Tips gezocht voor een sollicitatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Tips gezocht voor een sollicitatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 20:08

Morgen heb ik mijn aller eerste sollicitatie, ik heb het wel eens eerder gehad maar dat was voor stage en daar was mijn stage begeleider van school bij.
Morgen heb ik dus een sollicitatie gesprek bij een winkel als vakkenvuller, nu zoek ik tips waar ik aan moet denken tijdens een sollicitatie.
Ik kreeg vandaag telefoon dat ik morgen op gesprek moet komen :D .
Iemand tips ? :)

Destination

Re: Tips gezocht voor een sollicitatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:13

Vooral niet te zwaar aan tillen! Als je er netjes en verzorgd uitziet en spontaan overkomt, word je 9 van de 10 keer wel aangenomen in de supermarkt :)
Veel succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:14

Vooral rustig aan doen :) Bij de supermarkt zijn ze super gewend dat mensen die er komen solliciteren voor het eerst zo'n gesprek voeren en ze zullen je dus echt geen gekke vragen stellen. Zorg dat je er representatief uit ziet, hoe zij jou ook in de winkel zouden willen zien. Een mooie spijkerbroek en een shirtje zonder gekke print volstaat daarbij. Verder is het altijd een groot pluspunt als sollicitanten zelf vragen naar de verwachtingen vanuit het bedrijf. Ik zou dus zeker vragen stellen als hoe veel uur ze je denken te gaan inroosteren.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:14

Spannend hoor...misschien alvast van te voren bijvoorbeeld op papier zetten wanneer je beschikbaar bent, dat gaan ze vast vragen en dan kun je daar makkelijk antwoord op geven. Verder lekker jezelf zijn, dan komt het vast goed! Succes morgen!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:15

En neem sowieso alvast je id kaart en bankpas mee voor bankgegevens. Je weet maar nooit. :)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:15

Bedenk dat het een wederzijdse kennismaking is. Jij mag dus ook vragen stellen om erachter te komen of de baan bij je past. Trek iets aan waar jij je goed bij voelt en wees jezelf. Evt kun je wat tips doorlezen op de website van carrièretijger. Veel succes!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:28

Wees vooral enthousiast en jezelf :) Toen ik bij de action solliciteerde voor vakkenvuller, wist ik ook niet goed hoe ik me moest voorbereiden. Ik had voor mezelf even bedacht waarom ik juist dat baantje wilde hebben, en verder ben ik er blanco heen gegaan. En inderdaad, zoals Hikarii zegt, id kaart en bankpas meenemen kan geen kwaad. Ik werd meteen aangenomen en zo konden ze direct alle gegevens invullen :)

Succes alvast! Komt vast goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:34

Hikarii schreef:
En neem sowieso alvast je id kaart en bankpas mee voor bankgegevens. Je weet maar nooit. :)

Denk er daarbij ook om, dat ze pas een kopie mogen maken van je ID als ze je ook daadwerkelijk een contract aanbieden.

Verder zou ik mij ook niet teveel zorgen maken. Wees vooral jezelf en probeer niet te geforceerd aardig te zijn.

Ik voer meerdere malen per week sollicitatie gesprekken en prik daar zo doorheen.

Ik vind het overigens super van je, dat je, jezelf zo goed mogelijk probeert voor te bereiden op een dergelijk gesprek. Dat zegt al genoeg over je motivatie wat mij betreft.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:24

Sollicitatie gehad net nu wachten op telefoon of ik aangenomen wordt. :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:35

Zie je topic nu pas, maar kan me wel vinden in de tips die al gegeven zijn. Hoe vond je je gesprek zelf gaan?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:42

Ricie schreef:
Zie je topic nu pas, maar kan me wel vinden in de tips die al gegeven zijn. Hoe vond je je gesprek zelf gaan?

Wel goéd op zich, die man waar ik het gesprek mee had die zei wel een paar keer ah je weet al veel van detail. Etc.
Ben benieuwd straks, het wachten is het moeilijkst haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:43

Spannend :).

Hoe ging het?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 16:39

Helaasss verder zoeken :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:41

Ah jammer! -O- Hebben ze ook een reden opgegeven?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:43

Och wat jammer! Helaas hoort dat er ook bij. Weet je ook waarom ze je niet hebben aangenomen? Dat ia iets waar je gewoon naar kunt vragen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:44

Ach jammer! Misschien kun je een andere supermarkt of winkel aanschrijven? Succes!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 17:14

Ik weet wel dat die nog meer mensen die gesolliciteerd hebben uitgenodigd had.
Ik heb gelukkig nog 5 andere sollicitatie's bij winkels gedaan en dit was de eerste waar ik er een heen stuurde en de eerste die reageerde, en idd het hoort erbij maar het is idd jammer maar niks aan te doen, gewoon weer proberen :=. En volgende keer ga ik dat ook zeker vragen ( Had ik niet over na gedacht, ik zal het onthouden :) )

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:46

Je kan gewoon vragen wat de reden van afwijzing is.

Zelf heb ik in een supermarkt gewerkt en moest ik ook sollicitatiegesprekken voeren. Waar ik tijdens dit gesprek naar keek was :

Hoe.komt iemand op mij over?
Past deze persoon in het team?

Vaak heb je namelijk te maken met mensen die voor het eerst een baantje zoeken, zenuwachtig zijn. Mijn eerste vraag was ook altijd : Vertel eens wat over jezelf. Wie ben je, wat voor opleiding doe je en wat doe je graag in je vrije tijd. En vanaf daar ging ik dieper in op de vraag wat ze verwachten van een baantje in een supermarkt en waarom ze toegevoegde waarde zouden zijn :)

Wees gewoon jezelf en eerlijk in deze gesprekken. Ik had liever dat mensen eerlijk vertelde dat ze onzeker zijn, dan dat je je mooier voordoet dan het daadwerkelijk is. :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:54

Olympia schreef:
Wees gewoon jezelf en eerlijk in deze gesprekken. Ik had liever dat mensen eerlijk vertelde dat ze onzeker zijn, dan dat je je mooier voordoet dan het daadwerkelijk is. :)

Dit. Ook als je al een baantje hebt, elke baas (en collega) heeft liever dat je eerlijk zegt dat je het niet precies weet en dat ze je dan direct helpen, dan dat ze daarna alles achter je aan nog kunnen gaan doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:06

Trek geen bruin aan, onbewust nemen werkgevers minder snel mensen aan die bruin dragen.

Hou ook als je zit beide voeten op de grond; wanneer je aardt is het makkelijker om jezelf uit te drukken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:17

Resistance schreef:
Trek geen bruin aan, onbewust nemen werkgevers minder snel mensen aan die bruin dragen.

Hou ook als je zit beide voeten op de grond; wanneer je aardt is het makkelijker om jezelf uit te drukken.

Misschien moet je even het topic lezen, het gesprek is al geweest ;)

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 18:18

Morgen mijn 2 de sollicitatie gesprek. Bij de action

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:29

Ooh gaaf! Heel veel succes!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 19:16

Ik zoek nog een hint.. ik weet niet echt wat ik moet doen , ik ben eerlijk over alles zo heb ik ook gezegd bij mijn vorige eerste sollicitatie bij de ah dat ik rugklachten heb maar veel kan..
Of ik daarom afgewezen ben, geen idee?.
Maar nu twijfel ik of ik dat hier bij de action ook moet zeggen..
Ik ken wel wat mensen die er gewerkt hebben, maar elk mening is anders van hun de een zei 'nee moet je niet zeggen Ik denk dat ze je dan niet aannemen want het komt op je rug neer en het is constant zware dozen tillen..' en de ander zei 'gewoon aangeven.'
Nu begin ik in eenkeer hele erge twijfels te krijgen.. ik weet dus niet wat ik moet doen..

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:19

Ik heb bij de Action gewerkt. Vooral enige informatie over de Action zelf weten, tenminste daar draaide mijn sollicitatiegesprek veelal om. Heb je gesolliciteerd voor Vulploegmedewerker of kassa?