Aan wie geef jij 'je Facebook' ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Aan wie geef jij 'je Facebook' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 18:28

Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie dat doen; Facebook.
Eerder had ik alleen mijn directe familie en vrienden op Facebook,mijn profiel is ook afgeschermd.
Collega's vond ik allemaal niet zo nodig, die hoeven niet alles te weten wat ik uitspook :+
Dacht ik... want anderzijds; dingen waarvan ik niet wil dat de wereld het weet,plaats ik toch niet.
Nu ik hier wat langer werk begin ik toch wat gestelder te raken op bepaalde collega's en na een aantal vriendschapsverzoeken heb ik dan ook besloten om de 'feel-good' collega's te accepteren. Toch ook leuk om te zien wat zij in hun dagelijkse leven als hobby hebben!
Er zijn ook wat collega's waar ik een mindere klik mee heb,dus waar trek je dan die lijn?

Hoe hebben jullie dat?
Is Facebook voor jullie een heel privé iets (voor zover dat kan op internet :o ) of deel je het met iedereen?

Afwezig

Re: Aan wie geef jij 'je Facebook' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:31

Alles staat op vrienden.
Ik accepteer alleen mensen waar het ‘goed bij voelt’.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:32

Bij mij ligt het heel erg aan de persoon. Ik heb collega's die ik wel op (zou) accepteren op Facebook en ik heb familie die ik liever ver van mijn Facebook af hou. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:33

Ik geef mijn FB aan veel mensen, komt omdat ik veel fotografeer op evenementen en die mensen kunnen daar hun foto's terug vinden. Werk ook net 5 weken bij een nieuwe werkgever en ik heb tot nu toe pas 1 collega toegevoegd. Zie wel hoe het loopt...volgens mij hebben ze ook niet allemaal FB.

En wat ik niet wil dat de wereld weet zet ik er ook niet op. :D

En ik haal af en toe de stofzuiger door mijn vriendenlijst...moet eigenlijk vaker, zit op meer dan 1200 'vrienden'. :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:37

Mensen die ik niet leuk vindt, accepteer ik niet :+
Zo ook met mensen die ik niet ken. Nu ben ik er de laatste tijd wel erg soepel mee, ik ken best veel mensen via het stamboek niet, die ik dan wel weer op Facebook heb.

En toch heb ik echt vrij weinig Facebook vrienden. 150 'maar' :+

Facebook is voor mij niet prive, als ik iets prive wil houden, dan deel ik het niet. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:38

Ik ben begonnen met alleen echt vrienden en familie. Met de tijd toch wat uitgebreid met verre familie en collega's en wat bokkers. Verder alles afgeschermd en blijf voorzichtig met wat ik plaats

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:42

Ik heb een tijd gehad waarin ik iedereen accepteerde en iedereen een verzoek stuurde als ik ook maar de naam (her)kende. Toen zat ik op de 800 vrienden ofzo, waarvan ik maar een klein deel kende en op mijn tijdlijn voorbij wilde zien komen. Nu accepteer ik eigenlijk bijna niemand op facebook. Vrijwel alleen mensen waar ik het goed mee kan vinden in real life en familie etc. of mensen waarvan ik hun berichten graag wil zien. Heb totaal net iets meer dan 100 vrienden, maar schoon dit zeer regelmatig op. Plaats ook niet heel veel boeiende informatie op facebook, enkel dingen die bij wijze van spreke de hele wereld mag zien. Heb daarom ook niet zo veel afgeschermd staan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:44

Bij mij staat eigenlijk alles openbaar, maar ik moet zeggen dat ik niet bepaald mijn levensverhaal deel hooguit een fototje van een paard :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:45

Zaken en privé zijn bij mij zeer strikt gescheiden, ik heb geen (ex)collega's op Facebook en geen familie/vrienden op Linkedin. Verder accepteer ik alleen mensen die ik daadwerkelijk écht ken. Als ik iets post dan is dat alleen zichtbaar voor mijn vrienden en familie.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:47

Annekeee schreef:
Alles staat op vrienden.
Ik accepteer alleen mensen waar het ‘goed bij voelt’.

Dit. Zet niet heel veel op Facebook, dus an sich niet heel erg. Maar mensen die bv in contact zijn met mensen die ik niet mag en daar ook misbruik van maken, krijgen bij voorbaat al geen toegang :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:50

Voor mij is het vrienden en familie, maar ook veel netwerken voor hobby en werk. Ik hoef dus iemand niet persoonlijk te kennen, maar voordat ik toevoeg achterhaal ik wel waarom diegene me toe wil voegen (workshop/seminar/les gehad of in de toekomst, iets in die strekking). Vrijwel altijd heeft het met werk te maken.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:52

Ik heb familie, vrienden en enkele kennissen als vriend, maar verder heb ik zoiets van als je geen vriendenverzoek stuurt hoef ik je niet als vriend.(bij mensen die ik ken dan)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:53

Ik ben echt zeer kritisch, omdat ik een Facebook account heb geopend eigenlijk puur om een soort online fotoboek van die kleine bij te houden, voor familie die dat leuk vind. En dan zijn die foto's tenminste goed bewaard...erg fijn nu de externe harde schijf het begeven heeft want anders waren we ze allemaal kwijt geweest -O-

Heb nu misschien iets van 15 vriendjes. familie en wat mensen die we regelmatig zien / spreken waarvan ik denk ach ja jij kan wel hoor als je dat leuk vind :). Ook wel een oud-collega of iemand die ik alleen ken van Facebook en graag wil volgen.

Ik krijg best veel vriendschapsverzoeken maar daar reageer ik gewoon niet op als ik degene zelden zie / er niks van persoonlijk contact mee heb / geen idee heb wie het is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:55

Inmiddels alleen nog maar vrienden (hetzij IRL of via bokt, contacten die ik op prijs stel dan) en familie (voor zover ik er contact mee heb). Collega's op social media doe ik niet meer.

Verder heb ik wel 1 profiel op IG en dus ook een FB pagina waar jan en alleman me mag volgen, maar dat heeft te maken met m'n blog.

Ik gebruik FB echt als een soort online fotoalbum. Veel mensen wonen toch een stuk verderop en zo houden we elkaar toch op de hoogte, voornamelijk over kinderen :')

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:02

Ik probeer het bij alleen vrienden of andere handige contacten te houden. Heb niet mijn volledige naam op FB, zodat klanten me niet te makkelijk kunnen vinden haha.
En zo nu en dan ruim ik m'n 'vrienden' flink op, zit nu op een stuk op 75. :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:03

Min of meer iedereen. Maar ik heb ook vrijwel al mijn posts op public staan, dus dan maakt het ook niet zo uit.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:24

Ik accepteer bekenden. Ik ben ponykamp begeleiding en word dus door heel veel kids toegevoegd. Ik vind niet dat ik de ene wel kan accepteren en de andere niet, dus ik accepteer ze bijna allemaal. Af en toe haal ik er eens een bezem doorheen. Zelf zet ik er niet zoveel boeiends op, maar ik vind het wel leuk on verhalen van anderen te kunnen lezen haha!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:32

Ik accepteer mensen die ik daadwerkelijk ken. Een uitzondering van Bokt daargelaten.
Pas nog 300 man uit m'n vriendenlijst gemikt omdat die niet in een van de bovenstaande categorieën vielen of omdat ik het eigenlijk helemaal niet zulke leuke mensen vond en ze alleen vanuit sociale verplichting op FB had. :') :Y)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:36

Ik ben super makkelijk met Social media, alles is openbaar en ik accepteer iedereen. Ik plaats dingen die ik leuk vind om te delen, of het nu vrienden of bekenden zijn. Of misschien zelfs vreemde. Het maakt mij niet uit hoor, niets te verbergen *\o/*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:39

Ik accepteer alleen mensen waar ik een klik mee heb. Heb niet zoveel vrienden op FB je moet het ook maar allemaal bijhouden en lezen. Sommige mensen die vreselijk veel liken zet ik volgen uit, hoef niet alles van ze tezien tot vervelens toe.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:43

Ik accepteer bijna iedereen en voeg regelmatig mensen toe die ik niet ken. Ik maak foto's op wedstrijden en door ze toe te voegen kunnen ze makkelijk de foto's terugvinden. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:50

Fb is prive dus ik heb er alleen mensen op die ik persoonlijk ken.
Collega's voeg ik enkel toe als ik er echt een band mee heb, niet iedere willekeurige collega.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:20

Hier tot voor kort voor alles open ook mede onze kennel en daar ik parkieten heb gekweekt en daardoor erg veel vrienden en meeren deel die ik niet persoonlijk ken. Maar plaats dan ook alleen dier gerelateerde dingen die geen geheim zijn. Persoonlijke dingen deel ik toch niet. Maar profiel is inmiddels alleen door vrienden in te zien.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:26

mijn facebook heb ik vooral familie en bekende op.. En wat groepen die ik leuk vind..
Wel wil ik alles gaan verwijderen wat er op staat, omdat niet iedereen iets mee te maken heeft, en dan wil ik hem compleet afschermen voor niet vrienden..

Zit zelfs al een tijdje te denken om facebook te verwijderen, maar dat licht gewoon emotioneel wat anders.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:31

Tsja ik ben DJ, voor mijn zwangerschappen nog vrij bekend wereldwijd. Dus heb zo'n beetje het maximaal aantal 'vrienden' met bijna 5000. Ik weiger wel zoveel mogelijk nep accounts met zeer mooie mensen en zeer weinig vrienden. Ik deel van alles online, maar niets wat niemand hoeft te weten ;) Dus vrij oppervlakkig.