Waar laten jullie (oude) studieboeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Waar laten jullie (oude) studieboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 10:22

Hey bokkers,

Ik heb een mooie kleine boekenkast op mijn kamer waar altijd de boeken van één a twee semesters in passen. Nu begint echter in oktober mijn derde semester, en heb ik dus echt geen plek meer :')
Waar en hoe bergen jullie jullie oude(re) studieboeken netjes op?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:24

studystore.nl, marktplaats of bol.com :+

wellicht zijn van die grote manden voor onder je bed een idee? bijvoorbeeld van de Ikea? Daar heb ik zooi in zitten dat ik niet (vaak) nodig heb :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:24

De gene die nuttig zijn liggen nog op zolder en toen ik jong was moest ik boeken inleveren.
De gekochte boeken werden verkocht de speciale krabbels gingen achter het luik.

Nu vond ik vorige week oude boeken van de TU terug.......die liggen bij de kringloop ik snapte er niks meer van :D :=

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:25

Hier staan de studieboeken op een plank. Heb nog niet eens één plank vol met studieboeken van de afgelopen 3 jaar. Als ik al boeken nodig had, waren dit vooral dunne boeken.

Misschien kun je wat boeken verkopen die je niet gebruikt? Extra boekenkast of plank aan de muur?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:32

Celiien schreef:

Dat dus haha! Je hebt ook nog tweedehandsstudieboeken.nl maar dat is niet zo'n fijne site. Had regelmatig dat ik geen mail ontving wanneer een boek verkocht was.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:51

Celiien schreef:

Dit. De belangrijkste heb ik nog steeds... Maar de rest is allemaal gewoon verkocht :)

Schemerdier

Re: Waar laten jullie (oude) studieboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:58

Je gaat je studieboeken toch niet verkopen? :oo
Bij mij staan die van vorige jaren in een boekenkast en degene die ik dit semester nodig heb op een plank op mijn kot.
Kan je geen extra planken ophangen? Of inderdaad onder je bed. Op zolder?
Ik vind het nog steeds jammer dat ik 1 cursus van mijn zus kon gebruiken en daardoor mijn collectie nooit volledig compleet gaat zijn :+

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:58

Als koper vind ik Bookmatch ook een fijne site. Ik bewaar mijn studieboeken gewoon. Bij mijn huidige opleiding heb ik een set van ca. 10 boeken de gehele studie nodig. De boeken van mijn vorige opleiding vind ik nog steeds interessante naslagwerken al kijk ik er in de praktijk maar weinig in.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:00

Damned schreef:
Bij mij staan die van vorige jaren in een boekenkast en degene die ik dit semester nodig heb op een plank op mijn kot.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik 1 cursus van mijn zus kon gebruiken en daardoor mijn collectie nooit volledig compleet gaat zijn :+

Mwah. Heeft voor mij weinig zin aangezien bij ons de wet/regelgeving per jaar/2 jaar veranderd. plus voor naslagwerk hebben we alles op kantoor staan (Of internet :+ )
Heeft me toch nog wat geld opgeleverd de afgelopen jaren

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 11:01

Ik wil ze nog niet weg doen, aangezien deze boeken echt de basis uitleggen en dus altijd handig zijn om terug te blikken. Ze hoeven echter ook niet in die kast te blijven aangezien ik ze niet iedere dag nodig zal hebben.

Ik zal inderdaad eens naar zo'n kisten voor onder mijn bed kijken, dat is een goede!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:04

Celiien schreef:
Damned schreef:

Mwah. Heeft voor mij weinig zin aangezien bij ons de wet/regelgeving per jaar/2 jaar veranderd. plus voor naslagwerk hebben we alles op kantoor staan (Of internet :+ )
Heeft me toch nog wat geld opgeleverd de afgelopen jaren

Klopt. Bij mij zijn sommige cursussen van vorig jaar zelfs al verouderd :D Maar goed, dan nog. Veel principes blijven hetzelfde. En ik heb ook veel algemene vakken. (filosofie, politicologie, privaatrechtsgeschiedenis.... die blijven allemaal goed.)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:43

De wetboeken gaan weg, de handboeken gaan de kast in. Op kantoor, dat wel. Ander komen we in huis boekenkasten te kort (en dat hebben we toch al...). Het jongt nog steeds aan, al gaat het langzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:51

Ik verkoop ze ook allemaal, ik maak toch samenvattingen van alles die ik bewaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:56

Ik heb een aantal boeken die ik persoonlijk erg interessant vind en die ik dus ook op de plank heb laten staan, de rest verkoop ik. Zo nu en dan moet ik een boek bewaren omdat het de rest van m'n studie als naslagwerk terugkomt, maar dat gebeurt niet erg veel.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:27

Ik heb de meeste studieboeken ook verkocht, maar een paar heb ik als naslagwerk gehouden. Eerst op een boekenplank thuis en nu op kantoor. Ik ben bezig met promoveren en pak sommige boeken er nog regelmatig bij!