Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:13

Ik gebruik het voornamelijk om de voortgang met mijn paard te laten zien. Meestal plaats ik 1x per dag een foto, soms 2 keer per dag en soms ook een paar dagen niet. Ik probeer wel zoveel mogelijk foto's te plaatsen van goede kwaliteit, maar soms lukt dat niet. Mijn account is ook totaal niet samenhangend, maar als je er doorheen scrollt kun je wel heel duidelijk zien welk pad ik bewandel met mijn paard :)

https://www.instagram.com/ghostattack/
Ik heet trouwens gewoon @ghostattack, zit nu op bijna 500 volgers en zou er uiteindelijk wel een stuk meer willen :j Zelf volg ik voornamelijk andere paardenaccounts en veel kattenplaatjes :o

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:14

Dankjewel, Darah!
Als bokkers me volgen, volg ik overigens vrolijk terug! :)

Ik heb momenteel al een tijdje niets geplaatst, maar mooie foto's maken lukt momenteel even niet _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:16

Lau schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb iets minder dan 500 volgers en deel er nu van alles :)
Zou mij graag wat meer willen focussen op mijn reizen en die posten :) Mijn naam is @fraaankaaa.v en post eigenlijk elke dag wel iets :)


Ja jou zocht ik laatst maar ik kon je niet meer vinden. Ik vind je echt zo een knappe meid en je paard is ook geweldig.


Dankjewel zeg! <3

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:17

Ik heb 2 accounts.
Een account is echt van mezelf, maar dan wel hardloopgerelateerd. Laatste tijd even wat minder omdat ik door een longontsteking niet heb kunnen lopen, maar ben het weer aan het oppakken.
Tevens deel ik hier artikelen die ik op mijn blog heb geschreven.
Accountnaam: angievdbroek

Mijn 2e account is van mijn duitse herder, geschreven in het engels omdat ik merk dat de doelgroep vooral uit het buitenland komt :j
Accountnaam: nestor_gsd

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:19

Ik heb er een aantal gevolgd! Ben wel toe aan wat nieuws in m'n feed :D

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:19

Ik vind het voor mijn illustratie account wel best belangrijk hoe het eruit ziet :j
Probeer onderscheid te maken tussen handlettering e.d. en andere illustraties, de digitale zijn strakker dan de analoge bijvoorbeeld. Daar probeer ik dus met de achtergrond een beetje op te letten.

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:19

Warboel schreef:
Ik vind het voor mijn illustratie account wel best belangrijk hoe het eruit ziet :j
Probeer onderscheid te maken tussen handlettering e.d. en andere illustraties, de digitale zijn strakker dan de analoge bijvoorbeeld. Daar probeer ik dus met de achtergrond een beetje op te letten.

[ [url=m/VXO7eR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh das gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:21

Wat een leuk topic! :) Ik doe een heleboel met instagram! Ben er heel hard mee bezig, ik begin het ook steeds leuker te vinden.


Dit ben ik:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:22

Fair schreef:
Haha ik heb graag samenhang :P Doe er wel mn best voor iig

[ [url=m/7CcRhD.png]Afbeelding[/url] ]



Zit er heel mooi uit. :j Mooi één geheel. :j

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:23

Ik gebruik ook instagram, ik vind instagram ook leuker dan facebook en twitter, kijk liever foto's dan dat ik al die zeur berichten moet lezen :+

Ik post van alles, Selfies (met en zonder dieren), dieren, boeken die ik lees, natuur en vakantie foto's.
Ik volg ook veel verschillende soorten pagina's o.a BNérs,pagina's met dieren, Vrienden en familie.
Of ik nou 100 of 1.000 volgers hebt boeit me niet, doe het puur voor mezelf, ook om foto's terug te kijken, en zo raak je ze eigenlijk nooit kwijt.
Ik had begin dit jaar ook mee gedaan aan de challenge hier op bokt om een jaar lang elke dag een foto te plaatsen als een soort dagboek, helaas niet vol gehouden. verplicht elke dag een foto plaatsen vind ik niet leuk want dan ga ik foto's plaatsen die ik eigenlijk niet leuk vind.
Ik heb ook een pagina voor mijn pony, maar die is een beetje doodgebloed ( de pagina, niet de pony :') ) Af en toe plaats ik op de pagina nog wel eens een foto.

Spoiler:
Voor de mensen die nieuwsschierig zijn naar mijn pagina: @Amyjamess_

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 11:26

Es_ther schreef:
Lau schreef:


Euh niemand te lelijk of te dik. Check mijn account maar ik ben ook zeker niet slank. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar je bent nooit lelijk of te dik, iedereen is mooi op zijn eigen manier.

Klopt, maar ik schaam me voor mezelf, dus vandaar dat ik het niet doe. Ben namelijk heel onzeker en daardoor bang dat mensen mij uit gaan lachen enzo.


Maar lieve meid je hoeft je echt niet te schamen. Weet je hoe onzeker ik was toen ik begon met instagram. Ik had misschien 100 followers en gebruikte geen hashtags. Ik was zo bang om belachelijk gemaakt te worden. Maar op een dag besloot ik toch hashtags te gaan gebruiken bijv #plussize #curvy #curvygirl #bodypositive en weet je wat voor leuke reacties ik kreeg. Echt hele leuke! Iedereen was lief en positief niemand maakte mij belachelijk. En dit heeft mij zo geholpen met zien dat ik echt wel leuk en mooi ben. Probeer het eens met een leuke selfie, je woont in de buurt ik wil je zelfs een fotoshoot aanbieden als je interesse hebt. Jij bent ook mooi! Met de juiste tags komen alleen mensen met dezelfde interesse naar je profiel. En die zullen je echt niet belachelijk maken. Ik wil je echt heel graag helpen mocht je dat willen. Want dik staat niet gelijk aan lelijk. Met zoals slank niet gelijk staat aan mooi. En lelijk staat ook niet gelijk aan lelijk want iedereen is mooi op zijn eigen manier.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:28

Ik post zelf vooral foto’s en filmpjes van de pony’s. Ik heb een Shetlander waar ik mee men en een fjord die aankomend jaar beleerd gaat worden.

Ik volg zelf paardendingen, modellen en onderwerpen in/over de natuur. Ik vind het foto’s kijken erg leuk maar ik vind het lastig om echt leuke pagina`s te vinden die bij mij aansluiten maar ik doe het waarschijnlijk gewoon verkeerd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:30

Leuk om te lezen hoe iedereen ermee omgaat.
Ik heb zelf sinds kort instagram (ipv facebook, had het daar wel mee gehad), heb deze puur voor de pony's en om zelf leuke foto's te kijken.

Heb mijn account op privé staan en laat alleen mensen toe waarvan ik weet wie het is ... Vinden jullie het niet erg dat je alles zo openbaar plaatst en heel de wereld mee kan kijken? Ik vind dat altijd zo'n naar idee, al is het ergens natuurlijk ook wel fijn dat de hele wereld je foto's leuk vindt, haha. Zit daarover dus nog in twijfel ;)

Ik plaats er enkel dingen op van mijn pony's, ik plaats iets als ik vind dat het leuk genoeg is om te plaatsen. Daarnaast volg ik (naast de mensen die ik ken) vooral paarden- en natuuraccounts (vooral bos/bomen), vind ik heerlijk om naar te kijken.

Maar zit er nog niet zo lang op dus nog weinig over te vertellen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:32

M'n prive instagram is helemaal afgesloten en dichtgetimmerd en dat zijn vooral (gezins)selfies, of iig waar m'n zoon herkenbaar in beeld is. Mijn doel is eigenlijk om die zo schoon mogelijk te houden, dus geen onbekende pottenkijkers :')

M'n insta voor m'n blog post ik vooral foto's van wat k aan 't doen ben en van m'n zoontje (maar dan zonder gezicht in beeld). Werkt ook een beetje als promotie voor m'n blog. Heb er al het een en ander door gekregen dus dat is wel leuk, maar niet waarom ik het doe. Ik heb daar niet superveel volgers maar ik vind het wel fijn om daar realistische foto's van het ouderschap te posten ipv picture perfect en helemaal 'clean' en strak qua foto's. Ik volg daarmee ook voornamelijk (peuterartikel)bedrijven en mede mamabloggers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:32

[***] schreef:
Leuk om te lezen hoe iedereen ermee omgaat.
Ik heb zelf sinds kort instagram (ipv facebook, had het daar wel mee gehad), heb deze puur voor de pony's en om zelf leuke foto's te kijken.

Heb mijn account op privé staan en laat alleen mensen toe waarvan ik weet wie het is ... Vinden jullie het niet erg dat je alles zo openbaar plaatst en heel de wereld mee kan kijken? Ik vind dat altijd zo'n naar idee, al is het ergens natuurlijk ook wel fijn dat de hele wereld je foto's leuk vindt, haha. Zit daarover dus nog in twijfel ;)

Ik plaats er enkel dingen op van mijn pony's, ik plaats iets als ik vind dat het leuk genoeg is om te plaatsen. Daarnaast volg ik (naast de mensen die ik ken) vooral paarden- en natuuraccounts (vooral bos/bomen), vind ik heerlijk om naar te kijken.

Maar zit er nog niet zo lang op dus nog weinig over te vertellen ;)



Ik doe het zelf een beetje erom, om het openbaar. Mijn moeder is al veel verder met instagram en krijgt soms zelfs opdrachten van merken om iets op de foto te zetten. Dat lijkt mij ook heel gaaf! Daarbij studeer ik Advertising en is social media en influencing daar tegenwoordig een groot deel van, dus ben ik er zelf ook maar mee begonnen. :j


Maar ik snap ook heel goed dat mensen het lekker voor zichzelf willen houden. :)

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 11:33

[***] schreef:
Leuk om te lezen hoe iedereen ermee omgaat.
Ik heb zelf sinds kort instagram (ipv facebook, had het daar wel mee gehad), heb deze puur voor de pony's en om zelf leuke foto's te kijken.

Heb mijn account op privé staan en laat alleen mensen toe waarvan ik weet wie het is ... Vinden jullie het niet erg dat je alles zo openbaar plaatst en heel de wereld mee kan kijken? Ik vind dat altijd zo'n naar idee, al is het ergens natuurlijk ook wel fijn dat de hele wereld je foto's leuk vindt, haha. Zit daarover dus nog in twijfel ;)

Ik plaats er enkel dingen op van mijn pony's, ik plaats iets als ik vind dat het leuk genoeg is om te plaatsen. Daarnaast volg ik (naast de mensen die ik ken) vooral paarden- en natuuraccounts (vooral bos/bomen), vind ik heerlijk om naar te kijken.

Maar zit er nog niet zo lang op dus nog weinig over te vertellen ;)


Ik vind het wel leuk, zo ben ik gister gepromoot op @styleandcurve omdat ik jarig was. Ben ik benaderd om model te staan voor de light over body campaign. Zo ben ik gerepost op verschillende grote paginas. Ik vind het erg fijn om zo een groot bereik te hebben.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:35


Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:36

Het openbare stoort mij niet, maar dat is ook omdat het exposure voor mij bedrijf is.

Qua samenhang, daar kijk ik niet echt naar, maar vind het ook geen samengeraapt zooitje omdat het toch allemaal om paarden draait :)

Afbeelding

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:37

Mijne staat op prive. Alleen na goedkeuring van mezelf, mag je me volgen. Ik heb het namelijk gewoon voor vrienden en familie. Zodat ik tijdens mijn vakantie bv, foto's kan plaatsen. Verder gebruik ik het eigenlijk niet veel.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:40

[***] schreef:
Heb mijn account op privé staan en laat alleen mensen toe waarvan ik weet wie het is ... Vinden jullie het niet erg dat je alles zo openbaar plaatst en heel de wereld mee kan kijken? Ik vind dat altijd zo'n naar idee, al is het ergens natuurlijk ook wel fijn dat de hele wereld je foto's leuk vindt, haha. Zit daarover dus nog in twijfel ;)

Ik plaats dan ook geen foto's met daarop iets waarvan ik niet wil dat anderen het kunnen zien. Maar dat geldt voor Facebook ed ook net zo.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 10-10-17 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:40

Kan me inderdaad voorstellen als het voor jezelf, je studie of je bedrijf is dat het anders is :j
Persoonlijk vind ik het langs de ene kant een soort van eng dat het openbaar staat, langs de andere kant denk ik "wat heb ik voor interessants te posten" en tegelijk lijkt het mij toch ook een soort van leuk om te zien hoe andere mensen (die ik dus niet ken) erover zouden denken.

Dus momenteel zit ik in dubio, haha.

Hoe zit het met de foto's op zich, hebben jullie geen schrik dat anderen ze bv. gaan gebruiken voor andere doeleinden? Zou niet zo meteen iets weten maar dat is altijd waar ik aan denk, dat ik er dan zelf geen controle meer over heb wat er allemaal mee gebeurd...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:42

Dan zou je ze altijd nog kunnen watermerken.

Ik heb van mijn beauty account dat soms de webshop (waar ik het product dan gekocht heb) van een productfoto vragen of ze hem mogen gebruiken. Die kun je daarna terugvinden op hun site bij dat product :D Mijn naam staat daar dan gewoon bij dus prima.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 11:44

Naja waar voor? En als ze het doen doen ze het maar je kan fake accounts altijd rapporteren. En dan word het verwijderd. De meesta accounts vragen toestemming of taggen je als ze iets van je gebruiken.
Je kan gewoon Eem extra account aanmaken en hierop testen hoe je openbaar vind. Dus neem een mooie foto, gebruik de juiste hashtags en zie waar het ke brengt.
Laatst bijgewerkt door Lau op 10-10-17 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:44

Ik heb wel eens gehad dat een foto van mij door een ander account op Instagram werd gepost, maar wel netjes met mij erin getagd en vermelding etc. Dan vind ik het geen probleem :) Ik post toch alleen maar foto's van mijn paard, nooit echte privé foto's.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:46

Voor mij staat er sporadisch 1 van mijzelf op en verder alleen mijn knappe husky en border en de 2 jack's. Ik vind het gewoon leuk om de omgeving en mijn knappe hondjes te laten zien :D