Praat jij in je slaap?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8338
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:32

RoosDeG schreef:
Ja ik en mijn man praten alle twee in onze slaap :')


Ah gezellig, veel gesprekken zeker dan? :')

Ik praat best veel in mijn slaap, vooral als ik druk ben geweest.
Laatst riep ik blijkbaar "nee niet doen" toen mijn vriend zich omdraaide... Precies toen stak iemand in mijn droom een bom aan :+

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:38

Hier ook! :wave:
Ik praat meestal niet verstaanbaar. Je verstaat meestal een deel maar een logisch verhaal kan je niet van maken :?
Heb er meestal last van als ik een drukke dag heb gehad of als ik bij iemand anders slaap.
Ook doe ik heel vaak het licht aan in mijn slaap, dan wordt ik 's ochtends wakker en dan brand mn licht :)*

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:42

Mijn vriend doet dit veel en wijst ook dingen aan, het toppunt was toen hij uit bed sprong en zijn favoriete karakter/monster van een vecht spelletje ging nadoen. Hij ging op handen en voeten al grommende door de slaapkamer heen, toen ik eenmaal doorhad dat ik niet aan het dromen was en hem vertelde dat ie terug in bed moest deed hij dat braaf. Hij kan ook schateren van het lachen in zijn slaap. :j

Yltje
Berichten: 1278
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:55

Haha dit is echt mijn topic, ik heb op een end zo'n slaap app (sleep as android, wekker en bijhouder van slaapritmes, geluiden en kan je een seintje geven als je snurkt) gedownload om het zelf te kunnen horen.

De eerste keer met die app heb ik "maar... Moeten we nu baby's maken?" gezegd. (sidenote; ik hou niet van kinderen :+)

Een keer "rustig maar hij is niet dood. Mijn broertje is de koning van engeland al gaan halen"

En een keer toen ik bij een vriendin bleef slapen schijn ik "maar we zijn toch beste vrienden?" te hebben gezegd op hele zielige toon, zij sloeg me toen in dr slaap -O-

Tevens praat mijn vriend ook, dus we hebben nogaleens dat of hij of ik iets zegt en de ander daar wakker van wordt en vraagt huh? We zijn het inmiddels gewend om maar even, tevens in slaap, te zeggen dat we praten in onze slaap. Ik schijn laatst nog iets heel helder en duidelijk te hebben gezegd. Maar hij wist helaas niet meer wat haha

Ook maak ik heeeeeel veeeell gelukzalige smakjes en zuchten :+:

Azmay

Berichten: 17999
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:57

Ik schijn soms zelfs te zingen :)ddd :+

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:26

kitlover schreef:
RoosDeG schreef:
Ja ik en mijn man praten alle twee in onze slaap :')


Ah gezellig, veel gesprekken zeker dan? :')

....


Jup hele gesprekken :')
Wij hebben ook een app om ze op te nemen, dus kunnen we deze mooi terug luisteren ‘s morgens :')

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:39

Praten niet, maar ik word sinds dit jaar, ik denk wegens inslapen van Fie, best vaak huilend wakker :=
Ook ben ik al een paar keer hardop lachend wakker geworden, waarvan de eerste keer bij de ouders van mijn vriend thuis was. Vriendlief schrok echt wakker en snapte er even niks van :’)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:48

Ik mompel, ik praat, ik stel vragen en beantwoord vragen. Ik sla om mij heen. Sta les te geven, alsof ik in een rijbaan sta en ik kan aan slaapwandelen doen. Of te wel, tijdens kampen vind de leiding mij soms niet grappig. Al moeten ze ook heel vaak lachen om mij, vooral wanneer ze niet door hebben dat ik slaap en dat ik gewoon meedoe met het gesprek wat de rest aan het voeren is

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:53

Jaaaa! soms zeg ik iets omdat ik reageer op wat in mn droom word gevraagd en dat zeg ik hardop waardoor ik er ook wakker van word en vriend dan vraagt huh wat? En ik ook gewoon kan zeggen dat ik de vraag droomde. Maar wel heel gek momentje is dat :+

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:07

Ik maak m'n vriend wakker :').
Laatst vertelde ik tegen m dat ie tussen de matrassen viel :').

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:09

Ik niet, mijn vriend heeft wel een vreemd half-slaap moment waarin hij heeeeeeeele rare dingen zegt.
Dan zegt hij bijvoorbeeld opeens; "Eten we bloemkool vanavond?" Of "Die boom moet gekapt worden"...
De 1e paar keer dat hij dat deed dacht ik echt whut... Die is niet goed 8)7

Jolien87

Berichten: 17470
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:16

Ik ben een enorme kletskous in mijn slaap. Als ik wakker ben trouwens ook :o
Volgens mij vriend ben ik 9 van de 10 keer met mijn werk bezig, ik ben dan echt hardop leerlingen aan het aanspreken.
Daarnaast ben ik echt een territoriale terrorslaper, mijn vriend moet het regelmatig ontgelden; ik woel, draai, beuk, jat dekens, sla, schop en geef hem op zijn kop als hij commentaar levert. :') En nog steeds weet hij het na al die jaren met mij uit te houden.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:22

Voor de mensen die benieuwd zijn wat ze 's nachts allemaal zeggen is er een hele leuke app! :j

Dream talk recorder! Ik zet hem vaak aan als ik ga slapen en elke keer dat je s'nachts geluid begint te maken dan begint de app op te nemen. Erg leuk om 's morgens terug te luisteren. Ik hoor mezelf vooral heel veel hoesten wat ik dus blijkbaar in mijn slaap doe.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:27

Ben erg benieuwd.
Ik weet dat toen ik enorm veel stress had en bijna een burn out op het werk had, ik in mijn slaap geregeld lachtte. Of dit nu nog zo is weet ik niet (heb namelijk wel stress). Daarom zou een app dus handig zijn.
Edit: zie de post hierboven net. Ik ga die app downloaden. Gebruikt die veel batterij eigenlijk?


Mijn vriend hev ik ooit eens horen praten en wel in het Frans :') "Oh Qui mon amour"

Heb ooit gehoord dat een droom maar 10min duurt. Echter als ik even wakker wordt en terug indommel herval ik in diezelfde droom. Gek toch?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:31

Ik heb één keer naar mn moeder geschreeuwd ‘ga weg kabouter!’
Verder slaap ik altijd alleen dus geen idee of ik meer zeg. Ik moet wel echt even grinniken van sommige reacties hier :')

Athelas

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:41

Niet veel (denk ik :') ). Ik schijn een keer "Waarom is het niet doorzichtig?" hebben gevraagd en een keer iets over rijstepap gezegt te hebben.
Mijn moeder praat wel eens, een keer zij ze plotseling (ze was in de kamer aan het knikkebollen), "Het is.....ZOUT" :') En laatst schrok ik me dood omdat ze plotseling mijn naam riep. :+
Mijn beste vriendin praat ook veeel in haar slaap, echt veel. Ooit heeft ze een heel lang verhaal (zeker wel van 5 volle zinnen) over 'peddemannetjes' gehouden. Wat peddemannetjes mogen zijn....? :')

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:44

Art_Ificious schreef:
Edit: zie de post hierboven net. Ik ga die app downloaden. Gebruikt die veel batterij eigenlijk?


Volgens mij valt het wel mee. Maar ik heb sowieso mijn telefoon 's nachts aan het stroom :')

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:46

Debbie schreef:
Art_Ificious schreef:
Edit: zie de post hierboven net. Ik ga die app downloaden. Gebruikt die veel batterij eigenlijk?


Volgens mij valt het wel mee. Maar ik heb sowieso mijn telefoon 's nachts aan het stroom :')

Oh doe ik niet levensgevaarlijk immers als dat ding ontploft. Heb genoeg verhalen gehoord al. Laatst nog een gsmlader ontploft in een metro ofzoiets.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:59

Jolien87 schreef:
Ik ben een enorme kletskous in mijn slaap. Als ik wakker ben trouwens ook :o
Volgens mij vriend ben ik 9 van de 10 keer met mijn werk bezig, ik ben dan echt hardop leerlingen aan het aanspreken.
Daarnaast ben ik echt een territoriale terrorslaper, mijn vriend moet het regelmatig ontgelden; ik woel, draai, beuk, jat dekens, sla, schop en geef hem op zijn kop als hij commentaar levert. :') En nog steeds weet hij het na al die jaren met mij uit te houden.


Leuke vriend heb jij :+ .

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:59

Yentaah schreef:
Ik heb één keer naar mn moeder geschreeuwd ‘ga weg kabouter!’
Verder slaap ik altijd alleen dus geen idee of ik meer zeg. Ik moet wel echt even grinniken van sommige reacties hier :')


_O-

Siggislief

Berichten: 14015
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:03

Ik schreeuw en praat in mijn slaap, maar dacht dat ik soms niet verstaanbaar ben.

Maar heb wel eens dat ik wakker word van mezelf, vooral als ik aan het slaapwandelen ben.
Heb laatst nog door mijn slaap kamer geschreeuwd dat het weg moest, en het zat daar! (onder mn bed)

En precies na dat ik het licht aan had gedaan en wat spullen versleept te hebben werd ik wakker. :')

KittyDylan

Berichten: 8892
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:08

Ik schijn ook nare slaapgewoontes te hebben, kwam mijn moeder achter toen ik eens bij haar in bed sliep :+

Ik praat, mep, schop en tandenknars. Geen idee of ik het nog steeds doe trouwens. Is denk ik al een jaar of 2 geleden geweest.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:11

Guilty as charged!
Ik zeg hele lelijke dingen, kan ruziemaken en heeeele vreemde dingen verzinnen :+
Laatst sliep mijn omaatje hier, die begon midden in de nacht te joelen: neeee hooo stop!!! Daar in de bosjes!! Droomde dat arme mensje dat ze haar hondje kwijt was :(:)

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:12

Hele gesprekken voer ik, daarnaast ook ontzettend beweeglijk in mijn slaap.

Resulteert helaas ook dat ik vrijwel nooit echt uitgerust wakker wordt. Werd door mijn ex dan ook regelmatig gepord dat ik weer eens stil moest liggen want hij werd er gek van en begrijpelijk.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:14

Ik praat ook in mijn slaap. Vooral conversaties waarbij ik per ongeluk vragen die ik droom beantwoord in het echt. :+ En ik ben heel vaak mijn hond aan het roepen 's nachts.
Ook heb ik als ik in slaap begin te vallen dat mijn gedachtes allerlei rare kanten op gaan. Blijkbaar is dat vooral het moment dat ik veel praat, want ik ben vaak wakker geworden doordat degene naast me niet begreep waar ik het in hemelsnaam over had. Heb het ook van de andere kant eens gezien toen ik met een vriendin aan het logeren was en zij opeens omdraaide en iets zei over nagels. Dacht dat ze wakker was, dus ik vroeg wat ze wou met nagels. _O-