" iets op kantoor?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

" iets op kantoor?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:20

Lekker vaag, maar het geeft even de strekking van mijn vraag weer..
Helaas was mijn idee om terug de zorg in te gaan wegens omstandigheden niet de beste keus.
Omdat ik heel graag weer aan de gang wil na een tijd thuiszitten begint mij wel duidelijker te worden wat ik zoek:

Duidelijke taak omschrijving. Ik kan wel prima mijn werkzaamheden inplannen en goed hoofd en bijzaken scheiden.
Prioriteiten stellen gaat prima.

Geen keiharde targets. Ik kan verkopen en wil best klanten binden maar een keiharde sales persoon ben ik niet; niet dat je zoveel mensen/ geld/ opdrachten binnen moet slepen anders lig je eruit..

Ik ben geen enorm extrovert persoon en heb zeker geen leidinggevende capaciteiten.
Ook de complete verantwoordelijkheid voor een afdeling of secretariaat wil ik niet.

Ben zeer goed in talen en ook erg klantvriendelijk en correct. Heb wel twee functies gehad waarin dit gebleken is.

Niet cijfermatig. Ik ben daar erg slecht in.
Geef mij maar letters.

Onregelmatig is geen probleem.

Qua karakter zou ik mijzelf omschrijven als gevoelig, wat introvert, perfectionistisch.
Ik werk tot het af is. Wel ( nog) wat onzeker.

Misschien zijn hier mensen die eens wat kunnen opperen??
Ik ga uiteraard weer bij uwv in gesprek.
Heb een traject gehad bij een reintegratiebedrijf waar ik zelf niks mee ben opgeschoten behalve het feit dat ik weet dat ik ook prima op hbo niveau functioneer..

( zelf)studie: graag.

Booooo

Re: " iets op kantoor?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:51

Misschien bij een klantenservice van een reisorganisatie of bijv. Wehkamp/Bol.com of iets dergelijks?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:01

Ik lees mee! Jouw OP had die van mij kunnen zijn, ik denk dat we secret twins zijn :D

Ik werk momenteel op een soort van kantoor, deze week nog proeftijd. Op zich is het leuk, maar ik twijfel enorm.
Ben benieuwd naar de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:01

Klantenservice lijkt me inderdaad goed passen bij jouw wensen, maar het is lastig om binnen te komen bij klantenservice als je er nog geen ervaring in hebt. Vooral fulltime. Als je gevoelig en introvert bent weet ik ook niet of je er wel zo goed uit de verf zou komen, je hebt altijd leuke klachten maar mensen bellen natuurlijk vaak naar de klantenservice omdat ze een minder leuke ervaring met een bedrijf hebben. Daar moet je wel bestand tegen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:09

Daar kan ik prima tegen.
Heb jaren in de hulpverlening gewerkt, ben goed gebekt haha.
Het is meer, ik ben geen extroverte persoonlijkhe die met de meest wilde ideetjes komt en de kar trekt zeg maar.

Qua functies weet ik gewoon niet echt wat we allemaal is....

Heb wel gewerkt binnen een facilitair bedrijf bij de overheid waar ik oa klachten registreerde en uitzette naar de verantwoordelijke diensten ( bv technische dienst). Ook wat administratie bijhield.

Verder ook een hele tijd meldkamer dierenbescherming...
Meldingen, klachten, vragen, mails beantwoorden en uitzetten... dierenambulance aansturen...

Kan wel goed georganiseerd werken zowel alleen als met collega's..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:13

ook ik denk dan snel aan klamtemservice.

ze bellen jou dan. je weet wat de regels zijn en daarmee kun jw de klant het beste helpen.

dan hoef je niet te verkopen, maar moet je wel je mannetje staan als klanten iets proberen waar ze geen recht op hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:33

Ja, alleen is dat wel heel erg eentonig .
Ik wil wel afwisselend werk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:37

Dan zou je bij een klantenservice moeten gaan werken zoals ING. Ik werk hier ook, maar naast de telefonisch klant contact zit ik ook in het administratieve gedeelte. Hierin verwerk ik dus de binnengekomen klantverzoeken mbt producten die klanten aanvragen. Erg leuk, afwisselend en in team verband. Ik weet niet waar je woont maar in Leeuwarden zoeken ze nog steeds nieuwe members.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:46

Iets richting kwaliteitsmanagement, ISO certificering?

Dat is vaak het schrijven van procedures, interne klachten, maar ook contact met andere mensen dmv audits (zowel intern als extern).

Wij hebben bv deze functie vrij: http://www.werkenbijtencate.nl/Vacature ... y-engineer

Is nu voor jou niet haalbaar als ik het zo lees maar lijkt wel aan te sluiten bij je wensenlijstje. Misschien een mooi doel om naar toe te werken. Of iets om op een lager niveau in te proberen te stromen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:48

Misschien eens kijken bij de overheid?
Bijvoorbeeld bij een gemeentewinkel of klanten contact centrum (kcc)? Dan heb je niet de druk van targets moeten halen, maar wel wisselend klantencontact.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:51

Misschien achter de receptie/balie van een bedrijf/kantoor?

Dat jij de telefoon aanneemt, mensen doorstuurt die voor een afspraak komen, kleine asministratieve dingen regelt...? Ik heb bij de post gewerkt en bracht dan smorgens de post bij bedrijven. Vaak werd ik dan door zo'n persoon ontvangen.

Toevoeging; vaak waren dit wel internationale(re) bedrijven. Waarbij je het liefst 2 vreemde talen moest spreken, engels en duits bv.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 02-10-17 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:51

Leuk dat jullie ook meedenken.
Heb zin om dan alvast met thuis studie wat te gaan doen zodat ik in elk geval ergens kan instromen.
Maar dan moet je wel een beetje weten wat handig is..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:53

Ik werk op een redactie bij een uitgeverij en je zou hier (niet dat we een functie hebben hoor) prima passen als bijvoorbeeld redactie-assistent.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:54

Welke talen spreek je en waar woon je ongeveer? Mag ook via PB :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:57

Gelderland Omg Arnhem.
Nederlands uiteraard, Engels, Duits. Alleen correct Duits zou dan een opfrisbeurt moeten hebben..
Kan het goed verstaan maar netjes vervoegen is een beetje ... weggezakt.
Frans ben ik niet goed in.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:05

Tips heb ik niet echt, maar ik zou ook zeker verder kijken dan alleen klantenservice hoor!
Dat kan zeker ook omdat je klantvriendelijk ben, maar ik vond het zelf te eentonig worden. 20 keer per dag dezelfde vragen. (Klant)vriendelijkheid kan je in de meeste banen wel gebruiken, al is het maar in de omgang met collega's.

De meerderheid van alle vacatures momenteel is iets op kantoor, dus dat aspect is makkelijk te vervullen :). Kijk ook vooral eens rond op vacature sites en lees gewoon vacature teksten door. Welke aspecten van bepaalde functies spreken je wel of niet aan, wat voor dingen vind je leuk. Bekijk ook functies waar je nu nog niet op zou kunnen solliciteren, maar die je wel aanspreken. Wellicht kan je daar een studie voor volgen zodat je erin groeit, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:26

Ben ik al wel een beetje aan het doen hoor.
Sommige omschrijven klinken als latijn voor me.. bij sommigen weet ik gelijk " das niks" ..
( sales, buitendienst).
Nu lijkt secretarieel me best leuk maar zoals ik al aangaf ben ik niet echt een kartrekker dus ik denk dat ik daar te " afwachtend" voor zou zijn.
Maar qua afwisseling spreekt het mij wel aan.
Maar dan niet voor een heel management team wellicht...

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:30

Secretarieel lijkt mij inderdaad ook wel leuk. Ik denk dat het heel erg verschillend is bij elk bedrijf. In sommige bedrijven krijg je veel meer opdrachten dan bij andere, waar juist wel eigen initiatief wordt verwacht. Kan je ook bespreken met een toekomstige werkgever natuurlijk. Ik denk dat sommige bedrijven het juist wel fijn vinden dat iemand gewoon z'n werk doet en niet telkens vooraan staat met nieuwe ideeën. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:35

Ik ben het type " wil je opdracht a uitvoeren".
Dat doe ik keurig.
Maar ik bedenk nier perse opdracht B C en D erbij.
Op zich zie ik werk wel liggen en ik pak ook taken over.... maar mij compleet alleen loslaten op een archief en zeggen " maak er wat leuks van"....
daar word ik wat zenuwachtig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:44

Meer tips?

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:03

Op een camping/ hotel/ huisjespark?

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:28

Evenementenorganisatie! Is enorm leuk werk. Het zijn ook steeds afgeronde projecten., dat geeft veel voldoening. Je kunt zo groot of klein gaan als je wilt, een bedrijfsuitje voor 20 personen of de Stones in de Arena. Je kunt in dienst of je eigen bedrijf opzetten. Er zijn opleidingen voor, maar volgens mij kun je een baan op het kantoor proberen te vinden en al doende ervaring opdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:36

Daar moet je volgens mij toch wel echt behoorlijk extrovert voor zijn?
Denk ik althans..

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:46

Nee hoor, niet bijzonder. Ik haal uit je post dat je best met mensen wilt omgaan en je talen beheerst. Als je klantenservice geen slecht plan vind, vind ik dit ook bij je passen. Beter zelfs, omdat je op een hoger nivo werkt. En evenementenorganisaties ontwikkelen een stramien, dat kan zelfs hun handelsmerk worden. Dus je hoeft niet steeds vreselijk origineel uit de hoek te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:48

Zal eens loeren, daar had ik nooit aan gedacht.
Ik wil wel werk waarin ik me uiteindelijk richting hbo niveau zou kunnen ontwikkelen.