Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
elinedeau95 schreef:Mensen die met 70 gaan invoegen op een snelweg...... Het heet snelweg en als je niet harder durft te gaan rij dan niet op de snelweg
tengeltje11 schreef:Als ik tijd heb,waarom zou ik dan niet rustig 70u mogen rijden waar 90 mag?
Omdat andere weggebruikers perse 1 minuutje vroeger op hun bestemming willen zijn?
Citaat:Er geldt geen minimumsnelheid voor wegverkeer. Als u te langzaam rijdt kunt u wel het overige verkeer hinderen of in gevaar brengen. U krijgt dan een boete.
bruintje123 schreef:Dan is het misschien veiler om een alternatief te nemen.
Shiloh schreef:elinedeau95 schreef:Mensen die met 70 gaan invoegen op een snelweg...... Het heet snelweg en als je niet harder durft te gaan rij dan niet op de snelweg
Als je in een toyota aygo 1.0 rijdt en de auto gevuld is met 4 volwassenen en je een korte invoeg strook hebt, en de oprit zelf ook nog eens heuvelop en in een bocht is, mag je van geluk spreken als je de 70 haalt. Ondanks dat je de auto plankgas in hebt en pas naar naar 4 doorschakelt bij 80 en pas naar 5 bij 110. *spreekt uit ervaring*
Soms ben je beperkt door de middelen die je hebt.
Shivatjuh01 schreef:Door heel veel te langzaam te rijden creëer je ook gevaarlijke situaties.
Door 70 te rijden op een 90 stuk (waar niet ingehaald kan worden bv) kunnen de mensen die gewoon 90 rijden allemaal flink in de remmen omdat jij alle tijd hebt. Dat is prima, maar wel gevaarlijk. Want als je dan van die voorgaand beschreven bumperklevers hebt, zitten die wel achterop mij omdat ik van 90 naar 70 moet afremmen.
Shiloh schreef:bruintje123 schreef:Dan is het misschien veiliger om een alternatief te nemen.
Ja, want iedereen heeft zomaar de optie om in een andere auto te stappen. En alsof je elke oprit die je oprijdt, weet wat voor oprit dat is.
Natuurlijk moet je gewoon op snelheid invoegen als je dat kan. Maar je hebt als overig verkeer ook de verantwoordelijkheid om invoegers te anticiperen en waar nodig op aan te passen.
elinedeau95 schreef:Shiloh schreef:
Als je in een toyota aygo 1.0 rijdt en de auto gevuld is met 4 volwassenen en je een korte invoeg strook hebt, en de oprit zelf ook nog eens heuvelop en in een bocht is, mag je van geluk spreken als je de 70 haalt. Ondanks dat je de auto plankgas in hebt en pas naar naar 4 doorschakelt bij 80 en pas naar 5 bij 110. *spreekt uit ervaring*
Soms ben je beperkt door de middelen die je hebt.
Nou je toyota aygo is een luxere auto die ik heb, maar gelukkig kan ik met mijn oudere auto vaak zat nog wel optrekken. Nu schets je zo specifieke situatie die niet heel vaak voor komt. Ik kan zelf een punt noemen in Nijmegen waar het mij ook niet lukt, maar vaak voegen mensen nog steeds met 70 in waar je ondanks je oude wrak met 9 mensen erin makkelijk een beetje snelheid kan maken. Vind ik echt levensgevaarlijk.
bruintje123 schreef:Shiloh schreef:
Ja, want iedereen heeft zomaar de optie om in een andere auto te stappen. En alsof je elke oprit die je oprijdt, weet wat voor oprit dat is.
Natuurlijk moet je gewoon op snelheid invoegen als je dat kan. Maar je hebt als overig verkeer ook de verantwoordelijkheid om invoegers te anticiperen en waar nodig op aan te passen.
Nee geen andere auto als alternatief. Ik bedoelde een andere weg
Ik kan mijn navigatie instellen met vermijd snelwegen.
Zou ik weten dat mijn auto moeite heeft als er 4 mensen inzitten zou ik dat dus wel gebruiken.
bruintje123 schreef:Dat heet dus alleen op de weg denken te zijn en asociaal weg gedrag, maar je vind wel dat andere wel op jou moeten anticiperen.
Die zeggen ook: Amahoela
Sclimpre schreef:Hoeveel ongevallen gebeuren er ten gevolge van te traag te rijden?
En hoeveel ten gevolge van te snel rijden?
Je aan alles ergeren is nergens goed voor.
Emmaa_ schreef:Sclimpre schreef:Hoeveel ongevallen gebeuren er ten gevolge van te traag te rijden?
En hoeveel ten gevolge van te snel rijden?
Je aan alles ergeren is nergens goed voor.
Toch kan het wel degelijk heel gevaarlijk zijn, te traag rijden. Als ik links 130 rijd en er komt iemand in een wagentje met 80 achter een vrachtwagen weg mag ik flink in de ankers en dat is ook voor degene die achter mij rijdt weer gevaarlijk. Natuurlijk moet je anticiperen, maar denken dat je wel even met 80 achter een vrachtwagen weg kan komen en dan pas op de linkerbaan vaart maken is echt heel gevaarlijk.
Kuggur schreef:Beetje off topic misschien, maar ben ik de enige die opgevallen is dat de ts die beklaagt over "het verkeer van tegenwoordig", zelf achttien jaar oud is....
Emmaa_ schreef:Sclimpre schreef:Hoeveel ongevallen gebeuren er ten gevolge van te traag te rijden?
En hoeveel ten gevolge van te snel rijden?
Je aan alles ergeren is nergens goed voor.
Toch kan het wel degelijk heel gevaarlijk zijn, te traag rijden. Als ik links 130 rijd en er komt iemand in een wagentje met 80 achter een vrachtwagen weg mag ik flink in de ankers en dat is ook voor degene die achter mij rijdt weer gevaarlijk. Natuurlijk moet je anticiperen, maar denken dat je wel even met 80 achter een vrachtwagen weg kan komen en dan pas op de linkerbaan vaart maken is echt heel gevaarlijk.
Shiloh schreef:Emmaa_ schreef:Toch kan het wel degelijk heel gevaarlijk zijn, te traag rijden. Als ik links 130 rijd en er komt iemand in een wagentje met 80 achter een vrachtwagen weg mag ik flink in de ankers en dat is ook voor degene die achter mij rijdt weer gevaarlijk. Natuurlijk moet je anticiperen, maar denken dat je wel even met 80 achter een vrachtwagen weg kan komen en dan pas op de linkerbaan vaart maken is echt heel gevaarlijk.
Eens. Maar ook dat is geven en nemen. Er zijn mensen die gooien zich er veel te kort voor. Maar er zijn er ook die alsnog met 130 vol achterop komen en amper remmen als je het wél doet met voldoende ruimte, ook al betekend dat dat diegene die achterop komt inderdaad moet inhouden (wat iets anders is dan vol in de ankers)
We vinden het allemaal vervelend om vast te zitten achter een vrachtwagen en niet weg te kunnen omdat het verschil te groot is. Beetje begrip voor degene die daar achter weg wil is af en toe ook ver te zoeken.
Shiloh schreef:bruintje123 schreef:Omdat de vrachtwagen soms niet anders kan.
En wat er al aangegeven werd, gas erop en je haalt het wel gewoon met je auto.
Nou een aygo dus ook niet altijd. Dan is er toch geen verschil?
Nee, je haalt dat dus niet gewoon.