Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 09:58

Misschien stat dit bij het verkeerde topic, sorry...

Ik zal maar gewoon beginnen te vertellen. misschien herkend iemand zich hierin of hebben mensen tips oid.

Afgelopen jaar hebben we veel meegemaakt... Ik zal een kleine opsomming maken, het is niet niks.

-Bij mn moeder (59) een ernstige ziekte ontdekt, stamceltransplantatie gehad, na vele complicaties en ziekenhuis bezoeken overleden
-Schoonvader een hartstilstand gehad, gereanimeerd, restverschijnselen en er niet aan geboren hersenletsel er aan overgehouden, nu aan het revalideren, erg veranderd in gedrag, schoonmoeder die er doorheen zit.
-Op mn werk mis ik de uitdaging. Werk word saai, veel uren, een werkgever die vele dingen van bovenaf veranderd.
-Mn paard, elke keer is er wel wat. Net van stal verhuisd nu slopen ze zn dekens. Staat met dikke benen omdat hij opgejaagd word en zelf te schijterig is om een klap uit te delen. Laagste in rang zeg maar. Rijden gaat op zich wel goed. Maar we moeten keihard trainen, komt ons niet aanwaaien.

Soms heb ik echt zoiets van ik ga het roer omgooien. Paard verkopen en ander werk zoeken. Maar je doet niet snel zoiets merk ik nu. Keuzes maken vind ik heel erg moeilijk. Een andere baan zoeken kan, maar ik leef nu naar mn salaris die ik nu krijg. Ik kan ook niet minder gaan verdienen ivm restschuld die ik moet betalen.

Ik heb een super lieve man, reizen veel, over de hele wereld. Relatie is super maar met deze dingen kan hij me gewoon niet helpen. Dit zijn mijn keuzes en dat snap ik ook wel maar toch...

Wie herkend zich er ook in? Ik ben 38, hebben geen kids.

Wie staat er ook voor zo'n omkeerpunt? Of heeft dit gedaan? Heeft dit je gebracht wat je had gehoopt?

nb: ik hoop dat dit geen topic word met gezeur oid. Meningen ok, tips graag!!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:05

Je hebt een pittige tijd achter de rug zeg! Knap dat je dat volgehouden hebt naast je paard en werk.

Ik zou zeker gaan solliciteren, als je het nu niet meer uitdaagt kan een andere baan alleen maar beter worden toch? Solliciteren betekent nog niet dat je ergens aan vastzit en dan kan je een beetje peilen wat je opties zijn.

Wil je opzoek maar een ander paard als je deze verkoopt of wil je met de verkoop voor nu sowieso even afstand van de paarden?

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 10:07

@Pistasche: Ik denk dat ik dan sowieso even afstand ga doen van de paarden. Het is elke maand wel wat zeg maar. Ben daar soms zo klaar mee. Het is namelijk nooit eens normaal...

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:13

Stapje voor stapje!

Snap heel goed dat je wilt veranderen. En helemaal nadat je door zulke heftige emotionele gebeurtenissen weer goed met je neus op de feiten wordt gedrukt.

Ik zou dus niet gelijk: en paard de deur uit, en andere baan. Eerst het ene, zelf wat tot rust komen en dan het andere. Volgorde bepaal je zelf maar als ik het zo lees is je paard je grootste ergernis.

Kan je hem ergens anders stallen waar het wel goed gaat? Of is dat te weinig oplossing?
Dan toch verkopen. Mocht je het echt missen, zie je dan wel weer.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:17

Alenthe05 schreef:
@Pistasche: Ik denk dat ik dan sowieso even afstand ga doen van de paarden. Het is elke maand wel wat zeg maar. Ben daar soms zo klaar mee. Het is namelijk nooit eens normaal...


Duidelijk! Misschien is dat dan een stap die je later zou kunnen nemen, als je echt geheel afstand gaaf doen. Als je meer energie haalt uit je werk en daardoor beter in je vel zit kan je misschien de 'tegenvallers' bij je paard ook anders benaderen.

Tot die tijd misschien een tijdelijke oplossing door middel van een verzorger, bijrijder of leaser die het uit even grotendeels handen neemt?

Edit: al moet je zoals bovenstaand wordt gezegd zelf prio's maken waarvan je denkt dat eerst 'de deur uit'. Mocht je je paard wegdoen heb je misschien wel meer ruimte om op een baan iets in te leveren op salaris, even kort gezegd zo uit je verhaal.

Misschien kan je een lijstje maken met de factoren die je wilt veranderen en bij die factoren kijken waar haal ik de meeste energie uit, nu op het moment. Hetgeen waar je nu de minste energie uithaalt kan je dan een oplossing voor zoeken.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 17-10-17 10:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 10:20

@Marliesje: ik heb hem van stal veranderd omdat het op mn vorige stal nog veel erger was. Hij staat nu goedkoper en prima. Alleen hij is zo'n doetje dat hij altijd pech heeft. Hij is de liefheid zelve zeg maar. Heeft hij een wondje, gelijk een dikke plek. Nu is hij het laagst in rang dus weer de sjaak. Deken kapot. Ik heb nooit een maand dat er niks raars gebeurd zeg maar.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 10:22

@Pistasche: daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Het is wel een paard die erg op de mens is zeg maar. Kan snel in paniek zijn, kan niet iedereen mee omgaan. Maar zeker een overweging waard!

idd wat je schrijft is zeker iets om over na te denken. Dank je wel! Zo had ik het nog niet bekeken. Fijn zulke tips!
Laatst bijgewerkt door Alenthe05 op 17-10-17 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:23

Vaak is het verstandig om evan te wachten met grote beslissingen na zo'n heftige , moeilijke periode, wel plannen maken en ideeen uitwerken, maar de echte beslissingen pas nemen als je weer in rustiger vaarwater bent en de grootste rouw en verwerking achter de rug hebt.

Pas dan weet je wat er echt in en met jou veranderd is en kun je keuzes voor de toekomst maken.


- Een rustpauze inlassen met je paard kan uiteraard altijd , en van stal verhuizen klinkt ook als een optie
- Alvast uit gaan zoeken welke richting je uit zou willen met je werk. misschien al een cursus volgen ter oriƫntatie ( nog niet met een lange opleiding beginnen raad ik aan )
- en extra goed voor jezelf zorgen na zo'n jaar!

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:25

Pittig. Ik kan je niet helpen keuzes te maken, dat moet je inderdaad zelf doen. Maar als ik iets geleerd heb van het afgelopen jaar (verandering van werk, nieuw huis, nieuwe opleiding, scheiding, asbestdrama, rechtzaak, in zak en as zitten, paard moeten verkopen, financieel en emotioneel er doorheen zitten, nieuwe relatie aan de andere kant van de wereld...) als ik iets geleerd heb is het wel dat als jij zelf geen beslissingen maakt de beslissingen voor jou gemaakt worden. En geloof me, dat ga je niet willen.
Dus kop erop en kont eronder en knopen doorhakken. Je kunt het!

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 10:28

@MariekeB: Ik heb hem al van stal veranderd en hij kan daar idd ook op meer rust. Minder stress voor mij. Alleen is het nu even aankijken hoe t verder gaat met de rang waar hij in staat. Ik kan hem verder niet helpen met die rang zeg maar. Hij is gewoon bang voor andere paarden. Heeft tijd nodig.
Idd een lang opleiding zie ik nu even niet zitten.

Ik ga goed op mezelf passen maar dit vreet wel erg aan me. Bedankt voor je tips.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:28

Herkenbaar. Aangrijpende dingen doen veel met een mens.
Ik had vorig jaar een stevig gesprek met mijn werkgever over wat ik nu aan wensen had (want je moet wel weten wat je verandert wil zien om je weer goed te voelen op je werk). Toen duidelijk werd dat t m geen fluit interesseerde, heb ik direct aangegeven op zoek te gaan naar een andere baan. Binnen een week was ik ergens anders aangenomen en daar werk ik met veel meer plezier omdat dit werk bij me past.

Ik kan dus alleen maar zeggen: zoek uit wat je graag wil en hoe je dat graag wilt en volg je gevoel. Als je gevoel goed zit voel je je een heel stuk beter! Succes!

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 10:31

@AbbyBlues: Jeetje wat heb jij een pittige tijd gekend! Alles nu weer een beetje op zn plaats?
Ik ga mn best doen!

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 10:33

@Dieselpaard: Ik weet wel wat ik wil maar weet niet of dat mogelijk is binnen het bedrijf. Ik ga daar zeker een gesprek over aan.

Ik hoop ook ooit weer met meer plezier naar mn werk te gaan!

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:42

Pff ts het zit je niet mee :(
niet met plezier naar je werk gaan is echt verschrikkelijk, zelf heb ik 2 jaar lang gehad dat ik echt met tegenzin naar mn werk ging en dat js echt niet leuk. Ik ben heel blij dat ik daar wegging maar het was ook wel heel eng, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen gelukkig en nu ben ik echt blij dat ik de stap gezet heb.

Kwa werk hangt het er denk ik vooral vanaf in welke branche je werkt en welke papieren je hebt of daar makkelijk ander werk in te vinden is, als er weinig kansen zijn voor een andere baan in de branche waarin je werkt is het natuurlijk een gevaarlijke stap omdat je aangeeft het geld nodig te hebben ivm restschuld.
Of wil je echt iets heel anders gaan doen kwa werk?
een risico blijf je altijd houden natuurlijk, ik denk dat je voor je zelf moet afwegen hoe groot dat risico is, je kunt natuurlijk opzoek gaan naar iets anders terwijl je nog bij je huidige werk blijft werken, zodat je sowieso een andere baan en dus inkomsten hebt, als je uitgenodigd word voor een sollicitatie gesprek kun je altijd nog nee zeggen.
maar stel je word er na een jaar uitgegooid denk je dan snel weer werk te hebben? Of ben je evt bereid om dan tijdelijk werk te doen wat helemaal niet bij jou diploma past?
Je geeft ook aan niet minder te kunnen gaan verdienen, is het reeel dat je bij een ander bedrijf hetzelfde of misschien zelfs meer gaat verdienen dan dat je nu doet? Dat zou ik sowieso eerst proberen uit te zoeken.

Wat je ook zou kunnen doen is naar je werkgever stappen en aangeven dat je uitdaging mist etc wellicht mag je wat andere dingen in het bedrijf gaan doen waardoor het werk minder saai word.

Paard verkopen zou ik persoonlijk niet doen maar dat is natuurlijk je eigen keus.
Dat zijn dekens gesloopt worden is heel vervelend maar in een nieuwe kudde kan dat voorkomen natuurlijk. Bij mijn eigen pony heb ik toen hij net verhuisd was ook een aantal kapotte dekens gehad maar na een tijdje stopte dit. Helaas had ik hem al geschoren dus moest hij echt een deken op, anders had ik hem nog een tijdje zonder deken laten staan.
Kan je paard niet nog een tijdje zonder deken? Zodat je in ieder geval geen kapotte dekens meer hebt.
Is de ruimte waar ze in staan groot genoeg voor het aantal paarden? En staat je paard met veel andere? Anders zou je misschien kunnen kijken of er een mogelijkheid is dat hij eerst met 1 ander paard samen buiten komt te staan, als ze dan vriendjes worden gaat het in de kudde gaan soms wel beter doordat ze elkaar hebben.
Vooral omdat hij ook met dikke benen staat zou ik kijken of je hem op een andere manier aan de andere paarden kan laten wennen, bijv met een draadje er tussen ofzo.
Fijn dat het rijden goed gaat, dat je hard moet trainen is opzich niet raar dat hebben heel veel eigenaren.
Je kan natuurlijk het echte trainen ook gewoon even wat minder doen, het hoeft niet allemaal perfect te gaan. Ga leuke dingen doen met je paard zonder alteveel druk te leggen op presteren.
Ik heb bij mijn pony ook een tijdje gehad dat ik er geen lol meer in had, ik heb het trainen een tijdje niet gedaan, ik hobbelde wat in de bak, maakte is een sprongetje en ging op buitenrit. Ik heb de lol toen weer terug gekregen en langzaamaan de training weer wat opgepakt.

Als je je paard wegdoet bespaar je natuurlijk wel een hele hoop geld waardoor je je het mogelijk kan permiteren om een baan te zoeken waarbij je wel wat minder verdiend.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om de restschuld zo snel mogelijk af te lossen en daarna opzoek te gaan naar iets anders, ik weet natuurlijk niet of dit reeel is dat is afhankelijk van hoe groot de schuld is.
Dat je naar het salaris leeft wat je krijt is natuurlijk niet gek maar dit is echt wel aan te passen. Ik weet niet hoe royaal je bent met geld uitgeven maar wellicht kan dit allemaal ook net even wat minder waardoor je minder kunt gaan verdienen of meer kunt aflossen van de restschuld.
Bijvoorbeeld over de hele wereld reizen is super leuk natuurlijk maar door het voorlopig niet te doen spaar je super veel geld uit waardoor je sneller van je restschuld af kunt zijn.
Ga jij bijv vaak uit eten of haal je eten af? Hiermee kun je ook weer heel erg besparen door het niet te doen. Op boodschappen kun je ook veel besparen en zo nog veel meer natuurlijk.
Ik kan me ook voorstellen dat je er geen zin in hebt om te gaan besparen op uitgaven in hoeverre dat gaat maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Tip voor als je wel wilt gaan besparen en dus minder kunt gaan verdienen om rond te komen, hou is een tijdje een kasboekje bij. Zef heb ik het ook gedaan en ik viel bijna van mijn stoel wat er bijv aan boodschappen uitgegeven werd, door op te letten geef ik nu zeker 100 euro minder per maand uit!

Je zou trouwens ook kunnen kijken of je misschien minder uren kunt gaan werken als je bijv. Van 40 naar 32 uur gaat is het misschien al een stuk makkelijker uit te houden.

Succes

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:45

Weet je, je hebt zo'n klotentijd gehad en dat manifesteert zich heel vaak in het gevoel: Ik wil niet meer door zoals ik nu door ga omdat ik niet over twintig jaar moet zeggen, had ik maar. Neem de tijd, je gevoelens zijn echt heel normaal. Wat paard betreft, kijk of je nog een andere stal kunt vinden of dat er met je huidige stalling iets geregeld kan worden. Paardrijden moet juist voor je een ontspanning en ontsnapping uit de ellende zijn anders zit er iets niet goed. Neem rustig de tijd, kijk eens of er andere banen zijn te vinden met meer uitdaging. Je relatie is goed, gelukkig, maar dit gevoel van je zal op een gegeven ogenblik ook daar in door gaan werken. Dan deugt er nergens meer iets dus dat moet je voorkomen. Rustig aandoen, tijd nemen en zorgen voor een praatpaal, heel belangrijk.

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:49

Neigt naar Burn-out? Sterkte met alles.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 11:02

@bcd94:Ik werk in de zorg. En ik heb altijd al iets gehad met uitvaartzorg oid. Ik ga ook zeker een x op gesprek. Evt 2 banen, 2 parttime banen. Ik vind werken met mensen echt super leuk. Alleen stompt me het werk nu een beetje af. Het gesprek aangaan met mn werkgever ga ik zeker doen. Ik ga vragen om meer uitdagingen, regeltaken ed. Ik merk dat ik daarmee weer een uitdaging zie. Evt minder werken door een tijdje uren op te nemen kan ik ook gaan doen. Ga ik eens over nadenken. Thx!

Paard heb ik al verhuisd naar een andere stal, dichter bij en een prettige plek. Ik heb gisteren ook bij mn stal aangegeven dat we het nog even aankijken mbt het weiden met zn allen. Ik wil mn paard niet kapot hebben zeg maar. De weide is ruim 120m lang en 50m breed, staan 6 paarden in. De stal eigenaar was het daar ook mee eens.

Mbt het reizen, dit doen we al minder om een grote slag te slaan in de restschuld. We hebben een huishoudboekje en we houden van alles bij. Vind dat ook echt een leuke sport zeg maar! We leven niet gek. Gaan miss 1x per 3 mnd samen uiteten. We werken allebei in de zorg dus thuis samen koken ed vinden we net zo gezellig!

Thx voor de tips mensen! heb ik wat aan!! Het is eigenlijk heel fijn om van mensen die je niet kent een mening/ tip te horen waar je zelf nog niet aan gedacht had.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 11:03

@Bigone: Thx!!
@RuthenRoos: Misschien moet ik wel meer op mezelf passen.... Dank je!

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:07

Toevallig...ik zit precies zo nu sinds 2 weken...niks ernstigs gebeurd, ben alleen maar op vakantie geweest. Nu is het zo dat ik altijd maar doorstoom..zelfs op vakantie altijd gekke dingen om mezelf te bewijzen.Vorig jaar naar Zweden geweest om rust te vinden...niet gelukt...wilde zo snel mogelijk weer de bewoonde wereld in en heb dag en nacht doorgelopen...dit jaar ging ik voor een uitdaging naar Oostenrijk...heb de wandeling niet afgemaakt (Wel de top, maar het gevaarlijke deel gelaten voor wat het was)...heb puur genoten en ook in het hotel, wat gerund wordt door ontzettend leuke meiden...de andere gasten waren ook top en ik ben zelden zo tot rust gekomen....maar hier thuis regelrecht in een depressie geflikkerd...of niet een echte...gewoon een onrust, zorgen maken over de toekomst en idd denken: wil ik dit? Niet zozeer met het werk wat ik doe...want eigen bedrijf en dus alle vrijheid...wel met alle verplichtingen die ik eigenlijk niet meer wil....torenhoge hypotheek (hoeveel leuke dingen kan je wel niet doen met dat geld), en al die connecties...ik heb mezelf dus ook uit een flink aantal facebookgroepen verwijderd, en al mijn abonnementen opgezegd (lotto, canal digitaal aanvullend, telefoon etc.). Die hypotheek kom ik nog ff niet vanaf, maar het liefst zou ik de hele boel hier verkopen, een klein huisje hypotheekvrij terugkopen en gaan reizen of andere leuke dingen doen. Maar goed...gaat nog even niet, want ik heb hier 2 kinderen rondlopen die natuurlijk wel hun stabiliteit nodig hebben. Dieren komen er iig ook niet meer bij, want ook dat zijn verantwoordelijkheden waar ik gewoon geen zin meer in heb (dieren die er zijn blijven natuurlijk gewoon). Los daarvan heb ik ook gewoon ontzettend veel heimwee...gelukkig gaan we in de zomer weer 2 weken, dan met kids. Maar dat je daar zo naar van kunt worden en ineens kunt denken: dit is het niet. Raar hoor...

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 11:16

@IHN: raar is dat he... Dat je zo wakker kan worden met het feit "het roer moet om" dit kan en wil ik niet zo meer.

Als ik op vakantie ben, ben ik de rust zelve... maar ik merk als ik weer op Schiphol ben dat de drukte er zo weer insluipt. Het begint dan al met het kijken hoe laat de treinen ed gaan. We leven in zo'n haast cultuur. Jammer is dat..
Gelukkig hebben meer mensen last van dit fenomeen. Zijn we gelukkig niet alleen. Het is fijn om zo te sparren en samen kijken of we mekaar kunnen helpen!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:20

Ik zit deels in hetzelfde schuitje als jij en zou daar echt zo graag hier over willen praten en tips vragen, met name het paarden gedeelte. Helaas zijn er mensen die al mijn berichten volgen en erover kletsen, en dat is nou weer net niet de bedoeling met dit soort dingen. :(

Ik heb vorig jaar de keuze gemaakt van baan te wisselen. Mijn baan was druk, een enorm hoge werkdruk, weinig waardering en het salaris stond m.i. niet in verhouding met het werk dat ik deed. Sinds begin dit jaar heb ik een andere baan, maar het gras leek helaas toch groener aan de overkant.. Het is heel lastig allemaal en ik las inderdaad de tip om dingen in stapjes te doen. Dat geeft mij momenteel wel veel rust. Lijstjes maken: wat geeft welke stress, hoe kan dit worden opgelost, wat moet je daar zelf voor doen, in hoeverre ben je afhankelijk van anderen. En dan kiezen waar je gaat beginnen. :)

Veel succes!

Anoniem

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:35

Goed dat je erbij stilstaat. Sommige mensen doen dat niet, en komen daarna in een depressie terecht omdat ze eigenlijk niet luisteren naar hun lijf.
Ik zou zeggen qua werk, ga ervoor. Probeer het in ieder geval. Ook al lukt het niet, dan kun je iig zeggen dat je het hebt geprobeerd.
Ik heb zelf op mn 28e het roer omgegooid. Klinkt misschien als 'je bent nog jong, wat is daar bijzonder aan', maar ik ben dus een fulltime hbo opleiding gestart. Compleet in de andere richting als wat ik eerst deed. En dat heeft mij heel veel rust gegeven. Een nieuw doel in het leven, je goed voelen. Daar wordt je blij van omdat je naar jezelf luistert.

Dus daarom zeg ik, doen!! Volg je gevoel! Je gevoel heeft het altijd bij het juiste eind.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 12:29

@Frummels: Waar loop jij tegen aan mbt je paard? Wie weet heeft iemand daar een tip voor. Ik ben ook van plan stap voor stap het te gaan doen. Aan de ene kant wil ik ook niet zomaar mn paard opgeven maar ik krijg er soms zoveel stress van en dat voelt hij en dan zitten we in een vicieuze cirkel. Dat is best moeilijk om uit te komen. Hierboven schreef iemand dat dat nou juist onze ontspanning moet wezen. Ik ben ook al van instructie gewijzigd, veel meer op ontspanning. Dat is wel heel fijn. heb al dingen stap voor stap gedaan. Voelt goed. MBT werk daar ga ik volgende week een gesprek over aan. Wil wten wat ze me kunnen bieden. Vanuit dat gesprek kan ik dan bekijken of ik me een meer nuttig kan gaan voelen op mn werk. Dus dat loopt. Stap voor stap. Kunnen ze dat niet dan ga ik om me heen kijken.

@Joolien: Nadat mn moeder is overleden ben ik wel anders na het leven gaan kijken. Probeer idd zoveel mogelijk dingen te doen die ik leuk vind. Nu ben ik aanbeland bij het hoofdstukje paard en werk. Stap voor stap. nb: Welke opleiding ben je gaan volgen en wat deed je voorheen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:10

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik alleen de openingspost gelezen heb.

Klinkt als mijn verhaal, ik heb na een half jaar thuis het roer omgegooid, nieuwe baan, kreeg de kans tot opleiding en mijn jeugddroom na te gaan wat ik ook gedaan heb.
Het was, en is soms, niet makkelijk maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik herken je gevoel heel erg zoals je het omschrijft.

Meer info evt via pb

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:17

Alenthe05 schreef:
@Joolien: Nadat mn moeder is overleden ben ik wel anders na het leven gaan kijken. Probeer idd zoveel mogelijk dingen te doen die ik leuk vind. Nu ben ik aanbeland bij het hoofdstukje paard en werk. Stap voor stap. nb: Welke opleiding ben je gaan volgen en wat deed je voorheen?


Niet aan mij maar wel herkenbaar. Mijn pony's zijn een half jaar voor het overlijden van mijn moeder van eigen land naar volpension gegaan.
Ik ben inmiddels omgeschoold tot chauffeur op de huisartsenpost en daarnaast geef ik nog een paar uurtjes rijles wat ik voor die tijd ook deed.