Vroege vogels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:03

Bellatrix schreef:
Maf je ook wel eens dingen mee naar huis nemen? :D :9



Mjomnomnom :9

Overdag slapen kan ik overigens ook niet.

Slapen is geloof ik niet zo mijn ding... :D

Set_Elkol
Berichten: 14851
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vroege vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:06

Haha ja als ik wil kan ik wel snoepen of dingen meenemen. Dat probeer ik wel te laten.
Ik ben meestal zo uitgeput dat ik wel overdag in slaap val maar dat komt door slechte nachtslaap. Vroegst kon ik dat ook echt niet.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Vroege vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:01

In ieder geval leuk dat het nu weer vrijdag is, en dat we morgen misschien toch een uurtje langer kunnen blijven liggen *\o/* 5.20 wordt dan 6.20 ^^

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:16

Vanmorgen was het voor vier uur en na een anderhalf uur ben ik teruggegaan, word ik om zeven uur wakker dat er aan de deur gebeld wordt. Ik hóp mijn bed uit, staat er niemand _-:(
Lag ik gewoon te dromen :(:)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vroege vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:22

Ik was mijn wekker vandaag vergeten te zetten....het was 6:40 vanmorgen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Vroege vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:35

Onze bel gaat ook wel eens zonder dat er iemand staat. Wss heeft iemand anders een zelfde bel of zitten we op dezelfde frequentie

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:37

Een wekker, wat is dat? :D

Hier een extreem ochtendmens! En eigenlijk snapt niemand in mijn omgeving nou echt hoe mijn lichaam functioneert. Heel vervelend, maar zelf kan ik er goed mee omgaan :)

Ik word automatisch wakker tussen 5.00 en 7.00u. Op dit moment al weken rond 6.00u. Als ik dan wakker word, ben ik echt wakker en gaan mijn hersenen meteen aan. Uitslapen kan ik dus niet. Ik sta dus meteen op. Ik heb dus ook geen wekker nodig :D Maar echt serieus, ik vraag me af hoe mensen uitslapen? Als ik om 3.00u naar bed ga, heb ik mazzel als ik om 8.00u wakker word :+

Ik ben echter net een kip, want als het donker wordt, word ik moe! Ik heb daar echt zo ontzettend last van, dat ik hartje winter het liefst al om 19.00u in bed wil liggen omdat ik in slaap val (met oud&nieuw wakker blijven is echt een drama). In de zomer heb ik daar helemaal geen last van en blijf ik met gemak wakker tot 23.00u. Mijn normale bedtijd is ongeveer 22.00-22.30, maar in de zomer is dat meestal ietsje later en in de winter veel vroeger :D Ik slaap dus gemiddeld zo'n 7-9 uur per nacht en daar doe ik het prima op! Ik slaap gelukkig ook echt heel makkelijk. Ik val binnen een paar minuten in slaap en slaap in één ruk door tot de volgende ochtend.
In de winter wil ik nog wel eens achter zo'n lichtlamp zitten (een soort gezichtsbruiner met fel licht), dat rekt mijn vermoeidheid dan wel iets op, maar nog steeds red ik het grootste deel van de avond niet.
En dat is vooral voor mijn omgeving en mijn sociale leven minder leuk. Ik kan dus in de winter niet 's avonds naar de film of het theater, want ik val serieus in slaap -O- en met avondjes bij vriendinnen moet ik echt iets actiefs doen (zoals spelletjes) want met alleen kletsen val ik ook in slaap. Ik rij dus 's avonds ook bewust geen lange stukken met de auto, want ook dat trekt mijn lijf niet meer.

Wat ik wel bizar vind, is dat mijn lijf echt moe is als ik na 23.30u naar bed ga, ongeacht hoe lang ik slaap. Ik ben veel fitter als ik van 22.00-4.00 slaap (6 uur slaap) dan als ik van 24.00-8.00 slaap (8 uur slaap). Ik ga dus ook nooit laat naar bed, tenzij ik er bewust voor kies, want de volgende dag ben ik dan echt suf en heb ik last van mijn ogen.

Ik ben serieus benieuwd of mensen zich herkennen in mijn verhaal, want ik voel me in mijn omgeving echt de rare eend in de bijt :z

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Vroege vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:54

Ik herken het zeker. Rond deze tijd als het donker is ga ik veel eerder naar bed. In de zomer vaak rond 11 uir half 12. Nu het liefst al 9 uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:59

x_spekkie_x schreef:
Een wekker, wat is dat? :D

Hier een extreem ochtendmens! En eigenlijk snapt niemand in mijn omgeving nou echt hoe mijn lichaam functioneert. Heel vervelend, maar zelf kan ik er goed mee omgaan :)

Ik word automatisch wakker tussen 5.00 en 7.00u. Op dit moment al weken rond 6.00u. Als ik dan wakker word, ben ik echt wakker en gaan mijn hersenen meteen aan. Uitslapen kan ik dus niet. Ik sta dus meteen op. Ik heb dus ook geen wekker nodig :D Maar echt serieus, ik vraag me af hoe mensen uitslapen? Als ik om 3.00u naar bed ga, heb ik mazzel als ik om 8.00u wakker word :+

Ik ben echter net een kip, want als het donker wordt, word ik moe! Ik heb daar echt zo ontzettend last van, dat ik hartje winter het liefst al om 19.00u in bed wil liggen omdat ik in slaap val (met oud&nieuw wakker blijven is echt een drama). In de zomer heb ik daar helemaal geen last van en blijf ik met gemak wakker tot 23.00u. Mijn normale bedtijd is ongeveer 22.00-22.30, maar in de zomer is dat meestal ietsje later en in de winter veel vroeger :D Ik slaap dus gemiddeld zo'n 7-9 uur per nacht en daar doe ik het prima op! Ik slaap gelukkig ook echt heel makkelijk. Ik val binnen een paar minuten in slaap en slaap in één ruk door tot de volgende ochtend.
In de winter wil ik nog wel eens achter zo'n lichtlamp zitten (een soort gezichtsbruiner met fel licht), dat rekt mijn vermoeidheid dan wel iets op, maar nog steeds red ik het grootste deel van de avond niet.
En dat is vooral voor mijn omgeving en mijn sociale leven minder leuk. Ik kan dus in de winter niet 's avonds naar de film of het theater, want ik val serieus in slaap -O- en met avondjes bij vriendinnen moet ik echt iets actiefs doen (zoals spelletjes) want met alleen kletsen val ik ook in slaap. Ik rij dus 's avonds ook bewust geen lange stukken met de auto, want ook dat trekt mijn lijf niet meer.

Wat ik wel bizar vind, is dat mijn lijf echt moe is als ik na 23.30u naar bed ga, ongeacht hoe lang ik slaap. Ik ben veel fitter als ik van 22.00-4.00 slaap (6 uur slaap) dan als ik van 24.00-8.00 slaap (8 uur slaap). Ik ga dus ook nooit laat naar bed, tenzij ik er bewust voor kies, want de volgende dag ben ik dan echt suf en heb ik last van mijn ogen.

Ik ben serieus benieuwd of mensen zich herkennen in mijn verhaal, want ik voel me in mijn omgeving echt de rare eend in de bijt :z


Jij bent gewoon super gezond volgens mij! Jouw slaapritme is eigenlijk zoals het voor iedereen hoort te zijn :) maar door invoering van kunstlicht zijn we beginnen sleutelen aan ons bioritme, wat ons niet echt ten goede komt denk ik!

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:02

Robin_S schreef:
Jij bent gewoon super gezond volgens mij! Jouw slaapritme is eigenlijk zoals het voor iedereen hoort te zijn :) maar door invoering van kunstlicht zijn we beginnen sleutelen aan ons bioritme, wat ons niet echt ten goede komt denk ik!

Voor een 9-5 werkgever ben ik ideaal! Dan ben ik echt op mijn actiefst :)
Ik zou met mijn ritme echt nooit in ploegendienst kunnen werken.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:34

Bellatrix schreef:
Gewoon vrijwillig Kim? :oo


Jazeker! Ik vind dat echt heerlijk. Dan kan ik echt intens genieten van de rust waar de wereld nog in verkeerd dan. :D

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:36

NatasjavE schreef:
Ik was mijn wekker vandaag vergeten te zetten....het was 6:40 vanmorgen.


Wekker? >;) Die hoef ik letterlijk nooit te zetten, of ik moet al echt voor 5.30u op moeten staan. Maar voor mijn werk of wedstrijden hoef ik hem niet te zetten.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:45

x_spekkie_x schreef:
Robin_S schreef:
Jij bent gewoon super gezond volgens mij! Jouw slaapritme is eigenlijk zoals het voor iedereen hoort te zijn :) maar door invoering van kunstlicht zijn we beginnen sleutelen aan ons bioritme, wat ons niet echt ten goede komt denk ik!

Voor een 9-5 werkgever ben ik ideaal! Dan ben ik echt op mijn actiefst :)
Ik zou met mijn ritme echt nooit in ploegendienst kunnen werken.



Haha :D . Ik ging net op je eerste post reageren, dat ik die had kunnen schrijven toen ik nog bij mijn vorige werkgever zat. Startuur was daar vrij te kiezen (tussen 7 en 10 starten), dus ik zat daar altijd als eerste in mijn eentje om 7 uur.
Laat nu zijn dat ik sinds vorig jaar in ploegen werk :'). De "mooie" week is dan twee vroeges (6u starten, dus wekker om 4:40u), twee lates (tot 22u, dus thuis rond 22:45), twee nachten (21-6), één dag rust en opnieuw naar de vroege. De minder mooie weken is bv één late (tot 21u, dus thuis rond 21:45), een dagdienst (8u starten, wekker rond 6u30), een vroege (6u starten, wekker om 4:40u), één nacht (22-6), een vroege (6u starten), .... Onze planning mag ons inplannen vanaf dat er 11u tussen onze shiften zit, met een maximum van 10 dagen op rij. Dan zorg je dat je de slaap hebt die je kan krijgen :Y) , en leer je wel om dat biologisch ritme een beetje los te laten :D.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:47

Wie geeft er een cursus 'hoe word ik een ochtendmens'? :') Klinkt ideaal :D Ik ben zo iemand die er met een beetje pech een paar uur over doet om in te slapen, en als ik geen wekker zit zo het klokje rond slaap. Maakt ook niet uit of ik weinig, goed of te veel slaap, word altijd moe wakker :+

Ik wil jullie vroeg-opstaan genen!

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:12

Florenc schreef:
x_spekkie_x schreef:
Voor een 9-5 werkgever ben ik ideaal! Dan ben ik echt op mijn actiefst :)
Ik zou met mijn ritme echt nooit in ploegendienst kunnen werken.



Haha :D . Ik ging net op je eerste post reageren, dat ik die had kunnen schrijven toen ik nog bij mijn vorige werkgever zat. Startuur was daar vrij te kiezen (tussen 7 en 10 starten), dus ik zat daar altijd als eerste in mijn eentje om 7 uur.
Laat nu zijn dat ik sinds vorig jaar in ploegen werk :'). De "mooie" week is dan twee vroeges (6u starten, dus wekker om 4:40u), twee lates (tot 22u, dus thuis rond 22:45), twee nachten (21-6), één dag rust en opnieuw naar de vroege. De minder mooie weken is bv één late (tot 21u, dus thuis rond 21:45), een dagdienst (8u starten, wekker rond 6u30), een vroege (6u starten, wekker om 4:40u), één nacht (22-6), een vroege (6u starten), .... Onze planning mag ons inplannen vanaf dat er 11u tussen onze shiften zit, met een maximum van 10 dagen op rij. Dan zorg je dat je de slaap hebt die je kan krijgen :Y) , en leer je wel om dat biologisch ritme een beetje los te laten :D.


Blijkbaar kun jij dat aan en dat vind ik echt bijzonder als jij hetzelfde hebt als ik! Ik kan namelijk echt niet buiten mijn ritme functioneren. Ja, prima voor een of twee dagen (of een kampweek op adrenaline), maar dan ben ik echt serieus verrot. Het wordt dan zelfs gevaarlijk omdat ik zo oververmoeid ben.
Hetzelfde geldt op vakantie naar de westkant. Ik heb dan echt serieus dagen last van een jetlag omdat ik niet kan uitslapen (en dus steeds midden in de nacht klaarwakker ben).
Ik heb zelfs in de herfst serieus last van de klok een uur terug zetten. Dan ben ik ineens weken om 5.00u wakker ipv om 6.00u (en wil ik dus nog vroeger naar bed) :Z

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:17

Ohh ik zou dit toch zo graag willen zijn, wie leert mij dit? :')
Met een beetje hectische dag heb ik zo'n 10-11 uur slaap nodig om weer tot leven te komen, op de dag zelf slaap ik dan ook vaak om een oppepper te krijgen. Opstaan voor een uur of 8 is ook een hel, het lukt me gewoon echt niet om zo vroeg er uit te komen.
Ik ben ondertussen wel per week mijn wekker een kwartier terug aan het zetten omdat ik toch ook wel eens 'vroeger' op wil staan :+

Shenavallie
Berichten: 11581
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:49

Als jij mij kunt leren hoe ik 's avonds langer wakker kan blijven. :p

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Vroege vogels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 14:25

Koffie

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:30

Phoya schreef:
Koffie

Oh ja, dat is ook nog zo'n ding, cafeïne werkt niet bij mij :z Na 3 redbull in een uur tijd viel ik alsnog in slaap :D Dus dat schiet ook niet op om 's avonds langer wakker te blijven...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:40

Koffie is inderdaad ook niks voor mij. Ik kan gerust 5 min. na het drinken van koffie gaan slapen. Zodra mijn hoofd mijn kussen raakt ben ik weg. Een filmpje kijken in bed is geen optie. Zelf midden op de dag is het :Z :Z

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:43

x_spekkie_x schreef:
Phoya schreef:
Koffie

Oh ja, dat is ook nog zo'n ding, cafeïne werkt niet bij mij :z Na 3 redbull in een uur tijd viel ik alsnog in slaap :D Dus dat schiet ook niet op om 's avonds langer wakker te blijven...

Hè gelukkig, iedereen verklaarde me al voor gek dat ik gewoon heerlijk slaap na een paar koppen koffie :') Ben dus niet de enige!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Vroege vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:01

Ik ben alleen in de zomer een vroege vogel. Ik leef heel erg op het licht. Ik kan dan gerust om 6 uur fris en fruitig naast m'n bed staan zonder wekken. Uitslapen kan ik dan ook echt niet.
Nu het weer later licht begint te worden krijg ik ook weer moeite met m'n bed uit komen.

Set_Elkol
Berichten: 14851
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vroege vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:09

Koffie heeft ook geen effect op mij!

Shenavallie
Berichten: 11581
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:53

Phoya schreef:
Koffie

Nope, helpt niet. Moet eigenlijk ook bekennen dat ik geen nachtbraker zou willen zijn hoor, ben erg tevreden met hoe het gaat. Ik leef al zo lang ik me kan heugen op deze manier en voor mij werkt het - en zoals ik in het topic lees voor nog meer mensen. :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:55

Ik drink nooit koffie na 17:00....anders lig ik de hele nacht te draaien. En ga ik heeeeeel veel te laat mijn nest in.
Ik drink in de avond alleen rooibosthee.