De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:37

Supervixen schreef:
Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden :'). Dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 60 waar je 80 mag ofzo. Vreselijk!

Het niet gebruiken van de richtingaanwijzer staat op plek twee .

Hier hetzelfde. 70 waar je 100 mag is nog erger.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:52

Mensen die voor een stoplicht niet op staan te letten. Ik doe er alles aan om die 12 of 18 meter te laten rollen en ga vroegtijdig van het gas om de rol erin te houden. Als een stoplicht op groen spring probeer ik dus nog te rollen zodat ik sneller van de plek kom en lekker met het verkeer mee kan met dat trage hok van me. Zeer regelmatig trekken mensen pas op als ik de toeter gebruikt heb en ik inmiddels stil sta. Het scheelt me soms zo echt minuten voordat ik een stad uit ben en mijn passagiers willen ook graag op tijd op hun bestemming zijn om aansluitingen te halen. Het stoplicht gaat al wel voor me op groen maar door dat trage gedoe moet ik regelmatig toch een rondje wachten omdat het verkeerslicht maar 1x geactiveerd wordt.

Soms droom ik weleens van een rubberen bumper zodat ik ze voort kan duwen en op hele slechte dagen droom ik er dan ook jamesbond raketten bij zodat ik ze van de weg kan schieten.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:58

Ik ben dus juist sneller weg als ik stilsta dan wanneer ik nog rol..
En ik vind mensen die hun auto zo lang laten uitrollen zó irritant. Als je gewoon aansluit bij het stoplicht, blijft hij vaak langer groen (bij ons is zo'n stoplicht) omdat je anders niet op tijd gemeten wordt. Daarbij, gebeurd het hier ook vaak zat dat als ik rechtsaf wil, ik vast zit achter zo'n roller die rechtdoor gaat terwijl mijn stoplicht groen is _-:( Iets met spiegels gebruiken en sociaal rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:00

Marjoow schreef:
Ik ben dus juist sneller weg als ik stilsta dan wanneer ik nog rol..
En ik vind mensen die hun auto zo lang laten uitrollen zó irritant. Als je gewoon aansluit bij het stoplicht, blijft hij vaak langer groen (bij ons is zo'n stoplicht) omdat je anders niet op tijd gemeten wordt. Daarbij, gebeurd het hier ook vaak zat dat als ik rechtsaf wil, ik vast zit achter zo'n roller die rechtdoor gaat terwijl mijn stoplicht groen is _-:( Iets met spiegels gebruiken en sociaal rijden.

Dat is zo afhankelijk van je auto. Mijn barrel heeft ook wat moeite met optrekken vanuit stilstand, dat kan hij gewoon niet zo snel dus het is voor mij voordeliger om hem te laten rollen zodat ik in z'n 2 weg kan karren met de rest van het verkeer mee. Sociaal rijden, absoluut, maar naast dat het beter is voor het milieu (en je auto) om hem uit te laten rollen en vanuit z'n twee op te trekken als je niet helemaal stilstaat is het voor sommige auto's ook gewoon een stuk frustratie voorkomen. Als er een dikke Audi achter mij vast zit worden die nogal eens ongeduldig als ik niet binnen 0.2 seconden de bocht om ben bij het stoplicht.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:00

Marjoow schreef:
Ik ben dus juist sneller weg als ik stilsta dan wanneer ik nog rol..
En ik vind mensen die hun auto zo lang laten uitrollen zó irritant. Als je gewoon aansluit bij het stoplicht, blijft hij vaak langer groen (bij ons is zo'n stoplicht) omdat je anders niet op tijd gemeten wordt. Daarbij, gebeurd het hier ook vaak zat dat als ik rechtsaf wil, ik vast zit achter zo'n roller die rechtdoor gaat terwijl mijn stoplicht groen is _-:( Iets met spiegels gebruiken en sociaal rijden.


Ik rijd met een bus. Optrekken vanuit stilstand is minder comfortabel voor de passagiers. En de kickdown is een no-go met mensen in de bus.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:05

Ik wist niet dat je in een bus zat, dan is constant optrekken en remmen erg irritant ja _O-

Ik rijd altijd zo ver mogelijk door, beter voor het milieu zal best alleen geloof ik nooit dat het zoveel uit zal maken :')

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:05

Idd, van die rollers die er voor zorgen dat er maar de helft van het aantal auto's door het stoplicht ervoor kan, omdat ze niet doorrijden, maar stapvoets rollen.
En hup, dan sta je weer 3 minuten stil voor het licht opnieuw op groen staat.
(situatie met verkeersplein en meerdere verkeerslichten achter elkaar).

Op zich ben ik niet tegen uit laten rollen voor een eerste stoplicht, dat scheelt nl ook gewoon heel veel brandstof en lawaai, is dus veel beter voor het milieu.
Maar bij combinaties met meerdere verkeerslichten achter elkaar kan het echt bloedirritant zijn.

Maar verder heb ik me er eigenlijk bij neergelegd dat of ik me nu erger of me er bij neerleg wat er om me geen gebeurt in het verkeer, ik ben niet sneller op de plek van bestemming en als ik me erbij neerleg, dan ben ik zelf wel een stuk relaxter, dus ik heb mezelf aardig aangewend om me niet meer zo op te winden, mensen er gewoon tussen te laten ook al hebben ze daar geen recht op, of doen ze zo lomp dat je het ze eigenlijk niet gunt.

Verbaas u niet, verwonder u slechts, ik moet zeggen, dat ik daarmee de 800-1000 km die ik per week achter het stuur doorbreng een stuk prettiger doorkom.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:28

Rebecca schreef:
Ben bezig met mijn rijlessen maar er word gehamerd dat ik ten alle tijden weet wat er naast mij en achter mij rijd etc . Je vriend had dus van te voren in zijn spiegels kunnen komen wat er achter hem reed toch ..




Hij heeft ook gekeken hoor. Ik heb het misschien omschreven als helemaal niet kijken maar gewoon gaan. Hij heeft voor het "incident" gewoon gekeken maar op het moment dat hij naar links ging niet meer. Hij reed ook al behoorlijk links maar meneer stapte uit en was misschien wel meer richting onze rijstrook gekomen. vandaar dat hij ervoor koos om een baan op tw schuiven.


Overigens heb ik nog geen enkele keer helemaal alleen gereden . wel een stukje van m'n oma naar mijn huis maar dat is enkele minuten. Toen ik naar Amsterdam reed had ik niet veel aan m'n oma verder want die was gewoon heel bang. Maar iemand naast je en een extra paar ogen is nooit verkeerd.

Ik ben ook zeker van plan om goed mee te kijken als ik naast een ervaren bestuurder zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:33

Marjoow schreef:
Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt. Midden op de snelweg, ik reed op de rechterbaan en er stak een moedereend met kuikens over. Zonder erbij na te denken maak ik een slinger naar de linkerbaan waar goddank niemand reed. Schrok er zelf zo van! Ontzettend gevaarlijke actie van mij, waar ik echt beter om moet denken de volgende keer. Ik kijk heel veel in de spiegels en weet ook altijd wel waar ik heen kan, maar op dat moment was het een schrik van "O MY GOD KUIKENS" die je (achteraf) beter dood had kunnen rijden omdat er grotere ongelukken kunnen gebeuren van zo'n slinger :=

De regel die ik altijd in mijn achterhoofd heb ik dat je alleen moet uitwijken als het dier boven je motorkap uitsteekt (en dus over de motorkap door je voorruit kan schieten). Maar je weet nooit hoe je reageert tot het je een keer overkomt.

Inmiddels weet ik het trouwens wel, want 1 hond en 2 katten hebben mijn pad gekruist de afgelopen jaren (de hond was het ergste want dat heeft de hele radiator gesloopt).

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:43

Christiene schreef:
Supervixen schreef:
Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden :'). Dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 60 waar je 80 mag ofzo. Vreselijk!

Het niet gebruiken van de richtingaanwijzer staat op plek twee .

Hier hetzelfde. 70 waar je 100 mag is nog erger.


70 waar je 100 mag is wat mij betreft een sollicitatie naar artikel 5 Wegenverkeerswet. Levensgevaarlijk.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 00:48

Ik erger me de laatste tijd aan 2 dingen.

- Busjes. Ze kunnen er zelf ook niks aan doen, maar wat zijn ze gruwelijk irritant. Vooral omdat je geen flikker ziet van wat ervoor gebeurd.
- Midden/links rijders terwijl er meeeeeeeer dan genoeg plek is op de banen rechts, en er vele auto's sneller zijn. Het valt mij de laatste tijd op dat dit voornamelijk Duitse auto's zijn. Ik begin me haast af te vragen of rechts inhalen in Duitsland is toegestaan of zo.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 10:00

In Duitsland zie je die middenbaancruisers ook heel veel.

Als ik ze tegenkom moet ik dan ook 2 banen in 1x opschuiven en weer 2 banen in 1x terug. Heel soms valt het kwartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:58

Marjoow schreef:
In Duitsland zie je die middenbaancruisers ook heel veel.

Als ik ze tegenkom moet ik dan ook 2 banen in 1x opschuiven en weer 2 banen in 1x terug. Heel soms valt het kwartje.

Waarom? Als iemand op de linkerbaan langzaam rijdt kan je daar toch ook gewoon rechts langs als je niet bewust een inhaalactie doet? Dat is tenminste hoe ik het altijd geleerd heb.. Je mag op de rechterbaan wel harder rijden dan op de linkerbaan, als je maar niet bewust inhaalt op rechts. Anders zou je met files ook behoorlijk in de problemen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:09

Toch wordt rechts voorbijsteken als er geen file staat wel aangemerkt als rechts inhalen en dus boete. In principe mag je echt alleen bij file rechts passeren.

De meeste automobilisten verwachten ook niet dat je rechts ingehaald wordt, kan je goed van schrikken.

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... ks-rijden/

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:50

Emmaa_ schreef:
Marjoow schreef:
In Duitsland zie je die middenbaancruisers ook heel veel.

Als ik ze tegenkom moet ik dan ook 2 banen in 1x opschuiven en weer 2 banen in 1x terug. Heel soms valt het kwartje.

Waarom? Als iemand op de linkerbaan langzaam rijdt kan je daar toch ook gewoon rechts langs als je niet bewust een inhaalactie doet? Dat is tenminste hoe ik het altijd geleerd heb.. Je mag op de rechterbaan wel harder rijden dan op de linkerbaan, als je maar niet bewust inhaalt op rechts. Anders zou je met files ook behoorlijk in de problemen komen.


Hmm dat heb ik toch echt anders geleerd. Rechts inhalen is verboden en gevaarlijk. Wat als die middenbaancruiser ineens bedenkt wel naar rechts te gaan?
In files wordt het gedoogd en inhalen over de in en uitvoegstroken is wel toegestaan.

Ik steek ze wel eens rechts voorbij, maar pas als ik zeker weet dat ze niet ineens naar rechts komen en dat ik nog een uitwijkmogelijkheid heb. Eigenlijk nooit dus.

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:15

Net nog een zeer nette jongen op een quad tegengekomen.
Ging even een stukje wandelen met mn paard, nog niet echt verkeersmak of bomproof.
Wij langs het fietspad in de berm, komt die quad er dus aan scheuren. Ik dacht nog, oh oh, maar de jongen die er op zat liet meteen, voordat ik überhaupt kon seinen of hij langzamer wou, zn gas los en ging ons heel voorzichtig stapvoets voorbij. Pas toen we ruim 100 meter gepasseerd waren gaf hij weer vol gas.
Paard vond de quad nog steeds erg spannend, maar heeft kunnen zien dat zo'n ding geen paarden eet :Y)
Hulde voor deze jongeman! mag ook wel even gezegd worden vond ik _/-\o_

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:34

Ik minder toch echt niet onverwacht mijn snelheid op de rechterbaan, omdat er de linkerbaan ineens een vrachtwagen of auto die 100 rijdt een langzamer iets van 80 gaat inhalen waardoor alles daar op de rem moet. En de auto die mij inhaalde met 140 ook ineens weer langzamer rijdt. Dan blijf ik gewoon 130 rechts rijden hoor tenzij ik dat langzame verkeer tegenkom natuurlijk. Nu had ik laatst toen ik 100 reed dat de linkerbaan ineens naar 50 ging. Geen idee wat er was, maar toen ging een auto links ongeveer 10 meter voor mijn neus ineens naar rechts (terwijl die dus al 50 reed en ik iets van 80, want moest toch bijna afslaan en had het gas voor de zekerheid al los). Gelukkig was mijn rempedaal snel gevonden en ging diegene van schrik maar weer terug naar links. Maar ik haat dat soort zwabbers die ineens zonder te kijken maar van rijstrook wisselen. Haalde laatst ook eentje in die telkens half op de vluchtstrook reed (was met andere dingen bezig dan rijden) en die kwam ineens plotseling ook de linkerstrook op. Gelukkig zijn die stroken heel breed, maar vind dat soort mensen echt levensgevaarlijk.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:40

Fennadev schreef:
I..vind dat soort mensen echt levensgevaarlijk.

zegt degene die rechts inhaalt :)

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:48

Rechts inhalen? Alleen in de file (als de hele rechterbaan harder rijdt dan de linkerbaan). Verder nooit. Levensgevaarlijk en volgens mij ook flink verboden. Met goed anticiperen hoef je ook helemaal niet rechts in te halen.

Ik vind langzaamaan cruisers op de middenbaan ook irritant, maar ga er altijd gewoon links voorbij. Geen haar op m’n hoofd die eraan denkt om er rechts voorbij te knallen :n

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:40

Rechts inhalen is ten strengste verboden. Volgens mij kan het ook onder artikel 5 geregistreerd worden.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:10

Rechts ervoorbij gaan snap ik ook echt niet. Zie het hier ook vaak gebeuren: 1 weg, 2 rijstroken waarbij de linker moet ritsen of je moet linksaf. Veel mensen rijden dus links om daarna naar rechts te gaan (prima). Maar vaak zie ik ook dat de mensen rechts nog even gas bijgeven zodat iemand niet kan ritsen..
Ik moet dus vaak linksaf daar, maar hoevaak ikzelf al niet van rechts werd ingehaald en dus nog geen richting had aangegeven dat ik linksaf zou gaan..

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:40

Toevallig gisteren nog rechts voorbij gereden.... 4 stroken. Een auto uit GB helemaal links reed ongeveer 80, maar je mag er 100. Ik ben op de meest rechtse strook er voorbij gegaan. Zaten dus 2 lege stroken tussen.
Tuurlijk gevaarlijk... maar nog gevaarlijker is om allemaal aan te sluiten in het rijtje op de meest linkerstrook....

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:47

Ja dat vind ik wat anders, diegene die links reed was gevaarlijk bezig in dit geval..

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:06

Ik heb nooit rechts ingehaald, kwam uiteindelijk achter een vrachtwagen. En de linker rijstrook ging weer sneller, maar ja ik vind mensen die hun spiegels niet gebruiken en mensen die met andere dingen bezig zijn tijdens het rijden inderdaad gevaarlijker dan die ene keer in de spits waarbij het verkeer zich file achtig gedraagt en daardoor links even twee tellen niet doorrijdt. Wat had ik dan moeten doen? Naar de linkerbaan, dan miste ik mijn afslag en daar reden sowieso zoveel auto's dat ik er niet tussen paste. Plat op de remmen? Dat is niet fijn voor de mensen achter mij, maar uiteindelijk dus wel gebeurde binnen 2 seconden nadat links ineens zo langzaam ging, gelukkig reed er niemand vlak achter mij. Grootste deel van de mensen heeft namelijk ook nog nooit van afstand houden gehoord. Overigens die auto links had bewust de intentie naar rechts te gaan om bewust rechts in te halen omdat de linkerbaan dus stremde en daarnaast had ik mijn gas al los voor het geval dat er wat gebeurde, wat inderdaad zo was. Bij ritsstroken mag het volgens mij wel als er al van die blokken ipv strepen tussen de weghelften zit. Ik heb zo vaak dat vierbaans afsplitst in twee tweebaans waarbij ik dan op de meest rechtse strook een vrachtwagen inhaal die uiteindelijk naar links moet en dus op de derde strook rijdt.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:23

Je mag dan officieel je claxon gebruiken of seinen met groot licht. Echter zijn er ook mensen die dat dan weer verkeerd oppakken omdat jij "asociaal" op de schijnbaar minder vriendelijke vraagt of ze aan de kant willen.

Heb het ook weleens gehad dat ik nadat ik dan na een seintje kon inhalen, vervolgens weer werd ingehaald door de betreffende auto die vlak voor me vol op de rem trapt waardoor ik bijna bij hem in de achterbak zat.

Mensen die te hard willen rijden vind ik allemaal prima maar dan moeten ze idd wel rekening houden met de rest die misschien ook wel een keer in wil halen maar dat niet met 200 doet.

Ikzelf reed ook altijd veel te hard en het is een wonder dat ik m'n rijbewijs nog heb, maar dat was dan midden in de nacht als ik een 5 baans weg voor mezelf had.