Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboDi

Berichten: 1108
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:27

Heb nu ook een account voor m’n katten!
@cats_tabby_and_pluis
Zijn er nog pods voor niet paarden accounts die een plekje vrij hebben? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:56

Hoe doen jullie het als jullie meerdere filmpjes hebben over hetzelfde?
Ik heb nu een 'trainingsfilmpje' van 1 van mijn pony's wat mij wel interessant lijkt om te delen. Ik heb het nu in stukjes van 1 minuut geknipt en heb dan 10 stuks. Dus nu zit ik te denken wat het beste is om te doen.

Normaal is mijn account opgebouwd uit 1 foto/filmpje van de ene pony, dan een foto/filmpje van de andere, enz. Hou ik die volgorde aan? En gooi ik dus dingen van de andere pony tussen de filmpjes die dan telkens op elkaar volgen? Of doe ik nu juist alles van de ene pony achter elkaar en laat ik de andere even links liggen? Zet ik telkens maar 1 filmpje, of doe ik meerdere (waarvan ik het idee heb dat mensen dit niet bekijken) om het niet 10 dagen (of langer) te rekken?

Wat is het meest interessante? Wat vinden jullie het meest interessante in een situatie als dit? Heb het nog nooit gehad :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-20 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Berichten: 7263
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:14

Je kunt hem ook helemaal uploaden en dan maakt hij er een instafilm van, laat hij het begin zien en dan krijg je als kijker een dingetje in beeld voor de hele film.

Granoek
Blogger

Berichten: 10490
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:17

Oh ik gooi er de laatste tijd gewoon op wat ik leuk vind eigenlijk. Deed eerst ook afwisselen maar heb niet het idee dat eentje zich benadeeld voelt als ik eens 2 foto’s van de andere plaats dus het maakt me niet meer zo veel uit :+

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:23

Hahaha neen, de pony's zal het vast niet interesseren :))
Maar ik dacht eerder aan de volgers die misschien liever de ene dan de andere zien ofzo .. Of gewoon in het algemeen, om niet steeds in hetzelfde genre te blijven. Langs de andere kant is het natuurlijk wel interessant om het verloop redelijk snel te hebben en niet dat het een maand duurt voordat je weet hoe het afgelopen is :+

Dat je een volledig filmpje kon plaatsen wist ik niet, wordt dit eigenlijk wel bekeken? Instagram is toch juist populair voor de korte filmpjes ed? Heb ook het idee dat foto's het vaak beter doen dan filmpjes .. gewoon scrollen en liken als je het een leuke foto vindt (tekst erbij maakt ook weinig uit :)) ).
Nu gaat dat in mijn geval toch niet, want het zijn wel diverse filmpjes omdat ik niet alles in 1 stuk gefilmd heb, en daar heb ik dan de stukjes uitgehaald om het proces te laten zien, want er zitten ook dingen tussen die van mij niet persé op internet moeten, haha.

saskiaojan

Berichten: 7263
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:25

Ik bekijk de langere filmpjes ook hoor... vooral als het begin interessant is.

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:34

Ik kijk bijna nooit filmpjes, zeker niet de langere :D

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:34

Ik vind afwisseling altijd wel leuk om te zien, maar zal zelf geen hele lange filmpjes kijken.

Ik snap niks van Instagram. Vorige week een foto geplaatst die ruim 500 keer bekeken is, waarvan 76% mij niet volgde (400 weergaven door hashtags). Nu een foto met bijna dezelfde hashtags geplaatst en die is maar 109 keer bekeken waarvan 4% mij niet volgde (5 weergaven door hashtags) :=

En dan is de foto die 500 weergaven heeft gewoon een foto met mijn telefoon en die ander gemaakt door een fotograaf. Allebei van mijn veulen...

KimD

Berichten: 20482
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:01

Ik kijk vaak wel filmpjes, ook langere, maar het moet me wel interesseren.

Maar ik kijk dan ook ontzettend veel YT, dus ik ben het ook 'gewend'.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:06

Handig al die verschillende meningen :))
Denk dat het niet veel uitmaakt wat je doet .. er zullen er altijd zijn die het interessant vinden en wie het juist niet interesseert.

Zelf ben ik ook niet van de (lange) filmpjes, of van de lange teksten. Deed dat zelf dan ook nooit, ben het nu wel gaan doen om wat meer over de pony's te kunnen vertellen maar het niet het idee dat iedereen het leest ofzo :+ Dus het is nog even zoeken ..

KimD

Berichten: 20482
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:20

Ik heb nu zelf een spelletje gestolen voor in mijn stories, vind het erg interessant om te zien hoe mensen denken en waarom. Eens kijken of er wat reacties opkomen.

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:47

goldenarrow schreef:
Ik vind afwisseling altijd wel leuk om te zien, maar zal zelf geen hele lange filmpjes kijken.

Ik snap niks van Instagram. Vorige week een foto geplaatst die ruim 500 keer bekeken is, waarvan 76% mij niet volgde (400 weergaven door hashtags). Nu een foto met bijna dezelfde hashtags geplaatst en die is maar 109 keer bekeken waarvan 4% mij niet volgde (5 weergaven door hashtags) :=

En dan is de foto die 500 weergaven heeft gewoon een foto met mijn telefoon en die ander gemaakt door een fotograaf. Allebei van mijn veulen...

Haha ja dat komt me bekend voor, iets met algorime geloof ik, best irritant soms :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:48

[***] schreef:
Handig al die verschillende meningen :))
Denk dat het niet veel uitmaakt wat je doet .. er zullen er altijd zijn die het interessant vinden en wie het juist niet interesseert.

Zelf ben ik ook niet van de (lange) filmpjes, of van de lange teksten. Deed dat zelf dan ook nooit, ben het nu wel gaan doen om wat meer over de pony's te kunnen vertellen maar het niet het idee dat iedereen het leest ofzo :+ Dus het is nog even zoeken ..


Je kunt ook meerdere filmpjes in 1 post achter elkaar doen. Maar insta is volgens mij niet echt de plek om 10 minuten aan filmmateriaal te delen. Ik kijk niets langer dan 2 minuten en als ik meer wil zien, dan kijk ik op het youtube kanaal van diegene.

Dus mijn advies is om die 10 minuten terug te editen naar 2 minuten maximaal en dan het volledige filmpje van 10 minuten gewoon op je YouTube te zetten.
A.s je een beetje leuk kunt editen, dan zul je met Max 2 minuten toch beduidend meer hits hebben dan met 10 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:57

Ja, maar volgens mij kijkt niemand naar meer filmpjes in 1 post .. je mag al blij zijn als ze het eerste filmpje helemaal af kijken :+

Editten kan op zich maar ben ik nog niet zo mee bezig geweest. En ik denk dat je dan ook veel info verliest die de filmpjes nu juist zo leuk maken. Dan wordt het meer van: paard bang - we doen 10 seconden iets - paard is weer helemaal ok. En dat is het nu net niet, hoewel het dus uiteindelijk ook niet langer dan die 10 minuten geduurd heeft, maar in 2 minuten gepiept was het ook niet :Y)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:58

Qimm schreef:
goldenarrow schreef:
Ik vind afwisseling altijd wel leuk om te zien, maar zal zelf geen hele lange filmpjes kijken.

Ik snap niks van Instagram. Vorige week een foto geplaatst die ruim 500 keer bekeken is, waarvan 76% mij niet volgde (400 weergaven door hashtags). Nu een foto met bijna dezelfde hashtags geplaatst en die is maar 109 keer bekeken waarvan 4% mij niet volgde (5 weergaven door hashtags) :=

En dan is de foto die 500 weergaven heeft gewoon een foto met mijn telefoon en die ander gemaakt door een fotograaf. Allebei van mijn veulen...

Haha ja dat komt me bekend voor, iets met algorime geloof ik, best irritant soms :D


Er zijn wel trucjes voor, want als je hele grote #gebruikt, dan ben je niet altijd zichtbaar voor diegene die de hashtag volgen. Maar als je hashtags gebruikt die minder dan 1000 post hebben, dan heb je waarschijnlijk ook niet genoeg mensen die de hashtag volgen.

Bijvoorbeeld even heel gechargeerd, #paard is redelijk nutteloos om nog te gebruiken (te veel te vaak), maar #dressuurpaard is alweer specifieker, of #zwartpaard, maar op #zwartdressuurpaard zul je niet veel hits op krijgen. (Dit geld natuurlijk ook voornamelijk de Engelse hashtags)
Afwisselen van hashtags werkt ook goed, ik heb ongeveer 10-15 standaard hashtags die ik gebruik en de rest is situationeel toepasbaar op de foto.

Ik ben niet ontevreden over mijn bereik van deze week.

Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:05

Ja, maar nu waren de hashtags redelijk gelijk, muv de situationele hashtags. Ik gebruik bijvoorbeeld altijd verschillende vormen van #arabianhorse, dat zijn mijn standaard hashtags.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:08

[***] schreef:
Ja, maar volgens mij kijkt niemand naar meer filmpjes in 1 post .. je mag al blij zijn als ze het eerste filmpje helemaal af kijken :+

Editten kan op zich maar ben ik nog niet zo mee bezig geweest. En ik denk dat je dan ook veel info verliest die de filmpjes nu juist zo leuk maken. Dan wordt het meer van: paard bang - we doen 10 seconden iets - paard is weer helemaal ok. En dat is het nu net niet, hoewel het dus uiteindelijk ook niet langer dan die 10 minuten geduurd heeft, maar in 2 minuten gepiept was het ook niet :Y)


Er zitten echt meer voordelen aan meerdere items in 1x te posten, maar dat is weerklank verhaal.

Ik vind het zelf mega irritant als ik telkens hetzelfde voorbij zie komen. Dus als ik 10 keer achter elkaar een filmpje van jou van ongeveer hetzelfde zou zien, zou dat voor mij een reden zijn om je te dempen of te ontvlogen.

Zo is er iemand die echt heel netjes kan rijden, die persoon heeft in de laatste paar weken wel 10-15 foto’s van dezelfde fotoshoot terwijl ze aan het rijden was gepost.
Als je naar het overzicht kijkt dan zie je ook dat ze allemaal net iets verschillen van elkaar, maar elke keer als ik wéér een foto in die binnenbak in die outfit zie, dan scrollen ik door en de volgende keer demp ik gewoon, want nu heb ik het wel gezien. Maar dat ben ik.

Fotoshoot foto’s kun je trouwens best vaker posten als het maar verschillend genoeg van elkaar is, dan bedoel ik niet als enige verschil draf, galop, linksom of rechtsom, maar echt verschillende houdingen, verschillende positie van de camera tov het onderwerp enz.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:09

goldenarrow schreef:
Ja, maar nu waren de hashtags redelijk gelijk, muv de situationele hashtags. Ik gebruik bijvoorbeeld altijd verschillende vormen van #arabianhorse, dat zijn mijn standaard hashtags.


Ik wilde je insta aanklikken, maar je hebt geen link in je onderschrift.
Heb je zo een linkje voor mij, dan ga ik even neuzen.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:29

Ik begrijp wat je wil zeggen Daphara :j Daar ben ik ook een beetje bang voor, dat het als saai of 'alweer' gaat gezien worden .. terwijl er eigenlijk wel veel gebeurd en je het niet zo makkelijk in 1 filmpje kan proppen. Maar dat hangt er ook vanaf met welke ogen je er naar kijkt denk ik, en dat is natuurlijk moeilijk in te schatten wat er voorbij komt op insta ... Ga het toch proberen wat te combineren zodat ik er op een paar dagen door ben, misschien vandaag nog een tussenstap met een filmpje of 2 en dan morgen het eindresultaat ofzo ..

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:01

Daphara schreef:
goldenarrow schreef:
Ja, maar nu waren de hashtags redelijk gelijk, muv de situationele hashtags. Ik gebruik bijvoorbeeld altijd verschillende vormen van #arabianhorse, dat zijn mijn standaard hashtags.


Ik wilde je insta aanklikken, maar je hebt geen link in je onderschrift.
Heb je zo een linkje voor mij, dan ga ik even neuzen.

Je kan me vinden op @missmiep :)

Ik probeer foto's van dezelfde fotoshoot vaak wel af te wisselen met andere foto's. En dan probeer ik ook dat de 'richting' van de foto niet steeds dezelfde kant op is, maar dat er wel wat afwisseling in zit. Dus niet 2x een paard dat naar links beweegt, maar ook een keertje recht van voren of naar rechts toe. Maar ik heb natuurlijk vrij veel paarden, dus dan is afwisselen wat makkelijker dan met maar 1 of 2 paarden.

Granoek
Blogger

Berichten: 10490
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:27

Ik kijk ook liever korte filmpjes ja, heb wel het idee dat leuke filmpjes het over het algemeen beter doen dan fotos hier. Maar een gewoon filmpje van rijden dan weer niet per se, zoiets stoms als een filmpje van Dexter die gaat rollen maar niet rond geraakt, dat vinden ze blijkbaar grappig :+

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:34

Bij mij doen de filmpjes met het afspuiten het heel goed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:13

Ja, dat dus .. Ik kijk eigenlijk ook nooit filmpjes, buiten de eerste paar seconden :o
Merk het ook wel in de likes, normaal gaat die pony vlot over de 100 (zelfs nu na de lange inactiviteit blijkbaar) maar de filmpjes blijven hangen op 50-70 likes. Kan misschien ook aan de timing liggen, mensen die dit weekend met andere dingen bezig zijn ofzo ... Zie het wel, wil ze toch posten om te laten zien aan de mensen die het wel leuk vinden, en daarna gaan we weer verder naar gewone dingen :Y)

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:41

Bij mij doen filmpjes het juist veel beter dan foto’s. Foto’s blijven vaak hangen rond de 3k en filmpjes gaan vaker naar de 10k met uitschieters omhoog.

Zelf kijk ik trouwens nooit meerdere filmpjes in 1 post. Ik vind 1 minuut aan materiaal genoeg.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:03

Ik denk dat het vooral de vraag is wat er gebeurt in een filmpje en of mensen dat aanspreekt. Informatieve filmpjes zie ik liever niet op insta, maar juist wel op youtube.
Bij mij doen grappige of leuke korte filmpjes het vaak goed, maar niet als er teveel van hetzelfde soort langs komt.