Binnenkort word mijn zusje 12 jaar. Mijn zusje is een erg gelukkig meisje, die leeft met het motto 'Ik heb alles al'. Ze wil dan ook graag een cadeautje die goed is voor een ander/ het millieu
Ik heb bijvoorbeeld even gedacht over een pink ribbon armband. Ze heeft dan iets tastbaars, maar er gaat ook geld naar een stichting. Helaas draagt mijn zusje helemaal geen armbandjes, dus ben ik opzoek naar iets soortgelijks.
Een dier adopteren zou echt een super idee zijn! En anders, houd ze van lezen? Want je hebt volgens mij ook wel (natuur)tijdschriften waar je een abonnement op zou kunnen nemen. Geld gaat dan meestal ook naar de stichting!
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 18-10-17 16:57
Kalender van de dierenbescherming? die zag ik laatst ergens in een boekhandel en een deel daarvan gaat ook naar het doel.
Chocolade vind ze heerlijk, dus dat is zeker een goed idee. Een dier adopteren gaat helaas niet. We hebben al veel dieren en de laatste was al geadopteerd. Ik heb nog gekeken naar een zeehondje, zodat ze er ook heen kan te kijken enzo. Maar dat is wel erg duur
Wellicht een micro-krediet naar een (derde-wereld) land? Voor 'ons' een relatief klein bedrag, voor hen vaak letterlijk een kans om een bestaan op te bouwen.
Daarnaast krijg je het geld, al dan niet met wat winst, terug.
Je zou voor een cadeautje eens kunnen kijken bij de wereldwinkel of bij WAAR! (http://www.ditiswaar.nl/), wat abstracter maar ook leuk is een mini-lening via bijvoorbeeld Kiva.org Als je een specifiek doel in je hoofd hebt kan je ook eens op de website van dat doel kijken, vaak verkopen ze wel spulletjes waarmee je het doel kan steunen.
uggy
Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 19:50
Britta31 schreef:
Hoeveel geld wil je uitgeven?
Dat ligt eraan wat het is... Ik doe het samen met mijn andere zusje en mijn vriend, dus het mag best een beetje kosten.. Ik denk +- 50 euro. Iets meer maakt niet uit
Ik koop al mijn kado's bij Oxfam Nofib.Je krijgt een kado op papier en het echte kado gaat naar een ontwikkelingsland.Ik heb al geiten,varkens,eenden en kippen gegeven.En een groententuintje.
uggy
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 10:15
Britta31 schreef:
Ik koop al mijn kado's bij Oxfam Nofib.Je krijgt een kado op papier en het echte kado gaat naar een ontwikkelingsland.Ik heb al geiten,varkens,eenden en kippen gegeven.En een groententuintje.