Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wie volgens jullie de schade zou moeten betalen.
Een groepje vrienden gaat stappen. Ze stappen met 4 of 5 personen in een auto die 1 van de jongens mee gekregen heeft van zijn moeder.
Ze stoppen ergens om wat te chillen/drinken en als ze naar huis willen zegt de ene jongen: ik kan niet rijden, want ik heb gedronken en de andere jongen zegt: ik ben te moe om te rijden. Ik weet nu even niet van welke jongen nu de auto was, maar dat doet er denk ik ook niet toe.
Ze "verplichten" daarmee 1 van de meisjes om hun naar huis te rijden. Meisje geeft aan dat eigenlijk niet te willen, maar ja, beide jongens willen niet rijden.
Ze rijden over een zeer donkere bosweg met haarspeldbochten en het meisje, wat niet bekend is in de omgeving, ziet de (haarspeld)bocht te laat en rijdt rechtdoor de berg af. Of nou ja, ze ziet het te laat, probeert nog de berm te nemen, maar het gevolg is, dat ze over de kop de berg af rollen.
Auto is dus total loss. Kids kruipen wonder boven wonder ongeschonden uit de auto.
Auto was al wat ouder en is dus niet all risk verzekerd.
Vader van het meisje biedt meteen aan om in elk geval de afsleepkosten te betalen. Hierop wordt niet gereageerd.
Dag erna ligt brief op de mat van rechtsbijstand van eigenaar van auto, waarbij ze de bestuurster dus aansprakelijk stellen voor de schade aan de auto.
Terecht of niet?
Ik ben er nog niet uit.