Praat jij in je slaap?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:18

Hahaha ik heb ook rare slaapgewoonten van andere meegemaakt. 1x een vriendin die bij mij sliep en 's nachts haar paard aan het longeren was. Ook een keer dat ik wakker werd en iemand met haar hoofd op het randje van mijn bed mij aan lag te staren. Zo schrok mij helemaal kapot.
Grappig wat sommige mensen hier doen. Ik kom niet echt uit mijn bed maar verbouw mijn bed wel. Dan heb ik alle kussens anders gerangschikt en lig ik aan de andere kant. Of ik heb last van mijn enkel gehad denk ik, dan heb ik alles onder mijn enkel gelegd zodat die hoog ligt en het vocht eruit kan. Heb 2 jaar terug mijn enkel gebroken en weken zo geslapen en heb soms nog last van het vocht. Dan verplaats ik alles zodat het vocht daar niet ophoopt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:19

Volgens mij praat ik niet in mijn slaap...goddank. :=

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:28

hier ook een prater :') hele verhalen of in paniek wakker worden

x_Jeanine_x

Berichten: 9092
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:30

Ik sla, ik schreeuw, ik praat en ben af en toe een spook in bed :)
Fijn voor mn ouders, fijn voor mijn kampleden en fijn voor mijn liefste vriend.
Helaas weet ik er zelf nooit iets vanaf!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:41

Soort van haha, als mijn moeder me op schooldagen wakker maakt, zeg ik heel gekke dingen voordat ik echt wakker ben "Nu zou ik wel zin hebben in een omeletje mama please" "Oh wat zou jannie hier graag bij zijn" (idk wie jannie is) etc etc haha

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:43

Als ik licht slaap of tussen wakker zijn en slapen in zit, kan je gewoon tegen mij praten of mij vragen stellen :D Ik heb wel eens hele gesprekken met mensen gehad waar ik achteraf echt niets meer van weet, of dat ik tijdens zulke gesprekken ineens niet meer reageerde omdat ik in een diepere slaap kwam. Gelukkig heb ik nog nooit rare dingen gezegd, er komen altijd wel normale antwoorden uit (waardoor mensen ook niet doorhebben dat ik dus eigenlijk lig te slapen).

Wel zegt m’n vriend dat ik vaak (hard) kreun in m’n slaap :o

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:45

Jup, ben extreem wat dat betreft.

Droomde een keer dat er een kat bij mij in bed lag die me opeens aanviel. Dus ik in mijn droom krijsen. Bleek dat ik in het echt dus ook al 30 seconden aan het krijsen was en mijn roommates had wakker laten schrikken. Zij dachten dat er een dief was....

Volgende morgen vertelde iemand die twee verdiepingen beneden mij sliep dat ze had gedroomd dat iemand heel hard gilde.

Oeps...

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:51

Ik praat zelf volgens mij niet in mijn slaap. Maar mijn moeder heeft dat wel een keer gedaan, ik was gewoon op mijn kamer. En ik dacht al dat ik mijn naam hoorde. Dus ik loop naar de slaapkamer van mijn ouders en dan vraagt mijn moeder: 'Cathy slaap je al?' dus ik zo 'nee ik ben nog wakker'. Zegt ze 'waarom slaap je dan?' ik nog een keer zo 'ik slaap niet, ik ben nog wakker'. En dan zegt ze nog een keer 'Maar Cathy, waarom slaap je dan?' En toen had ik pas door dat ze praatte in haar slaap :')

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:00

Ik ook! Ik praat heel vaak in m'n slaap, ik slaapwandel ook wel eens :+
Ik heb altijd hele gesprekken met mensen, je kunt mij idd ook alles vragen.. Het enige nadeel is dat ik wel heel eerlijk ben, heb er ook al eens ruzie door gekregen :')

AnnickT

Berichten: 1470
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:03

Ik heb ook gehad inderdaad dat iemand anders praatte in zijn slaap. Een vriendin schreeuwde in haar slaap en niet zachtjes ook. "Papa. PAPA. IK HEB HONGER." En vervolgens: "Jeetje, wie schreeuwt daar zo?" :')

En ik heb ook nog van een vriend gehoord dat hij met nog wat anderen op een feestje was en daar iemand in slaap was gesukkeld waar je ook nog mee kon praten. Hebben ze ook allemaal opgeschreven en daarna aan hem voorgelezen. Helaas weet ik nog maar één uitspraak, ze hadden hem gevraagd wat de zin van het leven was en hij antwoordde: "De zin van het leven is dat jij je mond dicht houdt en mij laat slapen." :')

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:04

xxShetLover schreef:
Ik heb ook gehad inderdaad dat iemand anders praatte in zijn slaap. Een vriendin schreeuwde in haar slaap en niet zachtjes ook. "Papa. PAPA. IK HEB HONGER." En vervolgens: "Jeetje, wie schreeuwt daar zo?" :')

En ik heb ook nog van een vriend gehoord dat hij met nog wat anderen op een feestje was en daar iemand in slaap was gesukkeld waar je ook nog mee kon praten. Hebben ze ook allemaal opgeschreven en daarna aan hem voorgelezen. Helaas weet ik nog maar één uitspraak, ze hadden hem gevraagd wat de zin van het leven was en hij antwoordde: "De zin van het leven is dat jij je mond dicht houdt en mij laat slapen." :')

:') :')

Echt hilarisch als je idd hele gesprekken kunt voeren!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:05

Ik praat ontzettend in mijn slaap. Meerdere malen per week is het wel raak. Ik ben helemaal uit te horen ook, antwoord netjes. Sowieso een hele drukke slaper. Lig regelmatig andersom in bed, lig vast in dekens, scheur lakens geregeld stuk daardoor. Enige wat ik gelukkig niet doe is slaapwandelen

Siggislief

Berichten: 14041
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:05

Aantal jaar geleden heb ik ook een keertje gehad dat ik midden in de nacht (net 1u) dat ik begon
te schreeuwen dat er leeuwen beneden waren..

En werd door mn vader geroepen en werd gevraagd of ik wou gaan slapen, en nog tegen
hem staan schreeuwen dat er 2 leeuwen beneden liepen. _O-

Mijn vader heel droog van 'Nee, dat zijn Bram & Resa!' (2 katten)
Toen ie dat zei werd ik een soort van 'wakker' en ben toen maar naar het toilet gegaan en daarna weer m'n nest in gegaan. :') _O-

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:24

Ik geef heel vaak antwoord in m'n slaap. :')

Ik heb 1 keer gehad dat ik overdag in slaap viel dus m'n broertje zei dat het eten klaar was waarop ik antwoordde dat ik eraan kwam. 10 Minuten daarna was ik er nog niet en elke keer als hij dan zei dat het koud werd zei ik dat ik zou komen.

Laatst zijn we met een groep van school bij iemand wezen slapen en we sliepen met z'n 4en in bed waarop er 1 vroeg of ik nog sliep waarop ik uhu reageerde. :')

Aranel
Berichten: 20206
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:31

Ik praat niet iedere nacht, maar zo af en toe toch echt wel. Zo heb ik al eens een patatje besteld bij mijn man die dan ook zo droog is dat hij vraagt of ik er mayo bij wil en er serieus op ingaat :+

Verder heb ik wel vaker van die momenten dat ik half slaap maar ook nog een beetje wakker ben. Zo stormde ik laatst achteruit in bed, klom compleet over mijn man heen (die zich natuurlijk een rolberoerte schrok) omdat ik dacht dat er een enorme spin over mijn bed helft kroop.

Het raarste/engste wat ik mee maakte was dat ik wakker werd van pijn in mijn vingers, toen ik eenmaal wakker was besefte ik dat ik uit bed was gegaan en met mijn nagels van boven naar beneden over de muur aan het krassen was :=

Nu pak ik er een kopje thee bij en ga ik alle reacties in dit topic eens lezen :D

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:35

Vandeweek toen mijn vriend naar bed ging, en ik al lag te slapen, kwam ik opeens overeind en begon wat op mijn nachtkastje te rommelen. Toen vriendlief vroeg wat ik aan het doen was, zei ik: 'Ik heb een pen voor je, dan kun je tekenen'. :')

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:42

Haha ik heb vroeger ook wel eens in mijn slaap gepraat, en kon dan ook heel blij zijn als ik een vraag stelde en een antwoord kreeg dat mij zinde haha.
Tegenwoordig praat ik niet meer in mijn slaap (zover ik weet) alleen als ik bv veel maak zoals naar de middelbare gaan, nieuwe sport, problemen etc.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:08

Jolien87 schreef:
Vandeweek toen mijn vriend naar bed ging, en ik al lag te slapen, kwam ik opeens overeind en begon wat op mijn nachtkastje te rommelen. Toen vriendlief vroeg wat ik aan het doen was, zei ik: 'Ik heb een pen voor je, dan kun je tekenen'. :')



HELD :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:12

Ik heb op vakantie toen ik klein was en met mijn ouders op de kamer sliep, wel eens enorm gescholden := Woorden die je echt niet hardop uit durft te spreken als je wel wakker bent.

Ooit ben ik naar beneden gegaan en voor de tv gaan zitten. Toen vroeg mijn moeder: ga je zo weer naar bed? Toen zei ik ja en ging ik weer terug. Kan ik me niks van herinneren :+

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:15

Het is eigenlijk niet echt praten maar een vriendin van me werd een tijdje geleden wakker met stukken muur tussen haar tanden en op de muur bloedvlekken.. Ook haar vingers deden pijn van op de muur te krassen en van die pijn werd ze wakker. Heeft er ook nog een hersenschudding aan overgehouden.

Op de moment zelf niet grappig maar als je er achteraf aan terugdenkt :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:38

Ik hang echt volledige verhalen op in mijn slaap. :') Mensen die bij mij slapen worden niet wakkergehouden door gesnurk, maar door gelul dus.

AlwaysH

Berichten: 11275
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:47

Eileen_ schreef:
ja echt heel veel. Soms maak ik mezelf ook wel eens wakker door m'n eigen gepraat :')
Ik praat vooral veel wanneer ik net slaap of nog ergens tussen wakker zijn en slapen in zit :+


Dit heb ik ook, vooral na een intensieve dag. Dan lig ik bijvoorbeeld met mijn vriend en is hij niet zo slaperig. Als hij dan wat vraagt kan ik echt half dromen en dan geef ik dus geen goed antwoord en banketstaaf ik maar wat raars uit mijn droom. :+

Sliep vorige zomer bij een vriendin, ze vroeg iets en toen begon ik over een sleutel dat er niks mee te maken had. :')

Echt praten in m'n slaap doe ik niet, wel mompelen, en huilen. :')

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:58

Volgens mijn vriend praat ik best veel in mijn slaap, meestal is het gewoon wat gemompel.
Maar vorige week heb ik de halve nacht over kokosmakronen lopen praten. Kennelijk droom ik over mijn werk XD

CoonArt

Berichten: 23299
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 19:07

nouky12 schreef:
Volgens mijn vriend praat ik best veel in mijn slaap, meestal is het gewoon wat gemompel.
Maar vorige week heb ik de halve nacht over kokosmakronen lopen praten. Kennelijk droom ik over mijn werk XD

Yum!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:10

Geen idee en al was het zo, dan heeft mijn enige bedpartner, mijn stokdove hondje er toch geen last van... :+