Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9679
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:57

[***] schreef:
Klopt Amable :j Maar zijn er ook opties voor de gewone mens met gewone paarden om zoiets te bereiken? Haha. Het hoeft niet hoor, vind het gewoon leuk om te delen, maar als het mogelijk is zou het wel fijn zijn :P

De foto's die er nu op staan is het op dit moment wel zo'n beetje .. natuurlijk wel eens andere context of dergelijke, maar ik heb geen spectaculaire trucjes die ik hen kan laten doen. Wil er wel naartoe werken zolang het goed gaat (ze blijven oudjes natuurlijk) maar voorlopig is dat nog niet aan de orde en ik heb geen idee wat allemaal mogelijk gaat zijn. Zijn er dan nog tips die ik kan toepassen? Of is het gewoon tevreden zijn met wat ik heb? :)


Ik denk dat het zeker nog wel meer kan worden hoor, als je in 2 weken dik 80 mensen bereikt dan geef het gewoon meer tijd en dan zal het echt nog wel oplopen :) Mits je actief blijft natuurlijk.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:57

[***] schreef:
Klopt Amable :j Maar zijn er ook opties voor de gewone mens met gewone paarden om zoiets te bereiken? Haha. Het hoeft niet hoor, vind het gewoon leuk om te delen, maar als het mogelijk is zou het wel fijn zijn :P

De foto's die er nu op staan is het op dit moment wel zo'n beetje .. natuurlijk wel eens andere context of dergelijke, maar ik heb geen spectaculaire trucjes die ik hen kan laten doen. Wil er wel naartoe werken zolang het goed gaat (ze blijven oudjes natuurlijk) maar voorlopig is dat nog niet aan de orde en ik heb geen idee wat allemaal mogelijk gaat zijn. Zijn er dan nog tips die ik kan toepassen? Of is het gewoon tevreden zijn met wat ik heb? :)


Nou ik zie dus echt veeeeel accounts die eigenlijk best heel doorsnee zijn qua foto's maar toch duizenden volgers hebben :j Dus het hoeft denk ik echt super bijzonder te zijn. Schattig, stoer, of juist iets waarin mensen zich herkennen kan ook enorm aanslaan denk ik.

Om even een heel stom voorbeeld te noemen.. Ik volgde models in Paris en die Famke heeft mega veel volgers maar als ik haar Instagram bekijk vind ik er echt geen bal aan.. :n Je moet gewoon even je 'publiek' zien te vinden denk ik..

Ik ben zelf echt fan geworden van mylittlejimmy :') Ik vind jouw foto's echt zo leuk en wat een stoere pony zeg. Zullen vast ook genoeg mensen zijn die daar niks mee hebben maar ik vind het geweldig :D Dus als je je afvraagt wie áltijd je foto's liked en comment dat ben ik :')
Laatst bijgewerkt door xApple op 24-10-17 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

maartje02
Berichten: 893
Geregistreerd: 31-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:59

^ Oefenen :+

Nee, maar daar kan je ook app's voor gebruiken. Ik heb VSCO en daar kan je foto's in plaatsen net als met instagram en dan kan je dus een beetje 'spelen' met je feed. En dus ook vooruit denken met foto's, dezelfde bewerkingen gebruiken en dezelfde tinten achtergrond helpen ook heel erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:08

xApple schreef:
Ik ben zelf echt fan geworden van mylittlejimmy :') Ik vind jouw foto's echt zo leuk en wat een stoere pony zeg. Zullen vast ook genoeg mensen zijn die daar niks mee hebben maar ik vind het geweldig :D Dus als je je afvraagt wie áltijd je foto's liked en comment dat ben ik :')


En ik :Y) Haha, heb hetzelfde gevoel als ik foto's van Jimmy zie voorbij komen, heerlijk dier!


Ik ga hetzelfde blijven doorgaan als ik bezig ben, en het tijd geven, we zien wel :j

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:39

*zoekt mylittlejimmy op

Ik probeer mijn feed altijd afwisselend te houden, zowel qua kleuren als thema van de foto. Maar het blijft een persoonlijk account.. Alleen mensen die mij (de vrijgezelle 29 jarige docent uit Twente :') ) interessant of aardig vinden zullen mij gaan volgen denk ik. Meer verwacht ik ook niet echt (dan kan het altijd meevallen ;) ).

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:02

Jimmy en Bright volgen elkaar. _O- Allebei even schattig! Met mijn eigen account volg ik een aantal van jullie, en met Brigh verder meer de dierenaccounts enzo haha

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:36

Hmmm ik zag ook zo'n meeting? Het lijkt mij leuk om mee te gaan, maar ik moet kijken of het kan/mag. En of jullie daar zin in hebben, want ik ben niet moeders mooiste om eerlijk te zijn :')

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:00

Haha Jimmy is ook gewoon geweldig :D Leuk dat jullie het met me eens zijn. Hij mag model staan voor spullen van de minihorseshop, dus hij zal vast nog meer voorbij komen *\o/*

Misschien moeten Jimmy en Bright eens een instagram date plannen :')

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:05

mirriejj schreef:
Haha Jimmy is ook gewoon geweldig :D Leuk dat jullie het met me eens zijn. Hij mag model staan voor spullen van de minihorseshop, dus hij zal vast nog meer voorbij komen *\o/*

Misschien moeten Jimmy en Bright eens een instagram date plannen :')

Dat lijkt me echt een goed idee *\o/*

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:25

Zooo, 71 pagina's doorgeworsteld. Duurt even, maar dan heb je ook wat! Supernuttig om te lezen hoe jullie instagram gebruiken. :j Heb weer een paar nieuwe dingetjes geleerd die ik ook ga proberen. :)

Ik heb drie accounts, een persoonlijk account met eigenlijk alleen nog maar natuurfoto's, eentje voor ponylief en een account voor mijn werk. Die drie accounts én nog twee fb en twee twitteraccounts bijhouden is wel een flinke klus, maar wel heel leuk. Ik post niet dagelijks, maar probeer op IG op alle drie de accounts minimaal 3x per week iets te plaatsen. Soms lukt dat niet, maar dat is dan maar zo. Het zijn vrijwel allemaal foto's die met m'n telefoon gemaakt zijn. Ik ben ook geen fotograaf, ik vind het gewoon leuk om te delen wat ik doe. :)

Mijn natuuraccount is @walksthroughnature en mijn paardenfoto's staan op @whitehorse_icehorse

Ik ga eens door de accountslijst in de OP kijken vanavond!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:47

Jaaa Bright en Jimmy op insta date! Dat gaan we in januarie doen oksy? Dat zou zo leuk zijn <3

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:49

Joscaa schreef:
Jaaa Bright en Jimmy op insta date! Dat gaan we in januarie doen oksy? Dat zou zo leuk zijn <3


Dat doen we! *\o/*

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:53

Mijn bio ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Best tevreden over :D

Alleen mijn feed is echt een rommel :o

Afbeelding

Iemand misschien tips om het meer een geheel te laten worden?
Ik vind het lastig omdat ik zoveel verschillende dingen doe. En omdat Ik vaak een filmpje post wordt mijn feed er ook niet echt beter op :o

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:04

Captain schreef:
Ik zou graag figurant zijn bij the walking dead hoor. :+ Mag ik dan Negan of Rick aanvallen?


Niet Rick -O- -O-

--
Rommelige feed is herkenbaar. Probeer nu een nieuwe feed te ontwikkelen met 1 soort filter zodat je een geheel krijgt. Soort van. :')

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:17

Mijn feed ziet er ook echt niet uit, en dan probeer ik overal hetzelfde filter over te gooien, maar dan vind ik het op de ene foto wel mooi en op de ander niet. Weer een ander vind ik veel mooier in zwart wit met veel contrast. De hoop om het een net geheel te krijgen heb ik dus al opgegeven. Respect voor de mensen die het wel kunnen _O-

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:24

xU_Blinghx schreef:
Mijn bio ziet er als volgt uit:

[ [url=m/hPZFTG.png]Afbeelding[/url] ]

Best tevreden over :D

Alleen mijn feed is echt een rommel :o

[ [url=m/yTfxh3.png]Afbeelding[/url] ]

Iemand misschien tips om het meer een geheel te laten worden?
Ik vind het lastig omdat ik zoveel verschillende dingen doe. En omdat Ik vaak een filmpje post wordt mijn feed er ook niet echt beter op :o


Je kunt bij de filmpjes zelf een "still" kiezen he, voor op je feed. :j misschien dat dat helpt om het wat minder rommelig te krijgen? Dan kun je zelf een mooi moment uit het filmpje kiezen.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:24

Mijn feed is ook een grote zooi helaas. Ik kan ook maar niet 1 thema aanhouden :=

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:27

Rommelige feed dilemma ook hier aanwezig. Ik experimenteer wat met steeds setjes foto's te plaatsen op opeenvolgende dagen, maar dan floept er soms ineens een leuke foto in een heel andere stijl tussendoor en dan ga je weer... :+

Wat is jullie favoriete filter?

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:29

Ik zit altijd met VSCO te rommelen, dus het is altijd anders :')

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:44

Is een opgeruimde feed echt zo belangrijk?
Ik let daar helemaal niet op, ook niet bij anderen. Het gaat toch om de foto's zelf?
Als ik daar ook nog op moet gaan letten, dan gaat er toch heel het spontane af?

Lisitano

Berichten: 4935
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:49

Schoentje schreef:
Is een opgeruimde feed echt zo belangrijk?
Ik let daar helemaal niet op, ook niet bij anderen. Het gaat toch om de foto's zelf?
Als ik daar ook nog op moet gaan letten, dan gaat er toch heel het spontane af?

Ik heb ook geen feed in één stijl maar ik moet zeggen dat ik het wel mooier vind als het bij een ander wel is. Je herkent dan ook meteen de foto als het op je startpagina of bij hashtags staat.

Ik fotografeer vrijwel altijd buiten dus ik heb vaak ander licht en andere achtergronden. Soms wil ik juist contrast, soms minder, ik vind het heel lastig daar één stijl aan te houden. Het verschilt erg voor mij wanneer ik de foto op zichzelf beter vind en het zou zonde zijn dat te laten beïnvloeden door iets wat ik bedacht heb aan feed.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:50

Nou ja, dat hangt er dus vanaf wat je doel is.
Voor mij als fotograaf is het wel belangrijk dat ik geen chaotische feed heb en dat qua stijl mijn foto's allemaal redelijk bij elkaar passen. Het is namelijk mijn visite kaartje, en dus (mocht ik ooit ergens voor ingehuurd worden), weten ze wat ze kunnen verwachten. Het trekt volgens mij ook makkelijker volgers aan. Een chaotisch profiel is voor een bezoeker aan je profiel voor het oog minder aantrekkelijk.

Voor mij is het ook de reden dat ik mijn concertfoto's, foto's van mijn kat en foto's van natuur/reizen van elkaar gescheiden heb in 3 verschilende accounts.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:56

Ik vind het wel mooi als er een beetje samenhang is in een feed, zoals een kleur die vaak terug komt, maar het is niet zo dat ik afknap op een pagina omdat de feed niet 100% bij elkaar past. Bij mij komt wit bijvoorbeeld vaak terug. Maar voor de rest let ik er helemaal niet op en boeit het me bij anderen ook niet zo veel :')

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:07

Ah ja, als fotograaf is dat natuurlijk wel belangrijk.
Mijn insta wordt gevolgd omdat iemand het leuk vindt om mij als ruiter te volgen. Niet voor de mooie plaatjes. Mijn bio beschrijft dan ook gewoon wie en wat ik ben en mijn feed is ronduit een rommel, als ik het zo bekijk :')
Afbeelding
Afbeelding

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:07

Ik probeer het wel een beetje op elkaar af te stemmen maar let er verder niet enorm op.

Wat bio's betreft ik heb op mijn persoonlijke account gewoon helemaal geen bio, maar vind het ook niet echt nodig eigenlijk :=

Afbeelding

Waar ik me wel aan kan ergeren is mensen die een rand om hun foto's heen hebben, dat vind ik zo lelijk :') snij hem dan gewoon bij :+