Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:22

Iemand nog een leuke pod waar een plekje vrij is? Zou graag wat leuke nieuwe accounts leren kennen :)

Maartje_M

Berichten: 9393
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:18

Bij ons is nog wel plek :) stuur me even een berichtje op insta, hij staat in mijn onderschrift

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:05

zijn er mensen ervaren met het maken van reels of een katten instagram?

ik ben begonnen met een instagram voor mn kitten omdat ik niet iedereen wil spammen met foto's maar volgens mij doen reels meer tegenwoordig dan foto's

je kan hem vinden onder
@britishshorthair.max

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:38

Om reels die lekker lopen te maken helpt het om reels te kijken. Als je iets leuks ziet waarvan jij denkt dat je dat ook wel kunt maken, geluidje opslaan (onderin beeld op het geluidsregeltje tikken) en opnemen maar.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:07

Hi, ik heb een beetje terug gelezen, maar wellicht hebben jullie nog tips! Ik heb ons bedrijfsaccount op instagram overgenomen en probeer daar nu weer meer bereik mee te creëren. Mijn collega had al 2 jaar niets meer gepost, en dat vond ik zonde! Het gaat om trouwfotografie. We schommelen rond de 1530 volgers. Ik ben nu sinds eind december weer begonnen. Alleen we blijven qua likes echt achter op hoeveel volgers we hebben. Gemiddeld rond de 18 likes per post. Waar ligt dat dan aan? Zien mijn volgers mijn posts niet? Zou dat kunnen? Doordat het account zo lang heeft stil gelegen?

Kan de insta hier helaas niet delen, alleen via pb! Wil niet dat klanten die gaan googelen op mijn bokt account terecht komen :D.

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:23

Waarschijnlijk zijn na zo'n lange tijd een hoop volgers inactief geworden. Dus logisch dat dat beroerd is voor je bereik.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:00

Ja hm, daar was ik al een beetje bang voor. :\ Sinds ik weer dingen post groeit het aantal volgers wel heel geleidelijk, dus hopelijk komt dat actieve dan vanzelf..

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:15

Ga ook zelf actief liken en commenten in je interessegebied (vooral de foto's die er nog niet heel veel hebben, bij foto's met 1000 likes en 50 reacties val je niet op)

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:44

Thanks voor de tip! Ik probeer wel elke dag dingen te liken maar zal idd ook letten op posts met minder likes :j

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:27

Ik hou echt van de reels! Ik denk dat de views vaak wel afhankelijk zijn van of je een populair geluid gebruikt en een beetje geluk erbij hahah

Afbeelding
Afbeelding

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:31

Ik heb echt geen idee wat reels precies zijn :o. Sowieso is het momenteel lastig om iets te filmen want het seizoen moet nog beginnen. Heb eind van de maand weer een boeking, wellicht mag ik van het bruidspaar iets filmen. Maar vaak is daar ook echt geen tijd voor. Eens zien wat anderen precies delen en hoe zij dit doen :D.

Jouw reels hebben wel echt veel views zeg, wow! :wow:

Mariett

Berichten: 4434
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:49

Hoe vaak posten jullie eigenlijk?
Ik post eigenlijk af en toe en dan ineens een hele rits als ik weer een fotoshoot heb gedaan. Dat werkt voor mij eigenlijk wel heel goed.

Captain

Berichten: 21400
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:52

Wanneer ik iets heb.. :') Probeer wel regelmatig, maar ik ben in het weekend wel altijd actiever dan doordeweeks want dan heb ik gewoon meer tijd. :+

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:54

Ik post eigenlijk niet veel meer...

Wel heb ik gemiddeld 3 yahoo boys per week op mijn insta...

Die schop ik er gelijk vanaf.

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:56

Als ik wat heb om te posten, soms kan dat bijna 2 weken niks zijn en soms een paar dagen achtereenvolgens.

Mariett

Berichten: 4434
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:11

Ja ik doe dus hetzelfde, m’n vorige post was 17 februari en daarna kwam de afgelopen shoot met m’n paardje. Heb gewoon niet zoveel tijd voor foto’s vanwege mijn studie. Maar ik post ook eigenlijk alleen maar fotoshootfoto's, behalve in mijn stories.

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:14

Als het mij invalt
Ik ben wel geschrokken van de impact van een reel!

Hangt ook van de inhoud af wat ik ermee doe:
Statisch bericht (foto) is gewoon een post.
Mopje/ iets enkel relevant voor die dag/ opleiding? Verhaal.
Leuk filmpje is dan een reel.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:23

Ik zo ongeveer om de dag. Het is ook voor mijzelf een soort dagboekje en leuk om terug te kijken waar je vandaan komt en waar je nu staat. Afgelopen winter weinig bijzonders kunnen posten maar hoop dat nu het lente word er weer mooiere fotos gepost kunnen worden.

Ik zit de laatste tijd wel te struggelen met de likes en vieuws op reels. Het is afgelopen paar weken bedroevend slecht. Waar ik voorheen regelmatig rond de 50 likes zat mag ik nu blij zijn met 20. Ik snap het niet.

Mariett

Berichten: 4434
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:34

Ik vind het algoritme van instagram sowieso erg vreemd, ik dacht eigenlijk dat het juist meer op reels en videos af zou gaan, maar dat gaat de laatste tijd dus ook minder goed?
Ik wil binnenkort ook kijken of ik een reel kan maken, maar ik weet ook het verschil tussen een reel en een 'gewone' video niet zo goed :o Want beide is er dus en soms weet ik zeker dat ik een reel kijk, maar dat blijkt het de ander te zijn.

Janine1990

Berichten: 43828
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:36

Stories plaats ik als ik iets gerelateerd tot mijn onderwerp heb. Bijvoorbeeld als ik materiaal binnen krijg of ergens mee bezig ben.

Verder alleen resultaten en dat hangt er altijd vanaf wat ik doe.

Vorige week wel per ongeluk een reel gemaakt en geplaatst. Dacht dat die als stories kwam :')

Soms plaats in tijden niks en krijg ik ineens in een dag of 2 meerdere volgers erbij. Heel apart. Maar goed, ik heb nog maar 91 volgers :')

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:56

Ja wat betreft Reels… ik zie dan iets dat vrij populair is en maak die dan na en dan krijgt die nog geen 100 vieuws. Terwijl exact dezelfde soort filmpjes honderdduizenden vieuws hebben.

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:28

Stories post ik wel vaak, zijn gewoon een beetje de 'he kijk wat voor leuks ik net had' of een leuk grappig plaatje.

Reels heb ik 3 opties bij, 200-ish views, of +/- 7k (meestal) of 100k :') er zit bijna niets tussenin haha

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:54

Ik post meestal 1x per week, probeer dezelfde dag en ongeveer hetzelfde tijdstip aan te houden, ik lees vaak dat consequent zijn zou helpen voor een beter bereik. Geen idee of dat echt zo is.

Stories post ik tussendoor als ik er zin in heb, daar is niet echt een lijn in te trekken. Het valt mij wel op dat stories waarin ik een nieuwe post deel, heel weinig bereik hebben. Is dat bij jullie ook zo?

Ik heb ook een paar reels geprobeerd, maar ben er gewoon niet zo goed in :') . En dat valt ook wel op, mijn reels hebben véél minder bereik dan mijn foto's.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:15

Foto's plaats ik vooral in het weideseizoen, stories geregeld als ik wat vd boerderij wil laten zien en heb nog steeds geen enkele reel gemaakt :P

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:54

Ik doe eigenlijk amper stories, maar heb ook amper volgers. :') Reels vind ik soms wel grappig om te maken.