Ik zit met een vervelend probleem. A.s. zaterdag komt er een monteur om mijn Ziggo pakket aan te sluiten maar Ziggo heeft aan KPN opdracht gegeven mij vandaag al af te sluiten.
Nu heb ik al een geactiveerd abonnement bij Ziggo dus met hun modem zou ik verbinding moeten hebben maar helaas heb ik deze nog steeds niet ondanks de instructies in het boekje (zie hieronder) en na 2 uur aan de telefoon gehangen te worden met een zeer behulpzame meid die zelf steeds hulp in moest roepen omdat ze het ook niet leek te snappen ben ik nog geen steek verder.
Er is Wi-Fi. Mijn computer heeft ook verbinding met het modem. Maar verbinding met internet is er niet. In eerste instantie moest ik inloggen via de webbrowser, Dit heb ik gedaan met de inloggegevens op het modem en heb vervolgens de inloggegevens aangepast. Na dit bevestigd te hebben kan ik op mijn kop staan maar het modem in kom ik niet meer. Of ik nou de oude inloggegevens gebruik of de nieuwe. Ook de Ziggo medewerkster kon er niet in komen om het ding terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Daarnaast is er wel een DS verbinding (digital signaal heb ik me laten vertellen) maar geen US signaal (deze knippert).
Ter illustratie; dit is het modem:

Het US lichtje knippert dus.
Dit is de aansluiting die ik moet gebruiken, de groene kabel zit goed vast, contactdoosje is helaas gesneu eld.

Deze aansluiting heb ik nooit gebruikt daar ik voorheen gebruik maakte van een glasvezelaansluiting.
Aangezien de aansluiting naar de computer goed is en het Wi-Fi signaal aanwezig (zonder internet) zal ik jullie alleen lastigvallen met foto's van de mechanische instructies:

Deze instructies heb ik exact gevolg en nog eens nagelopen met Ziggo, kabel zit er goed in, maar nog kom ik het modem niet in wat in 1e instantie wel kon en kan Ziggo van buitenaf ook het modem niet in komen (niet vinden) wat gaat hier fout? Wat kan ik doen? Ik baal er enorm van want ik heb geen internet maar heb wel mijn werk te doen, wat dus niet kan nu... De monteur kan ook niet eerder komen dan zaterdag...
als dat het is.. vind ik het helemaal dom van ziggo om me al af te laten sluiten, zeker met een pakket waarbij ik officieel alles zelf zou moeten regelen.
het is geen groot drama maar het is wel echt strontvervelend. Dwingt me om in mijn weekend te werken.
mijn eerste ervaring is in ieder geval zeer positief
sorry!