Nieuwe kleding doneren; waar doe jij dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe kleding doneren; waar doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:49

Ik heb 2 flinke dozen vol nieuwe (sport)kledingstukken. Ik zou dit graag willen doneren aan mensen die minder bedeeld zijn en dit goed kunnen gebruiken voor zichzelf/hun kinderen. Ik zat te denken aan iets als bijvoorbeeld een jeugdsportfonds, echter kun je daar alleen financiële donaties doen. Voedselbank neemt geen kleding aan en de kledingbank is hier meer gericht op gewone kleding, niet op sportkleding. Op de weggeefhoek op Facebook reageren steeds dezelfde mensen, die het ophalen en doorverkopen op Marktplaats. Dat is nu ook weer niet helemaal mijn bedoeling. :o

Heel lang geleden zag ik op Facebook een oproep voorbij komen voor een meisje dat via een fonds mocht gaan paardrijden, voor haar werd er toen gezocht naar de benodigde kleding, een cap en dergelijke. Zoiets lijkt mij nu ideaal, zulke kinderen zou ik hier graag mee willen helpen.

Dus waar kun je met het spul heen? En hoe kom je nu terecht bij mensen die dit écht goed kunnen gebruiken?

daaf4ever

Re: Nieuwe kleding doneren; waar doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:52

Vraag het even bij een welzijnsorganisatie bij je in de buurt, wellicht weten die wat :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:53

Ondanks dat ik niet gelovig ben breng ik mijn goede kleding altijd naar een plaatselijke kerk. Deze kerk verdeelt dat echt onder de gezinnen die dat nodig hebben. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:54

Kun je niet naar een sportvereniging gaan? Dat lijken me net de mensen die het zien als er een kind in vodden (bij wijze van) bij loopt

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:55

Je hebt ook weggeefwinkels, waar mensen alleen kunnen "winkelen" (gratis) als ze een pasje hebben en dat krijgen ze alleen bij een heel laag inkomen. Misschien is dat een idee?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:55

Een briefje ophangen bij de voedselbank misschien? En als mensen dan bellen vraag je eerst welke maat ze zoeken, zo heb je minder kans dat het naar mensen gaat die het weer doorverkopen.
Wat goed trouwens, dat je de kleding gratis weg wil geven om mensen te helpen! Ik hoop dat je er een hoop mensen blij mee kan maken!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:57

Ik geef mijn kleding altijd mee aan de zak van Max. Al moet ik zeggen dat ik niet weet of het dan naar de kinderen in derdewereldlanden toe gaat of niet.. Ik zou inderdaad zoeken naar een fonds dat het echt nodig heeft en dit bijv. navragen bij de welzijnsorganisatie van jouw gemeente zoals daaf4ever zegt.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:03

Maeve schreef:
Je hebt ook weggeefwinkels, waar mensen alleen kunnen "winkelen" (gratis) als ze een pasje hebben en dat krijgen ze alleen bij een heel laag inkomen. Misschien is dat een idee?

Dat hebben ze bij mij in de omgeving ook, ik breng daar ook vaak spullen zoals kleding,speelgoed etc heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:28

Thanks voor alle inbreng! Top! :)

Kerk had ik nog niet aan gedacht, ga het even navragen. Volgens mij zijn er niet zo heel veel kerkgangers meer, maar is zeker een goede optie. Zelfde voor welzijnsorganisaties, ik ga eens kijken wat er hier zoal van is.

Bij een sportclub had ik ook bedacht, maar gezien het veelal ruitersportkleding is, is dat wat lastig. Op de manege rijden (bijna) geen kinderen van arme gezinnen omdat dat natuurlijk veel te duur is.

Zak van Max hebben we hier niet, de kledingcontainer/de organisatie die hier werk doet in derdewereldlanden is mijn 2e plan, wilde er eerst graag kinderen uit de buurt mee helpen, maar als dat niet kan gaat het zeker naar een derdewereldland.

Weggeefwinkel ga ik even kijken of dat hier in de buurt zit en de voedselbank zal ik eens contacten of zij mij eventueel door kunnen verwijzen of een briefje op willen hangen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:29

Iemand die ik ken koopt wel eens online kleding, blijken die niet te passen brengt hij het naar leger des heils.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:44

Maeve schreef:

Daar breng ik ook goede spullen heen, mensen die onder de armoe grens leven mogen er voor 0,50 een jas bv kopen. Ik had een bijna nieuwe leren jas die ik niet merr droeg , daar waren ze er erg blij mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:45

Gewoon zelf op mp verkopen en het geld doneren aan een goed doel.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:52

Idd de weggeefwinkels of minimawinkels waar je alleen inkomt met bewijs van armoede. Zelf gebruik ik gewoon een kledingbak, liefst van leger des heils

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:58

Leger des Heils? Zijn ze hier ook altijd hartstikke blij mee :)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:47

In januari is er een tweedehands beurs in de ruitersportzaak in Hengevelde. Zij kunnen het voor je verkopen en dan kun je het geld schenken aan hun goede doel. Of natuurlijk zelf het geld houden, wat jij wilt. (Volgens mij voor een stichting voor oude paarden, geloof ik. Kun je zo opzoeken of ff navragen. )
Misschien is dat een idee?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:13

Of bijv. bij de paardenkamp brengen (de ruitersport artikelen), komt ook ten goede aan de zorg van de oudere paarden daar!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:47

Ik breng mijn kleren naar de (psychiatrische) inrichting waar ik werk. Zij hebben al niet veel, en zijn er heel erg blij mee.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:47

Je kunt ook bij een daklozen opvang / nacht opvang/ daklozen cafe in jouw gemeente informeren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:51

Of aan bijvoorbeeld stichting paard in nood doneren oid?

Humanitasbakken ed doneer ik nooit meer wat aan. Toen ik op vakantie was in Afrika zag ik stapels westerse kleding bij een marktkraam liggen en dat werd gewoon weer verkocht..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:56

Een zorgmanege is er vast blij mee.