De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
j1988
Berichten: 126
Geregistreerd: 24-09-13

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:58

Tegenwoordig is het verkeer tegen elkaar ipv met elkaar. We zitten weer in de 'slechte' periode met stapels ongelukken.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:11

Zo, even een schop hier. De ergernissen zijn toch niet verdwenen? :P

Ik ga tegenwoordig 2x per week naar Velp, en kom dan over de A28 naar de A1 om vervolgens de A30 naar de A12 te nemen.

Manmanman, wat rijden een hoop mensen toch alleen voor zichzelf... Niemand ertussen laten als er geritst moet worden, middenbaan-cruisers...
En wat zijn het veelal? Sorry voor de generalisatie maar audi's en bmw's.
Die ook nog eens een knipperlicht missen geloof ik..

Superannoying

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:14

Ik erger me vooral mateloos aan mensen die je niet willen laten ritsen of invoegen. Vooral bij kruispunten, als je bv met 2 banen uitvoegt en je komt bij een stoplicht aan waar blijkt dat je toch nog 2 banen opzij moet. Ik doe echt m'n best om het zo voorzichtig mogelijk te doen maar ik moet er toch echt ergens tussen.

Moet wel zeggen dat hier in Zuid Afrika het verkeer een stuk meer recht voor z'n raap is. De snelwegen zijn grotendeels eenbaans maar met een brede vluchtstrook, dus als je achter een vrachtwagen zit gaat die netjes voor je op de vluchtstrook rijden zodat jij er wat makkelijker langs kan. Dan zet jij je alarmlichten even aan om te bedanken, hij knippert even met z'n groot licht en dan zit je elkaar niet in de weg. Het is hier wel gebruikelijker om te toeteren als je iets wil bereiken :=

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:16

Haha hier de irritatie dat sommige auto's blijkbaar te duur zijn om er nog knipperlichten bij te kopen of zo...

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:16

Marjoow schreef:
Sorry voor de generalisatie maar audi's en bmw's.
Die ook nog eens een knipperlicht missen geloof ik..

Dat zei mijn instructeur in 2004 al; bij die merken moet je dat apart bestellen, de meeste bezuinigen die optie er uit :+

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:58

Ik heb zelf een audi en geef anders, behalve die zeldzame keer dat ik het vergeet, altijd netjes richting aan hoor :+ . Vaak ben ik de enige in een rij met een audi en ook de enige die richting aangeeft :P . Het valt me hier in de buurt op dat het vooral de Franse merken zijn waar de richtingaanwijzers het niet van lijken te doen.

Overigens rij ik tegenwoordig met een dashboard camera. Eind december reed ik over de snelweg en ik werd ingehaald. Op zich niks vreemds, ware het niet dat die persoon in zijn Renault het nodig vond om plots heel erg kort voor me weer in te voegen en vervolgens vol op de remmen te trappen om zijn afslag nog te halen. Ik zal er niet meer dan 20 cm meer vanaf hebben gezeten en mijn hart zat echt in mijn strot. Als ik er achterop was geknald was ik in eerste instantie wettelijk aansprakelijk gesteld terwijl ik gewoon vol gesneden werd maar dat niet had kunnen bewijzen. Dan kan zo'n camera van 50 euro ineens een fijn iets zijn.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:05

Oei dat is idd wel schrikken zeg! Vraag me af hoe lang t duurt voordat wij er een hebben...

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:13

Dan schrik je je ook het laplazarus

Ik ben bezig met rijlessen dus ik pas momenteel in kaliber idioot op de weg :')

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:09

Marjoow schreef:
Zo, even een schop hier. De ergernissen zijn toch niet verdwenen? :P

Nee hoor. Had twee weken terug wel de meest idiote rit. Rij bij m'n werk de snelweg op, moet dan een paar km en dan van de A2 de A15 op. Reed op de tweede baan maar kon door drukte nog wel naar de rechterbaan komen, maar de uitvoegstrook was ook vol dus ik miste m'n afslag. Ah well, so be it. Ik dus maar niet uitvoegen, en terwijl ik voorbij het puntstuk rij dacht iemand een baan links van me dat 'ie nog wel uit kon voegen. Na het nodige getoeter had 'ie door dat ik er tussen reed, dat scheelde niets.

Volgende afrit eraf en maar een stuk binnendoor. Kom na een paar km bij een rotonde waar ik rechtdoor moet. Ik rij erop, auto na 'een kwart' denkt eerst dat 'ie me nog wel voor is, komt dan tot de conclusie dat 'ie dat toch niet redt en gaat vol op de rem. Die staat dus wel half op de rotonde, dat scheelde ook nauwelijks wat.

Hele stuk binnendoor gereden. Kom ik aan de rand van de stad aan bij een gelijkwaardige T-splitsing waar ik linksaf moet, dacht een fietser die van links kwam dat het wel handig was om middenop te gaan rijden en voor hem naar links (voor mij dus rechtdoor) af te slaan. Is een nogal onoverzichtelijke kruising door een hoge heg, dus dat was de derde hartverzakking.

Eindelijk rij ik m'n straat in, thuis. Is een doodlopende straat en ik woon aan het einde. Een vrouw is de kofferbak van haar auto aan het uitladen en heeft 'm niet echt handig neergezet. Ze staat aan de rechterkant naast een garagebox. Links van haar auto is de baan voor tegemoetkomend verkeer en daarnaast een stoep. Ik rij rustig voorbij en op het laatste moment schiet het dochtertje van de kofferbak vlak voor me langs de stoep op. Hartverzakking nummer vier, en dat op een stuk van 30 km. :x


Had vorige week ook een buitenlander (Duitser of Pool, niet kunnen zien) die blijkbaar verkeerd gereden was. Die had de afrit richting Utrecht gepakt en deed toen vlak voor me een maneuvre die ik niet helemaal aan had zien komen. :')

Afbeelding


Emmaa_ schreef:
Ik erger me vooral mateloos aan mensen die je niet willen laten ritsen of invoegen. Vooral bij kruispunten, als je bv met 2 banen uitvoegt en je komt bij een stoplicht aan waar blijkt dat je toch nog 2 banen opzij moet. Ik doe echt m'n best om het zo voorzichtig mogelijk te doen maar ik moet er toch echt ergens tussen.

Hoe bedoel je die? Rechts staan bij een tweebaansweg en dan een kilometer verder linksaf moeten ofzo?


Inoterry schreef:
Overigens rij ik tegenwoordig met een dashboard camera. Eind december reed ik over de snelweg en ik werd ingehaald. Op zich niks vreemds, ware het niet dat die persoon in zijn Renault het nodig vond om plots heel erg kort voor me weer in te voegen en vervolgens vol op de remmen te trappen om zijn afslag nog te halen. Ik zal er niet meer dan 20 cm meer vanaf hebben gezeten en mijn hart zat echt in mijn strot. Als ik er achterop was geknald was ik in eerste instantie wettelijk aansprakelijk gesteld terwijl ik gewoon vol gesneden werd maar dat niet had kunnen bewijzen. Dan kan zo'n camera van 50 euro ineens een fijn iets zijn.

Ik heb er toevallig van 't weekend naar zitten kijken, neig er ook naar om er een aan te schaffen. Gok dat dat binnenkort wel gaat gebeuren ook. :)


Rebecca schreef:
Ik ben bezig met rijlessen dus ik pas momenteel in kaliber idioot op de weg :')

Is het zo erg? :') Zijn genoeg lessers die beter rijden dan de gemiddelde automobilist hoor. :D Hooguit een beetje traag met optrekken enzo, maar juist bij lesauto's irriteer ik me daar niet echt aan. :)

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:33

Oh wauw. Doet je hart het nog? Wat een rit!

Sommige mensen halen echt vreemde dingen uit...

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:44

Nee Exitium stel je voegt met 2 banen uit van de snelweg (of zelfs met eentje die vertakt naar meerdere) en na een bocht staat een stoplicht met bv 2 banen voor rechtsaf, eentje voor rechtdoor en twee voor linksaf. Beste voorbeeld waar ik zo op kan komen is de A28 af bij de Uithof in Utrecht. Ik rij meestal rechts als ik uitvoeg op zo'n stuk maar moest laatst door omleidingen ineens naar links ipv rechtdoor waardoor ik twee banen op moest schuiven. Mensen laten je er dan gewoon niet tussen.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:21

Als je dat niet aan ziet komen, is dat erg irritant ja. :x

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:40

Ik probeer er normaal op te anticiperen, maar als ik een onbekend stuk rijd weet ik niet altijd wat er na de bocht komt en waar ik dan naartoe moet. Dan moet je ff schuiven en het is fijn als mensen daar een heul klein beetje rekening mee willen houden :))

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:57

Eens :) Wel blij met navigatie wat dat betreft, maar die roept soms ook vrij laat en dan is het in grote steden best lastig nog de goeie kant op te komen :P

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:03

Onze ingebouwde navigatie is ook heel fijn. "U bent op uw bestemming aangekomen" random midden in de middle of nowhere zonder huis in de buurt. WAAR DAN?! :')

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:07

Met m'n oude auto werd ik in Antwerpen een keer linksaf gestuurd. 100 meter verder, rechtsaf. 100 meter verder, rechtsaf. 100 meter verder, linksaf. Ra ra op welke weg reed ik toen :')

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:31

Vakantie in Frankrijk, tijdens de tolweg rij kwam een ambulance met sirene aanrijden. Niemand liet hem ertussen. Ik denk echt dat degene die hij moest helpen inmiddels dood was. Vroeg me ook af waarom de ambulance in hemelsnaam door die poorten moest en er niet omheen kon..

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:34

Exitium schreef:
Met m'n oude auto werd ik in Antwerpen een keer linksaf gestuurd. 100 meter verder, rechtsaf. 100 meter verder, rechtsaf. 100 meter verder, linksaf. Ra ra op welke weg reed ik toen :')

België en mijn (!) navigatie. Hou maar op. Ik moet voor mijn werk regelmatig in België zijn (Antwerpen, Brussel, Gent). Mijn navigatie raakt altijd de weg kwijt.

Ik ga tegenwoordig maar met de trein....

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:38

Rocamor schreef:
Exitium schreef:
Met m'n oude auto werd ik in Antwerpen een keer linksaf gestuurd. 100 meter verder, rechtsaf. 100 meter verder, rechtsaf. 100 meter verder, linksaf. Ra ra op welke weg reed ik toen :')

België en mijn (!) navigatie. Hou maar op. Ik moet voor mijn werk regelmatig in België zijn (Antwerpen, Brussel, Gent). Mijn navigatie raakt altijd de weg kwijt.

Ik ga tegenwoordig maar met de trein....


Zo herkenbaar :+
Mijn navigatie in België wilde me het water in rijden in Brugge. Dat leek me niet zo’n strak plan :+

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:44

Als fietser kom je ook speciale dingen tegen. Ik ben postbezorger en heb vaker zwaardere fietstassen.
Op weg naar mijn route rijd ik op een helling omhoog waar verkeer van rechts voorrang heeft.

Hoe vaak ik wel niet moet stoppen, omdat de automobilist niet het inzicht heeft dat er meer dan voldoende ruimte is om nog voor mij langs te kunnen rijden.. en in plaats daarvan stopt. Sta je dan, met je zware tassen, berg op stil.
En dan kijken ze je nog dom aan, snappen ze nog steeds niet dat hun van rechts komen en voorrang hebben.

Maar ook fietsers kunnen er wat van.. eerst inhalen, en vervolgens langzaam voor me gaan fietsen.. maar van links naar rechts over de weg waardoor inhalen niet echt mogelijk is.
Of dat ik netjes sta te wachten bij stoplichten om rechtsaf te gaan, en er opeens twee oudere mensen mij passeren aan mijn linker zijde en door het rode licht rechtsaf slaan.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:47

:+ Misschien stoppen ze wel omdat ze snappen dat het zwaar is en laten ze je bewust voorgaan.

Volgende keer gewoon handje opsteken en knikken en stug doorfietsen. Dan is ook voor de automobilisten die niet bewust stopte duidelijk dat je ze bedankt en door fietst.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:52

Ik denk ook dat dat vriendelijk bedoeld is. Of dat jij met je zware lading net iets trager fietst als een andere fietser. Iemand die in een auto van rechts komt kan ook niet onmiddellijk zien of het een gewone of een elektrische fiets is en neemt niet het risico de fietser de weg af te snijden. Dus dat vind ik eerder positief.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:49

Ik werd vorige week op een Ritje van 10 km 3keer Keihard gesneden op rotondes
En dan ook alledrie de keren door senioren die afremden en dan toch maar doorkwamen terwijl dat niet, ik herhaal, NIET pastte
Dan ben ik blij Met de Remmen op mijn roemeense Renault

En ik tijd veel provinciale en polderwegen
Als je dan sommige inhaalacties ziet :roll:

troi
Berichten: 17014
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:55

Laatst een weekje naar midden-azie en later naar afrika geweest. Nou de NL chauffeurs kon ik wel allemaal zoenen toen ik terug kwam! Wat een kalmte, wat een respect voor elkaar! Echt bizar hoe goed we zijn op de wegen hier!

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:34

troi schreef:
Laatst een weekje naar midden-azie en later naar afrika geweest. Nou de NL chauffeurs kon ik wel allemaal zoenen toen ik terug kwam! Wat een kalmte, wat een respect voor elkaar! Echt bizar hoe goed we zijn op de wegen hier!


:D Het valt vergeleken met sommige andere plekken wel mee hier ja.