Refurbished telefoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Refurbished telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 22:58

Hoi!

Jammergenoeg heeft mijn iPhone 5C het begeven, dus ik moet opzoek naar een nieuwe. Ik wil graag een iPhone 6S, 64GB met een abonnement. Nu heb ik bij Tele2 een abonnement gevonden met die telefoon, alleen dat is een refurbished telefoon.
Zitten er nadelen aan een refurbished telefoon of is het eigenlijk hetzelfde als een nieuwe..?
En krijg je die dan ook in een officiëel Apple doosje, met lader en oortjes etc.?

Hopelijk kan iemand van jullie me helpen :j

Edit; Iets vergeten :)
Laatst bijgewerkt door Nico_lette op 14-10-17 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Ricie

Re: Refurbished telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:00

Een refurbished telefoon is een telefoon die helemaal is nagekeken en gereviseerd is. Dus alles zou als nieuw moeten zijn. Zelf ook een aantal refurbished gehad, niks van gemerkt en voelde en ervaarde gewoon als nieuw.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 23:14

Ricie schreef:
Een refurbished telefoon is een telefoon die helemaal is nagekeken en gereviseerd is. Dus alles zou als nieuw moeten zijn. Zelf ook een aantal refurbished gehad, niks van gemerkt en voelde en ervaarde gewoon als nieuw.

Ah oke.. En komt die dan bv. in het officiële apple doosje met oortjes en lader?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:15

Die van mij destijds wel...

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 23:16

Oke, dankjewel! Misschien ga ik dan toch voor een refurbished!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:21

Zou wel even nakijken of het toestel niet bij leap vandaan komt.
Vriend van mij werkt van beroep in telefoonwinkel en elke telefoon die van een klant bij leap vandaan kwam miste heel veel schroefjes of zaten compleet los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:38

Ik heb een laptop van Leapp en die was prima hoor, ik herken me totaal niet in de berichten over slechte kwaliteit. Maar goed, misschien heb ik geluk gehad.

Ook bij refurbished geldt goedkoop = duurkoop. Een iPhone 7 die voor 300 euro refurbished aangeboden zijn zal geen denderend toestel zijn, heeft misschien beschadigingen of slecht binnenwerk. Ik zou goed kijken of je het geld uit wil geven aan een dure refurbished, waarschijnlijk een ouder model, of dat je niet toch gewoon voor een nieuw model + abonnement wil gaan ofzo. Apple heeft er een handje van om oudere modellen er snel uit te duwen en de batterij is na 2 jaar gewoon niet meer ideaal.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:56

Ik heb een refurbished iphone. Geen idee meer of ie nog met origineel hoesje was. Wel dat we garantie kregen bij de winkel en dus binnen week terug kon en nieuwe batterij kreeg onder de garantie. Verder perfect werkend toestel met maar 1 krasje op de achterkant (en daar zie je niets van want hij zit bij mij toch in een hoesje...).

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:00

Hier mijn man ook refurbished iPhone,en heel tevreden mee!
Werd hier geleverd incl origineel doosje,oortjes,.....

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 13:09

Oke dankjulliewel!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:18

Ik volg het topic even.

Ik dacht dat refurbished betekende dat het een gebruikte telefoon was, die controleert was van binnen en een nieuw buitenkantje had gekregen.
Maar zie op internet vaker dat het telefoons zijn met zichtbare beschadigingen. Dan is het toch gewoon een 2e handse telefoon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:22

Ligt eraan, soms zijn het telefoons die bijv. in de display van de winkel heeft gestaan en dus niet meer als nieuw verkocht mag worden. Soms zijn het 2ehands spullen die gebruikt zijn en zo nodig vernieuwd of gerepareerd.

Dat ligt dus ook weer aan de prijs die je er voor betaalt.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 13:27

Dat dacht ik inderdaad ook Dispar, ik ben aan het kijken bij Tele2 en daar staat het goed uitgelegd.

Citaat:
Wat betekenen 3 of 5 sterren?

De refurbished toestellen komen in twee verschillende sterrenclassificaties. Het verschil zit 'm in het uiterlijk van het toestel. Bij 3 sterren zijn er zichtbare gebruikssporen, bij 5 sterren ziet de smartphone er nog als nieuw uit. De toestellen zijn technisch allemaal tiptop in orde. Alle functies zijn gecheckt, van de knoppen tot de accu. Zo weet je zeker dat je telefoon feilloos werkt. Je krijgt 2 jaar fabrieksgarantie op je refurbished toestel. Refurbished toestellen worden zonder koptelefoon geleverd.

Wat is refurbished?

Refurbished is de term voor een gebruikte smartphone die opnieuw wordt verkocht. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar een refurbished iPhone 6S is in principe hetzelfde als een gewone iPhone 6S. Het enige verschil is dat wij ‘m hebben opgeknapt en dat hij klaar is voor nieuw gebruik. Het zou immers zonde zijn als een telefoon wordt weggegooid terwijl hij het nog prima doet, toch? Hierdoor heb jij voor weinig geld een toptelefoon zoals de iPhone 6S!

Kwaliteit

Voordat we een refurbished smartphone verkopen, lopen we ‘m samen met onze partner Forza uitgebreid na. Forza heeft robots die de refurbished iPhone 6S op vijftig verschillende punten naloopt. Dit zijn allerlei punten die het menselijk oog nooit kan waarnemen. Op deze manier weten we of alle onderdelen onder de motorkap, van de camera en batterij tot de processor en het werkgeheugen, nog goed werken. Werkt een onderdeeltje niet optimaal? Dan vervangen we ‘m voor een nieuw onderdeel. Dit zorgt ervoor dat onze refurbished iPhone 6S-toestellen altijd presteren als een nieuwe iPhone 6S. Ook resetten we alle instellingen en verwijderen we alle bestanden van de vorige eigenaar. Jouw refurbished toestel is dus helemaal schoon en leeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:39

Kijk wel goed naar de voorwaarden van het kopen van een refurbished telefoon. Zaken als de batterij worden lang niet altijd vervangen of opgeknapt en zijn vaak ook uitgesloten van garantie, terwijl de batterij vaak kwetsbaar wordt na een tijdje.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:32

Aha bedankt Nicolette!
Het voordeel ten opzichte van marktplaats (bij een 3 sterren toestel) is dus eigenlijk dat hij inhoudelijk getest is.

Goede tip Emmaa, ik merk nu ook dat vooral de batterij erg achteruit gaat bij langer gebruik van een iphone. De snelheid van de software etc dat verandert volgens mij niet zo erg na gebruik.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 14:50

Ja inderdaad! De telefoon die ik voor ogen heb is dus ook een refurbished, eentje met 5 sterren!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:05

Mijn vriend heeft in april dit jaar geloof ik een refurbished iphone 6 gekocht bij Leap en nu al een nieuwe iphone kunnen kopen omdat het scherm los zat en de knoppen niet meer goed werken. Kan natuurlijk gewoon pech zijn, maar het zorgt er wel voor dat ik niet snel voor een refurbished toestel zou kiezen

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 15:21

Snap ik! Heel jammer dat je over Leap zulke slechte dingen hoort :n

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:36

Hier tot tweemaal hele goede ervaringen met Leapp. iPhone 5S en later 6S gekocht via een abonnement. Bij de eerste 5S ging iets mis met software, maar dat werd direct opgelost door een andere telefoon. Die telefoon gaat nu al zo’n 1,5 jaar mee volgens mij.
Het doosje en een orginele lader werden meegeleverd, oortjes niet.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:11

Ik heb twee maal een refurbished iPhone gekocht. Eenmaal een 5S voor mezelf (die is inmiddels vervangen door een SE die ik van een vriendin kon overnemen en doorgespeeld naar mijn niet-telefoonminnende echtgenoot :D ) en een 5C voor mijn dochter. Ik heb eigenlijk geen idee meer waar die van mij vandaan kwam (kan goed Leapp geweest zijn), die van mijn dochter komt van Partly.
Allebei zijn ze helemaal prima. De 5S is inmiddels een jaar of 3,5 oud (althans, in mijn bezit) en werkt nog helemaal prima. De 5C heeft mijn dochter sinds juni, die wordt zéér intensief gebruikt, en dat gaat ook helemaal goed. Niks mis mee.