Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:16

Maar dat zie ik Captain niet zeggen, jij wel?

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:16

Ze wil haar facebook-account verwijderen omdat ze niet wil dat er gegevens verzameld worden, of zo begrijp ik het toch ...

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:19

Ja maar wat ik zeg is niet zo zwart/wit als hoe jij het opvat. :+
Gegevens worden altijd verzameld, vind ik ook niet erg want daar kies je inderdaad zelf voor zodra je op internet gaat. Punt is dat Facebook gegevens verzameld waar ze niets mee te maken hebben en die ze verkopen aan derde partijen. Dat ze uit mijn likes en reacties en vrienden kunnen zien wat ik leuk vind, helemaal dikke prima! Maar telefoongegevens en werkelijk waar elke site kunnen zien die ik bezoek en die informatie vervolgens doorspelen, nee daar ga ik niet mee akkoord.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:34

Ik weet niet of het enkel facebook is die dit doet hoor. Dus of dat je "probleem" oplost weet ik ook niet. Zoals gezegd is Whatsapp (telefoongegevens) ook van facebook, en je mobiel zelf is er ook nog, die geeft ook constant allerlei informatie door ... Etc. etc.

Dus dat het een probleem is ben ik met je eens, maar of het enkel facebook is betwijfel ik. En of je er veel aan kan doen betwijfel ik ook.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:42

Je kunt altijd meer doen dan denken 'ik kan er niets aan doen dus laat maar'. :)

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:49

Als jij je beter voelt bij het verwijderen van je facebook-account moet je dat zeker doen :j Maar wilde gewoon aangeven dat die actie alleen de problemen die er zijn niet oplost, dus dat denken zou een vals gevoel van veiligheid geven ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:52

Welk filmpje was dat dan?

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:10


xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:11

[***] schreef:
Als jij je beter voelt bij het verwijderen van je facebook-account moet je dat zeker doen :j Maar wilde gewoon aangeven dat die actie alleen de problemen die er zijn niet oplost, dus dat denken zou een vals gevoel van veiligheid geven ;)


Het probleem wordt misschien niet opgelost maar als naar aanleiding hiervan veel mensen hun facebook verwijderen geeft dit een hele duidelijke signaal af naar facebook en andere media.

Wat mij niet zint aan facebook is dat ze gewoon een monoplie hebben op social media en ik dit gewoon niey chill vind. Er moet iets van gezonde concurrentie zijn.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:31

Ik snap het wel als mensen het verwijderen, maar ik denk dat er een volgend social media komt met weer (een groot deel) dezelfde drama..

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:57

Captain schreef:
N.a.v. Zondag met Lubach ga ik woensdag mijn Facebook verwijderen en heb ik dus ook geen bedrijfsaccount meer op Instagram. Word weer even wennen denk ik want vond die statistieken wel tof om te zien. :)

Ik heb mijn Facebook maanden geleden al verwijderd en ik blijf toch mijn statistieken op Instagram zien :j

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:01

[***] schreef:
Ik woon niet in Nederland, dus neen, geen idee.
Maar dat er informatie verzameld wordt zodra je je pc aan zet is niet nieuw natuurlijk, als je er vanuit gaat dat alleen facebook dit doet en dat je het oplost door je account te verwijderen is dat best wel naïef ;)

Haha nee hoor! Facebook is daar echt de allerbeste en meest uitgebreide in. Eigenlijk is dit al oud nieuws want vorig jaar was het al bekend dat Facebook data gebruikt voor het beinvloeden van verkiezingen en nog veel meer.
Mark is superslim geweest, Facebook is overal. Ze verkopen bijvoorbeeld gegevens van mensen die gegoogled hebben op (...).

Overigens heb ik niet daarom mijn fb verwijderd maar ik begrijp het heel goed als mensen er nu vanaf willen. Ook letten op uitloggen in je Google account als je gaat browsen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:34

Selina schreef:
Fenrir schreef:
Welk filmpje was dat dan?


https://youtu.be/ysa-SzNepsA


Dankjewel. Niks nieuws dus. Blijft lastig, ik heb wel nog steeds een account maar kan het eigenlijk ook niet verwijderen omdat ik afhankelijk ben van informatie die via FB gedeeld wordt. Dan zou daar eerst een andere oplossing voor gevonden moeten worden (toch maar terug naar fora? :P )

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:14

Zoals bv. dat met die verkiezingen snap ik het niet ... Hoe kan facebook de verkiezingen beïnvloeden? Ze kunnen toch enkel je feed beïnvloeden ofzo? Je moet toch nog altijd zelf je stem uitbrengen? Of stemmen zij in jouw plaats? :+

En wat maakt dat facebook zo slecht is en instagram (wat ook van facebook is) geen probleem? Waar zit het verschil?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:22

Natuurlijk kan dat beïnvloed worden als ze er voor kiezen bepaalde propaganda vaker voorbij te laten komen.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:25

Ja ok, dat kan ik me ergens voorstellen. Langs de andere kant ook weer niet want je stemt toch nog altijd zelf. Maar ik zal daar te makkelijk in zijn waarschijnlijk ;)

Maar wie zegt dat ze, als "iedereen" facebook verwijderd, dat niet gewoon via instagram gaan doen? Ze zullen wel ergens een manier vinden, er komt nu al reclame voorbij ... Waar zit het verschil dan? Dan moet je alles verwijderen denk ik, en dan nog..

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:15

Google doet dit ook hoor. Zelf je telefoon. Apple is hier een tijdje gelezen ook mee ik het nieuws geweest, zullen we dan allemaal onze iPhone weggooien? ;)
Heel veel social media doen dit, hoe denk je anders dat het komt dat je op Insta ineens autobedrijven voorbij ziet komen als je dat 3 dagen geleden gegoogled hebt?
Dan kan je alles wel verwijderen, met alleen Facebook los je niks op.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:22

Misschien is dit topic niet de juiste. Ik denk dat het facebook verwijderen topic beter is voor de discussie.

Instagram hou ik sowieso aan omdat het toch net iets anders werkt qua wat er te doen is. Instagram blijfy nog steeds een platform om alleen fotos te delen. Ik krijg via instagram veel minder politiek gebeuren/dode dieren/protesten dan op facebook en dat vind ik fijn.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:25

Cookies is wel wat anders dan wat Facebook aan data gebruikt. Dat gaat veel verder.

[***]: daar denk je inderdaad wat te makkelijk over. Natuurlijk stem je zelf, maar een ieder wordt natuurlijk onbewust beïnvloed. Als we het allemaal zo goed door zouden hebben, zouden er niet miljarden verdiend worden aan en door alleen al reclame ;)

Ik vind Instagram een fijner medium omdat je daar wat anoniemer bent. In mijn geval dan, ik gebruik voornamelijk de account van mijn honden. Het maakt mij niet zo uit wat ze over en van mij registreren. Dat ik Facebook heb verwijderd een aantal maanden geleden, is voornamelijk omdat ik de reclames, het eindeloze tokkengediscussieer, het feit dat iedereen zich lekker veilig en anoniem voelt achter hun schermpje en in discussies maar gaat hakken, de kijk-mij-eens-leuk-leven en berichten die ik helemaal niet wíl lezen. Ook dat je naam nergens op kan duiken zonder dat iemand gelijk op Facebook begint te zoeken.
Facebook verwijderen gaat niet heel makkelijk trouwens :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:41

Joscaa schreef:
Ik snap het wel als mensen het verwijderen, maar ik denk dat er een volgend social media komt met weer (een groot deel) dezelfde drama..


Precies dit... Ik noem een eh, Vero? :') Waar iedereen massaal aan ging, en er daarna pas achter kwam dat íedere scheet die je maar dénkt te laten verkocht werd door derden.

Overigens kun je nu ook zelf inzien wat Facebook van je hebt opgeslagen. Ik koppel zo min mogelijk aan m'n Facebook account. Misschien naïef, maar hoe minder je eraan koppelt, hoe minder informatie je ze in ieder geval zélf geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:20

Lisitano schreef:
[***]: daar denk je inderdaad wat te makkelijk over. Natuurlijk stem je zelf, maar een ieder wordt natuurlijk onbewust beïnvloed. Als we het allemaal zo goed door zouden hebben, zouden er niet miljarden verdiend worden aan en door alleen al reclame ;)


Maar ik neem aan dat je niet alles koopt waar je reclame van ziet voorbij komen? Dat ze het proberen is 1 ding, dat het vervelend is een ander, en het hoort vast ook niet, maar je bent toch nog altijd zelf bij wat je doet.

Als ze nu uit jouw naam stemmen zouden uitbrengen is dat een ander verhaal, maar dat gebeurd volgens mij toch niet.


Facebook weet trouwens niks van mij, instagram ook niet, hoogstens hoe mijn paarden heten en dat ik graag dingen over paarden zie :+ Maar whatsapp heeft mijn mobiel nummer dus als ze echt willen kunnen ze wel alles weten, alleen helpt mijn facebook verwijderen daarvoor niet.

Ik vraag me nog steeds af wat het verschil is tussen facebook en instagram. Waarom het ene verwijderen en het andere niet? Omdat je denkt anoniemer te zijn? Of omwille van wat je erop zet?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:28

[***] schreef:
Lisitano schreef:
[***]: daar denk je inderdaad wat te makkelijk over. Natuurlijk stem je zelf, maar een ieder wordt natuurlijk onbewust beïnvloed. Als we het allemaal zo goed door zouden hebben, zouden er niet miljarden verdiend worden aan en door alleen al reclame ;)


Maar ik neem aan dat je niet alles koopt waar je reclame van ziet voorbij komen? Dat ze het proberen is 1 ding, dat het vervelend is een ander, en het hoort vast ook niet, maar je bent toch nog altijd zelf bij wat je doet.

Als ze nu uit jouw naam stemmen zouden uitbrengen is dat een ander verhaal, maar dat gebeurd volgens mij toch niet.


Facebook weet trouwens niks van mij, instagram ook niet, hoogstens hoe mijn paarden heten en dat ik graag dingen over paarden zie :+ Maar whatsapp heeft mijn mobiel nummer dus als ze echt willen kunnen ze wel alles weten, alleen helpt mijn facebook verwijderen daarvoor niet.

Ik vraag me nog steeds af wat het verschil is tussen facebook en instagram. Waarom het ene verwijderen en het andere niet? Omdat je denkt anoniemer te zijn? Of omwille van wat je erop zet?

Dat zeg ik in mijn post hierboven :D

Het gaat ook niet alleen om reclame, het gaat om propaganda, o.a. waardoor ook WO II zo ver gebracht is. Facebook weet veel meer dan je denkt want het gaat dus niet alleen om wat je op je profiel zet. Dat is het hele ding. Het is veel te groot om uit te kunnen leggen. Reclame zorgt ook niet alleen dat je spullen koopt. Het is best wel ingewikkeld allemaal en vooral heel uitgebreid. Natuurlijk stemmen 'ze' niet uit jouw naam :+ Als we allemaal zo goed zouden zijn in niet beïnvloed worden, waarom zou data dan zoveel geld opleveren? Het gaat juist om een proces, je onderbewustzijn beïnvloeden.

Het is allemaal heus niet zo erg en rampzalig (vind ik), maar het gebeurt wel degelijk. Het is nogal naïef om te denken dat 'ze' van jou geen data hebben en niets weten.

Maar goed, heel erg off-topic. Heel internet staat er vol mee want het gebeurt wereldwijd. Als je er wat meer over wilt lezen/weten, kun je eens kijken. Mijn vriend zit aardig in dit wereldje, het valt nog niet zo mee hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:50

"Ze" zullen vast heel veel weten :j Maar nu lijkt het alsof alleen facebook dit doet en al de problemen opgelost zullen worden als je je account verwijderd en dat snap ik niet.

Als ik het goed begrijp is instagram volgens jou anoniemer? Waarom? Omdat je daar alleen over honden post? En wat als je op je facebook ook alleen over honden post, is het dan hetzelfde? Of is er dan alsnog een verschil?

Want dat is mij dus niet duidelijk. Als je je hele leven en elke scheet op facebook zet en niet op instagram zal er allicht een verschil zijn. Maar anders?

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 00:18

[***] schreef:
Facebook weet trouwens niks van mij, instagram ook niet, hoogstens hoe mijn paarden heten en dat ik graag dingen over paarden zie :+ Maar whatsapp heeft mijn mobiel nummer dus als ze echt willen kunnen ze wel alles weten, alleen helpt mijn facebook verwijderen daarvoor niet.

Helaas weet FB 20x meer van jou dan enkel hoe jij en je paarden heten. _O- Fb kan ongeveer je laatste week compleet uitstippelen waar jij geweest bent en rond welke tijd en met wie je gebeld hebt. :') Verkijk je er niet op.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 06:01

Heb je het filmpje van lubach gekeken? Want daarin wordt het verschil helder uitgelegd :)