Voortuin kat vrij houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Voortuin kat vrij houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 08:38

Nooit gedacht hierover een topic te openen.

Maar nú dan toch.

Hoe krijg ik onze net nieuw aangelegde dure voortuin vrij van katten stront..

Groot deel bestraat voor onze auto's. 1/3 met grijs redelijk grof ardennen split. En 4 planten in dat grind.

Nu is sinds een week de buurkat begonnen in t grind.. eerst bij de buren zelf. Nu is t daar vol en gaat hij rustig bij ons verder.
Buren zeggen dat ze t gaan opruimen.. Maar in de tussentijd zijn wij elke dag uit onze tuin 2 drollen aan t vissen.

Daarbij geeft t een ontzettende stank naar onze voordeur toe. Een katten pension is er niets bij. Dit is echt vies gewoon. :roll:

Nu mijn vraag aan bokt..
Hoe hou ik die kat uit mijn voortuin waar ik geen omheining omheen kan zetten (Als t had gekund had ik het ook niet gewild :+ )

Grond hebben we niet. Koffiedik ga ik niet tussen t grind strooien.

Dus wat werkt er goed zodat wij en onze hondjes er nog wel door kunnen naar onze auto's..... :Y)

Loes1996

Re: Voortuin kat vrij houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:39

Is kattenschrik niet een optie? Katten vinden dat heel erg stinken maar zelf ruik je het niet dacht ik

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 08:51

Als dat echt werkt en honden niet afschrikt.. voor ik veel geld ga uitgeven aan dingen die niet werken wil ik graag ervaringen idd..

Baal al dat ik er überhaupt geld en tijd in moet stoppen...

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:52

Een kastje met zo hoge pieptoon, ken meerdere mensen die dat hebben en dat werkt. Kost wel wat maar werkt wel goed. Wel vervelend dat een kat van een ander jou probleem word.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:53

Vragen of de buren de kat binnen kunnen houden ivm overlast? :)

luffwinny schreef:
Een kastje met zo hoge pieptoon, ken meerdere mensen die dat hebben en dat werkt. Kost wel wat maar werkt wel goed. Wel vervelend dat een kat van een ander jou probleem word.

Honden horen dit nog wel beter dan katten denk ik, dus dat is niet zo handig lijkt me?

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:54

luffwinny schreef:

Heb je hiermee andere honden/katten ook niet? Of wilde dieren?

Nogmaals een goed gesprek met de buren aangaan? Het is bizar dat jij een oplossing moet zoeken en geld moet gaan uitgeven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:55

Is er te praten met je buren? Zo nee Wat vind je van het volgende; een stapel kartonnen bordjes kopen. Iedere dag de drollen op een bordje doen en aanbellen bij de buren " alstublieft. Dit is van u". Na een week of zo zal er toch wel een gesprek op gang komen?
Het mag duidelijk zijn dat ik dit een probleem vind wat je buren moeten oplossen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:55

Maar er horen geen andere dieren in de tuin van ts, het gaat alleen om de tuin van ts, je moet hem wel zo neerzetten dat het alleen in de tuin werkt. Denk niet dat de buren de kat gaan binnen houden. Daarbij werkt het alleen als er iets beweegt, katten hebben het snel door. Als er niks gebeurd dan hoor je dat ding ook niet.
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 13-10-17 08:57, in het totaal 2 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 08:56

We hebben het aangegeven. Kat loopt sinds kort buiten en denk niet dat hij m weer binnen gaat houden.

Hij vind t vervelend en zegt t op te ruimen maar met drukke werk week redc hij t niet elke dag en vervolgens zitten wij met stank.. En gaat meneer kat in onze tuin verder..

Dacht dat ze deze stenen pijn vonden doen. Maar toch niet.

Hoge toon is niet echt fijn voor honden die binnen zitten denk?

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:56

luffwinny schreef:
Maar er horen geen andere dieren in de tuin van ts, het gaat alleen om de tuin van ts, je moet hem wel zo neerzetten dat het alleen in de tuin werkt. Denk niet dat de buren de kat gaan binnen houden.

Honden die worden uitgelaten en langs de tuin van ts lopen.
vogels/egels die horen wel gewoon in een tuin?

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:58

Ja naja, honden eigenaren moeten hun dieren ook binnen houden ivm overlast en andere situaties toch? TS heeft last van een dier van de buren, dan vind ik oprecht dat haar buren de kat binnen zouden moeten houden (in goed overleg natuurlijk als er geen andere oplossing komt) Vind inderdaad ook dat dit door je buren opgelost moet worden en niet door jou.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:58

Je moet hem zo neerzetten dat dieren over straat er geen last van hebben, alleen in eigen tuin. Vogels hebben er geen last van. Mensen die ik ken hebben zelf vogels, vandaar ook. En ook genoeg wilde vogels in de tuin

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:01

luffwinny schreef:
Maar er horen geen andere dieren in de tuin van ts, het gaat alleen om de tuin van ts, je moet hem wel zo neerzetten dat het alleen in de tuin werkt. Denk niet dat de buren de kat gaan binnen houden. Daarbij werkt het alleen als er iets beweegt, katten hebben het snel door. Als er niks gebeurd dan hoor je dat ding ook niet.

Ik hoor die dingen ook, verschrikkelijk. En er lopen nog steeds katten in die tuin(oprit eigenlijk, ook grind), mijn honden reageren ook sterk op die toon. Dus nee, ik zou dat geen oplossing vinden die echt goed werkt.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:02

Ooh drama met die beesten. Ik lees even mee voor tips.
Wij hebben konijnen in de achtertuin loslopen en soms zaten er katten op te loeren. Nu heeft de stoerste rode buurtkater een van de konijnenhokken ingepikt als zijn huis. Maar het leuke is, hij laat de konijnen met rust (die mogen bij hem zitten) en andere katten durven de tuin niet meer in. :wave:

Misschien moet je maar een kat := Of de honden wat vaker in de tuin?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:15

Herkenbaar probleem, hadden we ook last van in het vorige huis met veel grind in de voortuin.

Enige wat bij ons hielp was kattenschrik. Ruikt voor jezelf ook niet al te lekker (knoflook) maar alles beter dan die kattenpoeplucht. Je moet het alleen na een regenbui opnieuw strooien. Buurman legde verse knoflooktenen in de tuin.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:23

wendy1987 schreef:
Hoe krijg ik onze net nieuw aangelegde dure voortuin vrij van katten stront..

De honden even voor je uit laten lopen en hen de heerlijke snacks op laten eten.

Wel apart zeg, ik had ook niet gedacht dat katten die split fijn zouden vinden om in te poepen. Misschien kun je je buurman voorstellen dat hij een zandhoekje maakt in zijn eigen voortuin en daar iedere dag even de drollen uitschept. Stel hem gelijk voor zijn kat wat anders te voeren, want dat het zo stinkt is niet normaal.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:48

Hier ook katten in de voortuin vreselijk!
Achtertuin hebben wij een schrikdraadje. Kattenschrik ook paar keer geprobeerd, maar ik kan zelf heel slecht tegen de geur.
Ga dinsdag maar eens op jacht in de intratuin!
Zo'n piepersysteem kan niet. Want wij hebben leasehonden :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:51

Ik volg, kattenschrik hielp hier wel 2 dagen, met regen lijkt de geur weg te spoelen. Vind het zelf ook niet lekker ruiken trouwens

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:16

Kaneel hielp bij mij en katweg van Bsi en dan die met Chili erin krijgen ze irritatie van.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:23

Wij gieten altijd wat azijn, dat werkt heel goed :j we hebben zelf een poes die alleen binnen en in onze achtertuin komt en ze wil niet meer in de gang naar de voordeur als er azijn ligt (ik giet altijd wat bij de voordeur aan de buitenkant). De kat van de buren plast nu ook niet meer tegen onze voordeur aan. :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 13:41

Speirs schreef:
Ooh drama met die beesten. Ik lees even mee voor tips.
Wij hebben konijnen in de achtertuin loslopen en soms zaten er katten op te loeren. Nu heeft de stoerste rode buurtkater een van de konijnenhokken ingepikt als zijn huis. Maar het leuke is, hij laat de konijnen met rust (die mogen bij hem zitten) en andere katten durven de tuin niet meer in. :wave:

Misschien moet je maar een kat := Of de honden wat vaker in de tuin?

Honden kunnen niet voor, dat is het probleem. Daarbij doet die het vnl in de nacht, als wij dus ook slapen.. Vannacht weer raak..

Hebben er nu knoflooktenen in gelegd. Buurman gaat kattenschrik kopen, hij vindt het zelf ook vervelend zei die vanmorgen..

GDG schreef:
De honden even voor je uit laten lopen en hen de heerlijke snacks op laten eten.

Wel apart zeg, ik had ook niet gedacht dat katten die split fijn zouden vinden om in te poepen. Misschien kun je je buurman voorstellen dat hij een zandhoekje maakt in zijn eigen voortuin en daar iedere dag even de drollen uitschept. Stel hem gelijk voor zijn kat wat anders te voeren, want dat het zo stinkt is niet normaal.

Haha, als ik de honden het op laat eten, wat ik sowieso al goor vindt, ligt het 5 min later uitgekotst binnen. Ze zijn overal allergisch voor dus dat gaat m niet worden, al zouden ze het zelf wel willen, lopen continu die kant op ipv naar de voordeur nu..

Azijn is ook nog een optie dus.. Die onthoud ik even.. Dat is ook niet duur om te testen.. Hoop dat buurman gewoon kattenbak buiten kan gaan zetten, dan is het wrs ook wel verholpen. Alhoewel meneer kat nu denk ik dit fijner vindt.... :roll:

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:55

Koffie prut schijnt te werken :)

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:10

Wijnruit planten bij jezelf, schijnen katten een hekel aan te hebben. En bij de buren kattenkruid planten, waar de meeste katten dol op zijn. Krijgen ze gratis de rest van de buurtkatten erbij :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 14:32

Koffieprut is geen optie, evenals extra planten. Strakke voortuin, zonder grond..
Afbeelding

Hier onze voortuin.. Vandaar de lastige kwestie om hem vrij te houden van de buurkat.. Hek is geen optie, koffieprut niet, meer planten willen we ook niet, vinden dit juist mooi zo..
Edit:
In het voorste stuk van de foto's staan onze auto's.. Loopt nog stuk door op die manier bestraat..

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:33

Wat hier boven wordt genoemd.

Goedkoop, dushet proberen waard.

Azijn
Knoflook

Koffiedik. (Als ze daar in staan blijft het aan de poten plakken, eraf likken vinden de meeste smerig