Wat doen jullie voor werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Wat doen jullie voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 12:00

Ik zit helaas al enige tijd werkloos thuis en ben mij op dit moment aan het oriënteren op werk.

Nu ben ik erg benieuwd wat jullie bokkers voor werk hebben. Zo hoop ik een beter idee te krijgen van wat er nu bij mij past.

Het opleidings niveau is verder niet van belang maar wel fijn als je het vermeld.

Dingen die ik vooral graag zou willen weten zijn:
Wat is je functie?
Wat zijn de dagelijkse taken in jou functie?
Is het fysiek of meer administratief werk?
Wat zijn de leuke en minder leuke taken?

Ik hoop dat er veel reacties komen, ik zou er erg mee geholpen zijn!

MerelV

Re: Wat doen jullie voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:09

Ik ben werkzaam als Wmo consulent via een detacheringsbureau.
Mijn werkzaamheden bestaan uit het bezoeken van inwoners van de betreffende gemeente, die een ondersteuningsvraag hebben. Er wordt vervolgens door mij bekeken of mensen deze ondersteuningsvraag zelfstandig, met het sociaal netwerk of op een andere manier kunnen oplossen. Lukt dit niet, wordt gekeken of de gemeente een maatwerkvoorziening in kan zetten, bijvoorbeeld hulp in het huishouden of een traplift of zelfs begeleiding.

Wat er vooral leuk aan is, is de afwisseling. Ik kom thuis bij heel veel verschillende doelgroepen, van ouderen tot kinderen, van lichamelijk beperkt tot verstandelijk en mensen met psychiatrische beperkingen. Minder leuk is alle administratie en wet- en regelgeving waar je je aan moet houden. Soms kom ik wel eens situaties tegen waarin ik eigenlijk wel zou willen helpen, maar waarin ik tegen gehouden wordt door het beleid.

Dan nog een stukje over het detacheringsbureau. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik zo steeds bij een andere gemeente binnen kan kijken en niet vast zit aan 1 werkplek. Nog meer afwisseling dus.

Om Wmo consulent te worden heb je een HBO opleiding nodig, richting ergotherapie of juist meer SPH. Eigenlijk is er heel veel mogelijk qua opleiding. Zelf heb ik psychologie gestudeerd aan de universiteit en heb vervolgens een traineeship gevolgd tot Wmo consulent.

Ik hoop dat dit de antwoorden zijn waar je naar op zoek was.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:31

Ik ben magazijn medewerker voor een bedrijf met contactlenzen.

Werk 4 uurtjes op een dag. 5 dagen in de week. Het is flink fysiek werk, door het vele lopen.
Mijn taken: orderpicken, bestelling vrijgeven, inpakken en bijvullen van artikelen.

Werk hier nu aantal maanden en heb het erg naar mijn zin, mede door de leuke collega's.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:38

Ik werk als woonbegeleider op een woongroep voor verstandelijk beperkte kinderen en jongeren. Erg afwisseld en uitdagend werk! De opleidingseis is mbo3 maar ik heb zelf hbo-pedagogiek gestudeerd.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:38

Ik ben afgestudeerd als ergotherapeut, ik heb dan even als zelfstandige ergotherapeut kinderen met een beperking begeleid in het normale onderwijs. Leuk werk, veel afwisseling, je mag je creatief uitleven en hebt veel sociaal contact. Hier in België wordt ergotherapie echter niet vergoed door de zorgverzekering, waardoor ik mijn uurtarief laag moest houden, en hier dus niet van kon leven.

Dus verder doorgestudeerd naast mijn werk: management in de zorg, en daarna nog HR management. Zo bij een headhunter/recruteringskantoor terecht gekomen. Daar vond ik het leuk om veel bij te leren over sectoren, bedrijven en over de carrières die kandidaten hadden afgelegd. Het was echter wel echt een kantoorbaan, en ik haalde niet veel voldoening uit het plaatsen van kandidaten, ik vond het frustrerend om elke keer weer 'opnieuw' te moeten beginnen.

Ik ben dan toevallig terecht gekomen bij een IT bedrijf dat software implementeert en aanpast specifiek voor rekruterings- en detacheringsbedrijven. Ik werk er als IT consultant en servicedesk medewerker/coördinator. Leuk werk, veel uitdaging, je weet nooit hoe je dag er uit gaat zien en moet de hele tijd problemen oplossen, verbeteringen bedenken en projecten plannen.

Mijn tip is dus om vooral iéts te gaan doen van werk, ook al vind je het niet meteen super leuk werk, je leert zo kennen wat je wel of niet leuk vindt, je bouwt ervaring op, legt contacten, en kan zo op termijn wel werk vinden wat je echt leuk vindt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:42

Er loopt al een topic over...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:44

Ik werk als marketing communicatie support bij een bedrijf dat groente en fruit veredelt. Dagelijks ben ik bezig met het maken van advertenties, posters, allerlei marketing materiaal. Daarnaast doe ik eigenlijk gewoon alles wat de marketingafdeling van mij nodig heeft. Helpen met het organiseren van evenementen, relatiegeschenken zoeken, flyers uitdelen, contact met vormgevers en buitenlandse collega's etc. Het is dus administratief werk. Ik zit een groot deel van de dag achter een computer, maar dat wist ik al toen ik ervoor koos communicatie te gaan studeren. De taken zelf, het creeren van content, vind ik heel leuk om te doen. Minder leuk vind ik soms de communicatie met andere collega's waar ik iets voor moet maken. Die kunnen erg wispelturig zijn. Ik werk hier overigens pas drie weken, dus het is allemaal nog wel een beetje moeilijk te beoordelen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:47

Ik werk momenteel als kwaliteitsmedewerker bij een schoolbestuur voor openbaar onderwijs. Hier monitor ik de kwaliteit van onze scholen (14 basisonderwijs en 7 voortgezet onderwijs) en ontwikkel ik nieuwe dingen op het gebied van kwaliteit om de scholen optimaal te kunnen ondersteunen. Ik zit deels van mijn werk achter de pc op het bestuurskantoor en ben deels op de scholen waar nodig.
Daarnaast werk ik voor mezelf als dirigent en saxofoondocent.

Hiervoor heb ik 8,5 jaar als beleidsmedewerker onderwijs en cultuur gewerkt, waar ik al het gemeentelijk beleid op het gebied van onderwijs deed voor eigen gemeente en in de regio. En een deel cultuur, zoals monumenten en subsidies voor verenigingen.

Ik heb oorspronkelijk mijn Pabo diploma behaald en tijdens mijn werk diverse opleidingen gedaan, onder andere Hogere Bestuursdiens opleiding. En vorig jaar heb ik mijn diploma voor dirigent behaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:52

Ik ben UX Interface Designer bij een grote webwinkel. Ik ben verantwoordelijk voor de productpagina's, hoe deze eruit zien. (Maar dan weer niet de productfoto's). Mijn dagelijkse werk bestaat vooral uit het uitwerken van nieuwe ideeën in design, overleggen, trainingen geven en koffie drinken. Het is een zittend beroep, maar administratief zou ik het niet willen noemen, wel erg creatief. Ik kan ook niet persé dingen bedenken die ik minder leuk vind eigenlijk, ik hou van mijn werk :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:55

Jans schreef:
Ik ben UX Interface Designer bij een grote webwinkel. Ik ben verantwoordelijk voor de productpagina's, hoe deze eruit zien. (Maar dan weer niet de productfoto's). Mijn dagelijkse werk bestaat vooral uit het uitwerken van nieuwe ideeën in design, overleggen, trainingen geven en koffie drinken. Het is een zittend beroep, maar administratief zou ik het niet willen noemen, wel erg creatief. Ik kan ook niet persé dingen bedenken die ik minder leuk vind eigenlijk, ik hou van mijn werk :D

Klinkt goed!
Mag ik vragen welke studie je hebt gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:57

Es_ther schreef:
[***] schreef:

Klinkt goed!
Mag ik vragen welke studie je hebt gedaan?

Ik heb CMD gestudeerd (2010 afgestudeerd), maar ik heb al mijn ervaring eigenlijk in de praktijk op gedaan.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:57

Ik werk op een kinderboerderij, hiervoor heb ik de opleiding dierenverzorging niveau 3 gedaan.
Mijn functie is beheerder, dat houdt in dat ik dus alles draaiende houd, de stagiaires begeleid, vrijwilligers en medewerkers aanstuur, de planning maak, de administratie doe en nog meer.
Grootste gedeelte van de dag ben ik bezig met het aansturen van anderen, en help ik hier en daar mee. De administratie kost mij niet veel tijd, wel zit ik elke dag minimaal een uurtje op kantoor om de mail te controleren en zo nodig telefoontjes te plegen.
De reden dat ik dit werk zo leuk vind is de diversiteit, ik ben niet alleen maar met de dieren bezig maar ook met de bezoekers. Ik vind het leuk als ik mijn kennis kan delen met onze bezoekers en stagiaires. ook vind ik het heel erg fijn dat de meeste werkzaamheden buiten zijn, lekker in de buitenlucht werken. Als het regent is dat natuurlijk minder leuk. het enige nadeel van mijn werk is dat ik ver moet reizen en dus dagelijks 1.5 uur kwijt ben aan reizen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:00

Ik studeer voltijd, dus heb een bijbaantje.

Ik werk bij een supermarkt in een dorp verderop.
Ik draai kassa, vul, maak schoon, help klanten en ruim de winkel op.
Niet het leukste werk, maar studeren is duur helaas..

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:03

Ik werk bij een grote rederij als coordinator Port Terminal Operations. Wij verzorgen de laad en los lijsten van grote container schepen die aan komen in de haven van Rotterdam. Verder zorg je voor dat de manifesten op orde zijn voor aan boord van onze eigen schepen. Het is vooral administatief werk achter de computer want je werkt met een systeem waar je alles in verwerkt en monitored. Verder komen er nog veel meer zaken bij kijken maar dat is wel lasting uit leggen zo als je niet in die branch zit.

Ik vind het vooral leuk om alles goed op orde te hebben dat alles zo goed mogelijk verloopt dat vind ik een uitdaging om daar voor te zorgen. Minpuntje je zit heel de dag binnen achter de computer.

Ik heb een MBO niveau 4 opleiding gevold bij het STC (scheepvaat en Transport College) genaamd manger Havenlogistiek.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:11

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 21:13

Aan iedereen die al gereageerd heeft heel erg bedankt! En het zijn niet zomaar reacties maar ook nog eens uitgebreid wat voor mij erg prettig is.

Bedankt voor de link naar het topic Vanilia ik ga het dadelijk even door kijken voor wat extra inspiratie. Maar dit topic is eigenlijk bedoelt om er iets dieper op in te gaan zodat ik een beter idee krijg van wat het werk nu precies in houd. Simpelweg je functie noemen geeft niet altijd goed weer van wat een persoon nu eigenlijk doet op zijn werk.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:26

Ik werk op een paardenverhuur. Heb geen opleiding gedaan die iets met paarden te maken heeft, gewoon zomaar gesolliciteerd. Wat ik vooral doe is ritten begeleiden, maar ook veel werkzaamheden op het erf. Echt vanalles. Schilderen, sloten uitscheppen, paarden verzorgen of 'opvoeden', weides klaar maken, gasten informatie geven en laten boeken etc. Vooral fysiek werk. Leuke vind ik dat het afwisselend is, en ik lekker buiten en met mijn handen bezig kan zijn. Ook heel leuk alle gasten die komen en de gesprekken die je daarmee hebt. De tijd vliegt vaak voorbij. Minder leuke vind ik dat het best vermoeiend is en de dagen soms lang zijn. Vooral als er geen ritten zijn. Op veel plekken kun je zonder diploma terecht, wel ruiterbewijs vaak. ik zie regelmatig dat stagiaires doorstromen naar vast werken, of vakantie krachten die zich goed bewezen hebben.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:35

uhm aan mij zul je niet veel hebben denk ik.. ik werk bij een hondenuitlaatservice (hondenschool, gedragstherapie) ik draai alleen de uitlaatservice ;)
4 uurtjes per dag ongeveer en 5 dagen in de week :)

Heb zelf de opleiding SPW en paardenhouderij afgerond, dus eigenlijk totaal niet met honden haha. Maar toch in de dieren :) uiteraard blijft mijn voorkeur om in de paarden te werken maar hier in de buurt niet veel te krijgen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:40

Ik werk als fulltime instructeur en coach met paarden.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:40

Ik werk in de Thuiszorg v 8tot 4u.en soms weekendwerk. :j toffe job!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:41

Ik ben fulltime opticien :D
Mijn werk bestaat dus vooral uit oogmetingen verrichtingen, contactlenscontrole's en daarnaast ook nog de verkoop van monturen en glazen, alle bijbehorende reparatie's (want kabouters slopen 's nachts brillen als ze op nachtkastjes liggen :j ), brillen maken etc.etc. Heerlijk afwisselend :)

Het werk is dus heel fysiek. Ik ben de hele dag in de weer en zit eigenlijk alleen tijdens metingen en in mn pauze.
Minder leuke kanten zijn stomme of eigenwijze klanten _O- Gelukkig hebben we die maar weinig!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:50

Ik vind dit juist wel interessant, die langere beschrijvingen.

Mijn functie is administratief medewerker en medewerker personeelszaken in het grootste horeca concern van Nederland. Ik werk op 1 locatie, maar hier doen we onder andere de loonadministratie van 'onze' 4 panden.

Ik doe veel verschillende dingen, mijn dagen zijn nooit echt hetzelfde. Mijn personeelszaken taken zijn eigenlijk alles behalve de sollicitatiegesprekken, die doen de afdelingshoofden bij ons zelf. Ik maak bijvoorbeeld de contracten, beantwoord vragen en ondersteun onze loonadministrateur.

Qua administratie... Dat is echt in de breedste zin van het woord. Ik en mijn leidinggevende zijn 'alleen' op deze afdeling en mijn leidinggevende is voornamelijk loonadministrateur qua tijdsindeling :)

Wat ik leuk vind? Stiekem de horeca en dit bedrijf. Ik weet niet of ik mijn functie in een ander bedrijf net zo leuk zou vinden :)

Minder leuk? De administratie is echt de vergaarbak voor alle problemen. Wij mogen alle problemen oplossen (ook die van een ander) en dat is niet altijd even leuk.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:51

Ik ben psycholoog in de ouderenzorg. Ik werk in een verpleeghuis met mensen met dementie en die somatische (lichamelijke) zorg nodig hebben. Ik begeleid/coach hierbij de verzorgende teams door ze advies te geven hoe ze om kunnen gaan met moeilijk gedrag bij mensen met dementie (roepen, agressie, e.d.). Daarnaast werk ik in een multidisciplinair team van andere behandelaren samen(artsen, ergo, logo, fysio) om behandelbeleid uit te zetten gericht op kwaliteit van leven voor de bewoners. Dit doen we veel in overleg met families.
Daarnaast test ik soms mensen op dementie. Dus hebben ze al dementie of hoever is de dementie al gevorderd en wat kunnen ze dan nog wel of niet.
Ik vind het erg leuk om bij zeer moeilijke casussen (moeilijk complex) gedrag alle aspecten die mee kunnen spelen te onderzoeken (waardoor komt het?) en om de teams daar informatie over te geven en ze zo in te kunnen leven in de mensen, waardoor ze anders omgaan met iemand waardoor dat gedrag verbetert. Je ziet zo ook de verzorgenden groeien in hun werk en dat is supergaaf. Ook vind ik het leuk als we met een heel team van behandelaren en familie iemand weer beetje op de rit krijgen (iemand vind een goede woonplek, gedrag verbetert, familie die heel tevreden is).
Minder leuk is het vele verslagen en rapportages typen. En dat ik niet altijd iedereen kan helpen is soms frustrerend.

Ik heb universitaire opleiding Psychologie gedaan.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:03

orion456 schreef:
Ik ben psycholoog in de ouderenzorg. Ik werk in een verpleeghuis met mensen met dementie en die somatische (lichamelijke) zorg nodig hebben. Ik begeleid/coach hierbij de verzorgende teams door ze advies te geven hoe ze om kunnen gaan met moeilijk gedrag bij mensen met dementie (roepen, agressie, e.d.). Daarnaast werk ik in een multidisciplinair team van andere behandelaren samen(artsen, ergo, logo, fysio) om behandelbeleid uit te zetten gericht op kwaliteit van leven voor de bewoners. Dit doen we veel in overleg met families.
Daarnaast test ik soms mensen op dementie. Dus hebben ze al dementie of hoever is de dementie al gevorderd en wat kunnen ze dan nog wel of niet.
Ik vind het erg leuk om bij zeer moeilijke casussen (moeilijk complex) gedrag alle aspecten die mee kunnen spelen te onderzoeken (waardoor komt het?) en om de teams daar informatie over te geven en ze zo in te kunnen leven in de mensen, waardoor ze anders omgaan met iemand waardoor dat gedrag verbetert. Je ziet zo ook de verzorgenden groeien in hun werk en dat is supergaaf. Ook vind ik het leuk als we met een heel team van behandelaren en familie iemand weer beetje op de rit krijgen (iemand vind een goede woonplek, gedrag verbetert, familie die heel tevreden is).
Minder leuk is het vele verslagen en rapportages typen. En dat ik niet altijd iedereen kan helpen is soms frustrerend.

Ik heb universitaire opleiding Psychologie gedaan.

Super als ik met vragen zit kom ik me bij jou wel eventjes melden in een privébericht ik werk namelijk ook met mensen met een dementie, psychiatrische cliënten..... Etc

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:48

Vanillia schreef:
Hier is vrij recent al een topic over geweest:

[STW] Welk beroep hebben de bokkers?

Om alle informatie overzichtelijk op 1 plaats te houden wordt dit topic gesloten en kan er verder worden gepraat in het bovengenoemde topic.