Hoe lang duurt een verzending?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Hoe lang duurt een verzending?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 10:53

Hoi bokkers! Ze hebben mijn SD kaart van mijn verdronken camera gister opgestuurd vanuit Leipzig zoo richting mijn huis naar Nederland dus... Alleen tja.... Hoeveel tijd gaat daar overheen? Paar dagen? Een week? Ook aan een postbode gevraagd en die wist het ook niet. heel raar, werk je bij de post en dan zo'n vraag niet beantwoorden...

Dus weten jullie het?

To make it worse, geen track and trace doorgekregen...

Heeeeeeeeeeeeelp!!!!!!

MarliesV

Re: Hoe lang duurt een verzending?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:58

Google....

https://www.postnl.nl/klantenservice/vr ... nland.html

Vind het raar dat je denk dat de postbode dat weet. Denk je werkelijk dat iedereen uit een bedrijf alles weet over dat bedrijf?
Postbode hoort post te bezorgen, dat is de taak van een postbode. Niet weten hoe lang iets onderweg is.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:35

CoonArt schreef:
Ook aan een postbode gevraagd en die wist het ook niet. heel raar, werk je bij de post en dan zo'n vraag niet beantwoorden...

Dit meen je toch niet serieus :')

Hoe kan een willekeurige postbode uit Schiedam nou weten wanneer jouw post uit Leipzig aankomt? Dat is toch helemaal zijn werk niet :')
Laatst bijgewerkt door Daenerys op 11-10-17 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:36

Ik heb ooit mijn ereader laten opsturen vanuit een hostel in Praag (iets met snel het vliegtuig willen halen :+) en dat duurde volgens mij iets van een week. Denk dat het vanuit Leipzig ook zoiets is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 11:41

Daenerys schreef:
CoonArt schreef:
Ook aan een postbode gevraagd en die wist het ook niet. heel raar, werk je bij de post en dan zo'n vraag niet beantwoorden...

Hoe kan een willekeurige postbode uit Schiedam nou weten wanneer jouw post uit Leipzig aankomt? Dat is toch helemaal zijn werk niet :')

Hij werkt toch bij Postnl?! Dan hoort hij dat toch te weten? Of minstens een indicatie?!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:42

Zal wel een paar dagen duren als het met de gewone post is gegaan. EN tja geen track en trace.. als je dat wou had je het misschien moeten voorstellen en de kosten vergoeden

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:42

Nee dat hoort hij niet. Want met welk postbedrijf is het verstuurd? UPS, DHL, DPD of idd Post(NL)?
En spoed of gewone zending. Allemaal factoren die meespelen. Meestal bij express-service een dag of 2, maar kan ook ruim een week worden bij gewone post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:44

CoonArt schreef:
Daenerys schreef:

Hij werkt toch bij Postnl?! Dan hoort hij dat toch te weten? Of minstens een indicatie?!

Euh nee. Dat hoort hij niet te weten. Mensen aan het loket, die horen jou een indicatie te geven, maar de gewone postman die enkel alles aflevert niet. Ga je bijvoorbeeld aan de conducteur van de trein vragen hoe hij die moet besturen, om daarna maar even met hoofdletters te laten weten dat het niet kan, want hij werkt toch bij het spoor? Of een stewardess die moet weten hoe ze met een vliegtuig vliegt? Kom zeg, doe wat normaal.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:44

CoonArt schreef:
Daenerys schreef:

Denk je dat PostNL ook in Leipzig werkt?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:59

Twee tot vier werkdagen dus :).

CoonArt schreef:
Daenerys schreef:

Iemand die achter de kassa van de Albert Heijn werkt ga je toch ook niet vragen naar de jaarbegroting van de AH :Y).

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:15

Jongens, CoonArt heeft volgens mij een lichte beperking (mag ik dat zo zeggen?)
En ja, dan snap ik eigenlijk wel dat hij bij een medewerker van postNL zoiets vraagt. Hij zal echt de eerste niet zijn die zoiets vraagt.

En als antwoord op je vraag waarom een postbode dat niet weet: een postbode is enkel ingehuurd om de post te bezorgen en krijgt dus gewoon z'n setje brieven/pakjes etc mee. Hij/zij krijgt verder vrij weinig mee van wat er achter de schermen gebeurd.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 13:31

LoveBodin schreef:
En ja, dan snap ik eigenlijk wel dat hij bij een medewerker van postNL zoiets vraagt. Hij zal echt de eerste niet zijn die zoiets vraagt.

En als antwoord op je vraag waarom een postbode dat niet weet: een postbode is enkel ingehuurd om de post te bezorgen en krijgt dus gewoon z'n setje brieven/pakjes etc mee. Hij/zij krijgt verder vrij weinig mee van wat er achter de schermen gebeurd.
kijk hier heb tenminste wat aan ipv die rare antwoorden... Kan het toch ook niet weten?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:32

Vanuit duitsland kan het 1-2 weken duren ofzo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:05

CoonArt schreef:
LoveBodin schreef:

kijk hier heb tenminste wat aan ipv die rare antwoorden... Kan het toch ook niet weten?

Net zo als de postbezorger het niet kan weten.

Hij werkt voor post.nl als postbezorger.
Hij weet niet welk bedrijf zij gebruiken voor jou pakketje.

Misschien duurt het bij bedrijf A 3 dagen en bij bedrijf B 2 dagen..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 06:42

Als ik iets uit Duitsland laat komen, duurt het de ene keer maar 2 dagen, de andere keer meer dan een week.. Het is dus moeilijk om daar iets over te zeggen..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 08:55

Texas02 schreef:
Als ik iets uit Duitsland laat komen, duurt het de ene keer maar 2 dagen, de andere keer meer dan een week.. Het is dus moeilijk om daar iets over te zeggen..

Heb het al binnen, dinsdag was het verzonden, en donderdag had ik het in de bus! *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:59

hagelslag schreef:

:= Zo lang?

Ik bestel op maandag bij mijn Duitse leveranciers en en heb het dinsdag of woensdag in huis :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:27

HorseTopShop schreef:
hagelslag schreef:

:= Zo lang?

Ik bestel op maandag bij mijn Duitse leveranciers en en heb het dinsdag of woensdag in huis :)

Jap, zolang... Heb familie in nederland als ik hun een kaartke stuur of zij mij kan het echt zo lang duren