gerust 6000 euro betalen, zo lollig is zo’n ding qua prijs.
Ze kunnen minder lang mee, 80-100.000 km zijn ze écht op.
Groot onderhoud als versnellingsbakken vervangen komt na ca 40.000 km al.
De motor als deze op is vervangen is vaak geen optie omdat de carrosserie niet berekend is op nog veel meer extra kilometers.
Het verslijt meer door de trillingen i.c.m. lichtere materiaal.
Ze zijn écht duur, je koopt er een prachtige tweedehands auto voor die veel langer mee kan, je koopt ze niet voor de leuk.
Daarbij zijn de meeste ergonomisch ongeschikt voor mij, dus ik had een keus qua merk met weinig aanbod, of ik moest 3000 euro aanpassingen laten monteren.
Een gezond mens heeft keus uit duizenden auto’s, zelfs onder de €2000.
En over scooters: sommige mensen kunnen nou eenmaal geen auto en of rijbewijs betalen, en dan zit jij lekker met je derriëre in je auto met je kachel aan te oordelen.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:34

moonfish13 schreef:
Marjoow schreef:
Ik zou ook wel een dashcam willen, maar ik rijd in de auto van mijn ouders dus zij moeten het ook willen :)

45 km/u karretjes vind ik ook heel irritant en gevaarlijk. Net als scooters. Ik heb zelf een tijdje scooter gereden, maar levensgevaarlijk is dat, dat je geen gas bij kan geven en niet fatsoenlijk met het verkeer mee kan.

Maar ok, hoe vaak heb je er een voor je?
Ik zie er hier 2x per week een rijden, en dat is 9 van de 10 keer de andere kant op.
Stel 1x per week dat je achter zo’n ding belandt: moeten mensen met een handicap volgens jou dan maar thuis blijven?
Want daar komt het op neer, dat ik dan thuis opgehokt zit en geen kant op kan omdat jij die ene keer per week irritant en gevaarlijk vindt.
Ik hoop dat je de volgende keer even in en uit ademt, en beseft dat diegene waarschijnlijk niet voor de fun in zo’n ding rijdt.
Voor het idee, ik zocht een autootje en rijdt 10.000 km per jaar ongeveer.
Je moet voor een -ook nog gruwelijk lelijk- autootje wat dan binnen 2 jaar +- opgereden is in mijn geval gerust 6000 euro betalen, zo lollig is zo’n ding qua prijs.
Ze kunnen minder lang mee, 80-100.000 km zijn ze écht op.
Groot onderhoud als versnellingsbakken vervangen komt na ca 40.000 km al.
De motor als deze op is vervangen is vaak geen optie omdat de carrosserie niet berekend is op nog veel meer extra kilometers.
Het verslijt meer door de trillingen i.c.m. lichtere materiaal.
Ze zijn écht duur, je koopt er een prachtige tweedehands auto voor die veel langer mee kan, je koopt ze niet voor de leuk.
Daarbij zijn de meeste ergonomisch ongeschikt voor mij, dus ik had een keus qua merk met weinig aanbod, of ik moest 3000 euro aanpassingen laten monteren.
Een gezond mens heeft keus uit duizenden auto’s, zelfs onder de €2000.
En over scooters: sommige mensen kunnen nou eenmaal geen auto en of rijbewijs betalen, en dan zit jij lekker met je derriëre in je auto met je kachel aan te oordelen.


Wat trek jij vreemde conclusies uit die 3 zinnen die ik er over gezegd heb. Ik zeg nérgens dat mensen met een handicap dan maar thuis moeten blijven of iets wat daarop lijk.

Het enige wat ik zeg is dat ik die dingen levensgevaarlijk vind. En daar blijf ik bij. Ik heb zelf scooter gereden en ik begin er niet meer aan omdat ik het levensgevaarlijk vind ;)

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:01

Ik vertel je hoe de vork in de steel zit, en wie weet blijft daar wat van hangen. :)
Vind wat je vinden wil, maar reageer dat niet af op de bestuurders en laat het gaan.
Jammer dat je het gevaarlijk blijft vinden, maar zolang je geen halsbrekende toeren uithaalt is dat prima.
Helaas vinden veel mensen het gerechtvaardigd om die toeren wél uit te halen.
Idioten zijn overal, ik had gister een Hyundai Atos voor me met een bestuurder die reed of het een scootmobiel was, zo traag.
Ik kan niet zo heel hard maar voor haar moest ik zelfs om de haverklap remmen.
Met 10 km/h een rotonde over, en 50 meter van tevoren al 20 gaan rijden overdrijf je wel wat met het milieu ontlasten. :+

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:55

Moonfish, brommers en brommobielen gevaarlijk vinden, daar zullen de redenen waarom ze gebruikt worden niets aan af doen
Ik vind het gros van de 45 km wagentjes ook irritant en/of gevaarlijk
Omdat ze aardig afwijken qua snelheid van de snelheid die er gereden mag en kan worden waardoor er sneller vervelende situaties ontstaan

Betekend dat dat ik vind dat ze er niet mogen rijden ? Nee
Betekend dat dat ik ze ongepast zal inhalen? Nee
Betekend dat dat ik zal duwen of snijden?
Nee
Bagatelliseer ik de redenen waarom die wagentjes gebruikt worden en misgun ik iemand die ze nodig heeft iets? Nee

Niets van dat alles , ik houd er gewoon zo goed mogelijk rekening mee en geef ze gewoon de ruimte

Maar nog blijf ik het gros er van vervelend of gevaarlijk vinden
Puur omdat de situatie op de weg gewoonweg niet altijd bijster goed geschikt is voor voertuigen met een afwijkende snelheid en beperkte mogelijkheden qua versnellen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:03

Ik vind het echt bizar wat voor gevaarlijke manoeuvres uit worden gehaald. Vaak puur en alleen uit frustraties...

Ik zat laatst bijna bovenop een auto. Dankzij voorligger.
Ik nader verkeerslichten. Ik wil rechts, maar rechtdoor is net iets te lang en ik kan er niet langs.
Meneer achter mij vond dat ik er prima langs kon en begint te toeteren. Tja... Ik houd mijn auto graag netjes en spiegel en bumper heel. Jammer dan.
Rechtdoor krijgt groen en ik rijd dus netjes door. Meneer wilde mij toen al voorbij schieten, maar lukte niet.
Wij krijgen groen en ik rijd de bocht in. Meneer rijd als ze malle om mij heen en haalt mij in. Vervolgens gooit hij hem naar rechts en gaat keihard op de rem voor een noodstop. Achterlijke gladiool.

Ik stond op het punt om uit te stappen en hem eens goed de waarheid te vertellen. Maar toen ging ie er snel vandoor.

Zulke mensen moeten ze echt hun rijbewijs afpakken...

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:59

Toch zie ik dat ook vaak andersom; mensen die maar blijven staan wachten terwijl ze er makkelijk langs kunnen. Veel mensen hebben geen idee hoe groot of breed hun auto eigenlijk is en wat je ermee kan.

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:19

Er niet langs gaan kan ook omdat het de situatie snel onoverzichtelijk en dus gevaarlijk maakt.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:23

Ik had het nu over het passeren van een rij bij het stoplicht naast het stoplicht dat jij moet hebben. Dat zijn doorgaans rechte wachtrijen die zelden tot nooit onoverzichtelijk zijn.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:19

Sclimpre schreef:
Shiloh schreef:
Ik haal ook wel een rechts in hoor. Voorbeeld is de A50 van noord naar zuid over de brug bij Nijmegen/A73. De splitsing van snelwegen is 2 banen voor a50 en 2 voor A73. Die hele splitsing duurt een kilometer of 2... maar nee hoor auto’s en vrachtwagens vinden het nodig om helemaal aan het begin van de brug al te gaan lopen voorsorteren. Vrachtwagens die dan al naar de derde baan gaan en zo. Ik moet daar altijd de A73 hebben. Mahoela dat ik dan mee ga lopen dringen op de meest linkse baan. Nee. Dan ga ik er echt rechts langs. Of die blokken er dan al liggen of nog niet.

En inderdaad. Als de baan links ineens snelheid mindert, en jou baan niet, hoef je zelf echt niet bovenop je rem.

Deze situatie is toch geen enkel probleem? Vanaf het punt waar het aangegeven is mag iedereen voorsorteren. En jij mag vanaf dat punt ook rechts voorbij.



Het gebeurd vér daarvoor al. Zeker 2 a 3 kilometer voor de scheidingsblokken al. Ja. Ik doe dan maar mee en schik me naar de rest, maar haal dan ook rechts in. Ik ga niet langzamer dan een vrachtwagen rijden, omdat de vrachtwagen 4 kilometer voor de splitsing alvast besluit naar de derde baan te komen. Officieel mag het daar nog niet, rechts er voorbij. Maar als je dan als moraal ridder je aan de regels gaat lopen houden, creeer je juist meer chaos.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:21

Marjoow schreef:
Shiloh schreef:
Ik haal ook wel een rechts in hoor. Voorbeeld is de A50 van noord naar zuid over de brug bij Nijmegen/A73. De splitsing van snelwegen is 2 banen voor a50 en 2 voor A73. Die hele splitsing duurt een kilometer of 2... maar nee hoor auto’s en vrachtwagens vinden het nodig om helemaal aan het begin van de brug al te gaan lopen voorsorteren. Vrachtwagens die dan al naar de derde baan gaan en zo. Ik moet daar altijd de A73 hebben. Mahoela dat ik dan mee ga lopen dringen op de meest linkse baan. Nee. Dan ga ik er echt rechts langs. Of die blokken er dan al liggen of nog niet.

En inderdaad. Als de baan links ineens snelheid mindert, en jou baan niet, hoef je zelf echt niet bovenop je rem.


Gister nacht pas een idiote actie gehad. Eerst ingehaald door een BMW met een flinke kar erachter. Hij was al flink aan het seinen terwijl ik echt niet langzaam ging zeg maar. We draaien oprit naar snelweg op en ik trek écht wel vlot op. Gaat die idioot ineens inhalen, terwijl dat dus écht niet kon. Uiteindelijk bovenop de rem gemoeten omdat hij me gewoon de weg af drukte.

Vervolgens. Eenmaal op de snelweg ging ik harder dan hij. Dus ik ben hem aan het inhalen zit naast hem. Neus aan neus. Naderen we een vrachtwagen. Gast geeft ineens gas bij en komt naar links terwijl hij me dus níet voorbij was. Ik zat naast zijn kar toen hij weer naar links kwam. Drukte hij me gewoon wéér de weg af. Ik was zó woest. Wat een ongelofelijke kloot viool. Oh jee. Je zou toch vaart moeten minderen voor een vrachtwagen. Op zulke momenten zou je willen dat er zon undercover agent langsrijdt.

Heb je niet keihard op je toeter gestampt? Ik zou in dat geval dus proberen om mijn neus naast de zijne te houden door ook gas bij te geven.

Of (als je iemand naast je hebt) even de politie inlichten met zijn kenteken. Als genoeg mensen dat doen dan krijgt hij het wel te horen.


Oh geloof me. Beide keren heeft hij me goed gehoord. Ik baalde inderdaad wel even dat ik geen dashcam had. Overweeg het steeds meer. Ik heb wel zon action cam. Misschien toch maar eens installeren.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:22

Sonja_vR schreef:
Moonfish, brommers en brommobielen gevaarlijk vinden, daar zullen de redenen waarom ze gebruikt worden niets aan af doen
Ik vind het gros van de 45 km wagentjes ook irritant en/of gevaarlijk
Omdat ze aardig afwijken qua snelheid van de snelheid die er gereden mag en kan worden waardoor er sneller vervelende situaties ontstaan

Betekend dat dat ik vind dat ze er niet mogen rijden ? Nee
Betekend dat dat ik ze ongepast zal inhalen? Nee
Betekend dat dat ik zal duwen of snijden?
Nee
Bagatelliseer ik de redenen waarom die wagentjes gebruikt worden en misgun ik iemand die ze nodig heeft iets? Nee

Niets van dat alles , ik houd er gewoon zo goed mogelijk rekening mee en geef ze gewoon de ruimte

Maar nog blijf ik het gros er van vervelend of gevaarlijk vinden
Puur omdat de situatie op de weg gewoonweg niet altijd bijster goed geschikt is voor voertuigen met een afwijkende snelheid en beperkte mogelijkheden qua versnellen.

Dit dus idd...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:39

Bij brommers merk je trouwens direct het verschil tussen brommer rijders die ook auto rijden en degenen die nog nooit zelf autogereden hebt

Die laatste groep hangt continu in je dooie hoek te hangen bijvoorbeeld
Of prakken zich nog even ergens tussen en/of voor wat eigenlijk niet zo handig was.
Ik ben indertijd zo anders gaan brommeren nadat ik begon met lessen :=

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:23

Goof schreef:
Toch zie ik dat ook vaak andersom; mensen die maar blijven staan wachten terwijl ze er makkelijk langs kunnen. Veel mensen hebben geen idee hoe groot of breed hun auto eigenlijk is en wat je ermee kan.


Klopt. Dat is ook zeker zo.
Maar als dat het geval is hoef je alsnog niet zo'n actie uit te halen.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:30

Nessa schreef:
Goof schreef:
Toch zie ik dat ook vaak andersom; mensen die maar blijven staan wachten terwijl ze er makkelijk langs kunnen. Veel mensen hebben geen idee hoe groot of breed hun auto eigenlijk is en wat je ermee kan.


Klopt. Dat is ook zeker zo.
Maar als dat het geval is hoef je alsnog niet zo'n actie uit te halen.


Nee tuurlijk! Dat lijkt me duidelijk.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:55

Ik ging gisteren hooi halen. Dan rij ik met aanhanger altijd al veel slomer dan normaal, maar ik schrok op een gegeven moment van zo'n 45km karretje. Ik trok gewoon 'normaal/traag' op en moest daarna weer in de ankers omdat ik bijna op zo'n 45karretje zat. Zal vast aan mij gelegen hebben dat ik die snelheid niet goed ingeschat had. Maar je verwacht gewoon niet zo'n sloompie op een 80km weg. Ze rijden ongeveer de helft van de snelheid van wat de overige weggebruikers rijden. Ik blijf het gevaarlijke dingen vinden. Die kleine knalrode dingen van vroeger vielen redelijk op, dat was een duidelijk teken dat er een sloompie voor je zat. Maar nu heb je van die blauwe dingen en blijkbaar moet ik daar nog even aan wennen. Het lijken eigenlijk van achteren net van die kleine fiatjes.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:47

Je kan elke auto ombouwen tot 25/ 45 km karretjes. Zijn populair onder de jeugd..

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:09

Ik kom elke dag langs een rotonde met 5 afslagen erop.
Wat heel vaak gebeurt is, dat mensen de richtingaanwijzer voor rechtsaf aandoen zodat ik er vanuit kan gaan, dat ze rechtsaf slaan.
Ik zou dan de rotonde op kunnen natuurlijk.
Echter, veel mensen doen al een afslag te vroeg hun richtingaanwijzer aan.
Ze willen niet de afslag nemen waar ik sta te wachten, maar de afslag erna.

Dus je kunt er daar nooit vanuit gaan, dat je de rotonde opkan als mensen de richting aanwijzer aandoen.
De kans bestaat dat ze toch de volgende afslag willen, en dan zouden ze vol op je klappen als je de rotonde oprijdt.
Dus er zit daar niks anders op, dan pas de rotonde op te gaan als er geen auto is.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:14

Barbet schreef:
Ik kom elke dag langs een rotonde met 5 afslagen erop.
Wat heel vaak gebeurt is, dat mensen de richtingaanwijzer voor rechtsaf aandoen zodat ik er vanuit kan gaan, dat ze rechtsaf slaan.
Ik zou dan de rotonde op kunnen natuurlijk.
Echter, veel mensen doen al een afslag te vroeg hun richtingaanwijzer aan.
Ze willen niet de afslag nemen waar ik sta te wachten, maar de afslag erna.

Dus je kunt er daar nooit vanuit gaan, dat je de rotonde opkan als mensen de richting aanwijzer aandoen.
De kans bestaat dat ze toch de volgende afslag willen, en dan zouden ze vol op je klappen als je de rotonde oprijdt.
Dus er zit daar niks anders op, dan pas de rotonde op te gaan als er geen auto is.


Mijn ervaring is dat mn chauffeurs uit buurlanden vlak voor de rotonde hun rechter knipperlicht aan doen. Hun kant van het verhaal: ik ga de rotonde tegen de richting van de klok nemen en daarna zie ik het wel weer. Hoe ik het interpreteer: die chauffeur neemt de eerste afslag dus ik kan er voorlangs.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:16

Barbet schreef:
Ik kom elke dag langs een rotonde met 5 afslagen erop.
Wat heel vaak gebeurt is, dat mensen de richtingaanwijzer voor rechtsaf aandoen zodat ik er vanuit kan gaan, dat ze rechtsaf slaan.
Ik zou dan de rotonde op kunnen natuurlijk.
Echter, veel mensen doen al een afslag te vroeg hun richtingaanwijzer aan.
Ze willen niet de afslag nemen waar ik sta te wachten, maar de afslag erna.

Dus je kunt er daar nooit vanuit gaan, dat je de rotonde opkan als mensen de richting aanwijzer aandoen.
De kans bestaat dat ze toch de volgende afslag willen, en dan zouden ze vol op je klappen als je de rotonde oprijdt.
Dus er zit daar niks anders op, dan pas de rotonde op te gaan als er geen auto is.

Ik heb sowieso tijdens mijn rijlessen geleerd om daar nooit van uit te gaan. Ik wacht ook altijd tot ik echt zeker weet dat ze daar afslaan, tenzij het een rotonde is waarvan ik weet dat zo'n beetje iedereen die afslag neemt bv.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:34

Hier in het nog trickier. Met een rotonde. Doordat rotondes vrijwel áltijd via haaientanden een voorrangs situatie voor de auto’s op de rotonde creeeren denken mensen dat je op een rotonde altijd voorrang hebt. Maar dat is helemaal niet zo. Zonder haaientanden oid heb je op een rotonde nog steeds rechts voorrang te geven.

Hier in nijmegen heb je zon rotonde vlakbij station dukenburg. Verkeerslichten bepalen of je de rotonde op mag. Als het groen is en je de rotonde dus op mag rijden en er rijden auto’s op de rotonde, dan moeten die dus stoppen en rechts (de auto’s die dus groen krijgen) voorrang geven.

Echt dat gaat zó vaak bijna mis. Auto’s die het niet snappen en gewoon doorrijden. Levensgevaarlijk af en toe.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:36

Shiloh schreef:
Hier in het nog trickier. Met een rotonde. Doordat rotondes vrijwel áltijd via haaientanden een voorrangs situatie voor de auto’s op de rotonde creeeren denken mensen dat je op een rotonde altijd voorrang hebt. Maar dat is helemaal niet zo. Zonder haaientanden oid heb je op een rotonde nog steeds rechts voorrang te geven.

Hier in nijmegen heb je zon rotonde vlakbij station dukenburg. Verkeerslichten bepalen of je de rotonde op mag. Als het groen is en je de rotonde dus op mag rijden en er rijden auto’s op de rotonde, dan moeten die dus stoppen en rechts (de auto’s die dus groen krijgen) voorrang geven.

Echt dat gaat zó vaak bijna mis. Auto’s die het niet snappen en gewoon doorrijden. Levensgevaarlijk af en toe.

Ik vind dat ook een hele onlogische situatie eerlijk gezegd :=